Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wibracje kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   faust02

faust02
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: wronowy

Napisany 24 kwietnia 2007 - 20:38

Mam problem, przy prędkości ok 90 km/h samochód i kierownica zaczyna drgać.
Wibracjgane narastają coraz bardziej, a przy około 120 km/h ustają. Koła zostały wyważone,opony wymienione. Podejrzewałem, że jest zerwana poduszka pod silnikiem, po wymianie drgania trochę się zmniejszyły. Czy może być dryga poduszka też do wymiany? A może coś nie tak z wałem napędowym. Proszę o poradę i pozdrawiam.



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 kwietnia 2007 - 23:11

Mam problem, przy prędkości ok 90 km/h samochód i kierownica zaczyna drgać.
Wibracjgane narastają coraz bardziej, a przy około 120 km/h ustają. Koła zostały wyważone,opony wymienione. Podejrzewałem, że jest zerwana poduszka pod silnikiem, po wymianie drgania trochę się zmniejszyły. Czy może być dryga poduszka też do wymiany? A może coś nie tak z wałem napędowym. Proszę o poradę i pozdrawiam.



jedz do innego wulkanizatora niech sprawdzi wywazenie. Objawy dokladnie wskazuja nie niewlascice wywazenie. Mialem dokladnie to samo w Astrze, pojechalem z reklamacja wrzucili spowrotem na wywazarke - 0. pojechalem do innego warsztatu - i na kazdym kole brakowalo 30g. po wywazeniu spokoj i cisza




 


#3 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2007 - 15:31

Jesli wywazone prawidłowo, to prawdopodobnie rozwarstwiają sie oponki .

#4 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2007 - 16:41

w mojej przygodzie z Omegą niemal 3letniej mialem tak dwa razy. po roku uzytkowania dzialo sie dokladnie tak samo jak u Ciebie.wymienilem koncowki i tulejki drazka kierowniczego i ok. jakis rok poznej wymienialem opony i polecialem na tanioche nie kupujac moich ukochanych goodyearow tylko jakies Super czy cos takiego i po dwoch dniach od zalozenia kierą zaczelo telepac. zlozylem reklamacje, wymienili mi na goodyery (z mala doplata z mojej strony oczywiscie) i no problemo. jesli masz w miare nowe i dobrej marki opony to raczej koncowki drazka kierowniczego do wymiany (no ale najpierw wywazania kol). Pozdrawiam


 


#5 OFFLINE   faust02

faust02
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: wronowy

Napisany 25 kwietnia 2007 - 20:59

Dzięki za odpowiedź sprawdzę i dam znać.

#6 OFFLINE   jedrus

jedrus
  • 78 postów
  • Dołączył: 01-01-2007
  • Skąd: BRA

Napisany 30 kwietnia 2007 - 12:52

ja ma dobrze oponki wywazone ale ma do wymiany drazki i tuleje wachacza i te same objawy mam :wink: luknij na zawieche

#7 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 30 kwietnia 2007 - 13:38

ja ma dobrze oponki wywazone ale ma do wymiany drazki i tuleje wachacza i te same objawy mam :wink: luknij na zawieche


Potwierdzam.. Miałem dokładnie to samo - na szarpakach zero luzów, opony wymieniane 3 razy, wczoraj wymieniłem tuleje i sworznie na wahaczach - zero drgań na kierownicy o 0 do 210 km/h :) I w końcu mogę sobie jechać moim opelkiem, kierując go jedną ręką przy oponach 215/50/R17 :)

#8 OFFLINE   faust02

faust02
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: wronowy

Napisany 17 maja 2007 - 15:36

po wymianie felg i 3-ej pary opon na przodzie wszystko wróciło do normy.
przyczyną były krzywe fele i opony.
pozdrawiam wszystkich i dziękuję za rady.

#9 OFFLINE   chetol1

chetol1
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-05-2007
  • Skąd: Dabrowa Gornicza

Napisany 25 maja 2007 - 09:35

Mam dokladnie to samo ale to przez oponki, wracalem z niemiec i strzelila mi opona wymienilem na jakis chlam na szybko i wyjechalem znow do niemiec i od 100-120 km mam drgania a wczesniej tego nie bylo wiec to napewno opony.

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2007 - 10:22

Poza wyważeniem kół istotne jest, zeby koła (felgi i opony) były proste.
Krzywą opne, czy felge często da sie wyważyc, ale nadal będzie ciągnąć kierownicą.

Najłatwiej, choc nie zawsze, daje sie to sprawdzić jadąc powoli.
5, 10, czasem 30 km/h na równej nawierzchni. Należy obserwować czy kołysze całym samochodem. Nic nie drga, kierownica moze być ok .. ale na krzywych oponach/felgach auto mędzie delikatnie sie kołysach. Występuje to, w zależności od 'krzywości' przy róznych, ale zawsze małych, prędkościch (5-40km/h)

Inną rzeczą, ze podobny efekt (drgania kiery) mogą dawać krzywe tarcze hamulcowe, chć wtedy zwykle przy hamowaniu efekt by sie nasilał.

Wszelkie inne luzy w zawieszeniu oczywiście mogą w mniejszym lub większym stopniu nasilać efekty.

#11 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2007 - 08:07

hmm.. ja miałem podobnie, tzn przy prędkości +/- 100km/h i przy lekkim położeniu nogi na pedale hamulca kierownica drgała jak głupia.. okazało się, że mam złe felgi.. najprawdopodobniej były to felgi od mercedesa, rozstaw śrub jest prawie taki sam 5x112 (omega 5x110) i na śrubach dało się docisnąc.. jednak takie miałem objawy.. przy wymianie felg jak ręką odjął.

#12 OFFLINE   bocian

bocian
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-05-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 27 maja 2007 - 08:34

mampytanko przy delikatnym naciskaniu pedału chamulca pojawia się drganie kierownicy a przy silniejszym tego niema ,przyczyna to pewnie tarcze czy dobrze stawiam diagnozę,a wczoraj po zgaszeniu omki zapaliła się kontrolka ładowania napewno to alternator made in france co należy zrobic proszę o podpowiedż
bocian

#13 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2007 - 10:47

mampytanko przy delikatnym naciskaniu pedału chamulca pojawia się drganie kierownicy a przy silniejszym tego niema ,przyczyna to pewnie tarcze czy dobrze stawiam diagnozę,a wczoraj po zgaszeniu omki zapaliła się kontrolka ładowania napewno to alternator made in france co należy zrobic proszę o podpowiedż

mialem identycznie.. winne były felgi.

#14 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2007 - 17:02

może zaciski poluzowane, tłoczki zapieczone?

#15 OFFLINE   mgboczna

mgboczna
  • 129 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 czerwca 2007 - 16:14

Witam.U mnie przy hamowaniu od 100km/h przy lekkim naciśnięciu na pedał też drga kierownica.Mam fele 17" i opony 235/17 R45.Podejrzewałem w pierwszej fazie zawieszenie i tarcze.Wymieniłem kpl.zawieszenia tj.drążek środkowy ,końcówki i łączniki stabilizatora.Stuki zginęły ale drganie pozostało.W waszych postach sugerujecie ,że wszystkiemu mogą być winne fele ale ja zimą jeździłem na felach 15" i efekt był podobny.Czyżby tarcze? Jeśli tak to jaki byście polecili do 2,2 16v?
mgboczna

#16 OFFLINE   Viceroy01

Viceroy01
  • 6 postów
  • Dołączył: 15-08-2007
  • Skąd: ok.Krakowa

Napisany 21 września 2007 - 17:43

Powiem tak w 99% winą drgań kierownicy są koła- opony lub felgi!!! Luzy w zawieszeniu tylko potęgują to drganie z uwagi na łatwe poddawanie się temu biciu krzywego elementu.Nieraz jezdziłem samochodami z konkretnie wyruchanemi zawieszeniami ale nic nie biło!!! Pozatym najtrudniej jest zdiagnozować oponę której wewnętrzne rozwarstwienie może nawet mieć takie objawy i niestety nie jest ono widoczne gołym okiem a gdy taka opona jest pod ciężarem samochodu + prędkość zaczyna walcować!!!.Noi panowie wyważenie POTWIERDZAM z autopsjii nie opierajmy się na jednym zakładzie wulkanizacyjnym!!!
Romano

#17 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2007 - 20:51

Pozatym najtrudniej jest zdiagnozować oponę której wewnętrzne rozwarstwienie może nawet mieć takie objawy i niestety nie jest ono widoczne gołym okiem a gdy taka opona jest pod ciężarem samochodu + prędkość zaczyna walcować!!!

Dokładnie, dwie wymieniłem, a dwie następne dojeżdżą do wiosny.

Z zewnątrz idealne, a w czasie jazdy czuć bicie. Felgi proste (sprawdzone), winy wyważania też nie ma bo w trzech warsztatach sprawdzane.

#18 OFFLINE   Antoin

Antoin
  • 38 postów
  • Dołączył: 04-10-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 24 września 2007 - 09:48

".....Inną rzeczą, ze podobny efekt (drgania kiery) mogą dawać krzywe tarcze hamulcowe, chć wtedy zwykle przy hamowaniu efekt by sie nasilał. ..."

To też potwierdzam - sprawdziłem osobiście - przy większych prędkościach i większych siłach działających na opony wszelkie jej nierówności spowodowane "balonem" większym lub mniejszym ustępują ponieważ opona jest tak dociążona - że się rozpłaszcza i w miarę równo dolega do drogi , i wtedy drgania ustępują - oczywiście należy ją wymienić bo będzie ok do momentu aż strzeli , no i wtedy zależy od prędkości z jaką jechałeś.

A co do tarcz to jedzie OK aż zaczniesz hamować wtedy telepie mniej lub bardziej ale tylko przy hamowaniu.

Pozdrowienia !
Uważajcie na Misiaczki z suszarką !

#19 OFFLINE   gremed

gremed
  • 9 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 24 września 2007 - 20:06

W vectrze miałem taki sam objaw w identycznym przedziale prędkości. Powód: rozwarstwione opony.

#20 OFFLINE   n-e-o

n-e-o
  • 88 postów
  • Dołączył: 22-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 września 2007 - 22:32

też to miałem od 80km/h do 100km/h trzesło ,byłem pewien ze to tarcze ale po wymianie było to samo . 4 dni temu wymieniłem opony i wszystko zniknęło . teraz kierownica nawet nie drgnie :mrgreen: