Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Małe sprostowanie/reorganizacja 1/4 na nastepnych zlotach


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
55 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 wrzesień 2010 - 19:35

Witam.


Mam małe spostrzezenia co do calych klasyfikacji wyscigow 1/4 mili.

Po co są te całe kategorie?

benzyna - do 2.2 , od 2.2 do 2.6, od 2.6
Diesel - do 2.2 , od 2.2 do 2.5

wyzej wymienione to kategorie seryjnych aut.

A kto komu udowodni ze nie wpakował gdzies chipa, albo czegoś innego do auta. Głupa pali i dostaje nagrode za pierwsze miejsce w kategorii?

a człowiek ktory wrzucił kupe kasy i jeszcze wiecej roboty, gdzie wiadomo ze nie ma szans wystartowac w seryjnej klasyfikacji bo by go zbesztali jest skazany na open,a ma lepszy czas od czlowieka co startuje w kategorii seryjnej.

Mam nadzieje ze rozumiecie moj bełkot, a moja propozycja korekty na nastepny zlot jest taka:

Zlikwidowac kategorie OPEN, niech kazdy startuje w swojej klasyfikacji silnikowej,niech wygra ten kto ma lepszy silnik i umiejetności.

Uwazam ze nie maja sensu te kategorie silnikowe seryjne? po co skoro czysto teoretycznie auta maja ta samą moc tylko innego kierowce.

Moj post to tylko spostrzezenia, nie mam na celu oczernienia kogoś ani nic z tych rzeczy.

Może na przyszly zlot zostaną wprowadzone te poprawki.

Jezeli coś jest niejasne, wytlumaczę.

PZDR

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 wrzesień 2010 - 19:39

Witam.


Mam małe spostrzezenia co do calych klasyfikacji wyscigow 1/4 mili.

Po co są te całe kategorie?

benzyna - do 2.2 , od 2.2 do 2.6, od 2.6
Diesel - do 2.2 , od 2.2 do 2.5

wyzej wymienione to kategorie seryjnych aut.

A kto komu udowodni ze nie wpakował gdzies chipa, albo czegoś innego do auta. Głupa pali i dostaje nagrode za pierwsze miejsce w kategorii?

a człowiek ktory wrzucił kupe kasy i jeszcze wiecej roboty, gdzie wiadomo ze nie ma szans wystartowac w seryjnej klasyfikacji bo by go zbesztali jest skazany na open,a ma lepszy czas od czlowieka co startuje w kategorii seryjnej.

Mam nadzieje ze rozumiecie moj bełkot, a moja propozycja korekty na nastepny zlot jest taka:

Zlikwidowac kategorie OPEN, niech kazdy startuje w swojej klasyfikacji silnikowej,niech wygra ten kto ma lepszy silnik i umiejetności.

Uwazam ze nie maja sensu te kategorie silnikowe seryjne? po co skoro czysto teoretycznie auta maja ta samą moc tylko innego kierowce.

Moj post to tylko spostrzezenia, nie mam na celu oczernienia kogoś ani nic z tych rzeczy.

Może na przyszly zlot zostaną wprowadzone te poprawki.

Jezeli coś jest niejasne, wytlumaczę.

PZDR



idac tym tropem to trzeba podzielic jeszcze na automaty i manuale bo czlowiek ktory lubi automaty i duzo podlubal w aucie nie ma wiekszych szans z dlubnietym manualem :p
wiesz nawet auta o identycznej mocy moga miec rozne czasy na 1/4. 98% seryjnych manuali w 3.0 i seryjnych 3.2 nie ma ze mna szans. my nie robimy profesjonalnego wyscigu na 1/4. granica bledow pomiarowych na stoper jest duza- przyklad - moj wyscig z genasem ktory wygralem o prawie dlugosc maski a czasy mamy wpisane takie same.
obecny uklad jest dobry - wypraktykowany przez kilka zlotow




 


#3 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 wrzesień 2010 - 19:49

ja bym dał rozbicie jeszcze automat i manual..
co z tego ze ktos ma mocniejszy silnik skoro nie ruszy tak jak na manualu.
tu przykład z pierwszego mojego startu.

7. Misiekzoo(asb) - Rafke
misiek 136km 2.0 16v z automatem
rafke 115km 2.0 8v na manualu..
i wyszło tak że i na starcie sprałem 16v i na koncu szybciej byłem na mecie.

Na 1/4 w jednej marce trzeba to mniej wiecej tak rozbic :

Buda
Kombi / sedan

skrzynia
auto / manual

silnik
2.0-2.4 / 2.5 - 2.9/ 3.0 - 3.4 / 3.5 - ...


albo wg seryjnej mocy
czyli :
do 140KM
od 141KM do 179KM
od 180KM do 229KM
od 230KM do ...

#4 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 wrzesień 2010 - 19:50

to jaki ma sens wyscigów seryjnych na 1/4?

automaty/manuale to juz kwestia dogadania sie.

Wiem ze mierzenie czasów jest na oko tak samo ze te kategorie byly juz od dawien dawna.


ze 98% seryjnych 3.0 i 3.2 to mozliwe, ale sam nie masz auta seryjnego

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 wrzesień 2010 - 19:54

Uważam że obecny jest najlepszy z możliwych

Miejmy do siebie zaufanie i dajmy każdemu szanse zabawy

podział manuale i automaty znowu deklasuje kategorie - zobaczcie jak wyglądał diesel 2.0

w 2.0 benzyna był tylko jeden automat jak dobrze pamiętam

A jeśli uważasz że ktoś będzie chciał się bawić seryjnym autem przeciw zdłubanemu to IMHO się mylisz - każdy kto startuje ma nadzieje że wygra. Zabawa zabawą ale to właśnie ten prestiż wygranej napędza tę konkurencje.

A jak chcesz dłubać i sprawdzić co zdłubałeś - zapraszam do Open



 


#6 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 wrzesień 2010 - 19:57

to jaki ma sens wyscigów seryjnych na 1/4?

Wyścigi na zlocie są w formie zabawy a nie wali o "złote kalesony". Cała odpowiedź. Resztę se dopisz.

#7 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:01

Jestem za dopisaniem klasy Automat...Fakt wygrałem z manualem,ale nie o to chodzi. Czasami sie wygra czasami przegra,zazwyczaj to drugie,wiec dajcie szanse ASB;)

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:04

w zasadzie można to wywalczyć wiedząc ile aut będzie startowało - ale jak mówię nie zawsze jest to możliwe



 


#9 OFFLINE   Genas

Genas

    Już nigdy nie kupię Omegi

  • 1247 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Göppingen
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:07

Każde dodanie kategorii wiąże się z czasem, który trzeba na to poświęcić. W Ślesinie byliśmy ograniczeni do pięciu godzin i czasu starczyło na styk. Tak, że to też musimy brać pod uwagę.

 


#10 OFFLINE   lutek

lutek
  • 89 postów
  • Dołączył: 03-02-2009
  • Skąd: pow. Pajęczno

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:19

Takie rozwiązanie jakie jest, jest bardzo dobre bo daje sie szanse seryjnym sinikom na zwycięstwo w swojej klasie pojemościowej. Jak ktoś ma dlubniety silnik niech sie wykaze sie w OPEN.

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:20

W Ślesinie byliśmy ograniczeni do pięciu godzin i czasu starczyło na styk.


w zasadzie to biorąc pod uwagę późniejsze duble - wyrobiliśmy się :)

DavePGN dał popis i dobrze to tam trzymał więc szło nieźle



 


#12 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:22

ale powiedzcie mi co ma sens ganianie sie seriami?

na nastepnym zlocie podopisuje sie sam do 3.0 bo mam tak w dowodzie i do open i pozgarniam plaki odrdzewiacze i bede zadowolony, a przeciez nie o to chodzi.


W Ślesinie byliśmy ograniczeni do pięciu godzin i czasu starczyło na styk. Tak, że to też musimy brać pod uwagę.


cos mnie sie nie wydaje ze na styk skoro astry sie tez ganiały....

#13 OFFLINE   Genas

Genas

    Już nigdy nie kupię Omegi

  • 1247 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Göppingen
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:26

na nastepnym zlocie podopisuje sie sam do 3.0 bo mam tak w dowodzie i do open

Dobrze gadasz kolego. Na następnym zlocie będziemy oszukiwać. Ja dopiszę się do dwu-litrówek na przykład.

cos mnie sie nie wydaje ze na styk skoro astry sie tez ganiały....

Astry zajęły 15 minut o ile się nie mylę. No może chwilę dłużej.

 


#14 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:27

na nastepnym zlocie podopisuje sie sam do 3.0 bo mam tak w dowodzie i do open i


Widzisz , wystarczy żeby się prowadzący tę konkurencję dobrze się przygotował , poczytał forum , kto co zdłubał przy swoim aucie oraz liczymy na uczciwość startujących
Po za tym nie gramy tu o "złote kalesony " nie mamy profesjonalnego pomiaru czasu , tylko zawodne oko ludzkie .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:28

na nastepnym zlocie podopisuje sie sam do 3.0 bo mam tak w dowodzie i do open i pozgarniam plaki odrdzewiacze i bede zadowolony, a przeciez nie o to chodzi.


ja mam w dowodzie 2.5.

Phantom - tak ci na nagrodach zalezy ? rozumiem cie bo sam wladowalem duuuuzo wiecej $$$ niz ty w auto i dalej w Open nie mam I miejsca ale jesli auta nieseryjne beda w klasach z seryjnymi to nie maja szans. nie gramy o zlote kalesony.




 


#16 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:31

Zwróćcie uwagę że w serii (6 cylindrów) były auta ze wszystkimi możliwymi przeróbkami tylko nie z puszką na pająki, a jeżeli ktoś nie miał tylko puszkę to już był w open. Może wpisujmy się uczciwie w te listy i seria to będzie wtedy prawdziwa seria.
Sam się wpisałem tak bo chciałem mieć jakieś szanse a nie jak na poprzednim zlocie.
Następna sprawa to możliwość startowania tylko w jednej kategorii.
I ostatnia to dać wszystkim równe szanse z ilością startów. Jak startujemy na szans i tylko po razie to wszyscy (reszta startów to poza konkurencją lub brany tylko pierwszy czas pod uwagę)

#17 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:31

Dobrze gadasz kolego. Na następnym zlocie będziemy oszukiwać. Ja dopiszę się do dwu-litrówek na przykład.


widzisz, ale naistotniejszego nie zacytowałeś: ''a przeciez nie o to chodzi''.

Wiem nie gramy o zlote kalesony oraz o to ze pomiary są na oko.

Nie mam do nikogo pretensji.

Ale wg mnie te kategorie nie są z glową poukladane. padł przykład poprawy z mojej strony, czytalem ze ktoś jeszcze dopisał propozycje. Można pogłówkować przed nastepnym zlotem, czas sie napewno znajdzie.


P.S

Juz nawet nie chodzi o Mnie bo ostatniego miejsca nie mialem.

#18 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:34

ale powiedzcie mi co ma sens ganianie sie seriami?


A no taki że jest kierowca i kierowca - czasami łącznik między kierownicą a pedałami tez ma znaczenie

ale głównym sensem jest sama zabawa

A dla tych co szukają wrażen jest open



 


#19 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:35

Następna sprawa to możliwość startowania tylko w jednej kategorii.

Rozwiń myśl
dla czego mamy zabronić startów 2.0 16V z 2.5 V6 ?? w Open

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#20 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:42

mozna, ale na koncu tak jak to mialo miejsce na zlocie, bylo czasu dość, ludzi chetnych sporo wiec nie patrzeć kto co jaki ma silnik i nie brac pod uwage wyników.


Albo wogole nie mierzyć czasów. kazdy z kazdym i wie czy wygral czy nie.