

Regeneracja kompresora
#1
OFFLINE
Napisany 24 wrzesień 2010 - 15:07
potrzeby manual do regeneracji (wymiany uszczelniaczy i łożyska) w kompresorze klimy mojej kluski, rozszczelnienie od strony paska (widoczne pod UV).
Z góry dziękuję i pozdrawiam
ps. tak wiem, szukajka..... ale nie widzę:pokoj:
#2
OFFLINE
Napisany 24 wrzesień 2010 - 15:56
wszystko jasno opisane. Będziesz potrzebował ściągacz od magneto do rometa bardzo pomocny bo ciężko sprzęgło ściągnąć.Uważaj na uszczelniacz bo łatwo go uszkodzić ja dwa razy musiałem go wymieniać za drugim razem dostałem w sklepie komplet uszczelniacz+oring+osłonka na wałek żeby łatwo i bez uszkodzen go założyć. NIe polecam zestawu z alegro bo tam tej osłonki nie ma poza tym wychodzi to 2 razy drożej niż w sklepie
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 30 maj 2013 - 20:25
#5
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 09:15

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#6
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 15:47
bez specjalnych precyzyjnych narzędzi nie jest możliwe aby zrobić to dobrze....
A jakież to narzędzia precyzyjne sa potrzebne do tej sprezarki???

#7
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 16:03
bo bez naprawy trzpienia jakakolwiek regeneracja nie ma sensu... bo i nowy uszczelniacz będzie przepuszczał

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#8
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 16:24
do tego wystarczy tokarka i bieżnia z łożyskachoćby takie aby zrobić coś z wytartym trzpieniem w miejscu montażu uszczelniacza..
bo bez naprawy trzpienia jakakolwiek regeneracja nie ma sensu... bo i nowy uszczelniacz będzie przepuszczał
#9
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 17:29

#10
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 18:38
a ja pare dni temu rozebrałem swoja stara sprezarke i sie bardzo zdziwiłem bo wałek w miejscu gdzie był uszczelniacz jest nie wytarty. Wyglada jakby spreżarka nie pracowala w ogole. Jedyne miejsce gdzie byla rozszczelniona to dwa oringi po srodku. Zastanawiam sie czy jej nie złozyc do kupy i sprawdzic azotem
Składaj nabij 25 atmosfer i patrz czy trzyma na zegarach, albo w wodę. Ja aktualnie jestem na etapie wyjmowania parownika bez wyciągania deski

#11
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 18:46

#12
OFFLINE
Napisany 31 maj 2013 - 20:58
Składaj nabij 25 atmosfer i patrz czy trzyma na zegarach, albo w wodę. Ja aktualnie jestem na etapie wyjmowania parownika bez wyciągania deski
bo wszystko szczelne a gaz ucieka wiec pozostał parownik....
a dławicę sprawdzałeś? tzn uszczelnienie wałka? to najczęstsze miejsce wycieku gdy nie można go znaleźć. Jeśli się upierasz przy parowniku to użyj diody uv i świeć w przewody odprowadzające skropliny - powinny świecić jak prawdziwki z czarnobyla. Jeśli nie świecą to zostaw parownik w spokoju.
#13
OFFLINE
Napisany 01 czerwiec 2013 - 08:48
z czystym tlenem, a wiesz co sie stanie jak tlen na swojej drodze spotka olej ?mam 2 butle z tlenem
#14
OFFLINE
Napisany 01 czerwiec 2013 - 12:31

#15
OFFLINE
Napisany 01 czerwiec 2013 - 18:21
a dławicę sprawdzałeś? tzn uszczelnienie wałka? to najczęstsze miejsce wycieku gdy nie można go znaleźć. Jeśli się upierasz przy parowniku to użyj diody uv i świeć w przewody odprowadzające skropliny - powinny świecić jak prawdziwki z czarnobyla. Jeśli nie świecą to zostaw parownik w spokoju.
No właśnie wszystko było wytargane sprężarka jak nowa test szczelności ok, zostaje ten nieszczęsny parownik na uv też nie świeci ale wyjmę go i sprawdzę organoleptycznie interfejsem bialkowym bo już pomysłów brak. Z 25 atm uciekło po 3h ok 1.
#16
OFFLINE
Napisany 04 czerwiec 2013 - 10:06
A jakież to narzędzia precyzyjne sa potrzebne do tej sprezarki???
????
Tak jak wcześniej pisano potrzeba ściągacz od Rometu, przyda się też ściągacz do łożysk. Uszczelnienie czołowe można założyć na dziubek od silikonu, wystarczy chcieć

Co do tlenu to nie ma opcji abyś sprężarkę wyczyścił dokładnie z oleju chyba że rozebrałeś ją na czynniki pierwsze i bardzo dokładnie umyłeś.
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#17
OFFLINE
Napisany 19 czerwiec 2013 - 12:56
czyli normalnie.
Po załączeniu sprężarki jakoś dziwnie klekocze (prawie jak stary diesel mercedesa), nie wiem czy tak powinno być czy nie:
Na dodatek na załączonej klimie z nawiewu dochodzą jakieś dziwne odgłosy, coś 'szuści', nieważne czy ustawiony bieg 0 czy 9 cały czas 'szuści':
http://www.youtube.com/watch?v=Zd0gvt5qDcU
Moglibyście się wypowiedzieć na ten temat? Wiem, że układ jest nieszczelny, chce się wybrać do fachowca żeby powiedział mi gdzie ta nieszczelność ale nie wiem czy z taką sprężarką zawracać komuś głowę? :pokoj:
#18
OFFLINE
Napisany 20 czerwiec 2013 - 10:32
Witam. Mam pytanie do Was, bo nie wiem czy kupować używkę czy nie. Silnik na wyłączonej sprężarce (wciśnięty przycisk 'ECO') chodzi tak:
czyli normalnie.
Po załączeniu sprężarki jakoś dziwnie klekocze (prawie jak stary diesel mercedesa), nie wiem czy tak powinno być czy nie:
Na dodatek na załączonej klimie z nawiewu dochodzą jakieś dziwne odgłosy, coś 'szuści', nieważne czy ustawiony bieg 0 czy 9 cały czas 'szuści':
http://www.youtube.com/watch?v=Zd0gvt5qDcU
Moglibyście się wypowiedzieć na ten temat? Wiem, że układ jest nieszczelny, chce się wybrać do fachowca żeby powiedział mi gdzie ta nieszczelność ale nie wiem czy z taką sprężarką zawracać
komuś głowę? :pokoj:
Mam tak samo jak włacze klime Tylko ja mam manualna. I u mnie tak ostro nie klekocze. Moze to łożysko?:confused:
#19
OFFLINE
Napisany 21 czerwiec 2013 - 11:52
#20
OFFLINE
Napisany 21 czerwiec 2013 - 19:57