operacja. wyjecia serducha 2.5TD
#1 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 15:36
Samochodzik stawiam na klocuszki żebyś się pod niego wślizgnąć.
Dobra i tu pytanie.
1. jak wyglada sprawa odkręcenia skrzyni od silnika(bo skrzynia oczywiście zostaje)
2. silnik oczywiście idzie góra ale przy wyjmowaniu będzie mi ocos chaczył uniemożliwiając jego dalsza operacje wyjmowania?
3. jak wyglada sprawa z chlodnicami i z pozostałym przodem. Da rade to pozostawic czy tez musze to wytargac.
Oczywiście z doświadczenia kazde przewody elektryczne i gumowe przewody będę oznaczał cyferkami gdzie w notesiku zrobie mały opis co i jak gdzie to było i jak przymocowac.
Jezli macie jakis doświadczenia wyjmowania 2.5TD to dajcie proszę znac lun jakis link do pisu, z przyjemnościa bym sobie poczytał. Wyjmowałem już silniki benzyniaki ale nie takie ogromne klocki jak ten w dodaku nie w takim ułożeniu silnika jak w przypadku omegi
Dobra miske mam odkrecona. Lata luzino ale niemoge jej wyjac. macie jakis sposób na to zeby ja wyjąc????
#2 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 17:55
musisz silnik podnieść bo smok od pompy przeszkadzaDobra miske mam odkrecona. Lata luzino ale niemoge jej wyjac. macie jakis sposób na to zeby ja wyjąc
#3 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 19:09
Chłodnice najlepiej wyjąć obydwie.
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 20:49
a ktos wyjmował juz samemu 2,5 td z skrzynią lub bez. wyjdzie to razem. skrzynia tez nie mała jest. obawiam sie ze moze nie dac rady.
#6 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 20:55
#7 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 21:22
to mam juz z głowyodkręcić całkiem maskę.
co do skrzyni to bede musiał chyba odkrecic tez ta poprzeczke co jest pod skrzynia. dzieki temu tył opadnie a przód silnika pujdzie do góry.
skrzynia trzyma na jakis łapach, poduszkach czy trzymna sie silnika i wału???
#8 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 21:33
#9 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 21:42
No tak, podporę skrzyni też musisz zdjąć, ale to tylko dwie śruby. Czasem na niej nie ma poduszki? Nie przypatrzyłem się.
Z reguły w każdej cywilizowanej konstrukcji sa poduszki pod skrzynią
#10 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:51
i jeszcze czy na blokach silników w omedze jest bity znaczek BMW czy tylko on znajduje sie w BMW. bo widze ne na pokrywach w betach jest znaczek BMW a w oplach nic nie ma???? głupie pytanie ale jak pojade po cześci to niechce byc zrobiony w balona przez sprzedajacego.
aha i czy te silnik wystepują jeszcze w jakis innych samochodach np BMW 3 bo taki opis widziałem na allego. koles opisał opel omega, beta 5 i beta 3.
a no i zapomniał bym. miska olejowa w omedze a w becia sa inne jak sie nie myle. widze np na allegro na fotka z bety to jakos nie sa one podobne do tej co mam w oplu.
jesli tak to czy otwory na srubki mocujace mise w bloku silnika od bety sa takie same jak w omedze, czy maja inny roztaw??
#11 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:56
Miska jest inna ponieważ BMW ma inaczej rozwiązane zawieszenie.
Silniki sa teoretycznie takie same tylko musisz poprzekładać wszystkie czujniki od omegi i nie wiem jak wygląda sprawa z pompą wtryskową
#12 OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:07
musze tylko chłodnice odkrecic, kolektor wydechowy myslałem ze jeszcze rozrusznik zeby odłaczyc to od skrzyni ale sie przyjze jak by to wygladało z skrzynia do góry.
jak co to bede dale jsie pytał i jak narazie dzieki za pomoc w podpowiedziach.
#13 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 11:54
#14 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 11:23
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2010 - 22:30
#17 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 09:59
mimo to otworze tego kompa z czystej ciekawosci... czy faktycznie wydaje kase niepotrzebnie. tylko czy sam to zlutuje? i czy to bedzie to co na zdjeciu... ide zobaczyc bo nie da mi to spokoju.
kurcze! kolego jestem w szoku! faktycznie to te same dwie "ścieżki" co na zdjeciu ktore mi przeslales sie przepalily 8D ale czy to ze je naprawie napewno wystarczy zeby komp dzialal? czy mozliwe jest ze cos i tak bedzie z nim nie tak?
kurcze działa! wszystko ok. komputer znow daje znaki zycia... ( kontrolki sie pala) musze podladowal akumulator i pale maszyne bo po probach odpalenia na spalonym ACU kompletnie wydoilem akumulator. ciezko zasysa paliwo szczegolnie po kompletnej rozbiorce ale da rade. dzieki wszystkim za pomoc. szczegolnie Wickowi jestem prawie 150 zł do przodu (a raczej nie jestem w plecy). dzieki i pozdrawiam. p.s. jazda probna udana wszystko gra
komp dziala, ale kumpel nadal nie moze sie polaczyc z moim kompem zeby zrobic diagnostyke (domowy program pewnie nie az taki profesjonalny). wie ktos moze jakiego pinu trzeba uzyc i czy zawsze taki sam w kazdym 2.5 td?
#18 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 12:14
pin zawsze jest taki sam ustala to standard OBDwie ktos moze jakiego pinu trzeba uzyc i czy zawsze taki sam w kazdym 2.5 td?
#19 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 12:50
powiedz jak go wyjmowałes ten silnik. tzn za co go złapałes???kostek2026
ja jeszcze nie wyciągałem go bo jakos czasu brakowało. dzis przygotowalem mocowanie na którym silnik zawiśnie, tylko nie wiem za co go złapac. zawsze gdy wyjmowałem silnik to mial on uszy za które szło załapac i w górę. tez wyjmuje bez skrzyni. nie mam kanału i jakos łatwiej mi było odkręcic ją od skrzyni niz odrkecac wał, poprzeczke i poduche. miałes jakis problemy przy wyjmowaniu, tzn latwo szło go rozłączyc od skrzyni czy jakis inne problemy miałeś???? dzis wieczorem mysle ze go szarpne.
#20 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:26