Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne stuki w przednim zawieszeniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BADUT

BADUT
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Gdansk

Napisany 14 sierpnia 2006 - 15:21

Witam wszystkich, skończył mi się urlop i skończyły się wypady na Kaszuby, drogi mamy jakie mamy, na Kaszubach wyjątkowo tragiczne. Zauważyłem, że coś zaczyna mi stukać z przodu szczególnie kiedy jadę po bruku i kiedy wpadnę w jakąś dziurę. Wyraźny stuk słyszę od strony kierowcy.
Nie wiem jak sprawdzić zawieszenie, co jest uszkodzone a co nie, wyszedłem właśnie z kanału, zauważyłem, że strasznie popękane są gumy na końcówkach drążków i wycieka z nich jakiś smar.
Jeśli chodzi o wahacze o rok temu wymieniałem gumy, wyglądają na dobre.
Dziękuję za wszelką pomoc.



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2006 - 15:30

Witam wszystkich, skończył mi się urlop i skończyły się wypady na Kaszuby, drogi mamy jakie mamy, na Kaszubach wyjątkowo tragiczne. Zauważyłem, że coś zaczyna mi stukać z przodu szczególnie kiedy jadę po bruku i kiedy wpadnę w jakąś dziurę. Wyraźny stuk słyszę od strony kierowcy.
Nie wiem jak sprawdzić zawieszenie, co jest uszkodzone a co nie, wyszedłem właśnie z kanału, zauważyłem, że strasznie popękane są gumy na końcówkach drążków i wycieka z nich jakiś smar.
Jeśli chodzi o wahacze o rok temu wymieniałem gumy, wyglądają na dobre.
Dziękuję za wszelką pomoc.


Końcówki drążków potrafią stukac jak cholera. Jesli masz uszkodzone gumy, jest tez szansa, ze mogą być luzy na końcówkach, ale mialbyś też luzy na kierownicy.
Polecam przejechac sie do stacji diagnostycznej i za dwie dychy poprosic, zeby sprawidzili na szarpakach, gdzie masz luzy .. i po sprawie.
Łączniki stablizatora, gumy na drążku stabilizatora, tuleje stalowo-gumwe na wahaczach, koncówki drążków. W zasadzie jedno z tych, albo wszytskie ..

W poznaniu wymiana tulei na wahaczach 120 zł strona (obie tuleje), gumy na drążku stabilacynym oraz łaczłączniki stabilizatora to banalna sprawa.

#3 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 sierpnia 2006 - 15:33

ja ostatnio mialem do wymiany lacznik stabilizatora z przodu po prawej stronie, stukalo na dziurach, taki denerwujacy dzwiek, ze sie nie dalo wytrzymac

#4 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2006 - 15:44

Ja stawiam na tuleje wahacza. Jest to najbardziej padająca część w autach. Gdyby to byly tylko końcówki drazka kierowniczego to byloby je słychac juz przy samym kręceniu kierownicą w obie strony na postoju.
Tylko pamietaj aby odrazu wymienic obie tuleje na jednym wahaczu, czyli mniejszą i wiekszą.
Koncówki drążka czy łączniki stabilizatora to możesz sobie samemu wymienic, ale tuleje powinno sie wyciskać na prasie i to najlepiej robic w warsztacie.
Pamietaj o tym, aby potem pojechać na ustawienie zbieżności kół.

#5 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2006 - 16:44

Tak jak pisał cita jedż na szarpaki i wszystko będzie jasne :razz:

#6 OFFLINE   BADUT

BADUT
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Gdansk

Napisany 14 sierpnia 2006 - 20:10

dziekuję za liczne odpwiedzi, w środę pojade na stacje, to chyba bedzie najlepszy sposób. Później napisze co jest uszkodzone.
Mam tylko nadzieje że nie padły tuleje na wahaczach. troche to kosztowne tak co roku wymieniać ( koszt w 3miasto to ok 250zł za strone)

#7 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2006 - 20:25

u mnie laczniki stukaja upiornie po roku i przejechaniu 15kkm od wymiany wiec podejrzewam ze u Ciebie moze byc podobnie,a na wahaczach przejezdzilem 2 lata i na razie jest wporz.
gaz jest do kuchenek a olej roślinny do smażenia

#8 OFFLINE   BADUT

BADUT
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Gdansk

Napisany 16 sierpnia 2006 - 10:30

Byłem dziś na stacji kontroli... padły mi końcówki stabilizatora z prawej oraz z lewej strony. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim problemem.

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2007 - 12:50

Byłem dziś na stacji kontroli... padły mi końcówki stabilizatora z prawej oraz z lewej strony. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim problemem.


wyciagam do gory. Jakiej firmy lacznik kupiles ? Bo mam Hans pries za 30 pln. tylko jak z trwaloscia ? bo tez musze wymienic.




 


#10 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2007 - 13:13

Te hansy to można sobie w d... wsadzić. Febi, Lemforder lub oryginały, jak nie chcesz po 5 kkm wymieniać ponownie.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2007 - 13:36

Te hansy to można sobie w d... wsadzić. Febi, Lemforder lub oryginały, jak nie chcesz po 5 kkm wymieniać ponownie.



hmmm w kilku miejscach slyszalem pochlebne opinie na ich temat, miski metalowe nie plastik....kasa nie jest duza wiec zaryzykuje




 


#12 OFFLINE   Macccias

Macccias
  • 116 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 listopada 2007 - 17:37

Ja na szczescie wymiane tulei wahaczy mam juz za soba. Wymienilem na tulejki Febi. Nie byly najtansze, ale podobno na dluzej wystarcza. Na razie zrobilem na nich 15kkm i jest OK. Teraz niestety przyszedl czas na zewnetrzne koncowki drazkow kierowniczych. Czy zna ktos jakas konkretna firme, ktorej koncowki moze polecic? Producentow jest naprawde wielu, a nie chcialbym za pol roku znowu koncowek wymieniac.

#13 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2007 - 07:19

Weż GM, z doświadczenia wiem ze najtrwalsze. Zrobilem na nich 60tys i luzu nie maja. z tym ze sa drogie...


 


#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2007 - 08:28

Weż GM, z doświadczenia wiem ze najtrwalsze. Zrobilem na nich 60tys i luzu nie maja. z tym ze sa drogie...

Jakbyś jeszcze podał cenę, to byłoby super. Może ktoś się skusi.

#15 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2007 - 09:19

lord_craven, napewno chcesz wiedzieć ???



no to w ASO kosztują od 120 do 210 zł za sztukę gdzie indziej nie widziałem ze zniżka 30%

#16 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2007 - 09:48

lord_craven, napewno chcesz wiedzieć ???

Chcę.

no to w ASO kosztują od 120 do 210 zł za sztukę gdzie indziej nie widziałem ze zniżka 30%

To nie taka zła cena. Ja mam auto półtora roku i już dwa razy wymieniałem. A jeżeli na oryginale zrobię:

Zrobilem na nich 60tys i luzu nie maja

to i tak bardziej mi się to kalkuluje.

Więc wolę więcej jednorazowo zapłacić i mieć spokój na dłużej.

#17 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2007 - 19:36

130zł. W sklepie motoryzacyjnym jakies podroby okolo 70zł bynajmniej do mojego dziadka. Coż niby duzo tabniej ale policzac czas spedzony w warsztatach, koszt ustawienia zbiezności... GM bardziej jak dla mnie oplacalny.


 


#18 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2010 - 22:32

pomozcie.
wymienilem w przednim zawieszeniu:
kompletne koncowki drazka prawy, lewy oraz srodkowy
laczniki stabilizatora
sworznie
tuleje wahacza (i duza i ta mniejsza)

myslalem ze bede mial spokoj ale jak na zlosc ciagle cos stuka!! na kierownicy raczej niczego nie czuje. mam wrazenie ze najglosniej stuka na malych wybojach. nie wymienilem jeszcze gum stabilizatora ale te wygladaja na oko w porzadku. sprezyny i amortyzator raczej odpadaja, to nie ten dzwiek. co tam jeszcze moze stukac?
stuka tez cos lekko kiedy energicznie ruszam kierownica na przemian w lewo i prawo

ps
w miejscu gdzie przykreca sie srodkowy drazek kierowniczy znajduje sie element (nie wiem jak sie nazywa), ktory porusza caly ten mechanizm podczas skrecania. moze on tez wydawac jakies stuki?


dodam ze nie zrobilem jeszcze zbieżności po wymianie w/w elementow ale to raczej nie ma zwiazku :p

#19 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 25 marca 2010 - 22:37

mowa o wsporniku jak ma luz to można wymienić sama tulejkę

#20 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 marca 2010 - 22:40

wymień gumy stabilizatora - miałem tak samo - wymienione praktycznie wszystko z przodu a dalej stuka. Tuleje za chyba 12 zł uciszyły stuki. Robota też dość prosta.