


Co wybrać 2.5 v6 czy 3.0 v6
#1
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 10:52

#2
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 11:10

#3
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 11:29
3,0 V6 - 211 KM (155 kW) przy 6000 obr/min 270 N•m przy 3400 obr/min 8,5s-100km/h V-max 243 km/h
różnica odczuwalna, awaryjność ta sama, częściej zdarzało się że korba w 3,0 wychodziła bokiem ale to jak trafiłeś na zniszczoną jednostkę
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:06
Dla mnie 2.5 w zupelnosci wystarcza. Nie ma problemu przy wyprzedzaniu, kopa dobrego ma.
#6
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:11
Mi 2.5 v6 gazu w trasie pali 11/12L w miescie przy takiej normalnej jezdzie 15L. Z czego mi wiadomo 3.0 pali 1/2L wiecej na 100km. Benzyny mój na 100km w trasie cos ok 9,5L w miescie nie sprawdzałem ile.
Dla mnie 2.5 w zupelnosci wystarcza. Nie ma problemu przy wyprzedzaniu, kopa dobrego ma.
no to moja na PB na trasie spala 9,0l a po mieście do 12l to powiem tak zależy jaki kto ma styl jazdy ot to
#7
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:22
#8
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 18:18
jak zauważysz dziesiątą litra na 100 to będzie ta różnica...
no to moja na PB na trasie spala 9,0l a po mieście do 12l to powiem tak zależy jaki kto ma styl jazdy ot to
Z tym twoim spalaniem to żart , przynajmniej w mieście ?

#9
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 18:21
Z tym twoim spalaniem to żart , przynajmniej w mieście ?
No co Ty moja pali identycznie tylko że nie na 100km tylko na 70 :-D
#10
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:34
gg 512561
#11
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:36
Awaryjnosc ta sama.
POzatym polecam automat.
#12
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:55

#13
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:57
#14
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 22:36
- Silnik z automatem moze byc mniej wysilony niz z manualem.
- Spalanie max 2 litry wiecej, ale nie pisal bym ze to "tylko". To juz wychodzi 17 litrow dodac jeszcze "tylko" 2 i juz mamy prawie 20 litrow na 100 km (a przy mocnym bucie jest to mozliwe) co przy tej mocy jest dosyc zalosne


P.S
Ja osobiscie mimo wszystko tez bym bral 3.0

#15
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 22:41
I tego podsumowania sie trzymajmyP.S
Ja osobiscie mimo wszystko tez bym bral 3.0
KOlega nic niepisal o kasie wiec moze sie jeszcze nad 3.2 zastanowi ? spalanie mniejsze od 3.0, ale.....drozej w eksplatacji jak sie co nieco posypie (szcegoly na forum juz opisywane)
#16
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 06:47
Silnik 3.0 to rozwiercony silnik 2.5. Osprzęt jest ten sam, więc teoretycznie silnik 2.5 mniej dostaje w kość. Jeśli jednak kupisz automat to silnik powinien być w lepszym stanie niż z manualem.
Podsumowując nie ma znaczenia którą V6 weźmiesz różnicy nie poczujesz. Po prostu szukaj dobrego egzemplarza.
PS. Dla porównania wcześniej miałem Calibrę V6 z lpg 2giej generacji. Na tej samej trasie spalała mi 3 litry mniej lpg niż teraz Omega 3.0 z lpg sekwencyjnym. Poza tym wydaje mi się, że lepiej się zbierała niz omega. Lżejsza i na manualu.
#17
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 07:06
KOlega nic niepisal o kasie wiec moze sie jeszcze nad 3.2 zastanowi ? spalanie mniejsze od 3.0, ale.....drozej w eksplatacji jak sie co nieco posypie (szcegoly na forum juz opisywane)
Wlasnie lendio to prawda ze 3.2 pracuje lepiej na jalowym niz np 3.0 ? ze kultura pracy jest lepsza ? Ciekawe jest ze silnik ma wiecej nm (no i km), a osiagi nawet katalogowo ma delikatnie gorsze od 3.0. Napisz prosze swoje spostrzezenia bo jestem tego dosc mocno ciekawy, a i moze autorowi te informacje sie przydadza.
#18
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 08:40
Pracuje ciszej (ma nieco inny dzwiek) i rowniej. Reakacja na wcisniecie gazu tez jest inna bo ma elektroniczna przepustnice. Juz po odpaleniu bys poznal, ze jest inaczej.Wlasnie lendio to prawda ze 3.2 pracuje lepiej na jalowym niz np 3.0 ? ze kultura pracy jest lepsza ? Ciekawe jest ze silnik ma wiecej nm (no i km), a osiagi nawet katalogowo ma delikatnie gorsze od 3.0. Napisz prosze swoje spostrzezenia bo jestem tego dosc mocno ciekawy, a i moze autorowi te informacje sie przydadza.
__________________
Co do osiagow, to niemoge znalesc teraz porownania 3.0-3.2 ( tylko 3.0 tez musi byc w automacie, zeby bylo fer). Mialem 3.0 w manualu a teraz 3.2 i zaleznie od zakresu predkosci silniki mocowo porownywalne, choc 3.2 lepiej do 100 a 3.0 w manualu lepiej szla powzyje 140 (takie mam wrazenie)
#19
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 09:32

#20
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 10:02