Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2008 - 11:46

ja wymieniałem u siebie w V jakos ze 2-3 tygodnie wstecz.Ogolnie to porażki wielkiej nie ma z wymianą ale słodko też nie jest.Najgorzej to z tymi zaciskami śmiesznymi co są oryginalnie na wężach.Nie było tam jak podejść kombinerkami ale jakoś sie wkońcu udało.Teraz sobie zmieniłem te zaciski na takie skręcane na śrubokręt, no i naprawde o niebo lepiej już z dojściem jest do tego.Wystarczy zdjęć wycieraczki i podszybie, i już jest całkiem niezły dostęp nawet w V-ałce, troche sie trzeba nagimnastykować nad silnikiem jeśli ktoś krótki jest, jak ja :smile: ale nie ma jakiegoś wielkiego problemu z wymianą :grin:

 


#82 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2008 - 11:07

Te opaski oryginalne( sciskasne) sa naprawde najlepszymi opaskami, trzeba tylko do nich miec albo specjalen kleszcze albo długie szczypce, wymiana na skręcane to raczej porażka, nigdy tak nie trzymaja jak ściskane.

#83 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 maja 2008 - 12:23

Te opaski oryginalne( sciskasne) sa naprawde najlepszymi opaskami, trzeba tylko do nich miec albo specjalen kleszcze albo długie szczypce, wymiana na skręcane to raczej porażka, nigdy tak nie trzymaja jak ściskane.



dokladnie :bigok: te skrecane to badziew szczegolnie jak polskie kupisz




 


#84 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2008 - 15:00

no zgodze sie z Wami Panowie że napewno te zaciskane są lepsze od skręcanych, ale niestety przy zaworze trójdrożnym musiałem je sobie wymienić, jak już sie tam dostałem, bo miałem łapy pokaleczone od prób ściągania ich tam, a teraz już takiego problemu nie będzie.Póki co trzymają super w innych urządzeniach też mam skręcane bo od dawna ich używam i nigdy sie nie zdażyło żeby nie trzymała któras :smile:

 


#85 OFFLINE   Łobuz

Łobuz
  • 686 postów
  • Dołączył: 10-11-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2008 - 17:26

To powiedzcie mi proszę czy jest sens pakować cos takiego (już kupiłem a teraz czytam jak to jest z zamiennikami :bad: )
http://www.opel-shop...roducts_id=1488
Czy dać sobie spokój i kupić drugi oryginalny :?:

#86 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2008 - 19:02

To powiedzcie mi proszę czy jest sens pakować cos takiego (już kupiłem a teraz czytam jak to jest z zamiennikami :bad: )
http://www.opel-shop...roducts_id=1488
Czy dać sobie spokój i kupić drugi oryginalny :?:



jak chcesz za 3 miechy wymieniac to wloz zamiennik :)




 


#87 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 17 czerwca 2008 - 21:39

dokładnie, Beast dobrze pisze ;)
U mnie zamiennik wytrzymał właśnie 3 miesiące ;)

#88 OFFLINE   Łobuz

Łobuz
  • 686 postów
  • Dołączył: 10-11-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 12:00

dokładnie, Beast dobrze pisze
U mnie zamiennik wytrzymał właśnie 3 miesiące


jak chcesz za 3 miechy wymieniac to wloz zamiennik


Poszedłem za głosem rozsądku i kupiłem właśnie oryginalny zawór a tamto :censored: zwróciłem. Jutro wymiana.
Dzięki za słuszna radę :wink:

#89 OFFLINE   Snow

Snow

    Piwo to moje paliwo!

  • 84 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 marca 2009 - 12:31

Koledzy mógłbym kogoś prosić o jakieś zdjęcia zaworu trójdrożnego widocznego po zdjęciu podszybia? Widzę że w temacie było troche zdjęć, ale wszystkie już nieaktywne :(
Mam do wymiany ten zawór, i najpierw chciałbym popatrzeć na to i poczytać więcej o tym, zanim sam się wezmę za wymianę.
Omega Klub Polska #312 // http://www.polskajaz...pel/Omega/63449
Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek

#90 OFFLINE   zlotko5

zlotko5
  • 27 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 marca 2009 - 23:14

Witam
Panowie dokąd idzie wężyk podcisnienia z zaworu trójdrożnego bo u mnie dosłownie sobie wisi jak by był przecięty pękniety albo upalony musi byc przeciez drugi koniec tego wężyka jesli moge prosic to jakies foto pomocnicze
Pozdro
Tylko MV6 211KM

#91 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 marca 2009 - 23:19

Witam
Panowie dokąd idzie wężyk podcisnienia z zaworu trójdrożnego bo u mnie dosłownie sobie wisi jak by był przecięty pękniety albo upalony musi byc przeciez drugi koniec tego wężyka jesli moge prosic to jakies foto pomocnicze
Pozdro


wchodzi w sciane grodziowa pomiedzy rurkami nagrzewnicy




 


#92 OFFLINE   zlotko5

zlotko5
  • 27 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 28 marca 2009 - 21:11

Witam dziś zaczynam dochodzic gdzie powinien wchodzić ten wężyk od podciśnienia z zaworu trójdrożnego
zrobiłem kilka fotek :
1.
Między węzami które idą do nagrzewnicy znalazłem trójnik od wężyków podciśnienia zaznaczyłem go na czerwono do tego trójnika dochodzą wężyki od regulatora ciśnienia paliwa zaznaczyłem go na niebiesko i drugi który idzie do zasobnika podciśnienia nr 2 na schemacie w Sam Naprawiam str 271
dodam że ze sciany grodziowej wychodzi gumowy wężyk (taki jak widać na zdjęciu) a w niego wchodzi trójnik
Dodany obrazek
2.
Na tym zdjęciu kolor trójnik, kolor wężyk do regulatora ciśnienia paliwa, kolor wężyk wychodzący ze ściany grodzowej w który wchodzi trójnik a kolor zółty najprawdopodobniej wejście przez ścianę grodziową dla wężyka od zaworu trójdrożnego
Dodany obrazek

Czy może mi ktoś potwierdzić czy to jest to miejsce gdzie powinien wchodzić weżyk podciśnienia z zaworu trójdrożnego, pytam poniweaż niema tam innego jakiegoś wgłębienia, wystajacego węża itp.

Pozdro
Tylko MV6 211KM

#93 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 marca 2009 - 21:28

Witam dziś zaczynam dochodzic gdzie powinien wchodzić ten wężyk od podciśnienia z zaworu trójdrożnego
zrobiłem kilka fotek :
1.
Między węzami które idą do nagrzewnicy znalazłem trójnik od wężyków podciśnienia zaznaczyłem go na czerwono do tego trójnika dochodzą wężyki od regulatora ciśnienia paliwa zaznaczyłem go na niebiesko i drugi który idzie do zasobnika podciśnienia nr 2 na schemacie w Sam Naprawiam str 271
dodam że ze sciany grodziowej wychodzi gumowy wężyk (taki jak widać na zdjęciu) a w niego wchodzi trójnik
Dodany obrazek
2.
Na tym zdjęciu kolor trójnik, kolor wężyk do regulatora ciśnienia paliwa, kolor wężyk wychodzący ze ściany grodzowej w który wchodzi trójnik a kolor zółty najprawdopodobniej wejście przez ścianę grodziową dla wężyka od zaworu trójdrożnego
Dodany obrazek

Czy może mi ktoś potwierdzić czy to jest to miejsce gdzie powinien wchodzić weżyk podciśnienia z zaworu trójdrożnego, pytam poniweaż niema tam innego jakiegoś wgłębienia, wystajacego węża itp.

Pozdro


do regulatora cisnienia paliwa nie idzie zadne podcisnienie. na wyjsciu z regulatora jest waz od krokowca. Jesli chodzilo ci o zawor par paliwa (EVAP) to do niego idzie waz z nadkola (i dalej przez filtr do zbiornika) a drugi idzie do plastiku z napisem ECOTEC.
ten trojnik ktory narysowales to wejscie w kabine z puszki podcisnien i odejscie do zaworu multiram przed silnikiem. wyjjscie pod zawor trojdrozny jest nizej w tej gumie miedzy rurkami




 


#94 OFFLINE   zlotko5

zlotko5
  • 27 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 marca 2009 - 22:18

Witam
Dzis zrobiłem kilka zdjęć
ten zaznaczony na niebiesko dochodzi tu
Dodany obrazek
a czerwono zaznaczyłem to do czego dochodzi kupując regulator ciśnienia paliwa w ASO to było to

a ten drugi węzyk podciśnienia dochodzi tu zaznzczyłem na czerwono
Dodany obrazek
atu niema napisu ECOTEC
Dodany obrazek
sprawdzając dzis dokładnie gdzie może wchodzić węzyk od zworu trójdrożnego nigdzie nie znalazłem miejsca gdzie może on wchodzic przez ścianę grodziowa
natomiast tam gdzie napisał Beast wyjjscie pod zawor trojdrozny jest nizej w tej gumie miedzy rurkami tam dokładnie nic niema i tu foto oprucz tego miejsca zaznaczonego na żółto
Dodany obrazek
czy może mi ktoś wskazać konkretne miejsce gdzie powinien wchodzić wężyk podciśnienia z zaworu trójdroznego


Pozdro i Dzięki
Tylko MV6 211KM

#95 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 marca 2009 - 22:35

regulator masz zle podlaczony !! do niego idzie waz ktory idzie do krokowca. a ty masz wogole klime ?

jutro zrobie ci zdjecie jak bede w garazu jak to wyglada




 


#96 OFFLINE   zlotko5

zlotko5
  • 27 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 marca 2009 - 22:36

Tak posiadam kilme
i dzięki z góry Beast czekam na fotki
A tak przy okazji gdzie znaleźć schemat posciśnienia dla MV6

Pozdro
Tylko MV6 211KM

#97 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 marca 2009 - 12:49

Tak posiadam kilme
i dzięki z góry Beast czekam na fotki
A tak przy okazji gdzie znaleźć schemat posciśnienia dla MV6

Pozdro


dolny waz podcisnienia idzie do zaworu.




 


#98 OFFLINE   zlotko5

zlotko5
  • 27 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 31 marca 2009 - 20:08

Witam

Beast czy możesz mi powiedzieć dokąd idzie górny wąż podciśnienia, czy tam gdzie mój ???
A czy szukając drugiego końca wężyka podcisnienia od zaworu trójdrożnego w kabinie można jakoś bez demontażu calego kokpitu
Panowie proszę o jakieś wskazówki

Pozdro
Tylko MV6 211KM

#99 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 marca 2009 - 22:55

Witam

Beast czy możesz mi powiedzieć dokąd idzie górny wąż podciśnienia, czy tam gdzie mój ???
A czy szukając drugiego końca wężyka podcisnienia od zaworu trójdrożnego w kabinie można jakoś bez demontażu calego kokpitu
Panowie proszę o jakieś wskazówki

Pozdro


w kabinie widac spokojnie bez demontazu gdzie wchodzi - poloz sie w nogach pasazera. a gorny waz idzie od puszki podcisnien i dalej do zaworu przed silnikem jak na schemacie




 


#100 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 sierpnia 2009 - 14:12

czy uszkodzony ten zawór trójdrożny może być przyczyną słabego działania klimatronica? tzn słabego chłodzenia?