Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pokrywy zaworów do V6 aluminiowe.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
333 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2013 - 23:32

Soseq spruboj scotch brit'em. Nie wiem dokladnie jak to sie po polsku nazywa, ale to jest jakby druciana gabka uzywana przez lakiernikow do matowania lakieru.

#242 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 06 września 2013 - 08:10

.... druciana gabka uzywana przez lakiernikow do matowania lakieru.


Ja próbowałem i za słaba na taką obróbke.Jeżeli nie chce na pic-glanc to szczota druciana bedzie chyba najefektowniejsza.
>>Wir Leben Autos<<

#243 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 06 września 2013 - 12:06

Możesz też użyć po piaskowaniu np takiego płynu albo innych dostępnych na rynku albo tak jak koledzy mówią Piaskowanie a potem malowanie proszkowe i pokrywki jak marzenie :D

http://multirenowacj...250ml-avel.html

#244 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2013 - 12:14

Ale zdarcie tlenku aluminium powoduje szybkie powstanie nowego. A ta warstwa co jest zabezpiecza przed dalszą korozją.

Obczyszczone aluminium pokryje się szczelnie tlenkiem aluminium i nie będzie postępowała korozja.
Odczyścić tyle co z wierzchu luźne, lub odczyścić i pomalować porządnie. Czyszczenie aluminium do gołego dla samego czyszczenia nie ma sensu.

Polecam jakąś książkę z materiałoznawstwa.

#245 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 września 2013 - 17:54

Aluminium pokrywa się tlenkiem w kwasie ( nie pamiętam jakim) za pomocą elektrolizy. Potem trzeba wygotować lub wygrzać aby pory się zamknęły. Przy odrobinie szczęścia można przed wygrzaniem zabarwić w roztworze wodnym.

#246 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2013 - 18:38

Marcin a ja proponuje jeszcze inny manewr testowany na zaciskach i narazie się trzyma, może ktoś Ci pyknie w hydrografice walnie, pomaluje je podkładem jasnym i na przykład carbonik lub moro :D
http://c.wrzuta.pl/w...d49ff522a12e3/1

#247 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2013 - 19:05

Aluminium pokrywa się tlenkiem w kwasie ( nie pamiętam jakim) za pomocą elektrolizy. Potem trzeba wygotować lub wygrzać aby pory się zamknęły. Przy odrobinie szczęścia można przed wygrzaniem zabarwić w roztworze wodnym.


Nie pomyliłeś książki z przepisem kucharskim?

#248 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2013 - 19:38

:lol:

Nie przesadzajmy chłopy ;) Soseq zakupił pokrywy rocznik (+-96) więc to jakby nie było ma kilkanaście lat. Zapewne od nowości nic z nimi nie robione... Dlatego też wg mnie bez sensu robić z nimi nie wiadomo co ;)

#249 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 06 września 2013 - 19:43

:lol:

Nie przesadzajmy chłopy ;) Soseq zakupił pokrywy rocznik (+-96)

:masakra:
Popatrz dokładniej na te zdjęcia tych pokryw. :)

#250 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2013 - 19:51

No i tak mają 10-12lat :p

#251 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2013 - 19:55

:masakra:
Popatrz dokładniej na te zdjęcia tych pokryw. :)

Myślisz, że starsze? ;) Vectry B produkowali od końca '95 ;)

#252 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 06 września 2013 - 19:58

Myślisz, że starsze? ;) Vectry B produkowali od końca '95 ;)


Chodziło pewnie o wycięcia pod cewki a nie kable zapłonowe, czyli z vectry 2.6 -r2000+;)

#253 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2013 - 20:02

to ja Was pogodzę ;) pokrywy są z 2000 roku, i raczej zdecyduję się na oczyszczenie i pomalowanie proszkowe, dzięki za rady

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#254 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2013 - 20:12

Chodziło pewnie o wycięcia pod cewki a nie kable zapłonowe, czyli z vectry 2.6 -r2000+;)


No fakt. Zamotałem siem :) Faktycznie, 2.6 wychodziły only w poliftach. I znając temat... nie były to udane konstrukcje ;)

#255 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 września 2013 - 17:10

Nie pomyliłeś książki z przepisem kucharskim?


Nie pomyliłem!!
Poczytaj o oksydowaniu i barwieniu tlenku aluminium. Kiedyś dobre sprzęty audio miały fronty aluminiowe pokryte warstwą tlenku zabarwioną tą metodą np. na kolor szampański.

#256 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2013 - 19:05

Nie pomyliłem
Poczytaj o oksydowaniu i barwieniu tlenku aluminium. Kiedyś dobre sprzęty audio miały fronty aluminiowe pokryte warstwą tlenku zabarwioną tą metodą np. na kolor szampański.

główna zabawa rusznikarzy oni się tym pałają i fakt stare sprzęty były tak oksydowane

#257 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2013 - 19:20

Nie pomyliłem!!
Poczytaj o oksydowaniu i barwieniu tlenku aluminium. Kiedyś dobre sprzęty audio miały fronty aluminiowe pokryte warstwą tlenku zabarwioną tą metodą np. na kolor szampański.



Coś tam słyszałeś, ale nie do końca wiesz o co chodzi.

Jeśli chodzi o aluminium, to bardziej anodowanie jak oksydowanie.

Jednakże, to co napisałeś... co to ma do rzeczy do pokryw Soseq'a? On chciał je wyczyścić a nie do gabloty na wystawę wstawiać.

Oczywiście, można anodować stopy AL, można zmienić kolor? Ale rzucasz takimi hasłami jak by to było jak upiec ciasto a do tego trzeba trochę sprzętu i wiedzy.

Wiadomo, że nikt nie będzie pokryw anodował.

A jak pisałem, nie zabezpieczone aluminium pokrywa się tlenkiem, który to jest szczelną ochroną dla materiały wgłąb przed korozją. Inaczej mówiąc, skorodowane aluminium na powierzchni, nie koroduje wgłąb, odczyszczenie spowoduje odsłonięcie świeżej warstwy która zacznie się utleniać od leżenia na półce nawet.

Więc sensownie jest odczyścić szczotką drucianą i tyle, nie ma co pucować i polerować jak się nie chce potem malować, chyba, że się chce.


A anodowanego aluminium sporo do okoła, klapki telefonów lepszych często są z anodowanego aluminium. EF81 ma tył z anodowanych stopów magnezu. Jakieś breloczki czasem, co fajniejsze rzeczy z alu.

#258 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 września 2013 - 20:30

Coś tam słyszałeś, ale nie do końca wiesz o co chodzi.

Jeśli chodzi o aluminium, to bardziej anodowanie jak oksydowanie.

Jednakże, to co napisałeś... co to ma do rzeczy do pokryw Soseq'a? On chciał je wyczyścić a nie do gabloty na wystawę wstawiać.

Oczywiście, można anodować stopy AL, można zmienić kolor? Ale rzucasz takimi hasłami jak by to było jak upiec ciasto a do tego trzeba trochę sprzętu i wiedzy.

Wiadomo, że nikt nie będzie pokryw anodował.

A jak pisałem, nie zabezpieczone aluminium pokrywa się tlenkiem, który to jest szczelną ochroną dla materiały wgłąb przed korozją. Inaczej mówiąc, skorodowane aluminium na powierzchni, nie koroduje wgłąb, odczyszczenie spowoduje odsłonięcie świeżej warstwy która zacznie się utleniać od leżenia na półce nawet.

Więc sensownie jest odczyścić szczotką drucianą i tyle, nie ma co pucować i polerować jak się nie chce potem malować, chyba, że się chce.


A anodowanego aluminium sporo do okoła, klapki telefonów lepszych często są z anodowanego aluminium. EF81 ma tył z anodowanych stopów magnezu. Jakieś breloczki czasem, co fajniejsze rzeczy z alu.


No cóż, nie będę się z kolegą spierał. Oksydowanie to pokrywanie metalu warstwą tlenku - ogólnie, sposobów jest wiele, np. anodowanie. Wspomniałem o tym bo była mowa o warstwie tlenku. Są firmy co wykonują takie procesy, a wszystko zależy od zasobności portfela.
A wracając do tematu to sposobów jest wiele, można szczotką, można wypiaskować, wyszkielkować i malować proszkowo, lub pomalować dobrą farbą termiczną w aerozolu pamiętając o odtłuszczeniu

#259 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2013 - 22:07

można jeszcze sodowanie zrobić:D

#260 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2013 - 20:32

odebrałem dziś pokrywy z piaskowania i malowania, wyglądają teraz tak
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin