Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

operacja. wyjecia serducha 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 15:36

Dzis zabieram się za operacje wyjecia silnika:szpital: Zaznaczam ze będę miał mały problem bo tą kolumbryna, nie wjade na kanał ze wzgledów jej gabarytów.
Samochodzik stawiam na klocuszki żebyś się pod niego wślizgnąć.

Dobra i tu pytanie.

1. jak wyglada sprawa odkręcenia skrzyni od silnika(bo skrzynia oczywiście zostaje)
2. silnik oczywiście idzie góra ale przy wyjmowaniu będzie mi ocos chaczył uniemożliwiając jego dalsza operacje wyjmowania?
3. jak wyglada sprawa z chlodnicami i z pozostałym przodem. Da rade to pozostawic czy tez musze to wytargac.


Oczywiście z doświadczenia kazde przewody elektryczne i gumowe przewody będę oznaczał cyferkami gdzie w notesiku zrobie mały opis co i jak gdzie to było i jak przymocowac.

Jezli macie jakis doświadczenia wyjmowania 2.5TD to dajcie proszę znac lun jakis link do pisu, z przyjemnościa bym sobie poczytał. Wyjmowałem już silniki benzyniaki ale nie takie ogromne klocki jak ten w dodaku nie w takim ułożeniu silnika jak w przypadku omegi

Dobra miske mam odkrecona. Lata luzino ale niemoge jej wyjac. macie jakis sposób na to zeby ja wyjąc????

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2010 - 17:55

Dobra miske mam odkrecona. Lata luzino ale niemoge jej wyjac. macie jakis sposób na to zeby ja wyjąc

musisz silnik podnieść bo smok od pompy przeszkadza

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 19:09

Nie łatwiej będzie wyjąć silnik razem ze skrzynią? W tym wypadku wystarczy odkręcić trzy śruby skrzynia-most i zdjąc wodzik od skrzyni.
Chłodnice najlepiej wyjąć obydwie.

#4 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 19:11

albo dołem z zawieszeniem:)

#5 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 20:49

no to juz go prawie mam. jutro odpinam reszte i w góre. wyjmuje bez skrzyni tzn tak mysle ze dam rade jezeli nie bedzie problemów jej odkrecenia.

a ktos wyjmował juz samemu 2,5 td z skrzynią lub bez. wyjdzie to razem. skrzynia tez nie mała jest. obawiam sie ze moze nie dac rady.

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 20:55

Da radę ze skrzynią. Potrzebna Ci będzie osoba, która będzie trzymała skrzynię podczas podnoszenia silnika. Najlepiej odkręcić całkiem maskę. Wg. mnie o wiele łatwiej ze skrzynią, tym bardziej, że nie masz kanału, żeby odkręcić ją od silnika.

#7 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 21:22

odkręcić całkiem maskę.

to mam juz z głowy

co do skrzyni to bede musiał chyba odkrecic tez ta poprzeczke co jest pod skrzynia. dzieki temu tył opadnie a przód silnika pujdzie do góry.

skrzynia trzyma na jakis łapach, poduszkach czy trzymna sie silnika i wału???

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 21:33

No tak, podporę skrzyni też musisz zdjąć, ale to tylko dwie śruby. Czasem na niej nie ma poduszki? Nie przypatrzyłem się.

#9 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 21:42

No tak, podporę skrzyni też musisz zdjąć, ale to tylko dwie śruby. Czasem na niej nie ma poduszki? Nie przypatrzyłem się.


Z reguły w każdej cywilizowanej konstrukcji sa poduszki pod skrzynią:)

#10 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:51

smieszne pytanie ale wole miec pewnośc. niby ten silnik 2,5td to ten sam co 2,5tds. czy jak np kupie cały kopletny silnik lub dól silnika z bety to nie bede mial problemów znim z jego załozeniem. tzn nie chodzi o wielkosc tylko np o otwory na sruby, mocowania róznych podzespołow itd.????? czy jest to 100% "lustrzanne odbicie"????
i jeszcze czy na blokach silników w omedze jest bity znaczek BMW czy tylko on znajduje sie w BMW. bo widze ne na pokrywach w betach jest znaczek BMW a w oplach nic nie ma???? głupie pytanie ale jak pojade po cześci to niechce byc zrobiony w balona przez sprzedajacego.

aha i czy te silnik wystepują jeszcze w jakis innych samochodach np BMW 3 bo taki opis widziałem na allego. koles opisał opel omega, beta 5 i beta 3.

a no i zapomniał bym. miska olejowa w omedze a w becia sa inne jak sie nie myle. widze np na allegro na fotka z bety to jakos nie sa one podobne do tej co mam w oplu.

jesli tak to czy otwory na srubki mocujace mise w bloku silnika od bety sa takie same jak w omedze, czy maja inny roztaw??

#11 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:56

Znaczek BMW bity jest np na obudowie rozrządu.
Miska jest inna ponieważ BMW ma inaczej rozwiązane zawieszenie.
Silniki sa teoretycznie takie same tylko musisz poprzekładać wszystkie czujniki od omegi i nie wiem jak wygląda sprawa z pompą wtryskową

#12 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 11 sierpnia 2010 - 23:07

rozumiem. czyli rozgladam sie za silnikiem bez osprzetu, bedzie taniej. tzn mam na oku dól silnika kompletny ale niewiem czy z miska czy bez. no i czy z bety czy z omegi wyjety. napisałem do kolesia bo na tel to za późna pora jest. zobaczymy. widze ze ciezko bedzie tanio dorwac miske. kurde rogie jak diabli sa. chyba czesto w omega sie zdaza jej urwanie co nie? nisko przód siedzi, jakis kamien kraweżnik i musztarda po obiedzie.

musze tylko chłodnice odkrecic, kolektor wydechowy myslałem ze jeszcze rozrusznik zeby odłaczyc to od skrzyni ale sie przyjze jak by to wygladało z skrzynia do góry.

jak co to bede dale jsie pytał i jak narazie dzieki za pomoc w podpowiedziach. :)

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 sierpnia 2010 - 11:54

Jak weźmiesz od BMW, to nastawnik pompy wtryskowej załóż swój.

#14 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 17 sierpnia 2010 - 11:23

kolego to jakby moj temat ;p wlasnie wlozylem silnik 2.5 td ktory wczesniej wyjalem. taki jak Twoj.jesli chodzi o chlodnice to wyjmij tylko wody (szkoda gazu). jesli zdejmiesz wentylator z pompy wodnej to przejdzie. w prawdzie wyciagalem bez skrzyni bo mialem kanal ale moze przejdzie ze skrzynia. a znaczki BMW są bite praktycznie na każdej części. ale ja mam teraz inny problem zwiazany z ta operacja. to zlozeniu nie dziala mi chyba komp. nie zapala sie kontrolka sterowania silnikiem (pomaranczowa) ani oleju (czerwona) kiedy bralem go na zaciag zauwazylem ze obrotomierz tez nie dziala. :( pomylilem wtyczki? to wina kompa? fakt ze kiedy wkladalem kompa do puszki nie zauwazylem, ze jeden kabelek jest goly i mi "zwarlo" mozliwe ze sie spalil komp? czy raczej te wtyczki pomylilem? i jak to spr?

#15 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 22:25

jak ci zwarło to poszedł może bezpiecznik?

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 22:30

Jeśli potraktowałeś "+" ECU silnika to najprawdopodobniej poszła ścieżka w samym aku. Zrób tak jak na zdjęciu.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#17 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 18 sierpnia 2010 - 09:59

no kurcze jakis bezpiecznik faktycznie poszedl ale jak go zmienilem to nadal kontrolka od sterowania silnikiem sie nie zapala. kumpel podlaczyl mnie pod diagnostyke i wogole sie nie laczy :( juz zamowilem drugi komp o identycznych oznaczeniach jak moj i jesli to tylko to bylo problemem to fajnie. gorzej jesli dalej bedzie zero reakcji to wtedy nie wiem... moze jakies wtyczki pomylilem czy cos? a w sobote na wesele do Poznania na hulajnodze ;p
mimo to otworze tego kompa z czystej ciekawosci... czy faktycznie wydaje kase niepotrzebnie. tylko czy sam to zlutuje? i czy to bedzie to co na zdjeciu... ide zobaczyc bo nie da mi to spokoju.
kurcze! kolego jestem w szoku!!! faktycznie to te same dwie "ścieżki" co na zdjeciu ktore mi przeslales sie przepalily 8D ale czy to ze je naprawie napewno wystarczy zeby komp dzialal? czy mozliwe jest ze cos i tak bedzie z nim nie tak?
kurcze działa!!! wszystko ok. komputer znow daje znaki zycia... ( kontrolki sie pala) musze podladowal akumulator i pale maszyne :) bo po probach odpalenia na spalonym ACU kompletnie wydoilem akumulator. ciezko zasysa paliwo szczegolnie po kompletnej rozbiorce ale da rade. dzieki wszystkim za pomoc. szczegolnie Wickowi ;) jestem prawie 150 zł do przodu (a raczej nie jestem w plecy). dzieki i pozdrawiam. p.s. jazda probna udana wszystko gra ;)

komp dziala, ale kumpel nadal nie moze sie polaczyc z moim kompem zeby zrobic diagnostyke (domowy program pewnie nie az taki profesjonalny). wie ktos moze jakiego pinu trzeba uzyc i czy zawsze taki sam w kazdym 2.5 td?

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2010 - 12:14

wie ktos moze jakiego pinu trzeba uzyc i czy zawsze taki sam w kazdym 2.5 td?

pin zawsze jest taki sam ustala to standard OBD

#19 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 12:50

kostek2026

powiedz jak go wyjmowałes ten silnik. tzn za co go złapałes???
ja jeszcze nie wyciągałem go bo jakos czasu brakowało. dzis przygotowalem mocowanie na którym silnik zawiśnie, tylko nie wiem za co go złapac. zawsze gdy wyjmowałem silnik to mial on uszy za które szło załapac i w górę. tez wyjmuje bez skrzyni. nie mam kanału i jakos łatwiej mi było odkręcic ją od skrzyni niz odrkecac wał, poprzeczke i poduche. miałes jakis problemy przy wyjmowaniu, tzn latwo szło go rozłączyc od skrzyni czy jakis inne problemy miałeś???? dzis wieczorem mysle ze go szarpne.

#20 OFFLINE   kostek2026

kostek2026
  • 16 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 18 sierpnia 2010 - 19:26

ja zrobilem sobie dwie obejmy z linki fi 8. objalem go linkami po obu koncach i obie linki na hak i w gore :) ja problemow nie mialem bo w odlaczaniu skrzyni mam juz wprawe bo dwa razy juz wymienialem sprzeglo (zaraz po kupnie i niedawno bo troche je podsmazylem). generalnie nie jest to problem jesli masz kanal. ale Ty nie wyciagasz skrzyni tylko silnik. no wiec jak juz Ci pisalem... jesli chodzi o chlodnice to wyjmij tylko od wody. jesli zdejmiesz wiatrak z pompy wodnej to wyjdzie bez problemu. oczywiscie sprezarka od klimy musi zostac!!!!! odkrec ja i zostaw w komorze bo po co spuszczac gaz... ze dwie stowy w plecy jak nic jesli chlodzila dobrze do tej pory. w razie klopotu pisz... dzis skonczylem ostatecznie naprawe i wszystko jest jak najbardziej ok wiec jestem na swiezo ;)