Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z odpaleniem na ciepło 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 17 lipca 2010 - 01:52

W książce '' Sam Naprawiam Opel Omega'' pisali że jeżeli podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10V to jest źle?


Byłoby fajnie gdyby tak było, ale to nie nowe auto i akumulator pewnie też nie nowy. Najważniejsze żeby nie spadało poniżej 8V, jak spada to już trup (aku).

#62 OFFLINE   2136342

2136342

    pio

  • 34 postów
  • Dołączył: 20-01-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 17 lipca 2010 - 10:22

Czujnik jest między 4 a 5 wtryskiem wystaje taka mała czarna kostka z bloku silnika zaraz koło kostki od wtrysku sterującego jak staniesz przodem do auta to po prawej stronie pod kolektorem ssącym. Do zdjęcia tej kostki potrzebne 2 duże śrubokręty i jednym przyciskasz taki drucik a 2 musisz z ciągnąć wtyczkę.


zapewne mowa o tym czujniku:
http://img638.images...53/65659025.jpg
http://img695.images...96/99833121.jpg

#63 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 lipca 2010 - 19:00

zapewne mowa o tym czujniku:
http://img638.images...53/65659025.jpg
http://img695.images...96/99833121.jpg


tak dokładnie to jest ten czujnik ze zdjęcia.

Jak kręcę omę to komputer przygasa i po dłuższej chwili zapala, szukam teraz kogoś kto może mi sprawdzić pompę. U mnie w okolicy trudno o dobrego specjalistę do tych silników.

#64 OFFLINE   zarowa1945

zarowa1945
  • 40 postów
  • Dołączył: 10-04-2010
  • Skąd: Kielce/Kraków

Napisany 18 lipca 2010 - 12:52

Kolego Arczon82 taki niedrogi i dość szybki eksperyment przeprowadź:
Sprawdź wzrokowo przewód masy (aku-silnik) ja miałem niby ładny i piękny ale jak zmieniłem na nowy aż się za głowę złapałem taka była różnica w odpalaniu auta (na zimnym jak i na ciepłym) miodzio:D
trzeba pamiętać aby klemy też utrzymać w nienagannym stanie.
ja u siebie poczyściłem i zabezpieczyłem (smarem miedzianym) klemy i masę-rezultat natychmiastowy...

pozdrawiam!

#65 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 lipca 2010 - 12:55

Kolego Arczon82 taki niedrogi i dość szybki eksperyment przeprowadź:
Sprawdź wzrokowo przewód masy (aku-silnik) ja miałem niby ładny i piękny ale jak zmieniłem na nowy aż się za głowę złapałem taka była różnica w odpalaniu auta (na zimnym jak i na ciepłym) miodzio:D
trzeba pamiętać aby klemy też utrzymać w nienagannym stanie.
ja u siebie poczyściłem i zabezpieczyłem (smarem miedzianym) klemy i masę-rezultat natychmiastowy...

pozdrawiam!


kabel u mnie był w dobrym stanie ale dołożyłem dodatkowy, pociągnełem od klemy (-) do śruby przy samym rozruszniku. Tak więc ta opcja już jest wykluczona.

#66 OFFLINE   zarowa1945

zarowa1945
  • 40 postów
  • Dołączył: 10-04-2010
  • Skąd: Kielce/Kraków

Napisany 18 lipca 2010 - 13:15

szkoda bo to chyba najtańsza opcja:P
jednak mam nadzieje że ktoś kiedyś skorzysta z tej rady bo jak u mnie pomogła to jest szansa że komuś taka popierdółka oszczędzi nerwów i kosztów...

#67 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 lipca 2010 - 15:30

szkoda bo to chyba najtańsza opcja:P
jednak mam nadzieje że ktoś kiedyś skorzysta z tej rady bo jak u mnie pomogła to jest szansa że komuś taka popierdółka oszczędzi nerwów i kosztów...


mi się już skończyły pomysły co można jeszcze zrobić że by autko paliło dobrze ale niestety nic nie skutkuje, zapewne trzeba będzie wydać kupę kasy na pompę lub jej regenerację a to nie jest przyjemne. Moim zdaniem to te silniki to jedna wielka porażka.

#68 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 15:43

Jedź do porządnego mechanika, a nie narzekasz na bardzo dobry silnik. Wpakowałeś się w parcha, a teraz narzekasz... Najlepiej...

#69 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 lipca 2010 - 07:59

Jedź do porządnego mechanika, a nie narzekasz na bardzo dobry silnik. Wpakowałeś się w parcha, a teraz narzekasz... Najlepiej...


byłem już u nie jednego mechanika i żaden nie chce się podjąć naprawy tego, a co do tego czy wpakowałem się w parcha to jak byś ją zobaczył jak jest zadbana to byś tak nie mówił, zresztą jak ją kupiłem to paliła od strzała czy zimna czy ciepła przy mrozach -25 i 24 godzinnym postoju pod chmurką paliła bez problemu a ludzie benzyniaki ciągali na krawacie takwięc nie mów że się wpakowalem w parcha. Tylko jak zaczeła się sypać tak nie mogę tego opanować.

#70 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 lipca 2010 - 10:35

dobra pompa wtryskowa załatwi sprawę..a tej to nie Ty regenerowałeś tylko poprzedni właściciel tak?? i może ją podleczył na sprzedaż..

#71 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 lipca 2010 - 12:30

dobra pompa wtryskowa załatwi sprawę..a tej to nie Ty regenerowałeś tylko poprzedni właściciel tak?? i może ją podleczył na sprzedaż..


Dokładnie tak jak piszesz poprzedni właściciel ją regenerował i dał mi wszystkie rachunki z tego zabiegu. Jak tylko znajdę jakiegoś dobrego mechanika to kupię jakąś używaną pompę i zrobię przekładkę. Na pewno nie będę regenerował pompy bo z tego co widzę to jest bardzo kosztowne i na krótką metę po prostu nie potrafią niektóre warsztaty tego robić albo nie chcą.

#72 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 lipca 2010 - 17:58

zobacz na forum koledzy maja pompy może nie padaki ...i mówię regeneracja a prawdziwa regeneracja to różnica

#73 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 25 lipca 2010 - 14:26

No i chyba się stało.
Dziś omcia p zagrzaniu już w ogóle nie chciała zapalić ,a że miałem w bagażniku płyn do spryskiwaczy polałem pompę. I odpalił.
Po powrocie do domu zgasiłem i zaraz chciałem ją odpalić i nie dało rady.
Także chyba trzeba szykować dutki na regeneracje pompy :/

#74 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 02 sierpnia 2010 - 14:28

Dzisiaj jeździłem autkiem i jak miała tak 93*C to ją zgasiłem i po godzinie już nie chciała zapalić odczekałem kolejną godzinę i nic więc polałem pompę ok 5l wody i zapaliła po 1s kręcenia. Więc moja diagnoza to chyba już na 100% pompa czy jeszcze może być coś innego bo nie wiem co mam robić czy kupować drugą pompę czy szukać innej usterki. Jak myślicie to na 100% pompa do wymiany lub regeneracji?
I co ma ktoś jakiś pomysł czy po za pompą coś może dawać takie same objawy?

#75 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 03 sierpnia 2010 - 13:39

nic więcej nie rob tylko wymień pompe na inna lub czeka cie regeneracja głowicy w pompie sam to przerabiałem rok temu a teraz z omy został tylko przod wiec jak chcesz to pisz na pw mam pompe na sprzedaz

#76 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 sierpnia 2010 - 20:13

Arczon82 dolej do ropy troche oleju roślinnego tj. tak z 5l OR na 12-15l ON lub zalej bioester z Bliskiej. Jeśli na tym paliwie odpalanie sie poprawi to masz problem z pompą wtryskową. Nie martw się o to czy to paliwo coś zaszkodzi silnikowi bo gwarantuje Ci że po wyjeżdżeniu 20l paliwa nic się nie stanie silnikowi ani pompie.


Witam. Zrobiłem tak jak pisałeś na jakieś 18l ON dolałem 6l OR i nic tak jak paliła ciężko i nie chciała palić tak jest nadal. Co to może oznaczać? Umówiony już jestem z mechanikiem ale na razie nie ma czasu więc czekam na swoją kolej i chcę że by ją posprawdzał. Może coś zaradzi tej dolegliwości ale chciałbym jeszcze się dowiedzieć co to może oznaczać skoro ten patent z OR nie pomógł?

Jeszcze jedno, jak bym miał źle ustawiony nastawnik (dawkę paliwa ) to może być tak że na ciepłym nie zapali od tego czy to już koniec pompy. Bo to jakieś dziwne jest raz na zimnym pali idealnie a drugim razem ma bardzo ciężko zapalić?

#77 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 17 sierpnia 2010 - 07:21

witam moja omega ma tak że jak jest ciepła to muszę przekręcić kluczyk nagrzać siwce i tak 3 razy i wtedy odpali dobrze a jak chce za pierwszym to nie czasem zaskoczy za drugim co jest przyczyna takiego zachowania?

#78 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 17 sierpnia 2010 - 07:29

Witam. Zrobiłem tak jak pisałeś na jakieś 18l ON dolałem 6l OR i nic tak jak paliła ciężko i nie chciała palić tak jest nadal. Co to może oznaczać? Umówiony już jestem z mechanikiem ale na razie nie ma czasu więc czekam na swoją kolej i chcę że by ją posprawdzał. Może coś zaradzi tej dolegliwości ale chciałbym jeszcze się dowiedzieć co to może oznaczać skoro ten patent z OR nie pomógł?

Jeszcze jedno, jak bym miał źle ustawiony nastawnik (dawkę paliwa ) to może być tak że na ciepłym nie zapali od tego czy to już koniec pompy. Bo to jakieś dziwne jest raz na zimnym pali idealnie a drugim razem ma bardzo ciężko zapalić?


u mnie zanim odpialem czujnik temp to na bio nie bylo rowniez poprawy w paleniu. Ale z tego co wiem to Ty masz to cudo z alle... wiec dziwna sprawa ze z tym urzadzonkiem masz problemy.

#79 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 sierpnia 2010 - 17:49

u mnie zanim odpialem czujnik temp to na bio nie bylo rowniez poprawy w paleniu. Ale z tego co wiem to Ty masz to cudo z alle... wiec dziwna sprawa ze z tym urzadzonkiem masz problemy.


tak mam to urządzenie z allegro i właśnie nie ma poprawy. Nie długo wstawiam omę do mechanika i on ma określić czy już pompa pożegnała się ze mną czy coś innego ale ona ma dziwne objawy bo czasami na zimnym pali dobrze a czasami bardzo źle muszę ją kręcić z 10s i za 3 podejściem zapali. A na ciepłym czasami dobrze czasami źle tylko na dobrze rozgrzanym to już nie chce wcale. Tak w grudniu paliła idealnie w każdym przypadku od strzała.

#80 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 sierpnia 2010 - 18:07

tak mam to urządzenie z allegro i właśnie nie ma poprawy. Nie długo wstawiam omę do mechanika i on ma określić czy już pompa pożegnała się ze mną czy coś innego ale ona ma dziwne objawy bo czasami na zimnym pali dobrze a czasami bardzo źle muszę ją kręcić z 10s i za 3 podejściem zapali. A na ciepłym czasami dobrze czasami źle tylko na dobrze rozgrzanym to już nie chce wcale. Tak w grudniu paliła idealnie w każdym przypadku od strzała.


Moze to urzadzonko ci padlo.Swiece dzialaja za kazdym razem?