Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 07 października 2007 - 16:41

napisz czy działa Ci ogrzewanie i czy da się je wyłączyć/włączyć oraz czy masz klimę...

#62 OFFLINE   szczypek7vl

szczypek7vl
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 października 2007 - 16:50

ogrzewanie dziala wlacza sie i wylacza nie mam klimy znaczy leci cieple i zimne powietrze

#63 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 07 października 2007 - 16:57

hmmm to dziwne, bo ten zawór właśnie włącza i wyłącza ogrzewanie, tzn. dopływ gorącej wody do nagrzewnicy...
Skoro ktoś wywalił zawór i włożył rurkę to nagrzewnica powinna być cały czas zasilana. Być może jest przy nagrzewnicy jeszcze jakaś klapa i dzięki niej pozostała Ci regulacja ogrzewania? Tak czy inaczej zawór powinien być. Zwykły, z dwoma króćcami chyba jest sporo tańszy od tego z trzema (przy klimie taki właśnie jest).

#64 OFFLINE   szczypek7vl

szczypek7vl
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 października 2007 - 15:11

dzieki wielkie za pomoc i tak bym chcial kogos kto jest z lodzi i ma podobny silnik i zobaczy co ciekawego jeszce mi brakuje :) pozdrawiam

#65 OFFLINE   Greak

Greak
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 24 stycznia 2008 - 00:02

A W KTÓRYM MIEJSCU JEST TEN ZAWÓR W 2.0 16V MACIE JAKIES FOTKI I PORADY JAKSPRAWDZIĆ CZY TO POWÓD UBYTKU PŁYNU BO PO CO MAM WYMIENIAC JAK TO NIE TO?
Kocham swoją OMEGE jest super

#66 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2008 - 00:03

A W KTÓRYM MIEJSCU JEST TEN ZAWÓR W 2.0 16V MACIE JAKIES FOTKI I PORADY JAKSPRAWDZIĆ CZY TO POWÓD UBYTKU PŁYNU BO PO CO MAM WYMIENIAC JAK TO NIE TO?



NIE KRZYCZ

a zawor masz z tylu za silnikiem w podszybiu




 


#67 OFFLINE   Greak

Greak
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 24 stycznia 2008 - 00:08

a jak z dojściem widać go z góry czy trzeba coś demontoać i jak sprawdzić czy jest ok czy nie??
Kocham swoją OMEGE jest super

#68 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2008 - 00:09

a jak z dojściem widać go z góry czy trzeba coś demontoać i jak sprawdzić czy jest ok czy nie??



u ciebie dojscie jest super. za silnikiem bedzie go widac. poogladaj dobrze weze ktore co niego dochodza. jesli maja bialy nalot to znaczy ze przepuszcza




 


#69 OFFLINE   Greak

Greak
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 24 stycznia 2008 - 00:11

ok dzieki jutro sprawdze
Kocham swoją OMEGE jest super

#70 OFFLINE   Greak

Greak
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 24 stycznia 2008 - 09:23

witam
Na pierwszy rzut oka nie znalazłem owego zaworu. Czy ktoś może wymieniał go już w 2.0 16v. Bo ja za silnikiem mam tylko kopułke i z aparatem zapłonowym a zaworu nie widać alno ja taki ślepy.
Kocham swoją OMEGE jest super

#71 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 24 stycznia 2008 - 09:28

zawór nie jest przy silniku tylko za nim, przed ścianka grodziową....

#72 OFFLINE   Greak

Greak
  • 15 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 24 stycznia 2008 - 14:20

kolego drogi a masz moze info czy ja mam taki zawór w wersji klimatronikiem bo takową posiadam
Kocham swoją OMEGE jest super

#73 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 24 stycznia 2008 - 14:26

masz, wygląda tak:
http://www.allegro.p..._b_omega_b.html

#74 OFFLINE   Elwood

Elwood
  • 31 postów
  • Dołączył: 14-01-2008
  • Skąd: Dolnośląskie

Napisany 02 lutego 2008 - 22:54

Witam, mam pytanko czy ten zawór występował w wersji bez klimatyzacji :?: Bo w mojej omie, bez klimy, nie posiadam żadnego zaworu pod podszybiem.

#75 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2008 - 14:56

ja kupiłem zamiennik za 29.90zł dlatego ze jutro fure sprzedaje. samemu wymieniłem od dołu tylko trzeba mieć dobre kombinerki i najlepiej zimny silnik :D

#76 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2008 - 14:58

ja kupiłem zamiennik za 29.90zł dlatego ze jutro fure sprzedaje. samemu wymieniłem od dołu tylko trzeba mieć dobre kombinerki i najlepiej zimny silnik :D



w xev to bajka wymienic. sprobuj w V :bud:




 


#77 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 21 maja 2008 - 23:03

Mam MV6 i wymiana to ok 30 - 40min. Kupiłem oryginał 154 zł.
Demontaż podszybia, jedna łapa przez filtr przeciwpyłkowy ................. i już.
Spróbujcie

#78 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 21 maja 2008 - 23:38

Dla ciekawych..

Zawór nie ma na celu regulację ciepło/zimno tylko całkowite odcięcie nagrzewnicy w przypadku ustawienia klimatronica na LOW lub pokrętła ogrzewania na skrajne niebieskie położenie. Do regulacji temperatury nawiewu służą klapki na początku układu wentylacji..

Równie dobrze można wpakować zamiast zaworu rurkę łączącą odpowiednie dwa przewody a trzeci zaślepić (tymczasowe rozwiązanie) - nagrzewnica jest wrzucona w układ równolegle - więc nic jej to nie zaszkodzi a i tak przez większą część jazdy autem przez nagrzewnicę przepływa płyn - bo przecież mało kto jeździ ciągle na LOW (w każdym innym ustawieniu zawór jest otwarty).

Diesle mają zaworki dwu-drożne, benzyniaki trójdrożne i dwudrożne - przy czym te dwudrożne z benzyniaka nie pasują do diesla i odwrotnie .

To tak jak by ktoś chciał wiedzieć :)

P.S. W 2,5TD i 2,5DTI wymiana zaworka to 10 minut - bez rozkręcania czegokolwiek.

#79 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2008 - 23:46

omegarules, to zrób porade jak wymienić taki zaworek w 2,5DTI o 2,5 TD



 


#80 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2008 - 11:39

Omegarules - potwierdzam - masz całkowitą rację co do zastosowania tego zaworka.