Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze sprzęgłem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2015 - 20:13

Cały komplet sprzęgła, jaka firma jest lepsz Sasch czy luk znalazłem sasch 220mm to chyba nie to?


jedna i druga firma jest bardzo dobra. luk droższy o ok 100zł.
pokaż to co znalazłeś? możesz podać link?

#62 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2015 - 21:07

To czyli ten sasch 220 mm by pasował do mojej omy? Linku niemam , bo od znajomego wyczaiłem i nawet tanio po znajomości cały komplet. Tylko czy ono będzie pasować.?

Ja znalazłes SACHS 220mm ilość zębów 14. Czy to pasuje do 2.0 16v?

#63 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2015 - 21:28

To czyli ten sasch 220 mm by pasował do mojej omy? Linku niemam , bo od znajomego wyczaiłem i nawet tanio po znajomości cały komplet. Tylko czy ono będzie pasować.? Ja znalazłes SACHS 220mm ilość zębów 14. Czy to pasuje do 2.0 16v?

Wygląda na to, że tak http://e-katalog.int...wyciskowym.html
Niech sprzedawca sprawdzi po numerze VIN.

#64 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 lutego 2015 - 23:08

Według mojego info - będzie pasować.

#65 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2015 - 23:14

Sachs jest regenerowany. Bardziej bym sie pokusil na luka albo valeo.

#66 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2015 - 23:43

I mam jeszcze takie pytanie z początku wpadło sprzęgło w podłoge, układ odpowietrzony i jest ok. I teraz takie pytanie, niemusze wciskać sprzęgła i bez żadnego oporu bieg idzie wrzucić,a auto nie jedzie .Tak jak by sprzęgło było wciśnięte. Czy to koniec sprzęgła czy też co innego nawaliło? Jeżeli miał ktoś z forumowiczów tutaj taki przypadek,to byłbym bardzo wdzięczny za info.

#67 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 lutego 2015 - 13:50

Wgląda na to, że wysprzęglik pozostał na wałku sprzęgłowym w pozycji wciśniętej i nie wraca. Skrzynię trzeba będzie wyjąć.

#68 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lutego 2015 - 21:49

To idzie zrobić samemu? To czyli że też wysprzęglik padł? Po dodani obrotów ok 5 tyś auto jakby na 1 ruszało do przodu. I na wolnych obrotach niemusze wciskać sprzęgła by wrzucić jaki kolwiek bieg.

I co w takiej sytuacji zrobić sprzęgło już mam cały komplet,ale troche mnie to dziwi , bo ani guma nie była palona i żeby się sprzęgło skończyło? Jest tak jak by wciśnięte i nie wraca. Tak jak by ten wysprzęglik nie odbił spowrotem, a układ odpowietzony i dalej nie trzeba wciskać sprzęgła , żeby bieg wrzucić i tak jak pisałem wcześniej ok 5tyś obrotów i delikatnie się turla. Jakieś rady?

Albo na nowo odpowietrzyć te sprzęgło, żadnych wycieków niema płynu nie ubywa.

#69 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2015 - 21:51

albo zle odpowietrzyles to,badz wysprzeglik padl,ale raczej w to drugie strzelam :p

#70 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lutego 2015 - 22:01

Miałem dokładnie tak odpowietrzłem układ i na zgaszonym było ok. Po odpaleniu i wyższych obrotach po kturymś razie zaś to samo. I szlak wie co to jest. Miał ktoś taki problem?

Ale nigdzie nic nie cieknie i płynu też nie ubywa. I żadnego stuku ani puku na luzie jak i po wrzuceniu biegu nie ma.

#71 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2015 - 22:15

Miałem dokładnie tak odpowietrzłem układ i na zgaszonym było ok. Po odpaleniu i wyższych obrotach po kturymś razie zaś to samo. I szlak wie co to jest. Miał ktoś taki problem?

Ale nigdzie nic nie cieknie i płynu też nie ubywa.

a przywal przez korek od plynu,przerz mala dziurke sprezone powietrze i zobacz czy nie cieknie,tylko nie za mocno ,bo go rozsadzisz,u mnie tez silownik nie ciekl,bo sie tak ustawil,bo powietrzu,za kilka sekund zaczelo ciec :D

#72 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lutego 2015 - 22:51

Była ta opcja dziś i nic pod autem sucho. Tylko ciekawi mnie to czemu sprzęło jest wciśnięte. Bo tak to bez wciśnięcia sprzęgła biegu nie da się wrzucić,a tu taki ząk że bez wciskania sprzęgła biegi se wchodzą. A prucz odpowietrzania od odpowietrznika na skrzyni jakaś inna metoda jest? I jakby się sprzęgło skończyło to też można biegi wrzucać bez sprzęgła?

Jak przy odpowietrzaniu sprzęła przez odpowietrznik,płyn się przeleje w zbiorniczku tzn jest dobrze odpowietrzone tak? Ale po odpaleniu i naduszeniu sprzęgła znów to samo .

#73 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 25 lutego 2015 - 14:05

Była ta opcja dziś i nic pod autem sucho. Tylko ciekawi mnie to czemu sprzęło jest wciśnięte. Bo tak to bez wciśnięcia sprzęgła biegu nie da się wrzucić,a tu taki ząk że bez wciskania sprzęgła biegi se wchodzą. A prucz odpowietrzania od odpowietrznika na skrzyni jakaś inna metoda jest? I jakby się sprzęgło skończyło to też można biegi wrzucać bez sprzęgła?

Jak przy odpowietrzaniu sprzęła przez odpowietrznik,płyn się przeleje w zbiorniczku tzn jest dobrze odpowietrzone tak? Ale po odpaleniu i naduszeniu sprzęgła znów to samo .


Pamietaj kolego że płynu hamulcowego musi byc wlane po sam korek prawie.nie to że do połowy czy 2/3.ja tak kiedys odpowietrzałem miałem płyny 3/4 myśle że jest ok a sprzegło było ciagle w podłodze az brat zauwazyłe że węzyk co idzie do wysprzeglika jest na samej górze zbiorniczka golałm na maxa płynu i odrazy sprzegło dało se odpowietrzyc

#74 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2015 - 14:30

To musi być ful nalane płynu? Ale ja mam tak jakby sprzęgło było wciśnięte i niechce wrucić, sprubuje jeszcze raz odpowietrzyć . A inna jakaś metoda odpowietrzania też jest, czy tylko od odpowietrznika?

#75 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 15:40

Jak mozesz wbijac biegi bez wcisniecia sprzegla to wydaje mi sie ze to nie bedzie wina wysprzeglika. Chyba ze faktycznie sie zblokowal na walku skrzyni i sie nie cofnal. Wydaje mi sie ze albo docisk padl, albo tarcza sie rozpadla. Ale tak czy tak skrzynia do wyjecia.

#76 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2015 - 16:15

Odpowietrzyłem właśnie układ i po odpaluniu i naduszeniu sprzęgła znów wpadło. Może ktoś powiedzieć ile śrub od sprzyni jest i jakie klucze potrzebne? Bo będe się brał za zdejmowanie skrzyni. I nawe nie ma zgrzytu nawet i nic nigdzie nie cieknie.

#77 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2015 - 17:18

Odpowietrzyłem właśnie układ i po odpaluniu i naduszeniu sprzęgła znów wpadło. Może ktoś powiedzieć ile śrub od sprzyni jest i jakie klucze potrzebne? Bo będe się brał za zdejmowanie skrzyni. I nawe nie ma zgrzytu nawet i nic nigdzie nie cieknie.


masz jakieś "zaplecze techniczne" , kpl kluczy itp? czy nic wiele?

tu poczytaj to będziesz wiedział jak i co , mimo iż jest to przekładka skrzyń to wszystko dawid ładnie opisał.;
http://forum.omegakl...ead.php?t=96809

#78 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2015 - 18:55

klucze mam itp , i mam takie pytanie, jak pdkręcić ten wężyk od skrzyni żeby go nie urwać.

#79 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 20:21

klucze mam itp , i mam takie pytanie, jak pdkręcić ten wężyk od skrzyni żeby go nie urwać.


Jaki wezyk?? Chodzi Ci o wezyk od pompki sprzegla do wysprzeglika?? Najlatwiej to wypiac go przy pompce. Tam jest zawleczka. Tylko jej nie zgub ;)

#80 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2015 - 20:36

Tak do wysprzęglika, w który miejscu dokładnie ?:masakra: nigdy tego nie rozbierałem.