Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne stuki w przednim zawieszeniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2010 - 22:45

gumy mam juz kupione. w sobote wymienie i sie okaze. mam nadzieje ze to nie ten wspornik. cholera mnie wezmie jak bede musial znow koncowki drazka zdejmowac...



dla tych ktorzy narzekaja na ceny za wymiane tulei wahacza dodam ze wcale nie tak ciezko je wymienic. nie potrzeba prasy. najtrudniej zdjac wahacz. trzeba dopasowac kawalek rury do srednicy malej tulei, kilka razy przylozyc mlotkiem i sama wypadnie. z duza tuleja troche gorzej. rozwiercilem ja od srodka, wywalilem wiekszosc gumy a zewnetrzna metalowa czesci przecialem piłą w 2 miejscach, potem kilka razy puknac dlutem lub lepiej rura o srednicy takiej jak tuleja i elegancko wypada. wbic nowe tuleje to zaden problem, troche tawotu i wchodzi. :) trzeba tylko uwazac zeby rowno wbijac.

#22 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2010 - 17:08

Kilka dni temu odezwało się zawieszenie w moim aucie. Zaczęło coś pukać z prawej strony (chyba z przodu) podczas hamowania, albo po wjechaniu w większą nierówność.

Rok temu zrobiłem całe zawieszenie oprócz: poduszek McPhersona, łączników i tulejek stabilizatora.
Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy, to uszkodzony łącznik, ale po wizycie na kanale można go wykluczyć. Nigdzie nie było widać luzów.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to utrzaśnięta sprężyna, albo naderwana poduszka McPhersona (od strony komory silnika widać, że mocowanie prawego amortyzatora jest nieco wyżej od lewego), a może tylko mi się wydaje?

Co jeszcze może być przyczyną, czy da radę samemu wymienić poduszkę McPhersona i czy trzeba po takim zabiegu ustawiać zbieżność?

#23 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2010 - 19:10

zeby wymienic poduszke musisz zdjac sprezyne, amortyzator, zacisk ham, sworzen trzeba wybic (no chyba ze w dieslu jest inaczej). moim zdaniem wszystko mozna zrobic w garazu ale bez odpowiednich narzedzi bedzie to czasochlonne. na twoim miejscu sprawdzil bym jeszcze raz dobrze lacznik i gumy stabilizatora. gumy 2x4zl + 2x15zl za lacznik nie zaszkodzi wymienic. do póki nie wyciagniesz ich z podwozia, moga wygladac na sprawne.

#24 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 05 marca 2011 - 18:33

Mam pytanie bo szukam i szukam i znaleźć nie mogę dlatego piszę tutaj. A mianowicie. Coś mocno stuka w przodzie. Słyszalne jest z obu stron. Dziwne stukanie wydobywa się w momencie jak jade po wybojach lub nierownej drodze to w momencie jak wpadne w dolek slychac taki dziwny dzwiek jakby cos przeskakiwalo. Bylem na szarpakach i wszystkie elementy gumowe są wporządku. Wszystko było sprawdzane. Wskazania amorów są 78% z lewej i 77 % z prawej. Dlatego moje pytanie brzmi czy to mogą być poduchy od amora? Nie wiem jak to sprawdzić. Podajcie jakas rade jak to sprawdzic. Bo tylko to zostaje (przynajmniej tak mi się wydaje).

#25 OFFLINE   stahjui

stahjui
  • 70 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: parczew

Napisany 05 marca 2011 - 20:07

wallezy łączniki stabilizatora do wymiany

#26 OFFLINE   derekkrzyszto

derekkrzyszto
  • 4 postów
  • Dołączył: 15-11-2010

Napisany 05 marca 2011 - 20:29

mowa o wsporniku jak ma luz to można wymienić sama tulejkę


a to nie chodzi o ramie kola pasowego??? tak nazwe uslyszalem gdy ja to wymienialem i jeszcze mi powiedzieli ze nie mozna samych tulej wymienic tylko calosc. 270pln nie moje:masakra:

#27 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 06 marca 2011 - 08:49

Właśnie o to chodzi że wymieniane były łączniki stabilizatora. A odgłosy dosłownie są wtedy jak pracuje amortyzator tak jakby coś w nim stukało. Już nie wiem sam. Wszystko sprawdzane tylko nie elementy amortyzatorów.

#28 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 marca 2011 - 10:24

Właśnie o to chodzi że wymieniane były łączniki stabilizatora. A odgłosy dosłownie są wtedy jak pracuje amortyzator tak jakby coś w nim stukało. Już nie wiem sam. Wszystko sprawdzane tylko nie elementy amortyzatorów.


Sprawdź sprężyny czy nie są pęknięte. Miałem to samo.

#29 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 06 marca 2011 - 11:33

A sprawdziles gumy na drazku stabilizacyjnym, moze on stuka podczas wpadki na dolki:(

#30 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 06 marca 2011 - 12:03

Właśnie musze jutro zerknąć w te gumy bo może one faktycznie stukają. A sprężyny sprawdzałem są całe.

#31 OFFLINE   ms7337

ms7337
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: Modliborzyce

Napisany 07 marca 2011 - 16:00

Właśnie musze jutro zerknąć w te gumy bo może one faktycznie stukają. A sprężyny sprawdzałem są całe.


Witam.u mnie też stukało, pukało,:mad:.Wiadomo,szuka się tak aby było jak najmniej roboty(łączniki,gumy,może pasażer tupie:D),ale to co Tobie kolego stuka to pewnie 99% poduchy amortyzatora.Podnieś maskę,podłóż palec pod pokrywke amortyzatora i pobujaj troche przodem-pewnie będzie luz.Ja to wymieniałem niedawno-różnica duuuuża:)

#32 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 07 marca 2011 - 16:32

Dzieki za odpowiedź też tak myślałem że to będą poduchy amorów. Jak sprawdze to dam znać co było.

#33 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 07 marca 2011 - 19:46

Właśnie musze jutro zerknąć w te gumy bo może one faktycznie stukają. A sprężyny sprawdzałem są całe.


nie gumy a drazek puka sprawdz bo u mnie to tez puka az glupio to wyglada , bo myslisz ze cos sie urwalo.
stuki sa okropne na dziurach:)

#34 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 marca 2011 - 06:51

w zeszlym tygodniu robilem u mechanika autko bo mialem ten sam problem. Problemem byla jak to mechanik nazwal tulejka pod drazkiem stabilizacyjnym. Ona byla wyrobiona i caly drazek "chodzil". Mialem wrazenie ze zaraz cos odpadnie i byl glos z obu stron wiec profilaktycznie wymienilem wczesniej koncowki drazkow i nic. Dopiero mechanik wymienil ta tuleje i teraz cisza az milo :)

#35 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 10 marca 2011 - 20:27

wallezy i co bylo przyczyna stukow? podziel sie z nami:)

#36 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 11 marca 2011 - 08:31

Jeszcze nie sprawdzałem bo narazie nie mam jak. Jak będe wiedział to napewno napisze co było nie tak.

#37 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2011 - 12:11

Witam, podczas jazdy na nierównościach słychać pukanie oraz przy szybkich ruchach kierownicą sprawdzałem na zgaszonym silniku. Pukanie nasila sie przy ruchach kierownicą na skręconych kołach wtedy czuć lekki luz na kole kierownicy. Czy takie objawy może dawać przekładnia kierownicza dodam , że u góry jest taka śruba regulacyjna chyba i tam jest niewielki wyciek. Czy wogóle jest szana regulacjii przekładni. Jeśli ktoś miał coś podobnego proszę o porady.

#38 OFFLINE   michu019

michu019
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 11 marca 2011 - 12:16

sprawdz drązki stabilizatora i tuleje

#39 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2011 - 12:21

Drążki oglądałem i tuleje też wyglądają OK. Ale chyba będzie trzeba na stacje gdzieś podjechać ciężko wyłapać co stuka słychać taj jakby przekładnia.
tomek14829

#40 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2011 - 14:07

Witam, podczas jazdy na nierównościach słychać pukanie oraz przy szybkich ruchach kierownicą sprawdzałem na zgaszonym silniku. Pukanie nasila sie przy ruchach kierownicą na skręconych kołach wtedy czuć lekki luz na kole kierownicy. Czy takie objawy może dawać przekładnia kierownicza dodam , że u góry jest taka śruba regulacyjna chyba i tam jest niewielki wyciek. Czy wogóle jest szana regulacjii przekładni. Jeśli ktoś miał coś podobnego proszę o porady.


Do sprawdzenia koncowki drazkow i wspornik na prawej podluznicy (najlepiej pojedz na stacje diagnostyczna i bedzie wszystko jasne). Na skreconych kolach bedzie minimalny luz bo taka jest konstrukcja przekladni.