

stukanie w silniku przy dodaniu gazu
#21
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 22:06
półsyntetyk GM jest zły polecany jest przez opla do tego silnika
Powie mi ktoś jak je sprawdzić jak wyjmę ?
#22
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 22:15
Jest złypółsyntetyk GM jest zły polecany jest przez opla do tego silnika

#23
OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 23:09
jak je czyściłeś?
półsyntetyk GM jest zły polecany jest przez opla do tego silnika
Powie mi ktoś jak je sprawdzić jak wyjmę ?
ja czyscilem benzyna i plynem do mycia silnika AKRA z K2 i tak na zmiane.
zalewalem je poprzez strzykawke z igla i zostawialem na jakis czas (kilka godzin) pozniej wydmuchanie sprezarka. i czyscilem tak dlugo az wszystkie zaczely sie ruszac.
ogolnie ciezko stwierdzic uszkodzenie popychacza jak jest wyjety.
rozne sa informacje, czy ma byc miekki, czy twardy.
ja po glebszym zastanowieniu uznalem ze musi sie ruszac. musi dac sie scisnac.
tylko, ze jak bedziesz mial w nich zimny olej to tak latwo tez nie scisniesz.
wyplucz olej benzyna i wtedy probuj.
ja jeszcze podczas czyszczenie co jakis czas przekrecalem kombinerkami ten grzybek, ktory jest od spodu.
w moich popychaczach (INA) byla chyba jedna (lub dwie) dziurki przez ktore powinien wplywac olej pod cisnieniem.
dopiero po plukaniu okazalo sie ze od strony grzybka jest szczelina przez ktora uchodzic powinno powietrze, z pustego popychacza.
nawet jak popychacz jest miekki, a nie ma ktoredy z niego ujsc powietrze, to i tak bedzie stukal. ciszej, ale bedzie slyszalny.
olej (ciecz) jest nie scisliwa. powietrze za to da sie sciscac. przez to przy zapowietrzonym popychaczu, bedzie wiekszy luz zaworowy. i bedzie klepal.
po calej operacji wlalem za pomoca strzykawki swiezy olej do popychacza i jest oki.
ogolnie trzeba poswiecic na to troche czasu.
czytalem gdzies o gotowaniu w oleju popychaczy, ale jak dla mnie mija sie to z celem. to samo uzyskujemy przeciez w silniku. wysoka temp + plus olej
nie wiem dlaczego kazdy neguje olej GM. ja na nim jezdze juz 4 lata i jakos po rozbiorce silnik jest czysty w srodku. co do jego szybszego zuzycia to sie nie wypowiem. bo dziala i trzyma parametry.
#24
OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 15:15
#25
OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 19:57
dzieki zrobie jak napisalec tak dokladnie je wyczyszcze
witam koledzy a co bedzie jak silnik bedzie tak pracowal na zablokowanych popychaczach
bo ja rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze zrobione ale jak sie tak zastanowic to mi tez bardziej slyszalny jest ten chalas jak jest zimny silnik a zima to juz najbardziej
bede w polsce w wekend zobaczymy moze zrobil a tak na marginesie ja mam castrola olej 5w40 pelny syntetyk w t4 i w omedze i nienazekalem na razie pozdrawiam

#26
OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 20:31
witam koledzy a co bedzie jak silnik bedzie tak pracowal na zablokowanych popychaczach
zablokowane popychacze = zwiekszony luz zaworowy.
efekt jest taki jakbyc malym mloteczkiem caly czas klepal w trzonek zaworu.
w skrajnych przypadkach ten trzonek najzwyczajniej w swiecie peknie.
no ale to juz sa skrajne przypadki.
ogolnie to zawor, krzywki walka rozrzadu, i wszystko z tym zwiazane dostaje po tylku, pracujac udarowo.
#27
OFFLINE
Napisany 08 września 2010 - 12:32
witam klege ja co prawda jestem teraz za granica ale dzwonilem do swojego mechanika i powiedzal ze klopot zazegnal powiedzalze to nie wlasciwie naciagniety pasek rozrzadu i ktoras z rolek tak chalasuje z tego co napisales to ten sam problem co moj napisz mi jeszcze czy ty z tym normalnie jezdziles czy klopoty byly bo ja jedzdzilem normalnie i nic sie nie stalo
pozdrawiam
witam, ostatnio przy przedkladce silnika i zalozeniu rozrzadu mialem taki sam objaw, takie metaliczne stukanie przy pewnych obrotach jakby spod pokrywy zaworow, przy dobrej lampce zauwazylem ze pasek rozrzadu po prostu jest luzny trzepie w okolicach walkow rozrzadu i to jest wlasnie ten dzwiek, po naciagnieciu paska ustalo, ale po jakims czasie znow to slysze :jump: i zastanawiam sie czy mechanik




..::Omega Fan::..
#28
OFFLINE
#29
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 14:04
#30
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 15:43

#31
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 17:12
Pozwolę sobie odgrzać temat. Na ciepłym silniku w momencie gwałtowniejszego wcisniecia gazu na wysokich biegach przy nieduzych predkosciach słysze jakby spalanie stukowe przez ok pół sekundy - kilka stukniec.. Jest to dźwięk takiego metalicznego stuku podobny jak stukowe spalanie w maluchu
Potem jakby komputer korygował kat zapłonu i jest cisza do nastepnego depnięcia. Czy może ktoś wsłuchac sie w swoją vałke czy to normalne ? Wiem że komputer reguluje zapłon by silnik pracował na granicy spalania stukowego....
Przejedz sie z podpietym kompem (ze wzgledow bezpieczenstwa z druga osoba, ktora bedzie kumala program do diagnostyki) i zobaczcie jak sie zachowuje wyprzedzenie/opoznienie zaplonu w momencie wystepowania zjawiska. Czy dotyczy tylko jednej glowicy czy obydwu. Jak cos wyjdzie konkretnego na kompie to sprawdzic czujniki stukowe (czysta pow styku z blokiem, wlasciwy moment dokrecenia, stan kabli, opornosc itp.).
#32
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 18:44
#33
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 20:40
Tankuje zawsze na tych samych stacjach...
#34
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 18:31
Od niedawna w moim silniku słychać stukanie/klekotanie. Troche jak w dieslu.
Stukanie słychac tylko podczas dodawania gazu podczas jazdy. Gdy puszczę gaz i auto poprostu się toczy na biegu to nic nie stuka, albo stuka na tyle cicho że tego nie słysze. Ale przecież gdy auto się toczy na biegu w silniku wszystkie częsci nadal są w ruchu. Raczej wykluczam popychacze ponieważ dzwiek stukania popychaczy rozróżniam bo dają o sobie znac chwilę po odpaleniu na zimnym. Próbowałem się wsłuchać skąd dobiega stukanie ale podczas postoju gdy pod maska recznie ruszam linką gazu stukanie jest ledwo słuszalne, bardziej z dołu silnika. Tylko podczas jazdy przy wciskaniu pedału gazu. Częstotliwość tego stukania wygłada tak jakby stukało tylko na jednym garze.
Prosze o pomoc.
Dodam, że poza stukaniem z silnikiem nie ma problemów. Chodzi równo, nie gasnie, nie zauważyłem brania oleju. Kilka dni temu robiłem trase 800 km autostradą, średnia prędkość ok 160 km.
#35
OFFLINE
#36
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 11:55
Nikt nie wie?
Nikt tego nie slyszal. Nagraj i daj posluchac.
Dzwiek stukajacych popychaczy nie zawsze jest taki sam, jak po uruchmiwniu silnika.
Jak sie olej rozrzedzi od temp. To popychacze ineczej stukaja.
Moze to one. Moze panewki. Moze tlok sie w cylindrze obija przy GMP.
Sent from my GT-I5800 using Tapatalk
#37
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 19:28
Zauważyłem równiez że stukanie jest tym głośniejsze im silnik jest bardziej obciążony. Np podczas przyspieszania, podjezdzania pod gorke. Tak jak pisałem wcześniej tylko podczas dodawania gazu.
#38
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 20:05
#39
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2012 - 00:50
Voice001 - najlepiej słychać pomiędzy 6-10 sek, później puszczam noge z gazu i cichnie. Dalej co jakis czas tez slychac. Niestety duzo trzasków.
W Voice002 - najlepiej slychac miedzy 21 - 27 sek.
Jeśli chodzi o kontrolke oleju to świeci gdy włącze zapłon, po odpaleniu silnika gaśnie, nie włącza się podczas jazdy.
#40
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2012 - 00:59
jak na moje ucho to slychac wydch, a konkretniej pelniety kolektor, lub puszczanie spalin przez uszsczelke kolektora, mozliwa urwana szpilka.
moze ktos bardziej obytym w tych sprawach uchem uslyszy co innego.
jak dla mnie popychacze to nie sa. panewka/i tez nie.
kwestia tylko kiedy to bylo nagrane, silnik zimny, czy cieply??