

Gniazdo diagnostyczne w omega B
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2008 - 08:59
malinowykról, masz sprzętowego czy programowego??
na 100% programowego jak chce kabel dokupic
#23
OFFLINE
#24
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2008 - 09:08
No bo patrze że mi konkurencja rośnie
eeee no to ja sie nie przeprowadzam do szczecina bo to za male miasto na nas trzech

#25
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2008 - 14:43
No bo patrze że mi konkurencja rośnie
Wujek Ciebie i tak nikt nie przebije :mrgreen: Oto ja się już postaram... :guns:
#26
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2008 - 18:09
Wujek Ciebie i tak nikt nie przebije :mrgreen: Oto ja się już postaram... :guns:
Za ten cukier następna diagnostyke masz gratis

#27
OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 13:53
ja mam interfejs od VW tylko przylutowałem końcówki we wtyczce adekwatnie do opla 3,7,8,12 zamiast 7,15 w VW no i oczywiście 5,16 do zasilania.
mogłby ktoś to rozwinąć...jak dokładnie mają być podłączone te kabelki????
mianowicie kupiłem interface do opla i problem polega na tym ze łączy sie on z Vectrą z 98', a z moją omegą z 94' już nie chce... o co chodzi???
#28
OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 19:50
mogłby ktoś to rozwinąć...jak dokładnie mają być podłączone te kabelki????
mianowicie kupiłem interface do opla i problem polega na tym ze łączy sie on z Vectrą z 98', a z moją omegą z 94' już nie chce... o co chodzi???
a co kupiłeś? pochwal się...
#29
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 10:02
http://allegro.pl/di...1869431296.html
jak napisałem do gościa od którego to nabyłem ze sie nie łączy z omegą to odpisał mi tak:
"w złączu obd z 94 roku inaczej wyprowadzone sa piny. Wyślemy Panu rozpiskę i schemat"
możliwe to????
u mnie w omie uzytych jest 8 pinów bo wiecej nie ma... 3,4,5,6,7,8,12,16
4 to masa ( 5 tez???)
16 zasilanie
3,7,8,12 "sterowanie"???(nie wiem jak nazwać) ale na wszystkich schematach są razem.
no i zostaje pin 6 na którym u mnie w aucie jest 12 v '
rozumiecie coś z tego?
czy to normalne połączenie i wartości? to wina samego interfac'u?
Kumpel podłączał mi u siebie w pracy do takiego interfac'u
http://www.wurth.pl/wow/z2.php
i hulało aż miło...(zapewne to inna półka cenowa) ale jest pewność ze z autem ok
#30
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 10:29
jeszcze jedna sprawa sama zmiana programu na inny nie koniecznie musi zadziałać z interfacem, chodzi o to że kabe są robione pod programy (lub odwrotnie)
#31
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 11:10
Ziutek50
może masz jakiś namiar na program który obsługuje tego simteca 56.1
ale skoro moja omega ma Simtec56.1 to cóż dalej robić?
może ten gość od którego kupiłem coś zaradzi jeżeli chodzi o kabel, może da się go jakoś przerobić...Jak myślisz?
Przed chwilą podłączyłem się do Vectry B z 99r (innej niż tamta) czyli fakt problem tkwi w tym simtecu....
#32
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 11:15
gdybyś kupił Op-coma lub OpelScanera (są informacje na ten temat na forum) to byś nawet nie wiedział o takim problemie


#33
OFFLINE
Napisany 21 października 2011 - 19:43
kabla nie przerobisz trzeba by było napisać program diagnostyczny na nowo z obsługą 56.1...
gdybyś kupił Op-coma lub OpelScanera (są informacje na ten temat na forum) to byś nawet nie wiedział o takim problemiea tak chyba będziesz musiał kupić nowy
Prawda. Mam opelscanner i interfejs do niego i czyta mi wszystko. Nawet calibre z 92 ostatnio czytałem.
Co do simtec'a, to w 95 roku była zmiana i część omeg miała wstawiane 56.1 a część (chyba od lipca) 56.6 (i pochodne, bo spotkałem się se sterownikami 56.2 56.3 itp).
Wiem z własnego doświadczenia, że niektóre interfejsy nie czytają tych sterowników (chodzi mi o 56.1). Więc zmiana na inny i już. Osobiście polecam opelscanner ver.71
#34
OFFLINE
Napisany 22 października 2011 - 15:02
#35
OFFLINE
Napisany 22 października 2011 - 15:33
Proszę

Nawet nie trzeba szukać na allegro. Wystarczy przejrzeć dział market

#36
OFFLINE
Napisany 25 października 2011 - 09:22

gość od którego kupiłem ten interface z którym mam problem napisał mi dzisiaj tak:
http://pinoutsguide....ag_pinout.shtml
jak widać pin 6 nie może mieć 12,8 V w złączu jest to pin diagnostyczny
i takie napięcie może uszkodzić interfejs.
Karta serwisowa OPLA mówi ze w roku 1994 nie było złącz obd2 tylko złącza z wtykiem ALDL 10 pin
złącza OBD2 w omegach pojawiły się od 1995r miesiąc wrzesień, i są zgodne ze standardem OBD2( protokoły i wyprowadzenia http://pinoutsguide....ag_pinout.shtml)
Proszę sprawdzić na ile to możliwe historię, czy nie był to np: składak, lub swap silnika razem z elektroniką, niepokoi mnie napięcie na 6 pinie które pan podał nie zgadza się z żadnym standardem.
#37
OFFLINE
Napisany 25 października 2011 - 10:16
Gniazdo 16-pinowe w Oplu ma inne wyprowadzenia, podobnie z resztą jak w Fordach.
#38
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 15:49
czy ktoś kto posiada omegę z silnikiem x20xev, (rocznik 94' było by ekstra), mógłby zmierzyć napięcia na pinach złącza diagnostycznego OBD2???
gość od którego kupiłem interface podejrzewa pozamieniane piny...;/
dla świętego spokoju chce sprawdzić

#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 20:01
masę podłączyłem z karoserii i po kolei każdy pin mierzyłem.