Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gniazdo diagnostyczne w omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2008 - 07:38

malinowykról, masz sprzętowego czy programowego??



 


#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2008 - 08:59

malinowykról, masz sprzętowego czy programowego??



na 100% programowego jak chce kabel dokupic




 


#23 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2008 - 09:06

No bo patrze że mi konkurencja rośnie ;)



 


#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwca 2008 - 09:08

No bo patrze że mi konkurencja rośnie ;)



eeee no to ja sie nie przeprowadzam do szczecina bo to za male miasto na nas trzech :wink:




 


#25 OFFLINE   Pylek

Pylek
  • 202 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 20 czerwca 2008 - 14:43

No bo patrze że mi konkurencja rośnie ;)


Wujek Ciebie i tak nikt nie przebije :mrgreen: Oto ja się już postaram... :guns:
Żołnierze nie umierają. Idą do piekła aby się przegrupować.[SIGPIC][/SIGPIC]

#26 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2008 - 18:09

Wujek Ciebie i tak nikt nie przebije :mrgreen: Oto ja się już postaram... :guns:


Za ten cukier następna diagnostyke masz gratis ;) :mrgreen:



 


#27 OFFLINE   rADEMENES14

rADEMENES14
  • 55 postów
  • Dołączył: 27-05-2011
  • Skąd: Wykroty
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 października 2011 - 13:53

ja mam interfejs od VW tylko przylutowałem końcówki we wtyczce adekwatnie do opla 3,7,8,12 zamiast 7,15 w VW no i oczywiście 5,16 do zasilania.


mogłby ktoś to rozwinąć...jak dokładnie mają być podłączone te kabelki????

mianowicie kupiłem interface do opla i problem polega na tym ze łączy sie on z Vectrą z 98', a z moją omegą z 94' już nie chce... o co chodzi???

#28 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 20 października 2011 - 19:50

mogłby ktoś to rozwinąć...jak dokładnie mają być podłączone te kabelki????

mianowicie kupiłem interface do opla i problem polega na tym ze łączy sie on z Vectrą z 98', a z moją omegą z 94' już nie chce... o co chodzi???


a co kupiłeś? pochwal się...

#29 OFFLINE   rADEMENES14

rADEMENES14
  • 55 postów
  • Dołączył: 27-05-2011
  • Skąd: Wykroty
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 października 2011 - 10:02

kupiłem takie oto ustrojstwo
http://allegro.pl/di...1869431296.html

jak napisałem do gościa od którego to nabyłem ze sie nie łączy z omegą to odpisał mi tak:

"w złączu obd z 94 roku inaczej wyprowadzone sa piny. Wyślemy Panu rozpiskę i schemat"

możliwe to????

u mnie w omie uzytych jest 8 pinów bo wiecej nie ma... 3,4,5,6,7,8,12,16

4 to masa ( 5 tez???)
16 zasilanie
3,7,8,12 "sterowanie"???(nie wiem jak nazwać) ale na wszystkich schematach są razem.

no i zostaje pin 6 na którym u mnie w aucie jest 12 v '
rozumiecie coś z tego?

czy to normalne połączenie i wartości? to wina samego interfac'u?

Kumpel podłączał mi u siebie w pracy do takiego interfac'u
http://www.wurth.pl/wow/z2.php
i hulało aż miło...(zapewne to inna półka cenowa) ale jest pewność ze z autem ok

#30 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2011 - 10:29

problem może być w czym innym, mianowicie w programie, w Twoim roczniku auta były montowane sterowniki silnika Simtec56.1 a Viki 98 masz Simtec56.5 (omega od roku 96 miała już Simtec56.5a duża cześć programów dostępnych na alegroszu obsługuje od sterownika Simtec56.5...

jeszcze jedna sprawa sama zmiana programu na inny nie koniecznie musi zadziałać z interfacem, chodzi o to że kabe są robione pod programy (lub odwrotnie)

#31 OFFLINE   rADEMENES14

rADEMENES14
  • 55 postów
  • Dołączył: 27-05-2011
  • Skąd: Wykroty
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 października 2011 - 11:10

no to cóż mi pozostaje. Kabel jest niby do ab com i opel tech2.

Ziutek50
może masz jakiś namiar na program który obsługuje tego simteca 56.1

ale skoro moja omega ma Simtec56.1 to cóż dalej robić?

może ten gość od którego kupiłem coś zaradzi jeżeli chodzi o kabel, może da się go jakoś przerobić...Jak myślisz?

Przed chwilą podłączyłem się do Vectry B z 99r (innej niż tamta) czyli fakt problem tkwi w tym simtecu....

#32 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2011 - 11:15

kabla nie przerobisz trzeba by było napisać program diagnostyczny na nowo z obsługą 56.1...

gdybyś kupił Op-coma lub OpelScanera (są informacje na ten temat na forum) to byś nawet nie wiedział o takim problemie ;) a tak chyba będziesz musiał kupić nowy :nie_wiem:

#33 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 21 października 2011 - 19:43

kabla nie przerobisz trzeba by było napisać program diagnostyczny na nowo z obsługą 56.1...

gdybyś kupił Op-coma lub OpelScanera (są informacje na ten temat na forum) to byś nawet nie wiedział o takim problemie ;) a tak chyba będziesz musiał kupić nowy :nie_wiem:


Prawda. Mam opelscanner i interfejs do niego i czyta mi wszystko. Nawet calibre z 92 ostatnio czytałem.
Co do simtec'a, to w 95 roku była zmiana i część omeg miała wstawiane 56.1 a część (chyba od lipca) 56.6 (i pochodne, bo spotkałem się se sterownikami 56.2 56.3 itp).
Wiem z własnego doświadczenia, że niektóre interfejsy nie czytają tych sterowników (chodzi mi o 56.1). Więc zmiana na inny i już. Osobiście polecam opelscanner ver.71

#34 OFFLINE   rADEMENES14

rADEMENES14
  • 55 postów
  • Dołączył: 27-05-2011
  • Skąd: Wykroty
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 października 2011 - 15:02

no cóż będzie trzeba kupić ....tylko jak byście mogli podrzucić mi jakiś z allegro, jest ich tam trochę, a ja już nie chce znowu kupić jakiegoś szajsu.

#35 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2011 - 15:33

http://forum.omegakl...ead.php?t=62670

Proszę :D

Nawet nie trzeba szukać na allegro. Wystarczy przejrzeć dział market ;)

#36 OFFLINE   rADEMENES14

rADEMENES14
  • 55 postów
  • Dołączył: 27-05-2011
  • Skąd: Wykroty
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 października 2011 - 09:22

http://forum.omegakl...ead.php?t=62670 :( sprzedany... szkoda.

gość od którego kupiłem ten interface z którym mam problem napisał mi dzisiaj tak:

http://pinoutsguide....ag_pinout.shtml
jak widać pin 6 nie może mieć 12,8 V w złączu jest to pin diagnostyczny
i takie napięcie może uszkodzić interfejs.
Karta serwisowa OPLA mówi ze w roku 1994 nie było złącz obd2 tylko złącza z wtykiem ALDL 10 pin
złącza OBD2 w omegach pojawiły się od 1995r miesiąc wrzesień, i są zgodne ze standardem OBD2( protokoły i wyprowadzenia http://pinoutsguide....ag_pinout.shtml)

Proszę sprawdzić na ile to możliwe historię, czy nie był to np: składak, lub swap silnika razem z elektroniką, niepokoi mnie napięcie na 6 pinie które pan podał nie zgadza się z żadnym standardem.

#37 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 25 października 2011 - 10:16

Człowiek nie wie o czym pisze.
Gniazdo 16-pinowe w Oplu ma inne wyprowadzenia, podobnie z resztą jak w Fordach.

#38 OFFLINE   rADEMENES14

rADEMENES14
  • 55 postów
  • Dołączył: 27-05-2011
  • Skąd: Wykroty
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 października 2011 - 15:49

panowie .... wieeeeelllkkkaaaa prośba

czy ktoś kto posiada omegę z silnikiem x20xev, (rocznik 94' było by ekstra), mógłby zmierzyć napięcia na pinach złącza diagnostycznego OBD2???

gość od którego kupiłem interface podejrzewa pozamieniane piny...;/

dla świętego spokoju chce sprawdzić;)

#39 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 27 października 2011 - 19:28

jak jutro bede miał chwilę to pozerkam.

#40 OFFLINE   rADEMENES14

rADEMENES14
  • 55 postów
  • Dołączył: 27-05-2011
  • Skąd: Wykroty
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 października 2011 - 20:01

będę wdzięczny. wiesz zastanawia mnie to ze na 6 pinie mam 12 V:confused:, a powinno być tylko na 16p
masę podłączyłem z karoserii i po kolei każdy pin mierzyłem.