Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

operacja. wyjecia serducha 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 23:17

klime rozłaczyłem bo i tak była nieszczelna i pusta. silnik juz wyjety. złapałem za ucho nad amortyzatorem paska klinowego i za kolektor wydechowy. poszło gładdziutko :)
po wyjeciu zobaczyłem jescze jedna dziure zaraz pod rozrusznikiem. jest tam tez pod nim jakis czujnik. przypuszczam ze czujnik połozenia wału lub koła zamachowego. taka dziure wywaliło ze czujnik został zmiażdrzony. wiec sa 3 dziur. jedna w bloku pod rozrusznikiem a dwie w misce. przez dziure widac jak korbowód owinoł sie o wał. tłok chyba został w cylindrze rozerwany bo widac ze skorbowodem jest tulejka od dłoka. mocowanie korbowodu wyleciało przez dziure. mam nadzieje ze głowica nie ucierpiała. jutro rozbiore go na cześci pierwsze. w sobote jade po zastępczy silnik. mam nadzieje zo on dłuzej mi posłuzy :)

generalnie nie jest to problem jesli masz kanal

kanał jest tylko za niski sufit zeby tam wyjąc silnik pozatem bez silnika utko juz z garazu by nie wyjechało bo wiazd jest do piwnicy. wyjmowałem w innym garazu gdzie nie ma kanału ale za to jest wysoki sufit. chlodnice z klimy tez wyciagłem tak dla pewności ale widziałem ze naprawde jak co to na przyszłośc nie trzeba.

#22 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 sierpnia 2010 - 23:23

życzę powodzenia w wymianie silnika, właśnie wróciłem z garażu, też mojej omci wymieniłem właśnie silnik od bmw, trzeba się napracować.

#23 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 18 sierpnia 2010 - 23:48

witam! przy okazji powyjmowanych silnikow mam pytanie - czy silnik od bmw 3.0td to calkiem inna bajka ? czy ma cos wspolnego z 2.5td ?

#24 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 19 sierpnia 2010 - 09:17

widze kolego ze troche poturbowales ten silnik :) hehe a ten drugi silnik wstawiasz na stale zamiast tego czy dopoki tego nie zrobisz? jesli ten drugi jest dobry to bym tego wyjetego zostawil sobie na czesci... bo powiem Ci ze w takich silnikach potem lubia niespodzianki sie pokazywac... typu: pekniecia niewidoczne przed odpaleniem itp. jesli Ci sie korbowod owinal to nawet nie dalbym gwarancji na wal czy blok ;/ no i koszty sa wysokie zeby go do porzadku doprpwadzic... a tak moze i ja kiedys cos od Ciebie odkupie ;D a jesli chodzi o silnik 3.0td o ktory pytal kolega, to w prawdzie nie mialem z nim stycznosci, ale na 100% ma skrzynie na tyl jak kazde BMW wiec jedyne czym moze sie roznic, to wielkosc i to nieznacznie. a jesli nie jest 6 cylindrowy (bo nie wiem) to nawet bedzie mniejszy. zasada generalnie jest taka sama chyba ze sie myle to niech ktos sprostuje. :) powodzenia koledzy z tymi silnikami. szczegolnie Tobie figop bo jesli chcesznaprawiac ten silnik to mnostwo pracy przed Tobą. jak cos to pytaj.

#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2010 - 12:28

witam! przy okazji powyjmowanych silnikow mam pytanie - czy silnik od bmw 3.0td to calkiem inna bajka

jeśli masz na myśli silnik z bme e39 530d to zapomnij to całkiem inna jednostka inny układ wtryskowy, więcej elektroniki na taki swap mogą sobie pozwolić Ci co mają omegę 2,5 DTI bo to prawie ta sama jednostka

#26 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 19 sierpnia 2010 - 15:26

jesli juz piszemy ogolnie o pracy przy silniku, to czy mogę ta pompkę na podcisnienie (otwierajaca klapkę od turbiny) wsadzic od innego samochodu? bo omega zalacza turbine przed dwoma tys. obrotow... wyczynowe to to nie jest... daloby rade obnizyc tą granicę przez wsadzenie pompki np od jakiejś hondy czy innego bardziej sportowego samochodu?

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2010 - 15:51

jesli juz piszemy ogolnie o pracy przy silniku, to czy mogę ta pompkę na podcisnienie (otwierajaca klapkę od turbiny) wsadzic od innego samochodu? bo omega zalacza turbine przed dwoma tys. obrotow... wyczynowe to to nie jest... daloby rade obnizyc tą granicę przez wsadzenie pompki np od jakiejś hondy czy innego bardziej sportowego samochodu?

masz na myśli gruszkę od zaworu upustowego, jeśli tak to nic nie zrobisz bo ona jest sterowana ciśnieniem w turbinie

#28 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:42

masz na myśli gruszkę od zaworu upustowego, jeśli tak to nic nie zrobisz bo ona jest sterowana ciśnieniem w turbinie


dokladnie o to pytam... wiem wiem, ale moze samochody o bardziej sportowym zadziorze maja te "gruszki" wrażliwe juz na niższe cisnienie? bo wiem, ze np. mondeo kumpla, ktore robilem jakis czas temu, zalaczalo szybciej turbine, tzn. szybciej dawala ona kopa. czy to nie wlasnie dzieki temu, że klapka upustu sie wczesniej zamyka? bo tak na chlopski rozum gdyby to cieglo od tej klapki zdjac z tego bolca na klapce i ta klapke umocowac tak, zeby wciaz byla zamknieta, to turbina bedzie doladowywala juz od zera tak? a cieglo bedzie chodzic luzem, czyli zadnego bledu (czy cos) nie zalapie... czy zle mysle? z tym ze pewnie spalanie by skoczylo no i turbina szybciej wysiadzie? pytam tak hipotetycznie. po prostu wydaje mi sie ze musza byc "gruszki" ktore reaguja na rozne cisnienia. jesli sie myle to mnie popraw. czy kop "z dolu" zalezy tylko od momentu obrotowego? czy wlasnie rowniez od obrotow, przy jakich turbina zaczyna doladowywac?

#29 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2010 - 20:52

dokladnie o to pytam... wiem wiem, ale moze samochody o bardziej sportowym zadziorze maja te "gruszki" wrażliwe juz na niższe cisnienie? bo wiem, ze np. mondeo kumpla, ktore robilem jakis czas temu, zalaczalo szybciej turbine, tzn. szybciej dawala ona kopa. czy to nie wlasnie dzieki temu, że klapka upustu sie wczesniej zamyka? bo tak na chlopski rozum gdyby to cieglo od tej klapki zdjac z tego bolca na klapce i ta klapke umocowac tak, zeby wciaz byla zamknieta, to turbina bedzie doladowywala juz od zera tak? a cieglo bedzie chodzic luzem, czyli zadnego bledu (czy cos) nie zalapie... czy zle mysle? z tym ze pewnie spalanie by skoczylo no i turbina szybciej wysiadzie? pytam tak hipotetycznie. po prostu wydaje mi sie ze musza byc "gruszki" ktore reaguja na rozne cisnienia. jesli sie myle to mnie popraw. czy kop "z dolu" zalezy tylko od momentu obrotowego? czy wlasnie rowniez od obrotow, przy jakich turbina zaczyna doladowywac?

troszeczkę źle rozumujesz, zawór jest zamknięty cały czas i dopiero ciśnienie w muszli turbiny działa na membranę gruszki co powoduje otwarcie zaworu i upust ciśnienia, zgadza się jak odepniesz wężyk od gruszki to zawór nie będzie się otwierał i będzie przeładowanie co wywali błąd i może uszkodzić silnik, jedyny sposób na szybszą reakcję to turbina która szybciej pompuje

#30 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 19 sierpnia 2010 - 21:02

w dziale tuning toczy sie dyskusja na temat MBC w 2.5td zerknijcie moze to ujest rozwiazanie dla naszych silnikow? jesli tym sposobem mozna urwac troche z turbodziury to czemu nie?

#31 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 21:24

szczegolnie Tobie figop bo jesli chcesznaprawiac ten silnik to mnostwo pracy przed Tobą. jak cos to pytaj.

nie nie. ja go nie naprawiam to nie mam sensu. blok ma dziury wał pewno na 100% rozwalony cilinder tez bedzie uszkodzony niewiem czy głowica nawet ocalała. wstawiam inny silnik. jutro po niego jade 700km w obie strony mam. kupuje razem z całym osprzetem. beda wrazie czego zapasowe czesci. kupujo go w całości, jest zaplombowany i na gwarancji rozruchowej. wiec z niego nic nie wyjmuje. silnik pochodzi z auta przywiezionego z niemiec, nie eksploatowanego w polsce. wiec jest nadzieje ze cos bedzie wart. cześc z mojego zostana jezeli chodzi o osprzęt ale go nie bede sprzedawał tylko zostawie na zapas. co do głowicy, to jak juz ja zdejmne to zawioze ja na warsztat gdzie sie zajmuje regeneracja silników, jest u nas w rybniku taki warsztat, jesli stwierdza ze jest ona ok to idzie na sprzedaz.

co do masakry zamiany silnika co kolega opisywył to nie ma takiej tragedi. rozkrecenie i wyjecie zajeło mi prawdzie troszke czasu ale tylko dlatego ze sie nie spieszyłem. fakt jest on na tyle skomplikowany ale tylko na tyle ze taki duzy motor znajduje sie pod maska gdzie nie ma zabardzo duzo miejsca i jest bardzo dobrze pomyslany, i z głowa sa rozmiesczone podzespoły i osprzet w tak ciasnej komoze przy takich gabarytach, troszke pomyslec i da rade, jest duzo roboty bo co kolwiek zrobic przy tym silniku to trzeba go najpierw połowe rozebrac, ale dla chcącego nic trudnego

#32 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 21 sierpnia 2010 - 10:16

no i silnik juz przywieziony, wróciłem o 1 w nocy. lajcik 4 godziny drogi w jedna i 4 spowrotem. silnik jeszcze na pace.
tak mnie tylko zastanawia. silnik posiada pompe wtryskową wiec i tak ja tam zostawie ale teraz gdy to poskładam do kupy czy musze jakos stroic kompa z ta pompa? jak to wygląda????

#33 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 sierpnia 2010 - 10:26

czy musze jakos stroic kompa z ta pompa? jak to wygląda

Nieeeeee... Jeśli będzie kopcił czy coś, to tak, ale w innym przypadku nie ma potrzeby. Zakładamy, że jest z nią wszystko ok.

#34 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 21 sierpnia 2010 - 10:46

Cytat:
Napisał figop
czy musze jakos stroic kompa z ta pompa? jak to wygląda

Nieeeeee... Jeśli będzie kopcił czy coś, to tak, ale w innym przypadku nie ma potrzeby. Zakładamy, że jest z nią wszystko ok.


no spoko lajci :) juz myslałem ze musze to jakos ze soba stroic. słyszałem rózne opowiesci jesli chodzi o kopma głownego i pompą paliwa ze to pomidzy obuma urzadzeniami trzeba stroic bo inaczej nie bedzie komunikacji i takie rózne inne pierdoły. ale wolałem sie upewnic. tez mam taka nadzieje i zakladam ze pompa jest ok. ja odpali to luz, jezli beda dziwne obiawy typu za duze spalanie lub bedzie jakos słaby czy cos podobnego wtedy podjade do mechanika pod laptopa. pozatem i tak dla pewnosci podjade. drogo to nie kosztuje a ustawi tak jak powinno byc. np kuzyn ma Vw bore i jakos mu ciezko palił, podjechał do niego no i pdregulował mu na sterowniku ze odpala na dotyk. powiedział ze nalezy zwiekrzac dawke paliwa z przywywaniem przebiegu. raczej mu wierze bo koles naprawde jest geniusz jezeli chodzi o mechanike. jedyny w okolicy co ma inzyniera zrobionego. z jego wrsztatu zawsze wyjażdzaja samochody sprawne. nie ma dla niego zeczy niemożliwych. nawet goście z niemiec przywozą do niego swoje wozidła. no tylko to tez kosztuej u niego, ale ma sie pewnośc ze autko naprawione na cacy.

#35 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 04 września 2010 - 13:31

koledzy dawno mnie nie było, bo miałem mały wypad z jednostki na plac zabaw :) mam problem z kolejną kontrolką... tym razem nie pali mi się kontrolka od ladowania, kiedy wlacze zaplon, a kiedy odpale samochod - zapala sie lub żarzy (?) kurcze nie wiem czy to dlatego, ze pekl mi pasek wieloklinowy i jechalem jakis czas bez niego? (zamiast niego zalozylem prowizorycznie pasek od klimy na pompe wodna, zeby dojechac jakies 80 km na miejsce) mozliwe ze to tylko komp zalapal blad? czy to raczej jakies zwarcie czy szczotki?

#36 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2010 - 14:43

mam problem z kolejną kontrolką... tym razem nie pali mi się kontrolka od ladowania, kiedy wlacze zaplon, a kiedy odpale samochod - zapala sie lub żarzy

a sprawdź jakie masz ładowanie

#37 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 07 września 2010 - 08:48

no witam. tez o tym pomyslalem dlatego odwiedzilem elektryka. ladowania nie ma wogole. totalne ZERO. kiedy odpale, wskaznik nie zmienia sie nawet o 0,01!mozliwe ze to tylko szczotki? gdyby chodzilo o szczotki to pewnie choc troche by ladowalo co?

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2010 - 12:30

no witam. tez o tym pomyslalem dlatego odwiedzilem elektryka
. ladowania nie ma wogole. totalne ZERO. kiedy odpale, wskaznik nie zmienia sie nawet o 0,01!mozliwe ze to tylko szczotki? gdyby chodzilo o szczotki to pewnie choc troche by ladowalo co?

albo się któraś zawiesiła i nie dotyka komutatora albo masz padnięty regulator albo mostek.

#39 OFFLINE   marekm

marekm
  • 17 postów
  • Dołączył: 30-05-2010

Napisany 03 listopada 2010 - 17:57

Witam!Panowie mam pytanie, a mianowicie czy blok silnika z BMW 2.5TDS jest taki sam jak w naszych omach,bo chciałbym przekładkę zrobić.

#40 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 listopada 2010 - 19:06

Witam!Panowie mam pytanie, a mianowicie czy blok silnika z BMW 2.5TDS jest taki sam jak w naszych omach,bo chciałbym przekładkę zrobić.


jest taki sam.