Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega Bfl Irmscher - Adam10


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1555 odpowiedzi na ten temat

#1261 OFFLINE   proxx

proxx
  • 444 postów
  • Dołączył: 01-03-2012
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 marca 2015 - 10:59

Z tego co mi Immo mówił to seryjna pompa omegowa jest bardzo wydajna i śmiało pociagnie 6 na przodzie i 4 na tyle. ;)

#1262 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 11:00

Dobrze rozumiesz



a tutaj już źle myślisz ;) Większe tarcze to większa powierzchnia do odprowadzania ciepła. Klocki też są duuuuuuuuuuużo więszke niż te omegowe, ale szybciej dociskane (szybciej wysunie się mały tłoczek niż jeden wielki) i precyzyjniej (tym bardziej że w omedze przednie zaciski są pływające). Skuteczność hamulcĂłw będzie dużo dużo lepsza. Zresztą zamierzam to poprzeć odpowiednimi pomiarami, ale niestety obecnie na co najmniej miesiąc jestem wyłączony z jakichkolwiek prac przy aucie

Mały tłoczek szybciej się wysunie nie ma sprawy ale z mniejszą siłą a jak masz osiem tłoczkow to niestety będą wychodzić z taką samą szybkością a nawet mniejszą bo ilość płynu jest mniejsza w przypadku gdy zostaniesz przy organalnej pompę omegowej fizyki nie oszukać będzie tylko nacisk na klocek w kilku miejscach bo jest dłuższy

#1263 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 11:06

Ale tloczki w zaciskach maja różne srednice, a pompa w omedze ma duza wydajność wiec spokojnie podola

#1264 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 11:13

Ja wiem że podoła tylko żeby wcisnąć więcej płynu trzeba bardziej wcisnąć pedał a wtedy jest problem z tylnymi zaciskami bo będą się szybciej zaciskały mi tylko o to chodzi

#1265 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2015 - 13:30

Znaczy, zakładając, że pompa omegowa w równym stopniu daje "siłę" przód i tył, to po zmianie na większe zaciski z przodu wypadałoby także zmienić zaciski z tyłu także na większe - aby wyrównać siły hamowania. Dobrze rozumuję? (Zakładając oczywiście, że jest różnica w objętościach tłoczków zacisku przedniego)

#1266 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 14:06

Znaczy, zakładając, że pompa omegowa w równym stopniu daje "siłę" przód i tył, to po zmianie na większe zaciski z przodu wypadałoby także zmienić zaciski z tyłu także na większe - aby wyrównać siły hamowania. Dobrze rozumuję? (Zakładając oczywiście, że jest różnica w objętościach tłoczków zacisku przedniego)


Nie. Se61 nie ma racji. Ciśnienie w układzie się nie zmieni. Pompa w omedze jest dwusekcyjna, a tłoki w pompie nie są powiązane mechanicznie, tylko hydraulicznie.... zatem ciśnienie w obu sekcjach będzie jednakowe i ilość tłoczków nie ma tutaj absolutnie żadnego znaczenia. To, że powierzchnia tłoczków zwiększy się 1,5 krotnie ma wpływ jedynie na skok pedału hamulca oraz na przełożenie hydrauliczne które wzrośnie. Hamulce dzięki temu będą jeszcze bardziej "słuchały się" kierowcy (np. będzie można precyzyjniej hamować)

#1267 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 14:19

Nie. Se61 nie ma racji. Ciśnienie w układzie się nie zmieni. Pompa w omedze jest dwusekcyjna, a tłoki w pompie nie są powiązane mechanicznie, tylko hydraulicznie.... zatem ciśnienie w obu sekcjach będzie jednakowe i ilość tłoczkĂłw nie ma tutaj absolutnie żadnego znaczenia. To, że powierzchnia tłoczkĂłw zwiększy się 1,5 krotnie ma wpływ jedynie na skok pedału hamulca oraz na przełożenie hydrauliczne ktĂłre wzrośnie. Hamulce dzięki temu będą jeszcze bardziej "słuchały się" kierowcy (np. będzie można precyzyjniej hamować)

Ja nie mĂłwię o ciśnieniu tylko o ilości oleju kurde przy naciśnięciu pedały z pompy wychodzi olej na przedni i na tylny zacisk jeżeli zacisk przedni będzie potrzebował więcej oleju by klocki doszły do tarczy wtedy wciśniesz głębiej pedał to chyba zrozumiałe , a z tym wiąże się ze tylny zacisk zacznie szybciej hamować i tu jest pupa

#1268 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 14:26

Ja nie mĂłwię o ciśnieniu tylko o ilości oleju kurde przy naciśnięciu pedały z pompy wychodzi olej na przedni i na tylny zacisk jeżeli zacisk przedni będzie potrzebował więcej oleju by klocki doszły do tarczy wtedy wciśniesz głębiej pedał to chyba zrozumiałe , a z tym wiąże się ze tylny zacisk zacznie szybciej hamować i tu jest pupa


No właśnie nie, ponieważ:

Pompa w omedze jest dwusekcyjna, a tłoki w pompie nie są powiązane mechanicznie, tylko hydraulicznie.... zatem ciśnienie w obu sekcjach będzie jednakowe i ilość tłoczków nie ma tutaj absolutnie żadnego znaczenia.


Miałbyś rację w przypadku gdyby tłoki były powiązane mechanicznie, ale przy takiej pompie racji nie masz

#1269 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 14:30

No właśnie nie, ponieważ:



Miałbyś rację w przypadku gdyby tłoki były powiązane mechanicznie, ale przy takiej pompie racji nie masz

A tu żeś mnie zaskoczył mam pompę od omegi rozbiore i oblukam i wtedy przyznam ci racje

#1270 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2015 - 14:35

Wychodzi na to, że trzeba będzie zrobić jakieś testy przed zmianą zacisków jak i po zmianie zacisków na większe. :-)

#1271 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 marca 2015 - 14:38

Pompa w omedze jest dwusekcyjna

A co to za dobrodziejstwo:o ?? Bo nawet nie wiedziałem że posiadam coś takiego

#1272 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 14:39

Jeszcze żeby była jasność.... jest zabezpieczenie (właśnie mechaniczne) pomiędzy tłokami, które ma zadziałać w razie wycieku płynu z układu (chodzi o to aby nie stracić wszystkich hamulców), ale przy normalnym użytkowaniu tłoki są od siebie niezależne. Tłoki łączą się mechanicznie (poprzez trzpień który wystaje z jednego tłoka) dopiero w sytuacji kiedy zabraknie płynu w przednich hamulcach, ale różnica w napełnieniu starego zacisku i nowego nie powoduje takich sytuacji ;) bo ta różnica jest ok 1,5 krotna ;)

A co to za dobrodziejstwo Bo nawet nie wiedziałem że posiadam coś takiego


jak się spotkamy to narysuję Tobie jak to działa ;)

#1273 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 marca 2015 - 15:01

jak się spotkamy to narysuję Tobie jak to działa

To za długo czasu jeszcze:) Tak więc zapytałem wuja G,i widzę że odpowiedz już padła w poście 1272.
Fajnie że rozkminiłeś całą zasadę działania hamulców, i sens montowania większych zacisków;)
A nie montaż dla jaj,bo ktoś tak ma i podobno:peace: działa i jest lepiej.

#1274 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 15:15

Fajnie że rozkminiłeś całą zasadę działania hamulców, i sens montowania większych zacisków;)
A nie montaż dla jaj,bo ktoś tak ma i podobno:peace: działa i jest lepiej.


Dzięki :) Z każdą modyfikacją staram się robić tak samo i porządnie :) Żeby to miało ręce i nogi ;)

Projekt innych rzeczy robię i układam sobie w głowie już od kliku dobrych miesięcy ;)

#1275 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2015 - 15:55

Adam ,Ja bym twoja Omege wysłał do Opel GM itp. .za naklejka na przedniej szybie ''tak się robi głąby samochody''
sorki za spam :wink:

#1276 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2015 - 16:45

Adam ,Ja bym twoja Omege wysłał do Opel GM itp. .za naklejka na przedniej szybie ''tak się robi głąby samochody''
sorki za spam

:like_it: Dobre :D

#1277 OFFLINE   mateusz19921

mateusz19921

    Irmscher Będzie :)

  • 168 postów
  • Dołączył: 16-05-2011
  • Skąd: Olsztyn\Worliny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 marca 2015 - 20:06

ważna jest objętość tłoczków, a nie ich ilość :) Tutaj zmiana będzie niewielka ;)

a poza tym rąbka tajemnicy uchylić mogę, że z tyłu też heble będą inne


wiedziałem ze tak bedzie:p

#1278 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2015 - 20:37

Adas co na tyl bedziesz wkladal??

#1279 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2015 - 20:46

Adas co na tyl bedziesz wkladal??


sorki, ale na razie nie napiszę. Wszystko jest jeszcze w proszku ;) Na razie mam w głowie plan, przedyskutowany wśród ekspertów.... i niebawem zabieram się za pierwsze projekty w AutoCadzie. Jak będę miał prototyp to wtedy się pochwalę ;) Na razie nie ma czym ;)

#1280 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 kwietnia 2015 - 20:10

Jako, że mają wpaść większe heble i trzeba do tego przetoczyć piasty po średnicy to postanowiłem zakupić nowe i oczywiście z nowymi dekielkami:

Dodany obrazek

Otwór centrujący w tarczach też roztoczony więc można było wykonać montaż próbny:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Do felgi jest ok 2-3mm luzu :D

no i trzeba było jeszcze wprowadził drobne poprawki:

Dodany obrazek


no i teraz wiem czego mi brakuje :) Mogę już zaciski oddać do szkiełkowania i malowania proszkowego i w tym czasie wprowadzić poprawki :)

A jeśli chodzi o tylny zestaw to mam projekt. Robią się właśnie elementy-prototypy na których wykonam montaż próbny i wtedy będzie można wykonać te elementy na gotowo już :)

I najważniejsze. Za pomoc w tym próbnym montażu dziękuję Dreedowi, bo sam niestety nie dałbym rady ze względu na mój stan zdrowia