Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tryb awaryjny skrzynii biegow


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 20 października 2010 - 21:41

Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum i od 3 dni je przeglądam szukając rozwiązania, gdyż nie chciałem zakładać nowego tematu. Niestety nic nie znalazłem. Mam również nadzieję, że ten post nie zostanie usunięty, bo w to że ktoś mi na niego odpisze to wierzę

Wracając do tematu

mam omegę 2,6 v6 jakoś zchipowaną do 250KM i pojawił mi się problem ze skrzynią biegów. otóż jadać po mieście na wolnych obrotach (dokładnie po spadku do 1,5k, gdy chcę jechać już stałą prędkością) na 'D' na trzecim biegu przy przyspieszeniu wskakują obroty, auto nie przyspiesza, po czym dostaje takiego kopnięcia jakby ktoś wjechał lekko w tyłek i auto przerzuca się na tryb awaryjny. Trzeba wyłączyć silnik i włączyć i działa. Nie dzeje się to przy dużych prędkościach i wysokich obrotach ani też na automacie. Gdy jadę na normalnym trybie na '3' to wszystko działa ok.

Nie wiem co to jest, co to może być. Jutro jade do ASO na diagnostykę (wole jechać na diagnostykę do ASO, bo nie wiem jakie złote rączki mają oprogramowania, a nie chce wymieniać każdej części po kolei 'bo się pomylą').

Chciałbym się dowiedzieć czego wg Was mogę się spodziewać? Gdzieś na forum przeczytałem, że to może być zawór. Jakie wiążą się z tym koszty? Czy zna ktoś dobrego mechanika w Bydgoszczy, który zajmuje się omegami bądź automatami?

Aha, no i zapomaniłem napisać, że u mnie nie ma komputerka pokładowego więc nic tam się na nim nie wyświetla.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź

#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 października 2010 - 21:46

Ja mam tylko pytanie jak można zczipować silnik wolnossący o 70 koni...

Widzę że jesteś z Kujawsko - Pomorskiego to jak chcesz mieć porządną diagnostykę skontaktuj się z beastem bo to nie jest daleko. Myślę że zrobienie paru kilometrów Ci się opłaci w bo ASO właśnie będą wymieniać po kolei

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 października 2010 - 22:26

-ASO

powiedzą błąd XX
skasują $$$
dzięki nara

-Potem
pojedziesz do mechaniora
weźmie swój fejs
podepnie się i zacznie dłubać elektrozawór
Wymieni go i pomoże lub nie
Jak pomoże to Cię skroi pare stówek

Jak nie elektrozawór i nic z elektryką to Ci zaproponuje "remont" za 4tyś oraz powie ,że nie wie co wysiadło.

Wten załóż temat "kupię AR25/35" lub "Zlecę naprawę ASB", nawet jak bym miał czas to bym się podjął.



+70kucy z chipa w wolnossącym.... to Ci kawał :jump:

#4 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 21 października 2010 - 07:53

Dzięki za pomoc. Byłem własnie w ASO i wykazało mi jakiś błąd P0725 (nie wiem co oznacza, bo próbowałem go znaleźć na necie i może oznaczać chyba wszystko). Ogólnie z tego co gość mówił to oznacza jakiś brak sygnału wejścia. Polecił też wymianę tylnego korpusa zaworów (cokolwiek to znaczy). Chciałbym się dowiedzieć czy tylny korpus się wymienia w całości, czy są tam do wymiany też jakieś elementy, ile to kosztuje itp.

W najbliższym czasie podjadę jeszcze do panów Mietków i poszukam tego beasta, czymkolwiek/kimkolwiek on jest.

Wracając do tematu mocy, to może faktycznie tyle nie ma, bo na hamowni nie byłem. Mam tylko w papierach wpisane 182kW.


proszę jeszcze raz o podpowiedź odnośnie mojej diagnozy i jakieś namiary do beasta

#5 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2010 - 09:05

w ASO i wykazało mi jakiś błąd - jak na takie poradu teraz się jeździ i płaci...
nie wiem co oznacza - jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz(na forum rozpiska) ale nic Ci nie da mam silne wrażenie
próbowałem go znaleźć na necie - na tym forum proponuję(porady, coś takiego)
może oznaczać chyba wszystko - też mi się tak wydaje(a nie czujnik jakiś obrotów? wału?)
brak sygnału wejścia - TO DOPIERO DIAGNOZA!!:D:D:D
tylnego korpusa zaworów - korpus zaworów? Co to za formacja?
podjadę jeszcze do panów Mietków - Wiadomo ,że podjedziesz bo w ASO Cię tylko skasowali i wiesz jeszcze mniej.
proszę jeszcze raz o podpowiedź odnośnie mojej diagnozy - Ale nie masz żadnej diagnozy, jedyna diagnoza w tym wątku to moja, elektrozawór 3/4 ewentualnie kable jak nie to szukaj drógiej lub naprawy
namiary do beasta - w użytkownikach na forum poszukaj.

#6 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 21 października 2010 - 09:21

Jedrzej, a nie wydaje Ci sie, ze gdybym miał oblatane forum i znal sie na temacie to bym pytań nie zadawal? pytania zadaje dlatego, ze nie wiem. podejrzewam, ze tez sie nie znasz na paru sprawach, na ktorych ja sie znam, a to nie oznacza, ze bym Cie pouczal tylko dal jakies rady. twoja odpowiedz jest dla mnie potwierdzeniem, ze nie ma glupich pytan.

poza tym poszukam tego beasta, myslalem, ze to jest jakis warsztat czy cos. typu swiatek itp.

z tego co wyczytalem na forum wczesniej tez mi sie wydawalo, ze to moze byc 3/4 zawor, ale nie chcialem sugerowac, bo jakies tam drobne roznice w opisach przypadkow byly.

zauwazylem tez, ze problem pojawia sie dopiero powyzej 90stopni.

no a diagnozy typu wymienic wszystko tez potrafie stawiac :D

jeszcze takie pytanko, czy jest w kuj-pom, albo gdzies obok ktos kto mi na 100% zdiagnozuje te usterke czy z racji specyfiki nie idzie tego po prostu wykonac?

#7 OFFLINE   Guzior

Guzior

    Darek

  • 38 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 października 2010 - 09:30

http://forum.omegakl...2491#post292491

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2010 - 09:34

Jedz do kogoś kto Ci podepnie pod komputer i i powie co to jest a nie wciska głupot(ASO)
Elektrozawór dopiero jak podmienisz to jest 100%pewności i to da Ci 100%diagnozy czy elektrozawór czy (zapewne) popaliły się tarcze. - Zakładając że z elektryką wszystko ok.

#9 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 21 października 2010 - 09:49

Dziękuję za pomoc. Jeszcze mam takie pytanko, jaki może być koszt tarczy bądź elektrozaworów. Z tymi błędami to też dzięki za listę, niestety po przeczytaniu wiem tyle co wiedziałem wcześniej ;) ale w koncu to nie ja mam wiedziec tylko mechanik, a po prostu nie chcę zeby zrobili mnie w konia i skasowali 4k za wymianę jakiegoś gówna mówiąc, ze wymienili skrzynię,

To jeszcze raz mam pytanko (ogolnie tez szukalem na forum, ale nie znalazłem) czy poza beastem jest ktos z bydgoszczy kto się zajmuje dobrze tematem?

p(O)zdrawiam

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2010 - 10:02

Ale Beast nie jest z Bydgosczy tylko Kwidzyna z tego co wiem i na jakiś zakład siedzi w omegach ma części bo rozbiera angliki i chyba naprawą skrzyni się nie zajmuje, tyle co z misek dojdzie(elektrozawory) to robi choć mogę się mylić bo nie wiem dokładnie co on robi i jak zaawansowany ma zakład. Tarcze to moje podejrzenie,(mogło coś się rozlecieć urwać pęknąć) bo najszybciej to by wysiadło, i jeśli nie elektrozawór to albo znajdziesz kogoś kto Ci u siebie rozbierze skrzynie zobaczy co poszło i wymieni(ja tak ze swoją robiłem) bo zazwyczaj nie trzeba wszystkiego wymieniać, w mojej spaliły się tarcze wysiadł elektrozawór(jedno zaraz potem drógie) a reszte pomierzyłem obadałem i było w świetnym stanie. Zakłady naprawiające ASB to powiedzą że nie wiedzą co wysiadło "remont" 20-25%wartości auta zrobią mniej więcej co taki mechanik jak ja choć może mniej się przyłożą, będzie po prostu jechać.

#11 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 21 października 2010 - 13:03

I czemu nikt mi nie powiedział, że walnąłem błąd w temacie!!!

#12 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2010 - 16:03

I czemu nikt mi nie powiedział, że walnąłem błąd w temacie!!!


o jaki blad ci chodzi???
przy takiej mocy to zamiast myslec nad naprawa to lepiej kopuj AR35 lub przekladaj na manual.
bo na kolejnym AR 25 to dlugo nie polatasz
AR to todzaj skrzyn automatycznych.
PS te twoje 182 KW to gdzie masz wpisane w polskim dowodzie? czy masz jakies papiery na to . czy jedzdziles jakims innym 2.6 czy moze 3.0 zeby miec porownanie??

#13 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 21 października 2010 - 16:54

Skrzyni zamiast skrzynii ;)

A czym się różni w wyglądzie ar25 od 35 bo szczerze mówiąc nie wiem jaką mam. Tę moc mam wpisaną w polskim dowodzie, przeszłość tej omegi jest taka, że była pościgówą na niemieckich autostradach i ma jakieś tam amerykańskie części.

Mniejsza o moc, chciałem się dowiedzieć ile kosztuje ta 35? tylko, że jak kupie używaną to pewnie mi się rozleci po pewnym czasie tak czy siak, więc nie wiem czy z tymi zaworami nie próbować.

No cóż, będę próbował dalej, nie ukrywam, że chciałbym, aby to był ten zawór. Szkoda, że nikt nie miał podobnych problemów...

#14 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 18:41

przeszłość tej omegi jest taka, że była pościgówą na niemieckich autostradach



skoro ma te 182kw to i pewnie skrzynia wzmocniona.

#15 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2010 - 20:30

Skrzyni zamiast skrzynii ;)

A czym się różni w wyglądzie ar25 od 35 bo szczerze mówiąc nie wiem jaką mam. Tę moc mam wpisaną w polskim dowodzie, przeszłość tej omegi jest taka, że była pościgówą na niemieckich autostradach i ma jakieś tam amerykańskie części.

Mniejsza o moc, chciałem się dowiedzieć ile kosztuje ta 35? tylko, że jak kupie używaną to pewnie mi się rozleci po pewnym czasie tak czy siak, więc nie wiem czy z tymi zaworami nie próbować.

No cóż, będę próbował dalej, nie ukrywam, że chciałbym, aby to był ten zawór. Szkoda, że nikt nie miał podobnych problemów...


poczytaj sobie troche w tym dziale i znajdziesz odpowiedzi na wiele z twoich pytan.

ciekawe co oni tam wstawili z amerykanskiego auta jak tamte mialy mniej mocy niz te europejskie wersje, nie wiem czy wogole sprzedawali 2.6 w USA

#16 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 21 października 2010 - 22:41

no widzę, że to chyba jest kolejne forum, na którym na każde pytanie jest pięć odpowiedzi, żeby sobie poszukać.

ogólnie mam ostatnie pytanie, czy na tym można jeszcze trochę pojeździć czy może mi za miesiąc walnąć i będzie wszystko do wymiany?

tak na marginesie to na otomoto znalazłem coś takiego http://otomoto.pl/op...-C14355141.html

a z amerykańskich części to wiem, że mam termostat np.

#17 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 22 października 2010 - 09:50

no widzę, że to chyba jest kolejne forum, na którym na każde pytanie jest pięć odpowiedzi, żeby sobie poszukać.

ogólnie mam ostatnie pytanie, czy na tym można jeszcze trochę pojeździć czy może mi za miesiąc walnąć i będzie wszystko do wymiany?

tak na marginesie to na otomoto znalazłem coś takiego http://otomoto.pl/op...-C14355141.html

a z amerykańskich części to wiem, że mam termostat np.


moze pojezdzisz miesiac moze rok, skopro cos zaczyna sie dziec to trzeba usterke usunac.(konkretnie zdiagnozowac)
na forum jest kilka osob ktore maja pojecie o skrzyniach automatycznych pewnie by je policzyl na palcach jednej reki, wiec nie oczekuj ze dostaniesz jednoznaczne odpowiedzi co jest nie tak z twoja skrzynia.
no i pisanie glupot w stylu ze twoje auto ma 250KM nie pomaga , ludzie nie biora cie powarznie

#18 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 października 2010 - 13:34

1. Na odległość to można z kuli wróżyć
2. Trochę się orientuje w ASB com wiedział tom napisał
3. ASO ASO ASO jak ja lubie ASO, a co w ASO? Tacy sami mechanicy po tych samych szkołach czasami mniej douczeni dlatego w ASO robią, jak nowe to jeszcze części wymienią ale naprawić coś to już problem
4. Skrzynia w 9letnim aucie gdzie do ASO? Tam to mogą nową wstawić za 15tyś PLN
5. Mówiłem i tak się stało, ASO dało diagnoze jak moja babcia.
6. 250 koni, amerykański termostat, ja cie kręce, a ja mam australijskie opony i mam +30nm
7. Jedz do kogoś kto się zna na skrzyniach, niech Ci ten durny elektrozawór podmieni i się dowiesz co Ci dolega
8. Nie jesteś oblatany na forum, a ja byłem jak miałem swoją zepsutą? Całe dnie i noce lektóry i szukania.
9. Znajdz lepsze forum o omedzie gdzie magicy z kulami siedzą i czekają aż napiszesz że masz tryb awaryjny, AG się wyświetla(choć kompa nie masz) i szybko lecą Ci odpisać co wysiadło i gdzie za 20złotych Ci to ktoś zrobi.

Jeszcze masz pretensje jak ktoś chce pomóc a lekko się zaśmieje na kategoryczne głupoty jakie piszesz.

#19 OFFLINE   qbuch

qbuch
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-10-2010

Napisany 22 października 2010 - 14:01

Nie pisze głupot. Do ASO pojechałem tylko po diagnozę, wiadomo, ze tam bym tego nie robił. Przeczytawszy forum doszedłem do wniosku, że to może być ten zawór, lecz chciałem się upewnić, bo nie wiem jakie są objawy charakterystyczne dla zaworu albo dla innych rzeczy, a myslałem, ze ktoś może wiedzieć. Odnośnie mocy to może i takiej nie mam, tylko taka mam wpisaną, co z resztą jest nieistotne. Faktem jest, że jakieś części mam od omegi amerykańskiej, na szczęście poza termostatem i paroma drobiazgami nie miałem okazji przekonać się które, oraz to, że jak zrobię skrzynię to pojadę sobie na hamownie i sprawdzę faktycznie tę moc. I cały czas chodzi o to, że nie wiem, kto się zna na skrzyniach w moim mieście...

#20 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 października 2010 - 14:07

Z Bydgoszczy z forum nikogo nie znam
Kup może taki elektrozawór niech Ci jakiś mechanior podmieni? Albo jedz na prawdziwą diagnostyke.