Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne stuki w przednim zawieszeniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   jedrek124

jedrek124
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-04-2012

Napisany 03 lipca 2012 - 12:51

Witam od jakiegoś czasu w moim aucie wystepują stuki w zawieszeniu przedniego prawego koła. Dziś tam zajrzałem ale szczerze powiedziawszy nic nie znalazłem. łącznik stabilizatora wygląda na cały. Zaniepokoiły mnie jednak luzy na kole góra dół. Czy to może być przyczyną tych stuków. Jak to zniwelować. Dodam że byłem na stacji diagnostycznej i mechanik powiedział że do wymiany łącznik i gumy stabilizatora. Prosze o szybką pomoc

Przeniosłem. Proszę kontynuować w istniejących tematach // Adam10

#42 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 lipca 2012 - 13:09

Zaniepokoiły mnie jednak luzy na kole góra dół.


Sworzeń wahacza lub łożysko piasty koła.

byłem na stacji diagnostycznej i mechanik powiedział że do wymiany łącznik i gumy stabilizatora.


Diagnosta n/t luzów koła nie wypowiedział się??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#43 OFFLINE   croniss

croniss
  • 10 postów
  • Dołączył: 21-04-2012

Napisany 15 listopada 2013 - 15:54

Witam,

nie mogę dojść co jest przyczyną stuków i złego prowadzenia mojej omegi.

Objawy:

1. Stukanie w przednim zawieszeniu (głośne, na każdej dziurze torach itd.)
2. Pływanie podczas hamowania i szybszej jeździe po nierównej drodze (dziury, koleiny, czasami czuć jakby cały przód przestawiało na boki)
3. Ściąganie podczas hamowania. Problem wygląda następujaco: auto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, kierownica jest ustawiona prosto, gdy zacznę hamować i trzymam kierownicę prosto to od razu ściąga dosyć mocno w lewo. Jeśli zahamuję z puszczoną kierownicą to sama kontruje w prawo i samochód nie ściąga, tylko aż do zatrzymania jedzie prosto (ze skęconą samoczynnie w prawo kierownicą).

-U mechanika na podnośniku, zero luzów na zawieszeniu, łączniki tuleje, wsporniki drążków kierowniczych wszystko ok.
-Na szarpakach zero luzów, diagnosta wręcz zachwycony stanem zawieszenia.
-Sprawność amortyzatorów 68% i 65% przód po 74% na tyle (nivomat)
-Zbieżność ustawiona w profesjonalnym zakładzie na urządzeniu hunter (na podnośniku z camerami i laserami)

Wymienione łożyska amortyzatorów z przodu, tuleja wspornika drążka kierowniczego, w jednym wachaczu wymieniona była jedna tuleja bo reszte mechanik uznał za dobre

Hamulce prawie nowe caly zestaw klocki plus tarcze TRW.
Felgi po prostowaniu i wyważaniu, opony nowe uniroyal rainsport (prawie nie trzeba bylo dokladac ciezarkow)



Nie mam już pomysłów co jej może dolegać, może ktoś miał podobny przypadek?

Marcin.

#44 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 listopada 2013 - 17:22

sprawdź sprężyny. U mnie po wymianie amorów źle osadzono sprężynę i trochę stuka z rana. Jak się rozrusza, to przestaje - na razie nie mam czasu tego robić, zajmę się tym zimą. Ale nie wpływa to na prowadzenie auta, jest OK.

#45 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 listopada 2013 - 19:37

cisnienie w oponach bym sprawdzil i tuleje na wachaczach mimo wszytko,moze sa zle dokrecone

#46 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2013 - 19:42

Może coś z maglem nie tak.

#47 OFFLINE   poldek1825

poldek1825
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Głowno

Napisany 05 stycznia 2014 - 08:47

witaam potrzebuje pomoc wymieniałem prawą końcówke tą długą bo auto nie chciało przejść przeglądu ale po wymianie gdy wjade prawym kołem na nierówność to tak dziwnie koło drży czego to moze być wina ale dziaj jadąć przeż las słychać w przodzie stui i prosił bym zeby mi wymienić jakie gałki są tzn ile ich jest i gumy w wachaczach chodfzi o simerbloki czy ja sie to nazywa bd wdzięczny jesli ktoś mi opisze wszystkie te częśći pozdro

#48 OFFLINE   artek1602

artek1602
  • 54 postów
  • Dołączył: 26-08-2013
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 09:16

... sprawdziłbym, czy dobrze dokręcone ... jeśli tak to proponuję sprawdzić na "szarpakach", przyczyn moze być kilka ... a po co niepotrzebnie się denerwować

#49 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 09:22

ja mialem podobnie nawet przy chamowaniu drżała kierownica i stukało stuki bylo słychac przy najmniejszych nierownosciach wczoraj wymienilem 2 koncowki długie łączniki stabilizatorów sztuk 2 i tuleje 2 duze na te z bmw lema i czoje sie jak bym innym autem jezdzil i bloga cisza nastala

#50 OFFLINE   poldek1825

poldek1825
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-01-2012
  • Skąd: Głowno

Napisany 05 stycznia 2014 - 12:20

U mnie nic nie drzy tylko slysze stuki i chce to zrobic i prosze zeby mi wymienicł ile jest galek drazkow i simerblokow na jednej stronie z przodu

#51 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 13:26

Na strone 2 drazki krotki i dlugi i 2 tuleje duza i mala swozen i lacznik stabilizatora i do tego drazek srodkowy na allegro sa zestawy naprawczna cale zawieszenie tam zobacz jak to wyglada

#52 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2014 - 13:41

U Ciebie kolego jest do wymiany łącznik stabilizatora, to on puka.

#53 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 13:44

Lacznik latwo zlokalizowac lapiac auto za dach i bujac nim jak stuka to on

#54 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 05 stycznia 2014 - 23:24

TOm3k, czasami trzeba pobujać na kolumnie mcpersona (góra-dół), bujając na boki może nic nie być słychać, u mnie tak było i u towarzysza _ROBERT_ też, prawda?