Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szarpie , strzela w filtr powietrza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 15 listopada 2010 - 09:17

sprawdż przewody przy gnieżdzie od czujnika obrotów wału zdarza się że podczas szarpania instalacji albo drgań pęka połączenie między EKU a tą wtyczką przy samym gnieżdzie. masz nowy czujnik ale połączenie do EKU może mieć przerwę często jest to przy samym gnieżdzie od zasilania z EKU tam gdzie podpinasz czujnik do instalacji samochodu.


ale dlaczego jest ok na zimnym silniku ? a może czujnik temp na komputer ?

#22 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2010 - 10:26

Podjedz gdzieś na diagnostykę komputerową odczytaj błędy i wskazania wszystkich czujników.Miałem taki przypadek jak twój i ujawniał się dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów, powodem był ułamany przewód przy złączce od czujnika prędkości wału trudno było to znależć bo auto raz jeżdziło idealnie a innym razem silnik przerywał albo nawet gasł.

#23 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 15 listopada 2010 - 17:08

dzisiaj byłem na kompie

0 błędów ale jak mocno mu depne na obroty zaczyna się dławic wtedy zrywa połączenie z komputerem

z czego się dowiedziałem to raz było też wypadanie zapłonu 2 i 4 , czyżby cewka ?
może sterownik silnika coś nie kontaktuje ,


dodam że sonda czujnik temp na komputerze pokazywały ze są ok sonda skacze z ubogiej na bogatą , czujnik temp pokazuje wartości


pomocy juz e mam siły komu można w Gdańsku oddać te auto do naprawy , Marek_kloss się nie odzywa na pw , może ktoś ma nr tel do niego ?

#24 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2010 - 21:46

Podmień cewkę na próbę będziesz mógł wykluczyć ważny element.Padająca cewka może powodować takie jaja.

#25 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 07:47

gucek świece i kable dawno wymieniałeś ?? U siebie miałem takie jak by pojedyncze wypadanie zapłonu szarpnięcia wymiana kabli WN i po problemie... Cewkę możesz pomierzyć by ją wykluczyć masz w sprawdzonych poradach wartości pomiarowe czujników, po oglądaj bardzo dokładnie kable od czujnika wału...

#26 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 16 listopada 2010 - 15:57

gucek świece i kable dawno wymieniałeś ?? U siebie miałem takie jak by pojedyncze wypadanie zapłonu szarpnięcia wymiana kabli WN i po problemie... Cewkę możesz pomierzyć by ją wykluczyć masz w sprawdzonych poradach wartości pomiarowe czujników, po oglądaj bardzo dokładnie kable od czujnika wału...

kable są champion były wymieniane jakis czas temu , świece nowe ngk ,
tylko z tą cewką jak mam sprawdzić skoro tylko na ciepłym silniku zaczynają się jaja ....

dzisiaj wyjąłem tą cewke dojscie do d.py
widać że ktoś ją wymieniał bo wygląda w miarę , ale jest to podróba
chyba pozostaje mi kupic nową cewkę bo do warsztatu nie jade , bo teraz to sa tacy mechanicy co by tylko klocki i oleje wymieniali ....

następne wieści :
jak mocno przegazuje to strzela w wydech a dodatkowo zapala się kontrolka abs :o

czy cewka moze robić takie rzeczy ? i zeby zrywało połączenie komputera diagnostycznego ?
coraz bardziej stawiam ze cos nie tego ze sterownikiem silnika

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2010 - 19:24

kable są champion były wymieniane jakis czas temu , świece nowe ngk ,
tylko z tą cewką jak mam sprawdzić skoro tylko na ciepłym silniku zaczynają się jaja ....

dzisiaj wyjąłem tą cewke dojscie do d.py
widać że ktoś ją wymieniał bo wygląda w miarę , ale jest to podróba
chyba pozostaje mi kupic nową cewkę bo do warsztatu nie jade , bo teraz to sa tacy mechanicy co by tylko klocki i oleje wymieniali ....

następne wieści :
jak mocno przegazuje to strzela w wydech a dodatkowo zapala się kontrolka abs :o

czy cewka moze robić takie rzeczy ? i zeby zrywało połączenie komputera diagnostycznego ?
coraz bardziej stawiam ze cos nie tego ze sterownikiem silnika



popraw mase na wiazce przy wtryskiwaczach




 


#28 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 18 listopada 2010 - 10:11

a czy czasem lpg nie robi tego problemu ? we wiązkę komputera silnika wpięli komp lpg który odcina wtryski , patrzałem wpięli się w 4 kable czyli od wtryskiwaczy

Beast a gdzie mam szukać tej masy przy kompie ?

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2010 - 20:30

a czy czasem lpg nie robi tego problemu ? we wiązkę komputera silnika wpięli komp lpg który odcina wtryski , patrzałem wpięli się w 4 kable czyli od wtryskiwaczy

Beast a gdzie mam szukać tej masy przy kompie ?


chyba pomiedzy 2 a 3 wtryskiem powinna byc przykrecona masa




 


#30 OFFLINE   waldi94

waldi94
  • 4 postów
  • Dołączył: 22-11-2010

Napisany 22 listopada 2010 - 22:46

Witam, mam omegę 2.6 1991. Jest bez gazu. Mam z nią problem: zimny silnik
ciężko odpalić(załapie i gaśnie), jak już zapali to dusi się przy dodaniu gazu i szarpie. Obroty max
to ok. 4tyś. Do końca dojdzie jeśli powoli dodaję gazu.....Ogólnie to ma muła, słabo ciągnie. Czasami zapala się taka kontrolka - taki piorun, chyba coś od pompy paliwa i wtrysku. Niedawno miałem taki sam problem, ale mechanik zmienił pompę paliwa, sondę lambda i problem znowu powrócił. Jak się zapali ta kontrolka to potrafi zgasnąć. Przy gwałtownym dodaniu gazu strzela w dolot i obroty stoją w miejscu. Proszę o szybką pomoc, napisać wszystkie możliwe przyczyny. Czy to znowu pompa paliwa
- jest prawie nowa. Z góry dzięki - Pozdro

proszę o pomoc!jakieś sugestie....

#31 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2010 - 23:00

Witam, mam omegę 2.6 1991. Jest bez gazu. Mam z nią problem: zimny silnik
ciężko odpalić(załapie i gaśnie), jak już zapali to dusi się przy dodaniu gazu i szarpie. Obroty max
to ok. 4tyś. Do końca dojdzie jeśli powoli dodaję gazu.....Ogólnie to ma muła, słabo ciągnie. Czasami zapala się taka kontrolka - taki piorun, chyba coś od pompy paliwa i wtrysku. Niedawno miałem taki sam problem, ale mechanik zmienił pompę paliwa, sondę lambda i problem znowu powrócił. Jak się zapali ta kontrolka to potrafi zgasnąć. Przy gwałtownym dodaniu gazu strzela w dolot i obroty stoją w miejscu. Proszę o szybką pomoc, napisać wszystkie możliwe przyczyny. Czy to znowu pompa paliwa
- jest prawie nowa. Z góry dzięki - Pozdro

proszę o pomoc!jakieś sugestie....


Jak świeci się Check (pomarańczowa lampa z piorunem) to ECU (komputer) wychwycił błędy zacznij od tego że odczytasz błędy wg. tej porady http://forum.omegakl...read.php?t=5914 a następnie napiszesz jakie masz błędy to będziemy radzić ;)

#32 OFFLINE   waldi94

waldi94
  • 4 postów
  • Dołączył: 22-11-2010

Napisany 23 listopada 2010 - 21:09

Jutro spróbuję odczytać błędy domowym sposobem....dzięki:)

Witam ,odczytałem błędy(domowym sposobem) na zgaszonym silniku i były następujące
-15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - wysokie napięcie
-31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału prędkości obrotowej.
Natomiast na zapalonym nie było żadnego. Jak silnik chodził to odłączyłem przepływkę i silnik chodził jeszcze gorzej i wtedy wyskoczył błąd:
-73 - Przepływomierz powietrza [AFS] - niskie napięcie.
Co robić? omcia dalej dusi się, strzela w dolot, nie wchodzi na obroty....

#33 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2010 - 22:07

nie potrzebnie odłączałeś przepływkę... Odłącz aku na kilka min powinien zresetować się ECU i zniknąć błąd 73... błąd 31 to dlatego że silnik nie pracuje więc to nie jest błąd.
15 - na tym się skup... Sprawdź połączenie przy czujniku czy jest i kable czy są całe nie po przecierane, jak są ok to wymiana czujnika na nowy i powinien ożyć ;)

#34 OFFLINE   waldi94

waldi94
  • 4 postów
  • Dołączył: 22-11-2010

Napisany 23 listopada 2010 - 22:15

Czyli to może ustalać za ubogą mieszankę - czujnik temperatury? Ale jak silnik jest ciepły i odłączę ten czujnik to obroty na chwilę lekko wzrastają i potem jest dalej tak samo - dusi się, strzela....Chyba bez czujnika powinno podawać dobra mieszankę do ciepłego silnika....?
Z góry dzięki:)

#35 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2010 - 22:23

Czujnik steruje mieszanką paliwowo powietrzną, jak czujnik nie ma właściwego oporu to będzie tak się działo... Wymień go na nowy ale wystrzegaj sie zamienników bo mogą nie chcieć współpracować...

#36 OFFLINE   waldi94

waldi94
  • 4 postów
  • Dołączył: 22-11-2010

Napisany 23 listopada 2010 - 22:25

Ok jeszcze raz dzięki. :) Postaram się wymienić.

#37 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2010 - 22:06

kable są champion były wymieniane jakis czas temu , świece nowe ngk ,
tylko z tą cewką jak mam sprawdzić skoro tylko na ciepłym silniku zaczynają się jaja ....

dzisiaj wyjąłem tą cewke dojscie do d.py
widać że ktoś ją wymieniał bo wygląda w miarę , ale jest to podróba
chyba pozostaje mi kupic nową cewkę bo do warsztatu nie jade , bo teraz to sa tacy mechanicy co by tylko klocki i oleje wymieniali ....

następne wieści :
jak mocno przegazuje to strzela w wydech a dodatkowo zapala się kontrolka abs :o

czy cewka moze robić takie rzeczy ? i zeby zrywało połączenie komputera diagnostycznego ?
coraz bardziej stawiam ze cos nie tego ze sterownikiem silnika


Samochód w koncu trafił do mnie
Więc tak:
cała winę za przerywanie , strzelanie w wydech ponosiła cewka zapłonowa - niby proste ale do tego trzeba też dojść . Na początek spr.. wszystkie masy silnika , potem sterownika ,
podstawione : czujnik wału , czujnik wałka , przepływomierz - nic nie dało :(
sterownik silnika był u elektronika na spr. - b/u ale podczas rozmowy z nim podsunął mi pewne pomysły spr. wiązkę przewodów od czujników ( wału i wałków ) czy nie idą w pobliżu cewki zapłonowej - niestety nie :(

na sam koniec wymieniłem cewkę zapłonową . To było przyczyną wszystkich problemów

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#38 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 08:59

a spróbuj podmienić cewke miałem identyczny problem i wymiana na inna pomogła a i również jak kolega radzi sprawdz przepływkę nie zawsze pokazuje błędy a przez nia moga się cuda dziać


hmmm i wyszło na moje hehe

#39 OFFLINE   mezo

mezo
  • 2 postów
  • Dołączył: 10-05-2011

Napisany 10 maja 2011 - 20:12

witam koledzy mam problem z moją omegą nie wkręca się na obroty i strzela w filrt jeśli ktoś wie to pliska o pomoc.pozdro

#40 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2011 - 20:14

witam koledzy mam problem z moją omegą nie wkręca się na obroty i strzela w filrt jeśli ktoś wie to pliska o pomoc.pozdro

Przeczytaj caly ten temat od poczatku i masz wszystkie rozwiazania podane.