Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

popychacz hydr. a zalany olej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2007 - 21:30

Moze byc i wina oleju, tego sie nie dowiemy, ale mozna powiedziec, ze w tym silniku stukajace popychacze na zimnym to norma. Zobacz ile jest postow typu " stukanie, cykanie, pykanie w 2.0 16v ) a ile jest postow dotyczacych stukania popychaczy np. w 2,5 V6 (bardzo malo ) a tez jest ich bardzo duzo i tez ludzie kupujac auto nie wiedza jaki byl olej i leja co im poleci mechanik.
Nieoprzejmoj sie tym bo to nic powaznego, a zaden mechanik nie jest w stanie tego zdiagnozowac nawet na 60% i powiedziec np. dajesz 700zł wymieniam i jest cisza.

Moze sprzedawca go zalal jakims cudem do uciszania i teraz wyszlo, tego sie nigdy niedowiesz.

#22 OFFLINE   dean2

dean2
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 02 października 2007 - 19:39

Mam pytanie jaka moze byc konsekwencja jezeli zlekcewazymy klekoczace popychacze??? czy jezeli slychac je i na zimnym i na cieplym silniku to czy trzeba je na gwalt wymieniac???? silnik x20xev swoja praca przypomina diesla....

#23 OFFLINE   Duce

Duce
  • 127 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2007 - 20:08

Jazda z niesprawnymi popychaczami może odbić się negatywnie na żywotności wałków rozrządu ,ale nie nastąpi to szybko chyba że faktycznie jest tragicznie, ale pewien jesteś że to popychacze ?

#24 OFFLINE   gitman136

gitman136
  • 87 postów
  • Dołączył: 14-11-2006
  • Skąd: Lublin

Napisany 02 października 2007 - 22:18

sprawdzony kolektor?
można się pomylić...
bywa że uszczelka się zkiepści... albo kolektor może mieć minimalne pęknięcie i na zimnym wtedy słychać cykanie.
żadna alfa nie ma szans przy omedze!

#25 OFFLINE   dean2

dean2
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 03 października 2007 - 17:15

wydaje mi sie ze to popychacze dzisiaj zmienilem olej i troche sie to uciszylo niestety nie znacznie....

#26 OFFLINE   tomaszchwesiuk

tomaszchwesiuk
  • 73 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 października 2007 - 22:06

Witam Serdecznie.

Mam pytanie. Mam przebieg 155000km. Omcia 1998rok. I za cholewcię nie wiem jaki olej. Pytam się poprzedniego właściciela jaki olej lał. A on na to 5W40 pólsyntetyk. i co ja mam teraz zrobić? Przecież 5w40 pół nie ma. Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów.


:peace:

#27 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2007 - 21:07

Witam Serdecznie.

Przecież 5w40 pół nie ma


Nierozumie dokladnie o co ci chodzilo, ale 5W40 to jest polsyntetyk. Sam mam takim zalany sinik.

Jabym na twoim miejscu wlal albo wlasnie 5W40, albo 10w40. Napewno nie zalal by go mineralem.

#28 OFFLINE   kubol

kubol
  • 69 postów
  • Dołączył: 11-11-2006
  • Skąd: PN na ulicach PO

Napisany 07 listopada 2007 - 16:58

Witam Serdecznie.

Przecież 5w40 pół nie ma


Nierozumie dokladnie o co ci chodzilo, ale 5W40 to jest polsyntetyk. Sam mam takim zalany sinik.

Jabym na twoim miejscu wlal albo wlasnie 5W40, albo 10w40. Napewno nie zalal by go mineralem.


Jesteś pewien, że 5W40 to półsyntetyk? Do tej pory żyłem w przekonaniu, że full...

#29 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2007 - 20:58

0W i 5W to pełny syntetyk


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#30 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2007 - 21:18

0W i 5W to pełny syntetyk

Racja, dalem plame, cos mi sie pomylilo.

#31 OFFLINE   chrup

chrup
  • 48 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 07 listopada 2007 - 22:46

Jak kupiłem swoją Omegę to był zalany mineralny i chodziła jak czołg. wymieniłem na półsyntetyk Mobile 1 i zaczęły stukać popychacze, ale w zamian auto zaczęło "normalnie" reagować na pedał gazu. Widzę, że to klekotanie zaworów jest "modne" w 2.0 16v. Nie wiem jak się do tego ustosunkować, ale faktycznie z reguły występuje na zimnym silniku. Poza tym po zmianie oleju trochę ją "przetarłem" na wyższych obrotach i kolektor chyba pękł, bo brzmi teraz jak traktor. Trudno...pojedziemy na spawanie
Silniczek rozkrokowy

#32 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 23:44

Siemka. Jak to napraede jest z tymi popychaczami, ciszej chodza na mineralnym czy na polsyntetyku?? Wczesniej mialem mineralny i wydaje mi sie ze ciszej mi silnik chodzil. Obecnie mam Mobil 10W40 ale dzwiek silnika na tym oleju bardziej diesla przypomina a na wineralnym jak sie nagrzal to " prawie " jak benzynka mruczal

#33 OFFLINE   chrup

chrup
  • 48 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 07 stycznia 2008 - 10:43

Kolego rafalskiTDS....
Niestety, ale takie obserwacje pojawiły się już u nie jednego użytkownika 2.0 16v - nie wiem jak w innych silnikach, ale w tym często klekoczą popychacze. Z tego co widzę to w większości przypadków najciszej chodzi na mineralnym, ale dla mnie różnica w dynamice jazdy między mineralnym a półsyntetykiem była zbyt duża, żeby wracać do minerału. Mi klekocze parę minut po starcie - potem jest spokój jak się już dobrze rozgrzeje. Z resztą chyba tak jest w większości przypadków. Pozdroo
Silniczek rozkrokowy

#34 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 12:09

......kolego Chruo a ja juz pisalem o tym klekotaniu ze jest ono glownie zwiazane z przebiegiem samochodu. Poniewaz wiekszosc Omeg trafia do naszego kraju z duzymi przebiegami. Przy przebiegu do 200 000 nie ma opcji zeby klikalo dluzej niz kilka sekund..... i dotyczy to nie tylko Opla. Temat sprawdzony w samochodach z prawdziwym przebiegiem..
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#35 OFFLINE   chrup

chrup
  • 48 postów
  • Dołączył: 15-10-2007
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 07 stycznia 2008 - 18:40

Nie będę się spierał...żeby było śmieszniej u mnie wymiana oleju była kilka kilometrów przed wskoczeniem 200 000 na liczniku ;) a po wymianie zaczęło klekotać....ale ironia ;)
Silniczek rozkrokowy

#36 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 19:37

znam 3 silniki x20xev z prawdziwym przebiegiem 180-230 , w tych silnikach nie byly wymieniane popychacze i klikanie konczy sie na 2-3 sek po odpaleniu (ALE PRZY MROZIE). W kazdym z tych samochodow jest inny polsyntetyk Mobil , Castrol i Lotos.
P.S. poprzedni samochod mialem tez 16 zaworowy a jego konstrukcja byla zblizona do szesnastek oplowskich i po przebiegu 300 000 klikaly do okolo 30 sek po uruchomieniu.... Ponadto siedze troche w ytemacie czesci i mechanikow i akurat problem popychaczy to przypadlosc silnikow (malych pojemnosci) grupy VW np 1,3 8V z poczatku lat 90 - tych. Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#37 OFFLINE   dean2

dean2
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 27 stycznia 2008 - 07:29

hmm ja u siebie zmieniłem komplet popychaczy ale to klekotanie ustaje dopiero kiedy silnik sie nagrzeje nigdy nie mialem tak ze cichły 3s czy 30s po odpaleniu czy powinienem sie bac ze tak długo to trwa?? dodam jeszcze ze miałem przypadek z moim xev taki jak wielu innych czyli pospolite klekotanie po wymianie popychaczy i oleju (półsyntetyk) trochę sie to uspokoiło ale powiem szczerze ze bylem zawiedziony bo nadal klekocze choć może troszkę ciszej i krócej to co to może być?

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2008 - 11:31

hmm ja u siebie zmieniłem komplet popychaczy ale to klekotanie ustaje dopiero kiedy silnik sie nagrzeje nigdy nie mialem tak ze cichły 3s czy 30s po odpaleniu czy powinienem sie bac ze tak długo to trwa?? dodam jeszcze ze miałem przypadek z moim xev taki jak wielu innych czyli pospolite klekotanie po wymianie popychaczy i oleju (półsyntetyk) trochę sie to uspokoiło ale powiem szczerze ze bylem zawiedziony bo nadal klekocze choć może troszkę ciszej i krócej to co to może być?



sprawdz cisnienie oleju i zobacz czy nie masz misy olejowej przygietej.




 


#39 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 stycznia 2008 - 16:21

dean2 napisał/a:
hmm ja u siebie zmieniłem komplet popychaczy ale to klekotanie ustaje dopiero kiedy silnik sie nagrzeje nigdy nie mialem tak ze cichły 3s czy 30s po odpaleniu czy powinienem sie bac ze tak długo to trwa?? dodam jeszcze ze miałem przypadek z moim xev taki jak wielu innych czyli pospolite klekotanie po wymianie popychaczy i oleju (półsyntetyk) trochę sie to uspokoiło ale powiem szczerze ze bylem zawiedziony bo nadal klekocze choć może troszkę ciszej i krócej to co to może być?



sprawdz cisnienie oleju i zobacz czy nie masz misy olejowej przygietej.


jeżeli ciśnienie będzie niskie warto się zainteresować zaworem nadciśnieniowym który reguluje ciśnienie oleum i często się zacina

w tym temacie trochę info o tym jak wygląda ten zaworek i gdzie go szukać http://forum.omegakl...ghlight=#120634

#40 OFFLINE   dean2

dean2
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2007
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 28 stycznia 2008 - 09:40

miska nie jest przygięta ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem ale czy jeżeli było by z nim coś nie tak to nie zapalała by sie kontrolka?? u mnie gaśnie ona ładnie zaraz po odpaleniu i nigdy sie nie zapala a ten stukot wydaje mi sie ze dochodzi z okolic korka wlewu oleju ale może tylko mi sie wydaje może warto przyjrzeć sie kolektorowi?? podobno to także bolączka tych silników??