tryb awaryjny skrzynii biegow
#1 OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 21:41
Jestem nowym użytkownikiem forum i od 3 dni je przeglądam szukając rozwiązania, gdyż nie chciałem zakładać nowego tematu. Niestety nic nie znalazłem. Mam również nadzieję, że ten post nie zostanie usunięty, bo w to że ktoś mi na niego odpisze to wierzę
Wracając do tematu
mam omegę 2,6 v6 jakoś zchipowaną do 250KM i pojawił mi się problem ze skrzynią biegów. otóż jadać po mieście na wolnych obrotach (dokładnie po spadku do 1,5k, gdy chcę jechać już stałą prędkością) na 'D' na trzecim biegu przy przyspieszeniu wskakują obroty, auto nie przyspiesza, po czym dostaje takiego kopnięcia jakby ktoś wjechał lekko w tyłek i auto przerzuca się na tryb awaryjny. Trzeba wyłączyć silnik i włączyć i działa. Nie dzeje się to przy dużych prędkościach i wysokich obrotach ani też na automacie. Gdy jadę na normalnym trybie na '3' to wszystko działa ok.
Nie wiem co to jest, co to może być. Jutro jade do ASO na diagnostykę (wole jechać na diagnostykę do ASO, bo nie wiem jakie złote rączki mają oprogramowania, a nie chce wymieniać każdej części po kolei 'bo się pomylą').
Chciałbym się dowiedzieć czego wg Was mogę się spodziewać? Gdzieś na forum przeczytałem, że to może być zawór. Jakie wiążą się z tym koszty? Czy zna ktoś dobrego mechanika w Bydgoszczy, który zajmuje się omegami bądź automatami?
Aha, no i zapomaniłem napisać, że u mnie nie ma komputerka pokładowego więc nic tam się na nim nie wyświetla.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź
#2 OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 21:46
Widzę że jesteś z Kujawsko - Pomorskiego to jak chcesz mieć porządną diagnostykę skontaktuj się z beastem bo to nie jest daleko. Myślę że zrobienie paru kilometrów Ci się opłaci w bo ASO właśnie będą wymieniać po kolei
#3 OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 22:26
powiedzą błąd XX
skasują $$$
dzięki nara
-Potem
pojedziesz do mechaniora
weźmie swój fejs
podepnie się i zacznie dłubać elektrozawór
Wymieni go i pomoże lub nie
Jak pomoże to Cię skroi pare stówek
Jak nie elektrozawór i nic z elektryką to Ci zaproponuje "remont" za 4tyś oraz powie ,że nie wie co wysiadło.
Wten załóż temat "kupię AR25/35" lub "Zlecę naprawę ASB", nawet jak bym miał czas to bym się podjął.
+70kucy z chipa w wolnossącym.... to Ci kawał :jump:
#4 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 07:53
W najbliższym czasie podjadę jeszcze do panów Mietków i poszukam tego beasta, czymkolwiek/kimkolwiek on jest.
Wracając do tematu mocy, to może faktycznie tyle nie ma, bo na hamowni nie byłem. Mam tylko w papierach wpisane 182kW.
proszę jeszcze raz o podpowiedź odnośnie mojej diagnozy i jakieś namiary do beasta
#5 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 09:05
nie wiem co oznacza - jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz(na forum rozpiska) ale nic Ci nie da mam silne wrażenie
próbowałem go znaleźć na necie - na tym forum proponuję(porady, coś takiego)
może oznaczać chyba wszystko - też mi się tak wydaje(a nie czujnik jakiś obrotów? wału?)
brak sygnału wejścia - TO DOPIERO DIAGNOZA!!:D:D
tylnego korpusa zaworów - korpus zaworów? Co to za formacja?
podjadę jeszcze do panów Mietków - Wiadomo ,że podjedziesz bo w ASO Cię tylko skasowali i wiesz jeszcze mniej.
proszę jeszcze raz o podpowiedź odnośnie mojej diagnozy - Ale nie masz żadnej diagnozy, jedyna diagnoza w tym wątku to moja, elektrozawór 3/4 ewentualnie kable jak nie to szukaj drógiej lub naprawy
namiary do beasta - w użytkownikach na forum poszukaj.
#6 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 09:21
poza tym poszukam tego beasta, myslalem, ze to jest jakis warsztat czy cos. typu swiatek itp.
z tego co wyczytalem na forum wczesniej tez mi sie wydawalo, ze to moze byc 3/4 zawor, ale nie chcialem sugerowac, bo jakies tam drobne roznice w opisach przypadkow byly.
zauwazylem tez, ze problem pojawia sie dopiero powyzej 90stopni.
no a diagnozy typu wymienic wszystko tez potrafie stawiac
jeszcze takie pytanko, czy jest w kuj-pom, albo gdzies obok ktos kto mi na 100% zdiagnozuje te usterke czy z racji specyfiki nie idzie tego po prostu wykonac?
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 09:34
Elektrozawór dopiero jak podmienisz to jest 100%pewności i to da Ci 100%diagnozy czy elektrozawór czy (zapewne) popaliły się tarcze. - Zakładając że z elektryką wszystko ok.
#9 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 09:49
To jeszcze raz mam pytanko (ogolnie tez szukalem na forum, ale nie znalazłem) czy poza beastem jest ktos z bydgoszczy kto się zajmuje dobrze tematem?
p(O)zdrawiam
#10 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 10:02
#11 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 13:03
#12 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 16:03
I czemu nikt mi nie powiedział, że walnąłem błąd w temacie!
o jaki blad ci chodzi???
przy takiej mocy to zamiast myslec nad naprawa to lepiej kopuj AR35 lub przekladaj na manual.
bo na kolejnym AR 25 to dlugo nie polatasz
AR to todzaj skrzyn automatycznych.
PS te twoje 182 KW to gdzie masz wpisane w polskim dowodzie? czy masz jakies papiery na to . czy jedzdziles jakims innym 2.6 czy moze 3.0 zeby miec porownanie??
#13 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 16:54
A czym się różni w wyglądzie ar25 od 35 bo szczerze mówiąc nie wiem jaką mam. Tę moc mam wpisaną w polskim dowodzie, przeszłość tej omegi jest taka, że była pościgówą na niemieckich autostradach i ma jakieś tam amerykańskie części.
Mniejsza o moc, chciałem się dowiedzieć ile kosztuje ta 35? tylko, że jak kupie używaną to pewnie mi się rozleci po pewnym czasie tak czy siak, więc nie wiem czy z tymi zaworami nie próbować.
No cóż, będę próbował dalej, nie ukrywam, że chciałbym, aby to był ten zawór. Szkoda, że nikt nie miał podobnych problemów...
#14 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 18:41
przeszłość tej omegi jest taka, że była pościgówą na niemieckich autostradach
skoro ma te 182kw to i pewnie skrzynia wzmocniona.
#15 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 20:30
Skrzyni zamiast skrzynii
A czym się różni w wyglądzie ar25 od 35 bo szczerze mówiąc nie wiem jaką mam. Tę moc mam wpisaną w polskim dowodzie, przeszłość tej omegi jest taka, że była pościgówą na niemieckich autostradach i ma jakieś tam amerykańskie części.
Mniejsza o moc, chciałem się dowiedzieć ile kosztuje ta 35? tylko, że jak kupie używaną to pewnie mi się rozleci po pewnym czasie tak czy siak, więc nie wiem czy z tymi zaworami nie próbować.
No cóż, będę próbował dalej, nie ukrywam, że chciałbym, aby to był ten zawór. Szkoda, że nikt nie miał podobnych problemów...
poczytaj sobie troche w tym dziale i znajdziesz odpowiedzi na wiele z twoich pytan.
ciekawe co oni tam wstawili z amerykanskiego auta jak tamte mialy mniej mocy niz te europejskie wersje, nie wiem czy wogole sprzedawali 2.6 w USA
#16 OFFLINE
Napisany 21 października 2010 - 22:41
ogólnie mam ostatnie pytanie, czy na tym można jeszcze trochę pojeździć czy może mi za miesiąc walnąć i będzie wszystko do wymiany?
tak na marginesie to na otomoto znalazłem coś takiego http://otomoto.pl/op...-C14355141.html
a z amerykańskich części to wiem, że mam termostat np.
#17 OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 09:50
no widzę, że to chyba jest kolejne forum, na którym na każde pytanie jest pięć odpowiedzi, żeby sobie poszukać.
ogólnie mam ostatnie pytanie, czy na tym można jeszcze trochę pojeździć czy może mi za miesiąc walnąć i będzie wszystko do wymiany?
tak na marginesie to na otomoto znalazłem coś takiego http://otomoto.pl/op...-C14355141.html
a z amerykańskich części to wiem, że mam termostat np.
moze pojezdzisz miesiac moze rok, skopro cos zaczyna sie dziec to trzeba usterke usunac.(konkretnie zdiagnozowac)
na forum jest kilka osob ktore maja pojecie o skrzyniach automatycznych pewnie by je policzyl na palcach jednej reki, wiec nie oczekuj ze dostaniesz jednoznaczne odpowiedzi co jest nie tak z twoja skrzynia.
no i pisanie glupot w stylu ze twoje auto ma 250KM nie pomaga , ludzie nie biora cie powarznie
#18 OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 13:34
2. Trochę się orientuje w ASB com wiedział tom napisał
3. ASO ASO ASO jak ja lubie ASO, a co w ASO? Tacy sami mechanicy po tych samych szkołach czasami mniej douczeni dlatego w ASO robią, jak nowe to jeszcze części wymienią ale naprawić coś to już problem
4. Skrzynia w 9letnim aucie gdzie do ASO? Tam to mogą nową wstawić za 15tyś PLN
5. Mówiłem i tak się stało, ASO dało diagnoze jak moja babcia.
6. 250 koni, amerykański termostat, ja cie kręce, a ja mam australijskie opony i mam +30nm
7. Jedz do kogoś kto się zna na skrzyniach, niech Ci ten durny elektrozawór podmieni i się dowiesz co Ci dolega
8. Nie jesteś oblatany na forum, a ja byłem jak miałem swoją zepsutą? Całe dnie i noce lektóry i szukania.
9. Znajdz lepsze forum o omedzie gdzie magicy z kulami siedzą i czekają aż napiszesz że masz tryb awaryjny, AG się wyświetla(choć kompa nie masz) i szybko lecą Ci odpisać co wysiadło i gdzie za 20złotych Ci to ktoś zrobi.
Jeszcze masz pretensje jak ktoś chce pomóc a lekko się zaśmieje na kategoryczne głupoty jakie piszesz.
#19 OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 14:01
#20 OFFLINE
Napisany 22 października 2010 - 14:07
Kup może taki elektrozawór niech Ci jakiś mechanior podmieni? Albo jedz na prawdziwą diagnostyke.