

Gniazdo diagnostyczne w omega B
#1
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:06
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:30
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:41
W zależności od osprzętu powinieneś mieć wykorzystane 8 pinów we wtyczce
#7
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:44
#8
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2006 - 16:57
#9
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2006 - 19:40
Pomocy. U mnie 6 pin w gnieżdzie diagnostycznym jest pusty, co robić ?. A tak na marginesie to 30 % tych pinów jest pustych, czy to ma tak wyglądać ?
No tak jest przy nowszych silnikach. Potrzebujesz najprostszy interfejs OBD2 np. taki do volkswagena i programik tech2 .
Co do wtyczki to w przypadku opla uzywane są piny 3,5,7,8,12,16. Jeżeli kupisz interfejs bez wtyczki tylko pojedyńcze kabelki to pin5 to masa, pin16 zasilanie, pin7 - linia K (tu zawsze podłączony jest sterownik silnika). Przy okazji pod pin12 podpinamy gdy chcemy skasować błędy poduszek powietrznych np. po zmianie foteli


#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2006 - 20:14
pin7 - linia K (tu zawsze podłączony jest sterownik silnika
patrze w schemacie i wtyczka XD pin 7 dla dth nie łączy się z ECU, wogóle z ecu żaden PIN nie idzie do XD
#12
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2006 - 10:07
czyli że bez kompa nie dam rady zczytać błędów?
Nie, tylko w interfejsach ALDL można było wywyłać kody błyskowe, zwierając 6 nóżkę (w przypadku 16pinowej wtyczki) do masy lub zmienić standardową transmisję 8192 na 160 baud'ów na pin7 jeżeli zwarlibysmy pin6 z masą przez opornik 10kohm. Wraz z wprowadzeniem OBD2 odczyt błędów i kasowanie możliwe jest tylko przez interfejs. Ale interfejs to nie jakis straszny koszt najtańszy na allegro to jakieś 40 zł gotowy, samemu mozna się zmieścić w 10 pln za cześci.
#13
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2006 - 10:54
moze na zlocie ktos mi pomoze jezeli chodzi o zaladowanie nowego softu do chipa lub samego chipa
#14
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2006 - 14:15
POLO musze cię zmartwić u ciebie nie ma raczej kodów blyskowych, diagnostyka odbywa się wyłącznie przez 7 dla dth 2.0, przy dth 2.2 nie wykazane są żadne połączenia do kostki diagnostycznej według schematów.... kontroler silnika na schemacie to K70
chyba nie masz wyboru tylko kupić interfejs,
PS OFF
ATCOM - kręce się wokół tego tematu TECH2, i są po 199 złna allegro i sprzedawca twierdzi że mogę równierz nim diagnozować xenony, komputer pokładowy, samopoziomowanie, radio, pamięć foteli i wszystkie moduły auta nie tak jak przy euroscanie że była tylko sama podstawa.... prawda to temu?
#15
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2006 - 11:07
ATCOM - kręce się wokół tego tematu TECH2, i są po 199 złna allegro i sprzedawca twierdzi że mogę równierz nim diagnozować xenony, komputer pokładowy, samopoziomowanie, radio, pamięć foteli i wszystkie moduły auta nie tak jak przy euroscanie że była tylko sama podstawa.... prawda to temu?
To jawne naciąganie, ja mam interfejs od VW tylko przylutowałem końcówki we wtyczce adekwatnie do opla 3,7,8,12 zamiast 7,15 w VW no i oczywiście 5,16 do zasilania. Program który wcześniej udostępniłem potrafi tylko i wyłącznie zczytać i skasować błędy, ale faktycznie potrafi to zrobić łącząc się ze sterwnikiem silnika, abs, klimatronika, siedzeniami, poduszkami, xenonami, czyli tak naprawdę z każdym elektronicznym sterownikiem w samochodzie. Innym programem można korygować liczniki w astrze i vectrze

Takie coś wystarczy
Allegro
jak ktoś woli miec wtyczke to może dokupić taką
Allegro
Jedena osoba z zarządu Klubu Vectry napomkneła coś że ma soft z dużo większymi możliwościami, ale nie chce na razie udostępnić, bo twierdzi że za dużo zachodu i pieniędzy kosztowało zdobycie go.
#17
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2006 - 22:43
Jedena osoba z zarządu Klubu Vectry napomkneła coś że ma soft z dużo większymi możliwościami, ale nie chce na razie udostępnić, bo twierdzi że za dużo zachodu i pieniędzy kosztowało zdobycie go.
Chodzi Ci o VKP

PS. przed padem dysku w pracy miałem taki rosyjski probram (niestety cały w cyrylicy), który miał diagnostyke xenonów w Omegach od rocznikowego 96r
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#18
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2006 - 22:58
Nie potrafi zaprogramować nic tak jak serwisowy Tech2, ale myślę że to tylko kwestia czasu.
Jedena osoba z zarządu Klubu Vectry napomkneła coś że ma soft z dużo większymi możliwościami, ale nie chce na razie udostępnić, bo twierdzi że za dużo zachodu i pieniędzy kosztowało zdobycie go.
Jeżeli po zadanym pytaniu konkretnym i konkretnej odpowiedzi wyłoże kase to gość ma mi ją oddać jeśli coś będzie nie tak, mi chodzi w końcu o takie opcje żebym mógł np wyłączyć obsługe automatycznej skrzyni biegów z MIDa żeby mi błędu nie wywalało, żeby przestawić tempomat z manuala na automat itd itd, nie interesuje mnie jedynie kasowanie i wykrywanie błędów...
jeśli to co sprzedaje gość to nie to, to w takim razie ja czekam, wpisując do allegro tech2, jego aukcje stoją po 199 zł
#20
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2008 - 21:29