


Omega Bfl Irmscher - Adam10
#1261
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 10:59

#1262
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 11:00
Mały tłoczek szybciej się wysunie nie ma sprawy ale z mniejszą siłą a jak masz osiem tłoczkow to niestety będą wychodzić z taką samą szybkością a nawet mniejszą bo ilość płynu jest mniejsza w przypadku gdy zostaniesz przy organalnej pompę omegowej fizyki nie oszukać będzie tylko nacisk na klocek w kilku miejscach bo jest dłuższyDobrze rozumiesz
a tutaj już źle myśliszWiększe tarcze to większa powierzchnia do odprowadzania ciepła. Klocki też są duuuuuuuuuuużo więszke niż te omegowe, ale szybciej dociskane (szybciej wysunie się mały tłoczek niż jeden wielki) i precyzyjniej (tym bardziej że w omedze przednie zaciski są pływające). Skuteczność hamulcĂłw będzie dużo dużo lepsza. Zresztą zamierzam to poprzeć odpowiednimi pomiarami, ale niestety obecnie na co najmniej miesiąc jestem wyłączony z jakichkolwiek prac przy aucie
#1263
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 11:06
#1264
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 11:13
#1265
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 13:30
#1266
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 14:06
Znaczy, zakładając, że pompa omegowa w równym stopniu daje "siłę" przód i tył, to po zmianie na większe zaciski z przodu wypadałoby także zmienić zaciski z tyłu także na większe - aby wyrównać siły hamowania. Dobrze rozumuję? (Zakładając oczywiście, że jest różnica w objętościach tłoczków zacisku przedniego)
Nie. Se61 nie ma racji. Ciśnienie w układzie się nie zmieni. Pompa w omedze jest dwusekcyjna, a tłoki w pompie nie są powiązane mechanicznie, tylko hydraulicznie.... zatem ciśnienie w obu sekcjach będzie jednakowe i ilość tłoczków nie ma tutaj absolutnie żadnego znaczenia. To, że powierzchnia tłoczków zwiększy się 1,5 krotnie ma wpływ jedynie na skok pedału hamulca oraz na przełożenie hydrauliczne które wzrośnie. Hamulce dzięki temu będą jeszcze bardziej "słuchały się" kierowcy (np. będzie można precyzyjniej hamować)
#1267
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 14:19
Ja nie mĂłwię o ciśnieniu tylko o ilości oleju kurde przy naciśnięciu pedały z pompy wychodzi olej na przedni i na tylny zacisk jeżeli zacisk przedni będzie potrzebował więcej oleju by klocki doszły do tarczy wtedy wciśniesz głębiej pedał to chyba zrozumiałe , a z tym wiąże się ze tylny zacisk zacznie szybciej hamować i tu jest pupaNie. Se61 nie ma racji. Ciśnienie w układzie się nie zmieni. Pompa w omedze jest dwusekcyjna, a tłoki w pompie nie są powiązane mechanicznie, tylko hydraulicznie.... zatem ciśnienie w obu sekcjach będzie jednakowe i ilość tłoczkĂłw nie ma tutaj absolutnie żadnego znaczenia. To, że powierzchnia tłoczkĂłw zwiększy się 1,5 krotnie ma wpływ jedynie na skok pedału hamulca oraz na przełożenie hydrauliczne ktĂłre wzrośnie. Hamulce dzięki temu będą jeszcze bardziej "słuchały się" kierowcy (np. będzie można precyzyjniej hamować)
#1268
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 14:26
Ja nie mĂłwię o ciśnieniu tylko o ilości oleju kurde przy naciśnięciu pedały z pompy wychodzi olej na przedni i na tylny zacisk jeżeli zacisk przedni będzie potrzebował więcej oleju by klocki doszły do tarczy wtedy wciśniesz głębiej pedał to chyba zrozumiałe , a z tym wiąże się ze tylny zacisk zacznie szybciej hamować i tu jest pupa
No właśnie nie, ponieważ:
Pompa w omedze jest dwusekcyjna, a tłoki w pompie nie są powiązane mechanicznie, tylko hydraulicznie.... zatem ciśnienie w obu sekcjach będzie jednakowe i ilość tłoczków nie ma tutaj absolutnie żadnego znaczenia.
Miałbyś rację w przypadku gdyby tłoki były powiązane mechanicznie, ale przy takiej pompie racji nie masz
#1269
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 14:30
A tu żeś mnie zaskoczył mam pompę od omegi rozbiore i oblukam i wtedy przyznam ci racjeNo właśnie nie, ponieważ:
Miałbyś rację w przypadku gdyby tłoki były powiązane mechanicznie, ale przy takiej pompie racji nie masz
#1270
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 14:35
#1271
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 14:38
A co to za dobrodziejstwo:o ?? Bo nawet nie wiedziałem że posiadam coś takiegoPompa w omedze jest dwusekcyjna
#1272
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 14:39


A co to za dobrodziejstwo Bo nawet nie wiedziałem że posiadam coś takiego
jak się spotkamy to narysuję Tobie jak to działa

#1273
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 15:01
To za długo czasu jeszcze:) Tak więc zapytałem wuja G,i widzę że odpowiedz już padła w poście 1272.jak się spotkamy to narysuję Tobie jak to działa
Fajnie że rozkminiłeś całą zasadę działania hamulców, i sens montowania większych zacisków;)
A nie montaż dla jaj,bo ktoś tak ma i podobno:peace: działa i jest lepiej.
#1274
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 15:15
Fajnie że rozkminiłeś całą zasadę działania hamulców, i sens montowania większych zacisków;)
A nie montaż dla jaj,bo ktoś tak ma i podobno:peace: działa i jest lepiej.
Dzięki



Projekt innych rzeczy robię i układam sobie w głowie już od kliku dobrych miesięcy

#1275
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 15:55
sorki za spam

#1276
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 16:45
:like_it: DobreAdam ,Ja bym twoja Omege wysłał do Opel GM itp. .za naklejka na przedniej szybie ''tak się robi głąby samochody''
sorki za spam

#1277
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 20:06
ważna jest objętość tłoczków, a nie ich ilość
Tutaj zmiana będzie niewielka
a poza tym rąbka tajemnicy uchylić mogę, że z tyłu też heble będą inne
wiedziałem ze tak bedzie:p
#1278
OFFLINE
#1279
OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 20:46
Adas co na tyl bedziesz wkladal??
sorki, ale na razie nie napiszę. Wszystko jest jeszcze w proszku



#1280
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2015 - 20:10

Otwór centrujący w tarczach też roztoczony więc można było wykonać montaż próbny:


Do felgi jest ok 2-3mm luzu

no i trzeba było jeszcze wprowadził drobne poprawki:

no i teraz wiem czego mi brakuje


A jeśli chodzi o tylny zestaw to mam projekt. Robią się właśnie elementy-prototypy na których wykonam montaż próbny i wtedy będzie można wykonać te elementy na gotowo już

I najważniejsze. Za pomoc w tym próbnym montażu dziękuję Dreedowi, bo sam niestety nie dałbym rady ze względu na mój stan zdrowia