Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

operacja. wyjecia serducha 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   marekm

marekm
  • 17 postów
  • Dołączył: 30-05-2010

Napisany 03 listopada 2010 - 20:15

jest taki sam.


Dzięki bardzo,no to mam robotę po "NOWYM ROKU"

#42 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 13 listopada 2012 - 22:29

Witam, nie moge znalezc podobnego tematu. Prosze o rade. Chodzi o to ze wymieniam silnik 2.5td przy swoim aucie i mam skrzynie automatyczna. Myslalem ze uda sie trafic po prostu na zabki walka i wejdzie. i weszlo bardzo ladnie i szybko ale..no wlasnie ale. od dolu ladnie sie polaczylo a gorze brakuje tak z nie wiem 2-3mm aby sie zeszlo. Do silnika mialem przykrecony zamach, ten trojkat i to jajo ( :) ) sprzeglo hydrokinetyczne. Dostalem rade zeby to wlasnie "jajo" najpierw nasadzic na walek wystajacy ze skrzyni, do silnika ma byc przykrecony zamach i trojkat i wtedy to laczyc. Tam sa 3 sruby, ale w ktorym miejscu je laczyc? gdzie tam wsadze klucz?prosze o porade, moze ktos kto robil przeszczep mi podpowie. Z gory dzieki.:szpital::pokoj:

#43 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 13 listopada 2012 - 22:38

Patrząc na silnik to po lewej stronie powinieneś mieć dostęp do śrub z konwertera, troche kijowy dostęp, nie zapomnij o kleju i uważaj żeby ci nie wpadły do środka... w omedze jeszcze tego nie robiłem ale powinno być podobnie jak w bmw...
a ktoś Ci dobrze radził konwerter ma być na skrzyni i ma być dobrze nasadzony...

#44 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2012 - 23:07

Tam nie ma żadnego kleju.

Hydrokinetyk na skrzynie. zamach i trujkąt na silnik.
Trzeba dobrze osadzić na tulejkach tą blachę pomiędzy silnikiem a skrzynią i połączyć.
Następnie trzeba przekręcić silnik (najlepiej klucz 23 na kole pasowym) i ustawić idealnie trujkąt z gwintami w hydrokinetyku.
Śruby przekłada się w jajowaty otwór gdzieś pod rozrusznikiem w tej właśnie blasze albo w misce olejowej już nie pamiętam i się skręca. Potem się znowu kręci wałem silnika aż nam się nie ukaże następna śruba, i znowu się kręci żeby załapać trzecią śrubę.
I to cała filozofia.
hydrokinetyk nie ma żadnych oporów i można nim kręcić do woli w celu ustawienia choćby wantując śrubokrętem/prętem przez otwór na samym dole dzwona.


edit:

Hydrokinetyk dokręca się dziurą w misce olejowej tylko trzeba korek wyjąć
Dodany obrazek

po stronie turbiny chyba jest jeszcze jedna dziura przez którą jest do tego dostęp

#45 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 13 listopada 2012 - 23:23

Tam nie ma żadnego kleju.

na śruby koniecznie

#46 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2012 - 23:25

na śruby koniecznie


Myślałem że chcesz dawać między dzwon a silnik:p

Ja prawie 4 lata temu dawałem na sucho i się nic nie działo.
Jak na wiosnę wyciągałem silnik to się śruby ładnie trzymały.
I znowu mam wkręcone na sucho.

#47 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 listopada 2012 - 23:29

może źle włożyłeś ufo dlatego odstaje???? nie wlazło na klin?

#48 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 14 listopada 2012 - 00:03

Myślałem że chcesz dawać między dzwon a silnik:p

Ja prawie 4 lata temu dawałem na sucho i się nic nie działo.
Jak na wiosnę wyciągałem silnik to się śruby ładnie trzymały.
I znowu mam wkręcone na sucho.


U mnie jak bym nie dał kleju to czif kazał by mi to rozkręcać...
nie wiem jakie są procedury ale chyba fabrycznie w bmw jest na kleju, jak dobrze pamiętam to są ślady na śrubach po starym kleju...

#49 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2012 - 00:07

U mnie jak bym nie dał kleju to czif kazał by mi to rozkręcać...
nie wiem jakie są procedury ale chyba fabrycznie w bmw jest na kleju, jak dobrze pamiętam to są ślady na śrubach po starym kleju...


Nie zwracałem na to uwagi jak to rozbierałem czy były ślady po kleju.
Klej dobra rzecz ale jak nie ma pod ręką akurat to się kręci na sucho:D

#50 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 14 listopada 2012 - 00:27

dziekuje Panowie:D wyglada mi to teraz jasniej:) kurde a juz myslalem ze pojdzie z gorki:) pytanie jeszcze, troszke z tego jaja mi plynu wylecialo, rozumiem uzupelni sie samo i trzeba sprawdzic stan oleju w skrzyni tak? a jeszcze tak na szybko, jesli ktos pamieta, jaki dobry olej i jaka cena plus minus?

#51 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2012 - 00:35

Kup jakikolwiek atf 3d i będzie dobry
Ja mam u siebie hipola 2d
Niby nie można tego oleju lać do tych skrzyń ale jak się okazuje gm puścił taką informację dopiero w 97r czy jakoś tak a wcześniej cały czas lali 2 i było dobrze:p
Mi po wyciągnięciu hydrokinetyka wylało sie 1,5l

1 litr wlałem sam na oko przez rurkę od chłodnicy i pojechałem do znajomego na podnośik i jeszcze 0.5l już przez korek dolaliśmy.

A baniak uzupełni się sam o to się nie martw. Jak go odpalisz to niech pochodzi parę minut potem jak wrzucisz bieg to potrzymaj go chwilę na hamulcu bez dodawania gazu i będzie dobrze.

#52 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2012 - 12:03

To ja Ci poradzę inaczej, na samej górze za silnikiem będzie dyndał wąż gumowy od odpowietrzania skrzyni, sprawdź czy przypadkiem nie dostał się między silnik a skrzynię i nie możesz przez to jej dosunąć :)

#53 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 14 listopada 2012 - 22:38

sprawdź czy przypadkiem nie dostał się między silnik a skrzynię i nie możesz przez to jej dosunąć :)


sprawdze to, dzieki:) zaraz sie biore:)

dzieki Panowie za podpowiedzi, Cugiel dzieki za idealną opisówkę;) troszke sie nameczylem ale poszlo. Z moich obserwacji moge powiedziec ze przy takim szczepie wazna jest gora silnik aby dolegala do skrzni, mi najpierw dol doszedl, gora brakowalo i byl problem. uporalem sie z tym:) sam:D dzieki:)

#54 OFFLINE   krzys omega

krzys omega
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 czerwca 2015 - 16:52

Witam wszystkich Mam problem potrzebuje wyciągnąć silnik z omegi b fl 2.5 td 2000 r chciałbym wyciągnąć go ze skrzynią automat i moje pytanie czy wyjdzie ze skrzynią górą czy dołem

#55 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 czerwca 2015 - 17:04

Nie znam tych silników ale wydaje mi się, że jak wszystkie inne silniki, górą. Jak ktoś ma podnośnik można i dołem. W przypadku góry wszystko musi wyjść z przodu czyli chłodnice etc.

Dodany obrazek

I siup do góry i do przodu i do góry i do przodu i wychodzi :D Bez skrzyni byłoby odsunięcie w stronę belki czołowej i do góry.

#56 OFFLINE   krzys omega

krzys omega
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 czerwca 2015 - 18:21

Tylko V6 jest krótszy od diesla R6 jest dłuższy wyjdzie czy nie wyjdzie oto jest pytanie ?

#57 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 17 czerwca 2015 - 19:00

Pisz do David83 on wyciągał nie jeden raz dołem i to bez kanału :D zobacz linka :p
http://forum.omegakl...t=101220&page=6
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#58 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2015 - 20:12

oooo ze skrzynką to możesz mieć problem, bez wychodzi bo tak wyciągałem ale skrzynia jest prawie długości silnika, może pod odpowiednim kątem

#59 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 czerwca 2015 - 22:07

Bez skrzyni wychodzi nawet bez rozszczelniania klimatyzacji. Ze skrzynią pewno też da rady, tylko jak DamianSz napisał pod odpowiednim kątem. A co do wyciągania dołem to według mnie niepotrzebna robota, lecz jeżeli nie ma się innego wyjścia to trzeba i tak.

#60 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 czerwca 2015 - 23:27

Fałki wyciągam pod kątem 45C to i może R6 da rade ;) Sporo miejsca jest jak nie ma wentylatorów i chłodnic.