Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pokrywy zaworów do V6 aluminiowe.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
333 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2011 - 15:07

czesto mozna kupic w necie po "okazyjnej" cenie



tylko ze jak okaza sie krzywe to ta okazja bedzie kosztowala 2 razy wiecej:)

#182 OFFLINE   jaro78p

jaro78p
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 21 marca 2011 - 19:45

Dziękuję za przesłane zapytanie ofertowe.

Jeżeli chodzi o wykonanie odlewów aluminiowych metodą wtrysku wysokociśnieniowego (taką metoda odlewa się u nas pokrywy głowic)
to tak zwane „większe zamówienie” jest to ilość około 10 tys sztuk.

Wykonanie takiego odlewu wiąże się z wykonaniem oprzyrządowania, bez którego nie da się nic zrobić. Koszt takiej formy to przedział cenowy około 80 tys zł.

Wykonywanie odlewów wysokociśnieniowych opłacalne jest dopiero przy tak dużych ilościach, ze względu na duże wkłady inwestycyjne w narzędzia.

Oto odpowiedź jedna z kilku podobnych z rożnych firm.
Sorry że to tak długo trwa ale próbuje znaleźć firmę która mogła by coś takiego wykonać w sensownej cenie.

#183 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marca 2011 - 20:18

Oto odpowiedź jedna z kilku podobnych z rożnych firm.
Sorry że to tak długo trwa ale próbuje znaleźć firmę która mogła by coś takiego wykonać w sensownej cenie.


Przecież to było pewne. TC82 pisał o podobnej sytuacji jakiś czas temu http://forum.omegakl...9&postcount=138 Ale trzymam kciuki za wytrwałość w znalezieniu firmy w podjęciu się produkcji pokryw :)

#184 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 21 marca 2011 - 20:23

wymieniłem pokrywy (na oryginał) i narazie spokój (uszczelki Victor Reinz + pasta w tubce 300st. C). Kupiłem używki jak zaręczał sprzedający w stanie bdb. i faktycznie takie były (w komplecie były nawet uszczele ale i tak wymieniłem na nowe). Jestem ciekaw na jak długo uporałem się z tym problemem, ale myslę że przy odpowiedniej wymianie kilka lat z glowy, dlatego czasem trzeba sie zastanowić czy opłaca sie dopłata do alu (zwłaszcza w tej cenie jaką proponował mi kolega klubowicz). W końcu nie kazdy będzie jeździł autem do końca życia.

#185 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2011 - 20:29

Oto odpowiedź jedna z kilku podobnych z rożnych firm.
Sorry że to tak długo trwa ale próbuje znaleźć firmę która mogła by coś takiego wykonać w sensownej cenie.


Potrzebowales az 19 stron zeby to zrozumiec?

#186 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 marca 2011 - 23:32

wymieniłem pokrywy (na oryginał) i narazie spokój (uszczelki Victor Reinz + pasta w tubce 300st. C). Kupiłem używki jak zaręczał sprzedający w stanie bdb. i faktycznie takie były (w komplecie były nawet uszczele ale i tak wymieniłem na nowe). Jestem ciekaw na jak długo uporałem się z tym problemem, ale myslę że przy odpowiedniej wymianie kilka lat z glowy, dlatego czasem trzeba sie zastanowić czy opłaca sie dopłata do alu (zwłaszcza w tej cenie jaką proponował mi kolega klubowicz). W końcu nie kazdy będzie jeździł autem do końca życia.


ja mam u siebie pastki auto ma 260 tys /km nalatane, w momencie kupna auta pokrywy lekko sie pocily po zewnetrzenej stronie wyczyscilem odme udroznilem wszystkie przewody, przejechalem okolo 40tys,km i uszczelek jeszcze nie wymienialem i nie mysle zeby mi to szybko grozilo

jesli chodzi o te pokrywy alu (2.6 i 3.2) to byly moje, cena byla dosyc wysoka ale wyglada ze nie zbyt wyska skoro poszly na alledrogo pierszego dnia


odnosnie pomyslu kolegi jaro to koszt samych martyc to kilkanascie tys PLN nie liczac materialu i wielu innych czynnikow ktore wplywaja na cene
nie mysle zeby dlo rade to ogarnac w kwocie nizszej niz mozna kupic w ASO

#187 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 10:39

Mam 2 pytania odnośnie alu pokryw z Vectry:

1. Czy ktokolwiek kto zmienił org pokrywy na aluminiowe Vectry próbował je przerobić by wlew oleju był w tym samym miejscu co w oryginalnych (plastykowych)??

2. Kto zamienił pokrywy na te od Vectry jak teraz dolewa olej -tzn spoko czy są jakieś problemy -np trudny dostęp, lub trzeba najpierw coś zdjąć/odkręcić by wlać olej do silnika??

#188 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 czerwca 2013 - 10:55

Mam 2 pytania odnośnie alu pokryw z Vectry:

1. Czy ktokolwiek kto zmienił org pokrywy na aluminiowe Vectry próbował je przerobić by wlew oleju był w tym samym miejscu co w oryginalnych (plastykowych)??

2. Kto zamienił pokrywy na te od Vectry jak teraz dolewa olej -tzn spoko czy są jakieś problemy -np trudny dostęp, lub trzeba najpierw coś zdjąć/odkręcić by wlać olej do silnika??


lejek z dłuższą nóżką i nie ma najmniejszego problemu

#189 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:16

lejek z dłuższą nóżką i nie ma najmniejszego problemu

Dzięki :)

A dostęp dla palców by odkręcić korek wlewu oleju jest ciasnawy czy każdą ręką da rady?

Pytam gdyż mam duże łapska więc nie chciałbym niespodzianek po zainwestowaniu w zmianę pokryw na tę od Viki...

#190 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:18

Dzięki :)

A dostęp dla palców by odkręcić korek wlewu oleju jest ciasnawy czy każdą ręką da rady?

Pytam gdyż mam duże łapska więc nie chciałbym niespodzianek po zainwestowaniu w zmianę pokryw na tę od Viki...


też nie mam małej łapy a korek odkręcam bez problemu

#191 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:29

Tylko ciasno się wtedy robi i nie trudno przycisnac jakis kabelek korkiem wlewowym. Ja u siebie musialem wyjmowac filtr kabinowy i od strony wycieraczek odkrecac korek.

Po drugie dla mnie pokrywy aluminiowe nie sa w tym aucie potrzebne, choc wcale nie powiedziane, ze nie wskazane.

U siebie jak zakładałem na prawej glowicy, patrzac na auto od maski, pokrywe aluminiowa to nie uzywałem grama sylikonu. Dobry wujek erling z niemiec przychodzi z pomoca. Dobrze odtłuścić powierzchnie, idealnie wyczyscic pokrywy w miejscu wejsc uszczelki aby jakies drobinki czegokolwiek nie podważały uszczelki, pokrywy równiez odtluscic benzyna, nie załować tylko jechac pedzelkiem po całości. Całość skrecilem na 8 nm dynanometrykiem rzecz jasna.

Drugiej głowicy lewej nie mogłem zrobić, z tego względu ze panewki miały poukręcane gwinty. Ktoś na 'oko' wcześniej montował plastiki i przesadził z siłą na większości srub. I dałem do mechaniora aby wstawił reparaturki i załozył aluma. Siedziałem teraz z bite 3h aby usunąć tonę sylikonu z glowicy. Ocet, benzyna nic nie pomagały. Trzeba było nozykiem siedzieć i skrobać. Suma sumarum na samej uszczelce nic nie ciekło, a na uszczelce z sylikonem tak, nie koniecznie uważam, że to wina sylikonu bo mechanior na pewno coś spartaczył, bo glowice odluszczalem z 8 razy i co każdy raz inna czysta szmatką.

Na pokrywy plastikowe nowe uszczelki erlinga oraz uszczelki pod sruby też erlinga i nie będzie ciec. Wszystko po mojemu to kwestia przygotowania. Jak ktoś ledwo sciagnie stara uszczelke a zakłada już drugą to nie ma sie co dziwić ze problem szybko wroci. Aha, do plastików uszczelki na pokrywe są dwie, w przypadku aluminiowych na cala pokrywe jest jedna uszczelka. Niestety dwie uszczelki to nic pomocnego przy montarzu, moze spaść czy podejsć jakoś mało sensownie. Dlatego też ja uzyłem niewielkich ilości superglue. Bardzo niewielkich. Tyle zeby przyłapać w najbardziej newralgicznych miejscach uszczelke i oringi śrub. Ma się 100% pewności, że uszczelka się nie podwinie. Po założeniu trzeba wziąć lustereczko i spojrzeć z tyłu czy uszczelka dobrze leży. Równomiernie po skosie przykrecac, a na koncu wszystko rowniez po skosie dynanometrykiem na 8nm dociagnac. Fajnie jest wszystko wybebeszyc. Z racji tego, ze jestem niski mam problem niekiedy dojsc do centrum silnika bez wychylania sie. DLatego wyciagnalem sobie multiram i usiadlem na chlodnicy :) Wiem, ze wszystko sie ladnie pisze a co innego robi, ale na prawde każda praca wymaga czasu. Jak swóje dekle zaczałem rozkładać w poniedziałek tak wszystko skończyłem w czwartek i to wcale wolno nie pracująć bo od 13-14 do 20-21, ale czyściłem wszystko pokolei jak szło.

#192 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:44

Tylko ciasno się wtedy robi i nie trudno przycisnac jakis kabelek korkiem wlewowym. Ja u siebie musialem wyjmowac filtr kabinowy i od strony wycieraczek odkrecac korek.

Po drugie dla mnie pokrywy aluminiowe nie sa w tym aucie potrzebne, choc wcale nie powiedziane, ze nie wskazane.

U siebie jak zakładałem na prawej glowicy, patrzac na auto od maski, pokrywe aluminiowa to nie uzywałem grama sylikonu. Dobry wujek erling z niemiec przychodzi z pomoca. Dobrze odtłuścić powierzchnie, idealnie wyczyscic pokrywy w miejscu wejsc uszczelki aby jakies drobinki czegokolwiek nie podważały uszczelki, pokrywy równiez odtluscic benzyna, nie załować tylko jechac pedzelkiem po całości. Całość skrecilem na 8 nm dynanometrykiem rzecz jasna.

Drugiej głowicy lewej nie mogłem zrobić, z tego względu ze panewki miały poukręcane gwinty. Ktoś na 'oko' wcześniej montował plastiki i przesadził z siłą na większości srub. I dałem do mechaniora aby wstawił reparaturki i załozył aluma. Siedziałem teraz z bite 3h aby usunąć tonę sylikonu z glowicy. Ocet, benzyna nic nie pomagały. Trzeba było nozykiem siedzieć i skrobać. Suma sumarum na samej uszczelce nic nie ciekło, a na uszczelce z sylikonem tak, nie koniecznie uważam, że to wina sylikonu bo mechanior na pewno coś spartaczył, bo glowice odluszczalem z 8 razy i co każdy raz inna czysta szmatką.

Na pokrywy plastikowe nowe uszczelki erlinga oraz uszczelki pod sruby też erlinga i nie będzie ciec. Wszystko po mojemu to kwestia przygotowania. Jak ktoś ledwo sciagnie stara uszczelke a zakłada już drugą to nie ma sie co dziwić ze problem szybko wroci. Aha, do plastików uszczelki na pokrywe są dwie, w przypadku aluminiowych na cala pokrywe jest jedna uszczelka. Niestety dwie uszczelki to nic pomocnego przy montarzu, moze spaść czy podejsć jakoś mało sensownie. Dlatego też ja uzyłem niewielkich ilości superglue. Bardzo niewielkich. Tyle zeby przyłapać w najbardziej newralgicznych miejscach uszczelke i oringi śrub. Ma się 100% pewności, że uszczelka się nie podwinie. Po założeniu trzeba wziąć lustereczko i spojrzeć z tyłu czy uszczelka dobrze leży. Równomiernie po skosie przykrecac, a na koncu wszystko rowniez po skosie dynanometrykiem na 8nm dociagnac. Fajnie jest wszystko wybebeszyc. Z racji tego, ze jestem niski mam problem niekiedy dojsc do centrum silnika bez wychylania sie. DLatego wyciagnalem sobie multiram i usiadlem na chlodnicy :) Wiem, ze wszystko sie ladnie pisze a co innego robi, ale na prawde każda praca wymaga czasu. Jak swóje dekle zaczałem rozkładać w poniedziałek tak wszystko skończyłem w czwartek i to wcale wolno nie pracująć bo od 13-14 do 20-21, ale czyściłem wszystko pokolei jak szło.

nie zauważyłem żadnych kabelków które można przyciąć korkiem, to naprawde masz tam ciasno jak żeś tak korek odkręcał:masakra:
bez żadnego problemu odkręcam u siebie ręką

#193 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:46

Pewnie masz rację, nie dodałem, że ja mam u siebie tam komputer gazu, od którego wiadomo idzie dużo kabli i pare podciśnień. Jednym słowem bałagan z deka :omg:

#194 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:47

Co jest potrzebne do wymiany plastykowych pokryw na alu od Viki??

Wiadomo że uszczelki pod pokrywy od Viki, czerwony silikon, oringi pod śruby i co jeszcze?

Korek wlewu pasuje od Omi czy potrzebny od Viki?
Oringi pod śruby pokryw nadal pasują od Omi czy potrzebne od Viki?

Rozumiem że po zmianie pokryw na te od Viki wlew oleju będzie po lewej stronie koło podszybia -patrząc od przodu pojazdu?

#195 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:54

Pewnie masz rację, nie dodałem, że ja mam u siebie tam komputer gazu, od którego wiadomo idzie dużo kabli i pare podciśnień. Jednym słowem bałagan z deka :omg:


spoko, to wszystko wyjaśnia :pokoj:

#196 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 12:23

Rozumiem że po zmianie pokryw na te od Viki wlew oleju będzie po lewej stronie koło podszybia -patrząc od przodu pojazdu?


Wygląda to tak:D

#197 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 czerwca 2013 - 12:27

Co jest potrzebne do wymiany plastykowych pokryw na alu od Viki??

Wiadomo że uszczelki pod pokrywy od Viki, czerwony silikon, oringi pod śruby i co jeszcze?

Korek wlewu pasuje od Omi czy potrzebny od Viki?
Oringi pod śruby pokryw nadal pasują od Omi czy potrzebne od Viki?

Rozumiem że po zmianie pokryw na te od Viki wlew oleju będzie po lewej stronie koło podszybia -patrząc od przodu pojazdu?


Jezu człowieku. Zlituj się nade mną i nad innymi userami tego forum.

ŻADNEGO CZERWONEGO SILIKONU

Oringi możesz kupić w każdym sklepie, który zajmuje się motoryzacja. Grunt, żeby się rozmiar zgadzał. W Aluminiowych chyba nie ma tych oringów pod sruby, W plastikach na pewno.

#198 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 12:32

W Aluminiowych chyba nie ma tych oringów pod sruby, W plastikach na pewno.


W aluminiowych też są oringi:p

#199 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 16:47

Jezu człowieku. Zlituj się nade mną i nad innymi userami tego forum.

ŻADNEGO CZERWONEGO SILIKONU

Powtarzam to co niejeden napisał w niejednym wątku-m. in. Beast.

Może wytłumaczysz dlaczego proponujesz by nie użyć silikonu -w fabrycznych miejscach?
Chyba że Ci chodzi by użyć silikon innego koloru niż czerwonego?

Wygląda to tak:D

Robert a możesz wstawić zdjęcie z założonym kompletnym osprzętem silnika?

#200 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 czerwca 2013 - 18:23

http://forum.omegakl...

post 98

Powtarzam to co niejeden napisał w niejednym wątku-m. in. Beast.

Może wytłumaczysz dlaczego proponujesz by nie użyć silikonu -w fabrycznych miejscach?
Chyba że Ci chodzi by użyć silikon innego koloru niż czerwonego?


Robert a możesz wstawić zdjęcie z założonym kompletnym osprzętem silnika?


tam masz moje dwie fotki