Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regeneracja kompresora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 24 września 2010 - 15:07

Koledzy,


potrzeby manual do regeneracji (wymiany uszczelniaczy i łożyska) w kompresorze klimy mojej kluski, rozszczelnienie od strony paska (widoczne pod UV).


Z góry dziękuję i pozdrawiam


ps. tak wiem, szukajka..... ale nie widzę:pokoj:

#2 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 24 września 2010 - 15:56

http://motonews.pl/s...86788&c=114&f=9
wszystko jasno opisane. Będziesz potrzebował ściągacz od magneto do rometa bardzo pomocny bo ciężko sprzęgło ściągnąć.Uważaj na uszczelniacz bo łatwo go uszkodzić ja dwa razy musiałem go wymieniać za drugim razem dostałem w sklepie komplet uszczelniacz+oring+osłonka na wałek żeby łatwo i bez uszkodzen go założyć. NIe polecam zestawu z alegro bo tam tej osłonki nie ma poza tym wychodzi to 2 razy drożej niż w sklepie

#3 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 24 września 2010 - 15:58

wielkie dzięki

#4 OFFLINE   kylunio22

kylunio22
  • 145 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 30 maja 2013 - 20:25

witam czy ktos z szanownych kolegów podejmowal sie regeneracji sprezarki klimy
• Język polski? Po co mi to? I tak wszyscy mnie rozumiejom!

#5 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 maja 2013 - 09:15

bez specjalnych precyzyjnych narzędzi nie jest możliwe aby zrobić to dobrze....
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#6 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 31 maja 2013 - 15:47

bez specjalnych precyzyjnych narzędzi nie jest możliwe aby zrobić to dobrze....


A jakież to narzędzia precyzyjne sa potrzebne do tej sprezarki???:masakra:????

#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 maja 2013 - 16:03

choćby takie aby zrobić coś z wytartym trzpieniem w miejscu montażu uszczelniacza..
bo bez naprawy trzpienia jakakolwiek regeneracja nie ma sensu... bo i nowy uszczelniacz będzie przepuszczał
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2013 - 16:24

choćby takie aby zrobić coś z wytartym trzpieniem w miejscu montażu uszczelniacza..
bo bez naprawy trzpienia jakakolwiek regeneracja nie ma sensu... bo i nowy uszczelniacz będzie przepuszczał

do tego wystarczy tokarka i bieżnia z łożyska

#9 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 31 maja 2013 - 17:29

a ja pare dni temu rozebrałem swoja stara sprezarke i sie bardzo zdziwiłem bo wałek w miejscu gdzie był uszczelniacz jest nie wytarty. Wyglada jakby spreżarka nie pracowala w ogole. Jedyne miejsce gdzie byla rozszczelniona to dwa oringi po srodku. Zastanawiam sie czy jej nie złozyc do kupy i sprawdzic azotem :)

#10 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 31 maja 2013 - 18:38

a ja pare dni temu rozebrałem swoja stara sprezarke i sie bardzo zdziwiłem bo wałek w miejscu gdzie był uszczelniacz jest nie wytarty. Wyglada jakby spreżarka nie pracowala w ogole. Jedyne miejsce gdzie byla rozszczelniona to dwa oringi po srodku. Zastanawiam sie czy jej nie złozyc do kupy i sprawdzic azotem :)


Składaj nabij 25 atmosfer i patrz czy trzyma na zegarach, albo w wodę. Ja aktualnie jestem na etapie wyjmowania parownika bez wyciągania deski :D bo wszystko szczelne a gaz ucieka wiec pozostał parownik....

#11 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 31 maja 2013 - 18:46

a jeszcze takie pytanie..... sprawdzal ktos sprezarke tlenem i wodą???? mam 2 butle z tlenem wiec nim bym mógł eksperymentować nie montując sprezarki do auta :D

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 maja 2013 - 20:58

Składaj nabij 25 atmosfer i patrz czy trzyma na zegarach, albo w wodę. Ja aktualnie jestem na etapie wyjmowania parownika bez wyciągania deski :D bo wszystko szczelne a gaz ucieka wiec pozostał parownik....


a dławicę sprawdzałeś? tzn uszczelnienie wałka? to najczęstsze miejsce wycieku gdy nie można go znaleźć. Jeśli się upierasz przy parowniku to użyj diody uv i świeć w przewody odprowadzające skropliny - powinny świecić jak prawdziwki z czarnobyla. Jeśli nie świecą to zostaw parownik w spokoju.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2013 - 08:48

mam 2 butle z tlenem

z czystym tlenem, a wiesz co sie stanie jak tlen na swojej drodze spotka olej ?

#14 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 01 czerwca 2013 - 12:31

jest sucha xD bez oleju wiec do samozaplonu raczej nie dojdzie :) no chyba ze jakies pary sie zdetonuja

#15 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 01 czerwca 2013 - 18:21

a dławicę sprawdzałeś? tzn uszczelnienie wałka? to najczęstsze miejsce wycieku gdy nie można go znaleźć. Jeśli się upierasz przy parowniku to użyj diody uv i świeć w przewody odprowadzające skropliny - powinny świecić jak prawdziwki z czarnobyla. Jeśli nie świecą to zostaw parownik w spokoju.



No właśnie wszystko było wytargane sprężarka jak nowa test szczelności ok, zostaje ten nieszczęsny parownik na uv też nie świeci ale wyjmę go i sprawdzę organoleptycznie interfejsem bialkowym bo już pomysłów brak. Z 25 atm uciekło po 3h ok 1.

#16 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2013 - 10:06

A jakież to narzędzia precyzyjne sa potrzebne do tej sprezarki???:masakra:????


Tak jak wcześniej pisano potrzeba ściągacz od Rometu, przyda się też ściągacz do łożysk. Uszczelnienie czołowe można założyć na dziubek od silikonu, wystarczy chcieć :)
Co do tlenu to nie ma opcji abyś sprężarkę wyczyścił dokładnie z oleju chyba że rozebrałeś ją na czynniki pierwsze i bardzo dokładnie umyłeś.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#17 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 19 czerwca 2013 - 12:56

Witam. Mam pytanie do Was, bo nie wiem czy kupować używkę czy nie. Silnik na wyłączonej sprężarce (wciśnięty przycisk 'ECO') chodzi tak:

czyli normalnie.
Po załączeniu sprężarki jakoś dziwnie klekocze (prawie jak stary diesel mercedesa), nie wiem czy tak powinno być czy nie:


Na dodatek na załączonej klimie z nawiewu dochodzą jakieś dziwne odgłosy, coś 'szuści', nieważne czy ustawiony bieg 0 czy 9 cały czas 'szuści':
http://www.youtube.com/watch?v=Zd0gvt5qDcU


Moglibyście się wypowiedzieć na ten temat? Wiem, że układ jest nieszczelny, chce się wybrać do fachowca żeby powiedział mi gdzie ta nieszczelność ale nie wiem czy z taką sprężarką zawracać komuś głowę? :pokoj:

#18 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwca 2013 - 10:32

Witam. Mam pytanie do Was, bo nie wiem czy kupować używkę czy nie. Silnik na wyłączonej sprężarce (wciśnięty przycisk 'ECO') chodzi tak:

czyli normalnie.
Po załączeniu sprężarki jakoś dziwnie klekocze (prawie jak stary diesel mercedesa), nie wiem czy tak powinno być czy nie:


Na dodatek na załączonej klimie z nawiewu dochodzą jakieś dziwne odgłosy, coś 'szuści', nieważne czy ustawiony bieg 0 czy 9 cały czas 'szuści':
http://www.youtube.com/watch?v=Zd0gvt5qDcU


Moglibyście się wypowiedzieć na ten temat? Wiem, że układ jest nieszczelny, chce się wybrać do fachowca żeby powiedział mi gdzie ta nieszczelność ale nie wiem czy z taką sprężarką zawracać
komuś głowę? :pokoj:




Mam tak samo jak włacze klime Tylko ja mam manualna. I u mnie tak ostro nie klekocze. Moze to łożysko?:confused:

#19 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 21 czerwca 2013 - 11:52

u mnie jest słabiej słyszalny dokładnie taki sam terkot... a w vectre b jest 2x głośniej... ciekawe czy to łożysko sprzęgła?

#20 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 21 czerwca 2013 - 19:57

U mnie to samo dzisiaj ale poklekotało pare minut i klima nie chłodzi wcale