Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pokrywy zaworów do V6 aluminiowe.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
333 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:05

O nie, ręce to mogą opaść, jak się wszystko poskłada ładnie, udrożni odmę, a świece dalej jacuzzi w oleju ;)


Jeżeli dekle alu są proste to silikon tylko w ostre kąty przy półksiężycach i nie żaden klej z poprzedniej epoki , starczy Renzosil i podstawa to uszczelki z Vectry nie z plastików i jeszcze muszą być porządnej firmy.Oringi nowe mają być pod śruby i skręcone tak jak powinny z odpowiednim momentem.Składałem już kilka razy i nic nie cieknie nawet grama.Po wszystkim odpalamy dopiero za kilka godzin. Samochód ma jedną prawą stronę, prawe i lewe oko i wszystko liczy się patrząc przez przednią szybę nie przez wsteczną lub lusterko , bo jak to w końcu jest skręcamy w prawo lewym bokiem i z lewym kierunkowskazem .:)

#302 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:18

Jeżeli dekle alu są proste to silikon tylko w ostre kąty przy półksiężycach i nie żaden klej z poprzedniej epoki , starczy Renzosil i podstawa to uszczelki z Vectry nie z plastików i jeszcze muszą być porządnej firmy.Oringi nowe mają być pod śruby i skręcone tak jak powinny z odpowiednim momentem.Składałem już kilka razy i nic nie cieknie nawet grama.Po wszystkim odpalamy dopiero za kilka godzin. Samochód ma jedną prawą stronę, prawe i lewe oko i wszystko liczy się patrząc przez przednią szybę nie przez wsteczną lub lusterko , bo jak to w końcu jest skręcamy w prawo lewym bokiem i z lewym kierunkowskazem .:)


Czym się różnią uszczelki do plastików od uszczelek do aluminiowych pokryw? W wielu miejscach w specyfikacji uszczelki podana jest zarówno Vectra, jak i Omega.

#303 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:26

Czym się różnią uszczelki do plastików od uszczelek do aluminiowych pokryw? W wielu miejscach w specyfikacji uszczelki podana jest zarówno Vectra, jak i Omega.


Tu jest właśnie haczyk . Jedne i drugie mają inna budowę.

#304 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:31

Tu jest właśnie haczyk . Jedne i drugie mają inna budowę.


No właśnie do Vectry ciężko znaleźć. Niby mają w Intercarsie Elringa, ale nie ufam katalogom, dlatego pytałem o wizualne różnice. No i nie ma nigdzie duporingów pod śruby. Ale te są chyba identyczne jak do plastików?

#305 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:33

Czym się różnią uszczelki do plastików od uszczelek do aluminiowych pokryw? W wielu miejscach w specyfikacji uszczelki podana jest zarówno Vectra, jak i Omega.


Bo producenci głupio sugerują się symbolem silnika np: x25xe. nie myśląc że vectra i omega mimo tego samego dołu mają inną górę.
A uszczelki różnią się Tylko Półksiężycem od strony kabiny
Dodany obrazek

Dodany obrazek

#306 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:39

Tylko Półksiężycem od strony kabiny


Nie tylko .

Uszczelka do alu jest w kształcie litery T tworząc dużą powierzchnie styku dekla z głowicą.

#307 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:40

No i chyba dedykowana do Vectry jest grubsza ;)

#308 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:46

Ok, rzeczywiście widać różnicę. Elring da radę? I co z oringami pod śruby - są takie same jak z plastików?

#309 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:49

Ok, rzeczywiście widać różnicę. Elring da radę? I co z oringami pod śruby - są takie same jak z plastików?


Są takie same, możesz nawet w ASO je kupić bo cena jest śmieszna, potrzebujesz 16 sztuk.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#310 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:52

No i chyba dedykowana do Vectry jest grubsza ;)


Nie tylko .

Uszczelka do alu jest w kształcie litery T tworząc dużą powierzchnie styku dekla z głowicą.

Tak
ale tak czy inaczej chodzi o to żeby potencjalny kupujący widział ewidentną różnice i żeby mu nie wcisneli omegowej,wmawiając że pasuje też do vectry;)

Elring da radę? I co z oringami pod śruby - są takie same jak z plastików?

Tak
i
Tak

#311 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 20:58

Ok, rzeczywiście widać różnicę. Elring da radę? I co z oringami pod śruby - są takie same jak z plastików?


Elring spoko , zapytaj o oringi może mają w sklepie moto . Czy są takie jak w plastikach , nie jestem pewien ale raczej tak , ja wziąłem dekiel w rękę i poszedlem do sklepu z art gum i na poczekaniu znależli po 10gr. sztuka.

#312 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 kwietnia 2014 - 21:08

Dobra, wiem już co i jak. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

#313 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 kwietnia 2014 - 21:13

na poczekaniu znależli po 10gr. sztuka.

:o No to w ASO mają przebitke.
Ja jestem zdania że na niektórych rzeczach nie warto oszczędzać. Żeby nie robić dwa razy
Ale tu raczej nie ma przeciwwskazań. Proponuje tylko je pomiętolić czy nie są bardziej plastikowe niż gumowe:)

#314 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 21:25

:o No to w ASO mają przebitke.
Ja jestem zdania że na niektórych rzeczach nie warto oszczędzać. Żeby nie robić dwa razy
Ale tu raczej nie ma przeciwwskazań. Proponuje tylko je pomiętolić czy nie są bardziej plastikowe niż gumowe:)


Żeby jeszcze były olejo i temp. odporne to podstawa :hihi:

#315 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 kwietnia 2014 - 21:32

Żeby jeszcze były olejo i temp. odporne to podstawa :hihi:

Oooo,zapomniałem dopisać:hihi:
Co się chichocze :D Za 10gr. cudów bym się nie spodziewał;)

#316 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 22:10

Oooo,zapomniałem dopisać:hihi:
Co się chichocze :D Za 10gr. cudów bym się nie spodziewał;)


Te po 10gr. to nasza rodzima krajowa prod. kupione w sklepie do hydrauliki siłowej .:)

#317 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 kwietnia 2014 - 07:23

Nad o-ringiem jest śruba do powierzchni pokrywy przykręcona, na dobrą sprawę i bez o-ringów dało by się skręcić tak, żeby tam nic nie leciało.

#318 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2014 - 14:16

Czy za 1,60 zł warto kombinować ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#319 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 kwietnia 2014 - 15:05

Czy za 1,60 zł warto kombinować ??


Jeśli do mnie pytanie to nie warto. Tylko porządnie robić :D

Chodziło, mi o to, że nie ma co się wiele zastanawiać jakie o-ringi tam zamontować, takie ze sklepu technicznego wystarczą. Wystarczą też stare jak nie są w tragicznym stanie.
A w razie W można by i złożyć bez nich(nie namawiam, ale różne są sytuacje).

Nie mniej z uszczelkami Victor Reinz wydaje mi się bardzo mocno, że były w komplecie.

#320 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2014 - 15:11

Są dostępne i w komplecie i osobno. Wymieniałem dwa razy i stare zawsze łamały się jakby były z plastiku więc nie polecam tak montować. Przy doborze zamienników trzeba zwrócić uwagę aby się trzymały tych "wąsów" w pokrywie bo jak wpadną do wałków to dopiero może być :masakra:

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"