

tuku puku w silniku i smierdzacy dym z ukł. wydechowego
#1
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 04:31
To ze to mój pierwszy post chciałbym się serdecznie przywitac.
Nie posiadam Omegi ale mam zamiar kupic. Byłem zobaczyc Omege z ful wypasem z 95r silnik 2,5tds.
Bryczka jeszcze w miare się trzyma. Należy troszeczka ja dopieścić. Tu troszke blacharki podreperowac, tapicere wyprac itd., samie drobiazgi.
Pojazd jest nie drogi bo za smieszne grosze z tym ze ma uszkodzenie w silniku które nie zostało zdiagnozowane przez mechanika.
Czytałem już troszke tutaj na podobne tematy ale jakos nie bardzo to się pokrywa z moim przypadkiem.
Po odpaleniu silnika z układu wydechowgo wydobywa się ciemno szary dym. Nie smierdzi olejem ale paliwem. W dodatku pod pokrywa zaworów słychc stukanie. Stukanie jest tak równe jak praca silnika. Czyli silnik pracuje na wolnych obrotach to stuka sobie pomału im bardziej silnik się wkreca to i stuki tez szybciej stukaja.
Jakies pomysły? Może popychacz albo jakis zawór?
Maił ktos cos podobnego? A jeżeli tak to jak wyglądała sprawa z naprawa? Cyzli koszta itd.
Pozdrawiam gorąco
#2
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 05:49
#3
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 09:07
jak już to z silnikiem 2,5 TDOmege z ful wypasem z 95r silnik 2,5tds.
cały czas się wydobywa czy tylko chwilę i potem jest spokój?Po odpaleniu silnika z układu wydechowgo wydobywa się ciemno szary dym. Nie smierdzi olejem ale paliwem.
jeśli to wtrysk to możesz na odpalonym silniku pokolei luzować nakrętkę od przewodu wysokiego ciśnienia na każdym wtrysku (uwaga będzie chlapać ropką), jeśli na którymś wtrysku poluzujesz nakrętkę i stukanie zniknie to juz wiesz który to wtrysk jeśli to wtryski, bo jeśli zrobisz taki manewr i stukanie będzie dalej to nie wtryski. A jest w tym aucie MID ?? jeśli tak to podaj jakie jest spalanie chwilowe na biegu jałowym przy wyłączonych odbiornikach, na rozgrzanym silniku.W dodatku pod pokrywa zaworów słychac stukanie.
#4
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 09:21
#5
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:37
Na moje to szklanki, u mnie też ze dwie klepią i nie mam się kiedy za to wziąć.
Co do kopcenia. Jeśli mocno kopci, to przejedź się 50 km, nawet zalej do baku te 5 litrów, co by sprzedawca nie marudził i zobacz czy nie ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Zobacz także na poziom oleju.
Po ilu sekundach gaśnie kontrolka oleju?
#6
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 14:18
co to jest? pokładowy komp? jest ale wyswietlacz juz tylko wyswietla pojedyncze znaczki.jest w tym aucie MID
Napisał figop
Omege z ful wypasem z 95r silnik 2,5tds.
jak już to z silnikiem 2,5 TD
to jaki to silnik. TD i TDS czym to sie różni? myslałem ze to te silniki BMWowskie.
cały czas sie wydobywa, nie mocno ale kopci, tylko nie smierdzi olejem jak np w przypadku takiego co juz złepie olej a smierdzi ropka, wyraznie ropę czuc z wydech i z tego dymu.Napisał figop
Po odpaleniu silnika z układu wydechowgo wydobywa się ciemno szary dym. Nie smierdzi olejem ale paliwem.
cały czas się wydobywa czy tylko chwilę i potem jest spokój?
nie istotne czy silnik zimny czy ciepły, tak samo dymi i tak samo stuka.
tez tak myslałem ale zeby tak głosno? hm, nie wiem.Może wtrysk któryś stuka bo sie przycina i przy okazji leje ON
łancuszek jest wymieniony razem z zebatkami(troszke mnie to dziwi bo podobno opel daje dozywotnia gwarancje na to) w tym samym czasie byłe regenerowana pompa wtryskowa bo sie z niej lało. jestem na 100% ze to z pod pokrywy, az taki głuch nie jestem a potrafie zlokalizowac gdzie w aucie cos stuka. wiem z doswiadczenia ze jak słych z przodu stukanie to moze cos byc w tyłu, ale to akurat jest pod pokrywa.Posłuchaj dobrze czy to na pewno spod pokrywy zaworów (najlepiej jakiś metalowy pręt i przykładaj po kolei do różnych miejsc w silniku i słuchaj skąd to dobiega), bo mi podpada łańcuch rozrządu
#7
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 14:45
zgadza się to silnik pożyczony od bawary ale TDS jest oznaczeniem tylko bawary a w omedze jest TDto jaki to silnik. TD i TDS czym to sie różni? myslałem ze to te silniki BMWowskie.
tak to komputer pokładowyco to jest? pokładowy komp? jest ale wyswietlacz juz tylko wyswietla pojedyncze znaczki.
któryś wtrysk leje i czuć niespaloną ropę
#8
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:35
figop a za ile ta omka bo nie wiadomo czy się opłaca...
#9
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:47
2 tys PLN ale koles gadał ze jak co to zejdzie bo szyba do wymiany i OC sie konczya za ile ta omka bo nie wiadomo czy się opłaca...
#10
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:53
2 tys PLN ale koles gadał ze jak co to zejdzie bo szyba do wymiany i OC sie konczy
no niby nie dużo ale szklanki i wtryski to pestka ale jakby ten tłok.. napisz do dobols bo chyba jemu pękł tłok i zapytaj jakie objawy miał..
#11
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 17:57
#12
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 18:12
Co do obiawów to klepał jak "bizon" - czy zimny czy ciepły, na wolnych czy wysokich obrotach. Odziwo dało się z tym jeździć ale po pewnym czasie odczułem spadek mocy. Zauwarzyłem również że strasznie zaczęła dymić. Dodam że wtryski mam nowe, pompa po regeneracji błędy na tamten czas były pokasowane.
Dźwięk również wydawał mi się jakby dochodził z pod pokrywy - wymieniłem szklanki (pseudomech. mi doradził) ale dalej klepał. po wyjęciu silnika i rozebraniu okazał się pęknięty tłok na 3cim cylindrze.
Reanimacja wyniosła mnie ok 1500 wraz z nowym olejem, filtrem, uszczelkami, itd.
#13
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 14:48
Ja w drugiej mojej omci też miałem oberwaną część płaszcza tłoka i zdecydowałem się ją rozebrać, żeby zrobić.
Co do obiawów to klepał jak "bizon" - czy zimny czy ciepły, na wolnych czy wysokich obrotach. Odziwo dało się z tym jeździć ale po pewnym czasie odczułem spadek mocy. Zauwarzyłem również że strasznie zaczęła dymić. Dodam że wtryski mam nowe, pompa po regeneracji błędy na tamten czas były pokasowane.
Dźwięk również wydawał mi się jakby dochodził z pod pokrywy - wymieniłem szklanki (pseudomech. mi doradził) ale dalej klepał. po wyjęciu silnika i rozebraniu okazał się pęknięty tłok na 3cim cylindrze.
Reanimacja wyniosła mnie ok 1500 wraz z nowym olejem, filtrem, uszczelkami, itd.
Hej, właśnie mam podobne objawy (stuka coś i niewiadomo co i gdzie) czy masz może jakieś zdjęcie jak ten tłok pęknięty wyjąłeś? kupowałeś nowego tłoka, czy używkę? chodzi mi oczywiście o 2.5TD, dzięki
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 15:29
#16
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 15:34
Co do obiawów to klepał jak "bizon" - czy zimny czy ciepły, na wolnych czy wysokich obrotach. Odziwo dało się z tym jeździć ale po pewnym czasie odczułem spadek mocy. Zauwarzyłem również że strasznie zaczęła dymić.
w tej co che kupic kopci ale smierdzi ropą, nie olejem. po przegazuwie pluje paliwem. kopci tak cimno szaro, nie siwo, nie czarno. troszeczke muli ale buta ma
#17
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 19:59
Hej, właśnie mam podobne objawy (stuka coś i niewiadomo co i gdzie) czy masz może jakieś zdjęcie jak ten tłok pęknięty wyjąłeś? kupowałeś nowego tłoka, czy używkę? chodzi mi oczywiście o 2.5TD, dzięki
nie mam zdjęcia ale zrobię jutro i wyśle ci na maila. kupiłem używkę z korbowodem używaną w eleganckim stanie.
#18
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 20:17
ale jakos sie zakochałem w Omedze. podoba mi sie jej sylwetka, wnętrze itd. znalazłem taka za grosze, rozmyslam czy jej dac druga szanse. nigdy nie byłem wrogo nastawiony na ople, raczej na VW. spokojnie mogłbym sobie kupic 406 ale jakos omega bardziej mi sie podoba, czytam o usterkach itd to włosy i sie jeża na głowie i znowu pytanie, czy sie w to pakowac? ale mysle ze jezeli tylu ludzi co chodzby np na tym forum posiada omegi to mysle ze nie jest tak zle, pozatem co nie które bryczki to sliczne lalunie.
mam nadzieje ze jezeli juz bede w jej posiadaniu to szanowne grono przygarnie do siebie zabojada i bedzie spierac poradami itd.
(ale sie rozpisałem ale mam wolne i pozwoliłem sobie na duzą ilośc %)
wracajac do pierwszego zdania w tym poscie,
brak doswiadczenia czyni ze jestem zupełnie zielony w niektórych sprawach w dizelkach. jezeli chodzi o silniki i samochody to znam sie troszke , zawieszenie itd to pryszcz. silniki na benzynke to pikus, dwóm taki robiłem kapitelke od podstaw. ale disel to czarna magia.
prosił bym o mniej wiecej przyblizenie kosztów naprawy w róznych opcjia tego silnkia z omego co chce kupic
czyli wszystkie opcje mozliwe do wystapienia jezeli chodzi o uszkodzenie charakteryzujace sie takimi obiawami.
zaznaczam ze bardziej iteresuja mnie koszta czesci i le z tym roboty bo znajac siebie bede sam sie za to brał
pozdro i dzieki za pomoc
#19
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 20:23
#20
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 20:26