Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szarpie , strzela w filtr powietrza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 01 listopada 2010 - 11:09

Witam mam problem z omegą 2,0 automat 97 rok , założyłem lpg sekwencję stag , przejechałem 1500km i pojechałem na przegląd lpg, po regulacji wróciłem do domu (ok 200m) i zostawiłem auto , wieczorem wsiadam odpalam , przejechałem około 2 km i auto przy przyśpieszaniu dławi się kicha , przerywa , dzieje ie to na lpg i pb , na wolnych obrotach w miarę pracuje ok ale jak zwiększam obroty to jakby na wszystkie cylindry nie palił , wróciłem do domu rano jak odpaliłem to wszystko ok dopóki się nie nagrzał , po nagrzaniu to samo , byłem u gazowników sprawdzili i powiedzieli ze wszystko po ich stronie ok , zresztą to samo jest na pb i lpg , trochę dziwny zbieg okoliczności bo stało się to po regulacji lpg , przedtem wszystko było ok ,
dodam ze np ostatnio zrobiłem 30 km i nie dławił się , a np na drugi dzień znowu zaczął się dławić , ale tylko przy mocniejszym przyśpieszaniu
kable WN są nowe , świece też , dodam że jak mocno m depnę i zaczyna kichać to zapala się żółta kontrolka silnika i za chwile gaśnie , kodów na spinacz nie wyświetla wcale
prosze o jakies porady , może to czujnik położenia wałka rozrządu , ale dlaczego nie ma kodów ?

#2 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 01 listopada 2010 - 13:28

jak zapala się kontrolka i gaśnie muszą być błędy w pamięci.. od tego zacznij..

#3 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 01 listopada 2010 - 15:10

sprawdzałem nie ma żadnych błędów , kontrolka zapaliła mi się tylko na chwilę ,
dodam że dzisiaj sprawdzałem , na wolnych obrotach pracuje ok ale jak m szybko depnę na wysokie obroty to przerywa

#4 OFFLINE   masamasa

masamasa
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-08-2010

Napisany 02 listopada 2010 - 10:51

Miałem bardzo podobny problem. Okazało się, że to strzelony przepływomierz, jego odpięcie pomogło, jednak jest to rozwiązanie chwilowe, jeśli jeździsz non stop na gazie to nie powinno być problemów z odpiętym przepływomierzem, natomiast przy benzynie może ciągle mieć "humory".

#5 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2010 - 11:08

a spróbuj podmienić cewke miałem identyczny problem i wymiana na inna pomogła a i również jak kolega radzi sprawdz przepływkę nie zawsze pokazuje błędy a przez nia moga się cuda dziać

#6 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 02 listopada 2010 - 17:59

już naprawione , okazało się że dzisiaj jak mu depnąłem to się tak zadławił że w końcu błąd wyskoczył , czujnik położenia wału , kupiłem nowy wymieniłem i śmiga , winne były przewody które robiły "zwarcie" popękały koszulki ze starości , wymiana czujnika masakra , bez wyjęcia klimy , łapy i pompy wspomagania się nie obeszło , inaczej bym kabla nie przeprowadził tak jak ma być
Dodany obrazek

przy samym czujniku kabelki też były bez koszulki

#7 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 15:42

no i człowiek nie cieszył sie długo ,
znowu nie tak , jak zimny to ok , jak się zagrzeje to praktycznie nie mogę ruszyć , dławi się i kicha ...

wyskoczył mi teraz błąd 0100 , kupiłem nowy przepływomierz wymieniłem i dalej to samo

dodam ze świece też wymieniłem na ngk ,

dodam ze na wolnych w miarę pracuje i jak powoli wciskam pedał gazu to wchodzi na obroty ok , ale jak wciskam gwałtownie to przerywa

czy w Gdańsku jest jakiś mechanik godny zaufania do którego można podjechać ?

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2010 - 16:09

no i człowiek nie cieszył sie długo ,
znowu nie tak , jak zimny to ok , jak się zagrzeje to praktycznie nie mogę ruszyć , dławi się i kicha ...

wyskoczył mi teraz błąd 0100 , kupiłem nowy przepływomierz wymieniłem i dalej to samo

dodam ze świece też wymieniłem na ngk ,

dodam ze na wolnych w miarę pracuje i jak powoli wciskam pedał gazu to wchodzi na obroty ok , ale jak wciskam gwałtownie to przerywa

czy w Gdańsku jest jakiś mechanik godny zaufania do którego można podjechać ?


czujnik i przeplywka oryginal ?
z gdanska pisz do Marek_Kloss




 


#9 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 17:40

nie oryginał ale też nie china
czujnik hiszpański, przepływka niemiecka

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2010 - 17:45

czyli chinszczyzna. opel ma to do siebie ze z elektroniki zadko znajdziesz dobry zamiennik. lepiej szukaj uzywki




 


#11 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 17:57

jakoś nie wierzę w to że gdybym kupił te dwie rzeczy fabryczne i wydał 1000zł to auto pojedzie , muszę poszukać kogoś kto by miał przepływkę na podmianę bo czujnika tak szybko nie podmienię ...:mad:

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2010 - 18:00

widze ze jestes z pomorskiego - jak nie maz daleko to zapraszam do kwidzyna do mnie do warsztatu




 


#13 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 18:05

dzieki ale nie dojadę w tym stanie :(

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2010 - 18:06

jak odepniesz przeplywke powinienes dojechac




 


#15 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 18:09

wydaje mi się że po odpięciu kostki efekt był ten sam , ale jutro zobaczę jeszcze raz

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2010 - 18:09

wydaje mi się że po odpięciu kostki efekt był ten sam , ale jutro zobaczę jeszcze raz


a nie ciagnie ci lewego powietrza ?
zagadaj z markiem niech ci mapy wtryskow sprawdzi




 


#17 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 11 listopada 2010 - 18:12

jak czysciłem krokowy to uszczelka nie była najlepsza , ale czy wtedy obroty by nie były wyższe ?

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2010 - 18:15

wez plaka i popsikaj w okolicach kolektora - jak bedzie lewe to obroty wzrosna




 


#19 OFFLINE   gucek

gucek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-09-2010

Napisany 14 listopada 2010 - 18:44

więc tak....
wczoraj byłem na podłączeniu komputera , wyskakiwał ciągle czujnik położenia wału , sugerując sie forum że czujnik mój nowy jest nie fabryczny zakupiłem oryginał GM siemens
dzisiaj wymieniłem i po skończeniu wymiany odpalam auto , no chodzi ok , przejechałem się ok 1 km i co ? dalej to samo przerywa i nie da rady jeździć ....
zwariuje
:pokoj:

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2010 - 20:27

sprawdż przewody przy gnieżdzie od czujnika obrotów wału zdarza się że podczas szarpania instalacji albo drgań pęka połączenie między EKU a tą wtyczką przy samym gnieżdzie. masz nowy czujnik ale połączenie do EKU może mieć przerwę często jest to przy samym gnieżdzie od zasilania z EKU tam gdzie podpinasz czujnik do instalacji samochodu.