

2.0 16v LPG + TURBO
#21
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:03
#22
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:04
co za problem uturbic x20xev??
dlaczego przy okolo 250 KM silnik mialby nie podolac??
z marchwi w koncu nie jest zrobiony.
jakos diesli nikt nie zakuwa jak przekracza 200 KM
a moment obrotowy jakby w dieslach wiekszy i na tym bym sie najbardziej skupil.
gdyby mnie bylo stac to chetnie bym swojego w turbo wyposazyl. nawet gdyby moca nie dorownywal V6, ale mialbym satysfakcje, ze mam cos co malo kto ma pod maska.
ale mnie nie stac i nawet nie marze.
2.0 wybieralem z rozsadku, teraz zaluje, ale nie zamienilbym go narazie na inny motor, bo wiem co mam i co mam wymienione.
#23
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:15
co za problem uturbic x20xev??
nawet gdyby moca nie dorownywal V6, ale mialbym satysfakcje, ze mam cos co malo kto ma pod maska..
to jedyny sens w tym wszystkim:D
#24
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:37
#25
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 05:44
porównaj tłok z diesla i z benzyny, poza tym w lepszych dieslach tłok ma natrysk oleju od spodu do chłodzenia czego zwykła benzyna niemajakos diesli
nikt nie zakuwa jak przekracza 200 KM
#26
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 07:52
porównaj tłok z diesla i z benzyny, poza tym w lepszych dieslach tłok ma natrysk oleju od spodu do chłodzenia czego zwykła benzyna niema
no jedynie natrysk bylby potrzebny
do turbo i tak trzebaby by silnik odprezyc.
ale korby i wal powinny wytrzymac.
ale to tylko takie moje myslenie.
i nie mam zamiaru nic zaturbiac.


#27
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 09:07
2,0 16v z turbo to: LER, LET, LEL oraz LEH - różnią się mocą i kilkoma jeszcze pierdółkami - gdzieś widziałęm rozpiskę silników opla - już dawno temu to wyczytałem jak swoją 2,0 chciałem turbić - skończyło się na strzale w pupkę i sprzedaży
#28
OFFLINE
Napisany 03 września 2010 - 11:50
Silnik zlozony praktycznie z 3 silnikow (mowa o golym silniku). Dlatego ze:
Glowica od X20XEV zostala kompletnie zregenerowana wczesniej, zostalyu wymienione prowadnice zaworow, zawory dotarte i przeszlifowane na inne katy co zapewnialo lepszy przeplyw powietrza i kompresje. Uszczelniacze wymienione, glowica sprawdzona na szczelnosc, kanalypowiekszone o2 mm kazdy, usuniete fasolki z kanalow wydechowych. Dzieki tym zabiegom raz ze glowica praktycznie nowa a dwa ze stjuningowana juz byla i na glowe bije seryjna glowice od Z20LET, ktora jest prawie identyczna jak ta od X20XEV. Pozatym w ta glowice zostalo wlozone duzo kasy i pracy wiec szkoda byloby pozniej ja sprzedac za bezcen i decyzja zapadla o jej montazu. Moim zdaniem lepiej wsadzic cos porzadnego i ,ktore bedzie duzo bardziej niezawodne niz wsadzenie czegos tylko dlatego ze wyszlo pod inna nazwa a w praktyce jest to samo prawie.
Korby z tlokami wlecialy te od C20LET poniewaz sa duzo bardziej solidne i wytrzymale niz seryjne od Z20LET. Firma , ktora wyprodukowala tloki to MAHLE wiec, sama nazwa mowiza siebie dla znawcow tematu. Pozatym wczesniej juz opisalem ze w korbach szpilki ARP, czyli kolejne powazne wzmocnienie pod wzgledem wytrzymalosci silnika. Panewki sa tez wytrzymalsze niz seryjne (MAHLE i KS).
Blok jest od X20XEV poniewaz jest identyczny jak od Z20LET (rozni sie tylk otym ze nie ma otworu na odplyw oleju z turbo, co bardzo latwo wykonac), wiec po co kupowac kolejny blok i narazac sie na kolejne koszta ??
Wal jest od Z20LET bo wiadomo wytrzymalszy bedzie od seryjnego X20XEV.
POmpa oleju tez jest od Z20LET poniewaz daje inne cisnienie na wolnych obrotach niz taka z X20XEV.
Co do pytania czy nie prosciej byloby zapakowac poprostu Z20LET to mowie ze oczywiscie tak.
Lecz pojawia sie ten problem ze seryjne Z20LET w zyciu nie zniesie tyle co ten silnik. Pozatym znalezc naprawde zdrowego LETa w ludzkich pieniadzach to praktycznie rzecz niemozliwa w PL, wiec i tak przewaznie to co kupisz kwalifikuje sie do remontu. Awiec robota taka sama jak byla w tym przypadku.
Coi do reszty osprzetu od X20XEV to niech mi ktos wytlumaczy po co BArton mialzmieniac takie rzeczy jak al;ternator, rozrusznik, lapa sprezarki klimy i sama sprezarka, kolo pasowe i masa innych p***l skoro w X20XEV i Z20LET sa te rzeczy identyczne ??Po to tylko ze wyjechaly z fabryki z silnikiem Z20LET ??
Z osprzetu Z20LET sa tylko te podzespoly , ktore byly konieczne przyzmianie sterownika, lub takie ktore nie wydolilyby wiekszej mocy takie jak wtryski, przeplywka...
Mam nadzieje ze rozwialem wiele watpliwosci.
Aha i Barton nie ma skrzyni F18 tylko F23.
Panowie tutaj macie wypowiedz człowieka który zna bardzo dobrze silniki turbo w oplu. Skąd Wam się wzięła wytrzymałość 400 km

#29
OFFLINE
#30
OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 07:52
http://allegro.pl/si...1184591281.html
ewentualnie tańsza propozycja
http://allegro.pl/op...1213431662.html
#31
OFFLINE
Napisany 08 września 2010 - 21:11
#32
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 18:43
#33
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 20:55
#34
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 22:02

#35
OFFLINE
Napisany 11 września 2010 - 01:52

No i skombinowanie wszystkich gratów na przeszczep takiego silnika chyba oznacza kupienie jakiegos skasowanego opla w wersji opc, a to na pewno nie jest tania sprawa. Wydaje mi się, że ogarnięcie montażu nowszego silnika turbo opla bez posiadania kolektorów, turbiny, wiązki, komputera, immo, stacyjki, kluczyków i pewnie kilku innych rzeczy z oryginalnego silnika może być bardzo bardzo ciężkie. No i nie wiadomo, czy podejdzie skrzynia z omegi. Wiadomo, że do c20xe/c20let podchodzi bez większych herezji. No i teraz pytanie, czy inwestycja w taki motorek na swap wyjdzie taniej niż dorobienie turbo? Moim zdaniem nie. Na takie lajtowe soft turbo trzeba moim zdaniem:
-zorganizować kolektor wydechowy
Może będzie pasował jakiś z wspomnianych nowoczesnych 2.0T opla, ale niekoniecznie, bo z reguły sa montowane poprzecznie i może o coś wadzić. Ewentualnie jakaś rzeźba na bazie kolektora nowoczesnego z kolektorem z xev. Ostatecznie wyspawanie samemu/zlecenie zrobienia tzw. barana.
-turbo
Chyba największy koszt, generalnie strzelałbym z 1000-1500zł za używkę w dobrym stanie. Może być z jakiegoś ze wspomnianych motorków opla, jakiegoś TSI spod znaku VW (ale flansza kolektora może nie pasować). Generalnie w oplach montują obecnie Garretty, więc w wypadku rzeźby z kolektorem z 2.0t to może być dobre rozwiązanie
-dolot
Rury + łączniki niestety trzeba kupić, chociaż jeżdżące przypadki zastosowania armatury sanitarnej

-intercooler
Byle jaki, może być od jakiejś ciężarówki, byle pasował wymiarami
-głowica
przy takim stopniu spreżania jaki ma xav można próbować jeździć na seryjnej glowicy na małym doładowaniu, a jesli będzie występowało spalanie stukowe, to wtedy odprężyć dodatkową uszczelką. Mozna ją zamówić w jakiejś formie zajmujacej się cnc. Na racingforum oraz 'opel corsa fan club' przebywa niejaki STELMI, który się na tym zna, można popytać. W przypadku bez odpreżania trzeba będzie raczej jeździć na pb98, w ostateczności na lpg, ale nigdy nie pałować na pb95
-elektronika
najprostszy patent na benzynę, to zamontowanie dodatkowego wtrysku w dolocie sterowanego jakimś świniakiem typu ecumaster. W sumie jakby się znalazł artysta, to pewnie dałoby radę to jakoś pożenić z sekwencją lpg i wtedy mogłoby sie obyć bez przeróbek układu benzynowego. Można manipulować ciśnieniem paliwa. Na całkowitym hardkorze jakiś standalone (megasquirta można chyba do zamodzielnego montażu za jakieś 700-800zł kupić, ecumaster det3 też ma chyba opcję standalone). Opcji jest sporo.
Generalnie jakby samemu wykonywać robotę, to w 4-7k można się zamknąć.
A tu link o tej nubirze turbo:
http://www.racingfor...75&st=0&start=0
aha, ten silnik w nubirze różni się od ecoteca zmniejszonym stopniem sprężania.