Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wibracje kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2007 - 21:55

No mi cos leciutko drga przy predkosci ponad 100:/ oponki raczej w dobrym stanie:/

 


#22 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2007 - 07:47

No mi cos leciutko drga przy predkosci ponad 100:/ oponki raczej w dobrym stanie:/

No na ja moje dwie "idealne" opony już wymieniłem. Bieżnik głęboki, delikatnie poząbkowane (ale ten typ tak ma ;) ). A bicie było takie że całe auto się kołysało. Jedyna diagnoza: rozwarstwienie.

Jak masz możliwość to podmień sobie na inne i sprawdź. Jak dalej będzie bicie to felga, a jak ustanie to inwestycja w opny Cię czeka.

BTW, na wiosnę dwie następne "idealne" wymieniam :(

#23 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 25 października 2007 - 17:43

Podejrzewałem, że jest zerwana poduszka pod silnikiem, po wymianie drgania trochę się zmniejszyły.


jaki koszt takiej poduszki ????

#24 OFFLINE   elroy2001

elroy2001
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-07-2012

Napisany 10 września 2014 - 21:17

Witam Panowie. Podłączam się pod temat. W mojej Klusce wibracje pojawiają się przy prędkości 90-110kmh, potem cisza i znów przy 140kmh i tu są najsilniejsze. Przy wyższych prędkościach też są wyczuwalne. Szukając przyczyny wykluczyłem poniższe:

- koła (wszystkie 4) wyważone z dokładnością do 3 gram
- mam nowiutkie opony Michelin z tego roku
- kupiłem nowe felgi oryginalne opla model od omegi -> sprawdzone na wyważarce same felgi i są prościutkie
- wymienione wszystkie tuleje wahacza (duże PU, małe Lemforder), tuleje stabilizatorów i sworznie wahacza po obu stronach w lutym tego roku
- nowe tarcze i klocki boscha z grudnia 2013

Zauważyłem też, że przy delikatnych ruchach kierownicą w lewo i w prawo przy 80-90 kmh kierownica nie idzie gładko tylko czuć leciutkie szarpanie.

Proszę Was o sugestie gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny? Co najczęściej powoduje takie wibracje i jak się pozbyć tego cholerstwa? Już nie wiem gdzie mam szukać...

Z góry serdeczne dzięki za pomoc.

#25 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 września 2014 - 21:21

Jesteś pewny tych opon? Ja miałem podobnie na poprzednim zlocie popsułem jedną i było dokładnie tak jak piszesz. Dodam że tez mam nowe opony kupione zaraz przed zlotem

#26 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2014 - 22:07

Jak już tyle wymieniłeś to dorzuciłbym jeszcze Lemfa drążek środkowy razem ze wspornikiem. To jeśli chodzi o szarpanie na kierownicy. Co do wibracji to niestety wskazuje na opony. Jak masz jakiś inny komplet kół to podmień i sprawdź czy jest różnica. Rzadko ale zdarzają się nawet nowe felerne opony. Nie wiem do końca co przemawia za wkładaniem PU (cena, jakość, właściwości ??) ale ja Lemfordera do bmw nigdy niczym nie zastąpię.

#27 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 września 2014 - 22:19

wyważenie wyważeniem
obejrzyj czy opona na bieżniku nie bije

#28 OFFLINE   elroy2001

elroy2001
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-07-2012

Napisany 11 września 2014 - 17:50

Jesteś pewny tych opon? Ja miałem podobnie na poprzednim zlocie popsułem jedną i było dokładnie tak jak piszesz. Dodam że tez mam nowe opony kupione zaraz przed zlotem


Coś w tym może być... Byłem u dwóch wulkanizatorów, koła były wyważane na dwóch różnych maszynach. Znajomy wulkanizator powiedział, że na oponie jest delikatne bicie promieniowe (1-2mm). Drugi wulkanizator stwierdził, że to jest tak minimalne odchylenie, że nie powinno mieć żadnego wpływu. Czy to możliwe, żeby nowiutkie Micheliny za prawie dwa koła były krzywe i powodowały takie wibracje?

#29 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2014 - 18:25

Jasne, że 2mm na promieniu wystarczy, żeby koło biło. Nawet wolno obracając kołem jest to do zauważenia. Jeśli jest na przodzie zamień parami koła przód/tył. Będziesz miał odpowiedź jeśli wibracje na kierownicy znikną.

#30 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2014 - 18:34

Coś w tym może być... Byłem u dwóch wulkanizatorów, koła były wyważane na dwóch różnych maszynach. Znajomy wulkanizator powiedział, że na oponie jest delikatne bicie promieniowe (1-2mm). Drugi wulkanizator stwierdził, że to jest tak minimalne odchylenie, że nie powinno mieć żadnego wpływu. Czy to możliwe, żeby nowiutkie Micheliny za prawie dwa koła były krzywe i powodowały takie wibracje?


jasne że możliwe teraz nie ma nic pewnego

#31 OFFLINE   elroy2001

elroy2001
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-07-2012

Napisany 11 września 2014 - 18:59

Dzięki chłopaki za sugestie. Pracuję na przeciwko warsztatu, więc jutro po robocie przerzucę koła i zobaczymy czy coś to poprawi. Jak nie to pomyślimy co dalej. Jeszcze raz dzięki. Odezwę się.

#32 OFFLINE   elroy2001

elroy2001
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-07-2012

Napisany 30 września 2014 - 16:40

Jasne, że 2mm na promieniu wystarczy, żeby koło biło. Nawet wolno obracając kołem jest to do zauważenia. Jeśli jest na przodzie zamień parami koła przód/tył. Będziesz miał odpowiedź jeśli wibracje na kierownicy znikną.


Cześć! Wracam do tematu wibracji na kierownicy. Zgodnie z sugestią przerzuciłem koła z tyłu na przód. Wibracje zmniejszyły się odrobinę ale nadal są przy tych samych prędkościach co wcześniej. Chcę wymienić środkowy drążek kierowniczy wraz z dwoma bocznymi kompletnymi drążkami i przy okazji łączniki stabilizatorów, bo już pukają.
1. Jak myślicie, czy wymiana tych części coś pomoże w kwestii wibracji?
2. Czy zestaw firmy Automega za 200zl jest wart kupna? (Za to samo z Lemfa ok. 700zł więc mnie aktualnie nie stać) Link do aukcji: Klik!

Drążki kierownicze podejrzewam też z innego powodu, bo nawet przy niewielkim nachyleniu jezdni muszę kontrować kierownicą żeby jechać prosto. Może też kończyć się przekładnia. Co myślicie?

#33 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2014 - 17:06

Czy zestaw firmy Automega za 200zl jest wart kupna?

IMO ja takiego gówna do własnego samochodu bym nie zamontował :nie: już tu jeden zdjęcia półosi tanich pokazywał, co pare tysięcy wytrzymały i się ukręciły :tak:

#34 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2014 - 17:32

Nie kupuj tego dziadostwa. Nie masz na cały zestaw Lemfa teraz, kup na razie sam drążek środkowy ze wspornikiem, za miesiąc łączniki a za dwa końcówki. Nie musisz wszystkiego wymieniać w całości. Inaczej to wyrzucone pieniądze w błoto.

#35 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 września 2014 - 18:21

Nie kupuj tego dziadostwa. Nie masz na cały zestaw Lemfa teraz, kup na razie sam drążek środkowy ze wspornikiem, za miesiąc łączniki a za dwa końcówki. Nie musisz wszystkiego wymieniać w całości. Inaczej to wyrzucone pieniądze w błoto.


popieram w 100%
Nawet sam popatrz. Taki sam zestaw z Twoich wyliczeń Lema 700zł a to 200zł. To żadna okazja tylko aukcja dla naiwnych. Bo na tym zestawie nie zaoszczędzisz. Za parę km znowu będziesz musiał zmieniać bo zrobią wysiadkę


 


#36 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2014 - 09:56

na łącznikach stabilizatora nie zaoszczędzisz, bo lemfordery komplet za stówkę z wysyłką powinieneś znaleźć. Ja ostatnio kupiłem do swojego lewy i prawy drążek MOOG'a, niby z omegi A (są identyczne co moje oryginalne stare z 1 montażu) za 80zł z wysyłką, tak więc da się ;) Środkowy niestety kosmicznie drogi, inne słabsze firmy typu febi, trw, moog czy inny swag niewiele tańsze są od lemfordera z tego co po hurtowniach pytałem.

#37 OFFLINE   elroy2001

elroy2001
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-07-2012

Napisany 02 października 2014 - 17:12

1. Jak myślicie, czy wymiana tych części coś pomoże w kwestii wibracji?

Drążki kierownicze podejrzewam też z innego powodu, bo nawet przy niewielkim nachyleniu jezdni muszę kontrować kierownicą żeby jechać prosto. Może też kończyć się przekładnia. Co myślicie?


Okej, przekonaliście mnie do nie eksperymentowania z wynalazkami za 200zł. A jak waszym zdaniem wymiana wpłynie na wibracje? Idąc dalej, czy zużyte drążki mogą wpływać na nieustanne kontrowanie kierownicą?