Zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
#181 OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 18:32
Mierzyłem ciśnienie oleju, na wolnych coś około 2 atmosfer a przy 5 000 obrotów około 4 atmosfer. Zastanawiam się teraz czy nie mam gdzieś zatkanej magistrali olejowej. W najgorszym wypadku czeka mnie rozbieranie silnika. Jakie wnioski?
1) Poprzedni właściciel jeździł na jakimś dziadowskim oleju i pewnie wymieniał go tak jak resztę czyli co DWA LATA:masakra:.
2) Przy zmianie oleju z gorszego na syntetyk koniecznie trzeba uważać na filtry i zmniejszyć okres pomiędzy wymianami oleju przynajmniej o połowę (max. 7500 km). Jak widać jednorazowe płuanie silnika może być niewystarczające i ilość nagaru degraduję nawet dobrej jakości olej do poziomu w którym nie potrafi on już rozpuszczać tego syfu.
3) Sylikon w silniku to jakieś nieporozumienie, jeśli nie jest się fachowcem to NIE WOLNO GO UŻYWAĆ, bo można narobić sobie kłopotu.
Ogólnie rzecz biorąc silnik oleju nie bierze, zero dymienia. Za wyjątkiem szklanek nic nie stuka. Mam nadzieję że po kolejnym płukaniu i powrocie do 0w40 lub 5w50 i szklanki zamilkną.
#182 OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 21:29
#183 OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 21:41
i pewno też mu szklanki klepały i dolał jakiegoś moto doktora albo jakieś podobne dziadostwo i stąd ten syfwnioski? 1) Poprzedni właściciel jeździł na jakimś dziadowskim oleju
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#184 OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 21:47
http://zmienolej.pl/...uemart&Itemid=2
#185 OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 12:51
Zalej sobie płukankę ams-oila. Zawsze przy zmianach z 15w40 na 5w40 albo 0w30 to zalewałem. Zadziałało w V8 5l Explo i w Preludzie więc pewnie zadziała i w omedze. Do tego filtr z Amsoil albo Fram i będzie ok.
http://zmienolej.pl/...uemart&Itemid=2
Rok temu opisywałem co i jak robiłem. W pierwszej kolejności wymieniłem olej na gm10w40.w starym oleju było mnóstwo szlamu i kisielowatych glutów. Na gm szklanki stukały niemiłosiernie i silnik lekko palił olej. Po kilkuset kilometrach zastosowałem płukankę Kleen-Flo. Po raz kolejny szlam, grudki nagaru i kilka opiłków:masakra:. Tym razem zalałem mobila 5w50. Silnik zaczął o niebo lepiej pracować. Szklanki odzywały się tylko po odpaleniu silnika. Filtry na mobilu zmieniałem dwa razy, po 2tys i 6tys. Ostatnia zmiana gdzieś na początku listopada. Za każdym razem przed zmianą filtra szklanki zaczynały dłużej i głośniej pracować. W lutym głośniejszą pracę po odpaleniu przypisywałem silnemu mrozowi. Początkiem marca po 12tys kolejna zmiana oleju na 0w40. Resztę znacie. Wczoraj wieczorem dałem silnikowi ostro w d.... O dziwo dzisiaj bladym świtem silnik po odpaleniu nie zaklekotał. Przy jeździe na zimnym silniku pomiędzy 2 a 3 tys delikatny klekot, ale o wiele ciszej niż wczoraj. Po rozgrzaniu tak jak na mobilu cisza. Myślę, że za jakiś tysiąc może dwa zrobię następną płukankę i będzie dobrze. Oczywiście wracam do 5w50 lub 0w40.
Przestudiowałem książeczkę serwisową. Historia kończy się na 2006 roku i przebiegu 118 000. Wtedy wymieniane były wszystkie filtry, płyny i oleje. Samochód kupiłem rok temu z przebiegiem 149 000. Na filtrze powietrza i kabinowym miałem daty i przebieg z książeczki. Filtr oleju był z logo gm. Tak więc olej miał prawdopodobnie 4 lata i 30tys przebiegu. Trochę to tłumaczy:masakra:
#186 OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 13:45
i pewnie jakiś motodoktorek lub inny wyciszaczTak więc olej miał prawdopodobnie 4 lata i 30tys przebiegu.
...mówią że omegi kiepskie są a takie coś wytrzymują
#187 OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 14:25
Rok temu opisywałem co i jak robiłem. W pierwszej kolejności wymieniłem olej na gm10w40.w starym oleju było mnóstwo szlamu i kisielowatych glutów. Na gm szklanki stukały niemiłosiernie i silnik lekko palił olej. Po kilkuset kilometrach zastosowałem płukankę Kleen-Flo. Po raz kolejny szlam, grudki nagaru i kilka opiłków:masakra:. Tym razem zalałem mobila 5w50. Silnik zaczął o niebo lepiej pracować. Szklanki odzywały się tylko po odpaleniu silnika. Filtry na mobilu zmieniałem dwa razy, po 2tys i 6tys. Ostatnia zmiana gdzieś na początku listopada. Za każdym razem przed zmianą filtra szklanki zaczynały dłużej i głośniej pracować. W lutym głośniejszą pracę po odpaleniu przypisywałem silnemu mrozowi. Początkiem marca po 12tys kolejna zmiana oleju na 0w40. Resztę znacie. Wczoraj wieczorem dałem silnikowi ostro w d.... O dziwo dzisiaj bladym świtem silnik po odpaleniu nie zaklekotał. Przy jeździe na zimnym silniku pomiędzy 2 a 3 tys delikatny klekot, ale o wiele ciszej niż wczoraj. Po rozgrzaniu tak jak na mobilu cisza. Myślę, że za jakiś tysiąc może dwa zrobię następną płukankę i będzie dobrze. Oczywiście wracam do 5w50 lub 0w40.
Przestudiowałem książeczkę serwisową. Historia kończy się na 2006 roku i przebiegu 118 000. Wtedy wymieniane były wszystkie filtry, płyny i oleje. Samochód kupiłem rok temu z przebiegiem 149 000. Na filtrze powietrza i kabinowym miałem daty i przebieg z książeczki. Filtr oleju był z logo gm. Tak więc olej miał prawdopodobnie 4 lata i 30tys przebiegu. Trochę to tłumaczy:masakra:
plukanka jest oki, ale jak ktos tak zapuscil silnik to ja bym przy najblizszej wymianie oleju bym zwalil miske olejowa ( nowa uszczelka kosztuje grosze) i wyczyscił ja porzadnie bo pewnie sporo tam smoly, a 0W40 czesc tego przenosi do filtra, ale najlepiej umyc to mechanicznie jakas beznyznka czy ropka..
#188 OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 18:23
plukanka jest oki, ale jak ktos tak zapuscil silnik to ja bym przy najblizszej wymianie oleju bym zwalil miske olejowa ( nowa uszczelka kosztuje grosze) i wyczyscił ja porzadnie bo pewnie sporo tam smoly, a 0W40 czesc tego przenosi do filtra, ale najlepiej umyc to mechanicznie jakas beznyznka czy ropka..
I tak zrobię. Muszę pogadać z mechanikiem. Dla mnie taka zabawa to już trochę za dużo. W lecie tamtego roku przeszedłem dwie operacje kręgosłupa.
#189 OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 19:14
Oczywiście wracam do 5w50 lub 0w40.
A ja zapytam tylko, po co? Masz stary silnik, ponadto nie znasz jego przeszłości, 10W40 dla tego silnika to takie optimum. W koncu dojdzie do tego, że zatrzesz silnik, bo syf zatka wszystkie magistrale i tyle bedziesz miał radości z rzadkiego oleju.
#190 OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 19:30
#191 OFFLINE
#192 OFFLINE
Napisany 25 marca 2012 - 21:05
ciekaw jestem jak wygląda pokrywa zaworów od spodu.
nie najgorzej. w zeszłym roku wymieniałem uszczelkę pod pokrywą. Znacznie gorzej wyglądała odma. Odpowietrzenie miski straciło ponad połowę średnicy.dysza pod przepustnicą i wąż doprowadzający do niej całkowicie zatkane. "Krokowiec" zarośnięty do granic możliwości. Przepustnica i cały dolot zalany olejem. W sobotę sprawdzałem, po zeszłorocznym czyszczeniu nadal czysto, aż miło.
Takie jeszcze jedno spostrzeżenie. Przy pierwszej wymianie oleju wlałem 4 litry z małym hakiem do górnej kreski na bagnecie. Przy ostatniej zaglądałem pod samochód czy mam korek dokręcony bo weszła cała bańka 5l.
Teraz rozumiem też zjawisko zwiększania objętości oleju. Wcześniej myślałem że to benzyna, teraz wiem że benzyna i owszem ale większość tego co przybyło to rozpuszczony nagar. W styczniu zlałem zawartość filta oleju bo na bagnecie było go o centymetr za dużo. W lutym przy zmianie oleju z silnika zlałem ponad 5litrów (nie zmieściło się wiaderku 5-litrowym) plus zawartość filtra. Mam dużo szczęścia, że kończy się tylko na szklankach. Następnym razem po zakupie samochodu profilaktycznie zwalam miskę.
#193 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 20:59
Mam Omke 2.0 DTI od ponad roku.Kupiłem ją zimą i miałem problem z odpalaniem. Stwierdziłem że akumulator jednak nie miałem kasy i się przemęczyłem. W wakacje zregenerowałem pompę wtryskową i kupiłem nowe aku. Jednak tej zimy problem z odpalaniem wrócił gdy temperatura spadła poniżej -20. Ten problem wynika z oleju. Gdy kupiłem samochód, jeździł ona na 15W40. taki sam też zalałem po zmianie. I z tego co się dowiedziałem to aby problemu z odpalaniem nie było lepszy byłby olej 10W40. Co poradzicie?? Przebieg na Blacie mam 300 000 a być może jest więcej. Czy taka zmiana jest mądra?? Opelek bierze mi troszkę oleju i kumpel mi mówił aby nie zmieniać oleju na rzadszy.
#194 OFFLINE
Napisany 28 marca 2012 - 21:09
#195 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 07:58
#196 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 08:04
#197 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 08:16
#198 OFFLINE
Napisany 29 marca 2012 - 10:14
#199 OFFLINE
Napisany 30 marca 2012 - 22:54
#200 OFFLINE
Napisany 31 marca 2012 - 15:07