

Wibracje kierownicy
#21
OFFLINE
Napisany 25 września 2007 - 21:55
#22
OFFLINE
Napisany 26 września 2007 - 07:47
No na ja moje dwie "idealne" opony już wymieniłem. Bieżnik głęboki, delikatnie poząbkowane (ale ten typ tak maNo mi cos leciutko drga przy predkosci ponad 100:/ oponki raczej w dobrym stanie:/

Jak masz możliwość to podmień sobie na inne i sprawdź. Jak dalej będzie bicie to felga, a jak ustanie to inwestycja w opny Cię czeka.
BTW, na wiosnę dwie następne "idealne" wymieniam

#23
OFFLINE
Napisany 25 października 2007 - 17:43
Podejrzewałem, że jest zerwana poduszka pod silnikiem, po wymianie drgania trochę się zmniejszyły.
jaki koszt takiej poduszki ????
#24
OFFLINE
Napisany 10 września 2014 - 21:17
- koła (wszystkie 4) wyważone z dokładnością do 3 gram
- mam nowiutkie opony Michelin z tego roku
- kupiłem nowe felgi oryginalne opla model od omegi -> sprawdzone na wyważarce same felgi i są prościutkie
- wymienione wszystkie tuleje wahacza (duże PU, małe Lemforder), tuleje stabilizatorów i sworznie wahacza po obu stronach w lutym tego roku
- nowe tarcze i klocki boscha z grudnia 2013
Zauważyłem też, że przy delikatnych ruchach kierownicą w lewo i w prawo przy 80-90 kmh kierownica nie idzie gładko tylko czuć leciutkie szarpanie.
Proszę Was o sugestie gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny? Co najczęściej powoduje takie wibracje i jak się pozbyć tego cholerstwa? Już nie wiem gdzie mam szukać...
Z góry serdeczne dzięki za pomoc.
#25
OFFLINE
Napisany 10 września 2014 - 21:21
#26
OFFLINE
Napisany 10 września 2014 - 22:07
#27
OFFLINE
Napisany 10 września 2014 - 22:19
obejrzyj czy opona na bieżniku nie bije
#28
OFFLINE
Napisany 11 września 2014 - 17:50
Jesteś pewny tych opon? Ja miałem podobnie na poprzednim zlocie popsułem jedną i było dokładnie tak jak piszesz. Dodam że tez mam nowe opony kupione zaraz przed zlotem
Coś w tym może być... Byłem u dwóch wulkanizatorów, koła były wyważane na dwóch różnych maszynach. Znajomy wulkanizator powiedział, że na oponie jest delikatne bicie promieniowe (1-2mm). Drugi wulkanizator stwierdził, że to jest tak minimalne odchylenie, że nie powinno mieć żadnego wpływu. Czy to możliwe, żeby nowiutkie Micheliny za prawie dwa koła były krzywe i powodowały takie wibracje?
#29
OFFLINE
Napisany 11 września 2014 - 18:25
#30
OFFLINE
Napisany 11 września 2014 - 18:34
Coś w tym może być... Byłem u dwóch wulkanizatorów, koła były wyważane na dwóch różnych maszynach. Znajomy wulkanizator powiedział, że na oponie jest delikatne bicie promieniowe (1-2mm). Drugi wulkanizator stwierdził, że to jest tak minimalne odchylenie, że nie powinno mieć żadnego wpływu. Czy to możliwe, żeby nowiutkie Micheliny za prawie dwa koła były krzywe i powodowały takie wibracje?
jasne że możliwe teraz nie ma nic pewnego
#31
OFFLINE
Napisany 11 września 2014 - 18:59
#32
OFFLINE
Napisany 30 września 2014 - 16:40
Jasne, że 2mm na promieniu wystarczy, żeby koło biło. Nawet wolno obracając kołem jest to do zauważenia. Jeśli jest na przodzie zamień parami koła przód/tył. Będziesz miał odpowiedź jeśli wibracje na kierownicy znikną.
Cześć! Wracam do tematu wibracji na kierownicy. Zgodnie z sugestią przerzuciłem koła z tyłu na przód. Wibracje zmniejszyły się odrobinę ale nadal są przy tych samych prędkościach co wcześniej. Chcę wymienić środkowy drążek kierowniczy wraz z dwoma bocznymi kompletnymi drążkami i przy okazji łączniki stabilizatorów, bo już pukają.
1. Jak myślicie, czy wymiana tych części coś pomoże w kwestii wibracji?
2. Czy zestaw firmy Automega za 200zl jest wart kupna? (Za to samo z Lemfa ok. 700zł więc mnie aktualnie nie stać) Link do aukcji: Klik!
Drążki kierownicze podejrzewam też z innego powodu, bo nawet przy niewielkim nachyleniu jezdni muszę kontrować kierownicą żeby jechać prosto. Może też kończyć się przekładnia. Co myślicie?
#33
OFFLINE
Napisany 30 września 2014 - 17:06
IMO ja takiego gówna do własnego samochodu bym nie zamontował :nie: już tu jeden zdjęcia półosi tanich pokazywał, co pare tysięcy wytrzymały i się ukręciły :tak:Czy zestaw firmy Automega za 200zl jest wart kupna?
#34
OFFLINE
Napisany 30 września 2014 - 17:32
#35
OFFLINE
Napisany 30 września 2014 - 18:21
Nie kupuj tego dziadostwa. Nie masz na cały zestaw Lemfa teraz, kup na razie sam drążek środkowy ze wspornikiem, za miesiąc łączniki a za dwa końcówki. Nie musisz wszystkiego wymieniać w całości. Inaczej to wyrzucone pieniądze w błoto.
popieram w 100%
Nawet sam popatrz. Taki sam zestaw z Twoich wyliczeń Lema 700zł a to 200zł. To żadna okazja tylko aukcja dla naiwnych. Bo na tym zestawie nie zaoszczędzisz. Za parę km znowu będziesz musiał zmieniać bo zrobią wysiadkę
#36
OFFLINE
Napisany 01 października 2014 - 09:56

#37
OFFLINE
Napisany 02 października 2014 - 17:12
1. Jak myślicie, czy wymiana tych części coś pomoże w kwestii wibracji?
Drążki kierownicze podejrzewam też z innego powodu, bo nawet przy niewielkim nachyleniu jezdni muszę kontrować kierownicą żeby jechać prosto. Może też kończyć się przekładnia. Co myślicie?
Okej, przekonaliście mnie do nie eksperymentowania z wynalazkami za 200zł. A jak waszym zdaniem wymiana wpłynie na wibracje? Idąc dalej, czy zużyte drążki mogą wpływać na nieustanne kontrowanie kierownicą?