Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co wybrać 2.5 v6 czy 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
185 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:59

tylko wiesz, kupując Omegę 2,5TD to nie zaoszczędzisz mówiac ze mniej bali bo to g... prawda. Jeśli kupował bym teraz auto i spuszczał bym się na trasy europejskie to i tak nie brał bym diesla tylko TSI.


Ale porownujesz LPG do diesla, a ja napisalem, ze poza Polska malo kto tak liczy, a i jak popatrzysz na nowsze auta to tez sie robi podobnie.

Tyle w temacie ogolnym, bo porownanie jest Omegi.
Gdybym mial wybierac w Polsce to kiedys na pewno V6, teraz juz bym sie powaznie zastanawial...

#162 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 17 sierpnia 2010 - 18:21

No i V6 w gazie pali średnio 10l....



Sorki ale chyba z żaglem miałem dwie i żadna nie zeszła poniżej 15l/100 chyba że tylko autostrada i nie więcej jak 100/h

#163 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 18:46

Sorki ale chyba z żaglem miałem dwie i żadna nie zeszła poniżej 15l/100 chyba że tylko autostrada i nie więcej jak 100/h


Automat vs manual i jest roznica choc pewnie te 10 to minimum na dlugiej i spokojnej trasie.

#164 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 19:02

To ironia była... Więc czego się burzycie?

#165 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 17 sierpnia 2010 - 19:06

Automat vs manual i jest roznica choc pewnie te 10 to minimum na dlugiej i spokojnej trasie.



Dokładnie miałem taką i taką 13-14l/100 paliła mi 2.0 .

V-ką jak zaszalałem to i 20l wypiła , więc jak czytam średnio 10l/100 to przychodzi mi na myśl że może ja jeździć nie umiem ????

#166 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 sierpnia 2010 - 19:15

Widzę, że znowu jest wojna Diesel-Benzyna wiec nie byłbym soba jak bym się nie wtrącił. Chcesz mieć problem to kup sobie zajechane 2.5 TD bo takie sa na naszym rynku wtórnym z małym przebiegiem 300 tyś i drugie 300 w pamięci.

Mi też strzelił rozrząd w V-ce i co. I nic 2000 zł poszło się jeb... a jak to stanie się w dieslu to 2000 zł starczy na drugi motor, nie jedno krotnie do remontu :-D. A widzę, że nawet osoba która nazwała mnie :
- Największym Anty dieslowcem
Przekonała sie, że jazda V-ką w LPG jest bardziej ekonomiczna niz ekonomicznym 2.5 TD który przy normalnej eksploatacji zadowala się tylko 10 l ON/100 km więc czego tu chcieć.
Gangu 6-ciu garów. Fakt faktem ładnie to chodzi jak damy "po garach" a tak poza tym klekleklekle i chu... człowieka strzela.

Diesel jest fajny jak jest nowy i na gwarancji. Takie silniki maja zabójczy moment obrotowy, w miarę mały apatyt na ON, ale ktoś już tu mądrze zauważył nowy wynalazek którym jest "FILTR CZĄSTEK STAŁYCH" oj bedzie bolało jak trzeba go będzie wymienić, a benzyna to objedzie i pojedzie dalej. Nie groźna tu zima (mowa teraz o PB), pad pompy wtryskowej, turbo, klepiącymi zaworami itd itp.
Ale są zwolennicy jednego i drugiego układu zasilania i każdy ma swoje zdanie i argumenty.

Moje zdanie na temat serducha omegi to tylko V6. 2.5 jest troche za słaby, 3.0 już jedzie lepiej i żwawiej a koszta utrzymania i eksploatacji są praktycznie takie same.

Więc kolego wydaje mi się, że koledzy już podpowiedzieli Ci wszystko, tylko Ty nie bardzo sam wiesz co chcesz i zrobisz tak jak Ci bedzie pasowało

#167 OFFLINE   eemeryt

eemeryt

    Rodowity

  • 80 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 sierpnia 2010 - 19:41

Panowie
Moja V6 lpg automat pali w korkach 20 litrów z włączoną klimą, jak wyłączę to ok 17 litrów. W trasie ok 14-15. Mam ciężką nogę. Ale to i tak jest taniej niż Diesel
Rodowity

#168 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 19:55

A widzę, że nawet osoba która nazwała mnie :
- Największym Anty dieslowcem
Przekonała sie, że jazda V-ką w LPG jest bardziej ekonomiczna niz ekonomicznym 2.5 TD który przy normalnej eksploatacji zadowala się tylko 10 l ON/100 km więc czego tu chcieć.

Ja tam do diesla nic nie mam, no ale... No ale V-ka jest :ok: No niestety bardziej ok jak diesel, bynajmniej ten z Omegi.

#169 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 sierpnia 2010 - 20:05

Panowie
Moja V6 lpg automat pali w korkach 20 litrów z włączoną klimą, jak wyłączę to ok 17 litrów. W trasie ok 14-15. Mam ciężką nogę. Ale to i tak jest taniej niż Diesel


Do kosztów LPG dolicz jeszcze PB bo bez tego nie pojeździsz. Ja sam też bym sobie chętnie sprawił V6 najlepiej 3.0 ale nie dlatego że mam coś do diesla ale po prostu jak dla mnie za mało mocy i teraz bym brał tylko automata

#170 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 20:08

Do kosztów LPG dolicz jeszcze PB bo bez tego nie pojeździsz.

No i ile tego PB spali? V-ka szybko się nagrzewa, na postoju w minutę-dwie miałem jakieś 70 stopni, a przełączanie gazu następuje przy 30... Takie gadanie...

#171 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 sierpnia 2010 - 20:13

No i ile tego PB spali? V-ka szybko się nagrzewa, na postoju w minutę-dwie miałem jakieś 70 stopni, a przełączanie gazu następuje przy 30... Takie gadanie...


ale jednak spalić musi i napewno litr PB na miesiąc nie starczy, miałem do tej pory samochody z gazem więc wiem co mówię

#172 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:04

No i ile tego PB spali? V-ka szybko się nagrzewa, na postoju w minutę-dwie miałem jakieś 70 stopni, a przełączanie gazu następuje przy 30... Takie gadanie...


Jak silnik zimny to w 2 minuty 70 stopni za chiny nie złapie, zeby przełączyło gdy silnik jhest zimny trzeba pojezdzic ze 1,5-2 minuty przy tych temperaturach co teraz mamy i to dopiero łapie 30stopni, ale jak raz sie nagrzeje np z rana to potem chwila moment na postoju przelacza. Mi w miesiąc ze 4 litry benzyny poszły.

#173 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:05

dopiero łapie 30stopni


chyba twoj.

jak jest cieplo to ja po 2 okolo dwoch minutach jazdy mam minimum 80

#174 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:12

chyba twoj.

jak jest cieplo to ja po 2 okolo dwoch minutach jazdy mam minimum 80


W sumie jeszcze zalezy jak kto jedzie te pierwsze 2 minuty

#175 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:30

To ironia była... Więc czego się burzycie?

No chyba nie skumali.

#176 OFFLINE   eemeryt

eemeryt

    Rodowity

  • 80 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 sierpnia 2010 - 22:48

Ja zużywam w miesiącu ok 10 litrów benzyny
Rodowity

#177 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 12:58

a ja ostatnio z 20 litrow bo do pracy mam 1.5 km :D (czasem rowerem latam ale pod mega gore i nie zawsze sie chce ;)) zalezy kto jak gdzie i ile jezdzi ;)

#178 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 września 2010 - 18:00

Witam jestem tu nowy jak macie ochote to moge dac odczytac mój komputer wiem ze ma podwyzszona moc silnika http://allegro.onet....item=1219222430

#179 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 18:38

wiem ze ma podwyzszona moc silnika


a to niby w jaki sposob??

#180 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 05 września 2010 - 18:56

Końcówki rur wydechowych mówią mi wszystko :-)