

Jaki interfejs i OBD ?
#1
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 06:42
Z góry przepraszam jeśli powielę temat ale obszukałem forum i nic nie znalazłem na ten temat.
Chciałby kupić interfejs do Omegi ale nie wiem jaki powinienem wybrać tym bardziej, że jestem laik w te sprawy. W necie widziałem m.in 2 rodzaje. Jeden to interfejs do opli 1997-2004 za ok 100 zł a drugi interfejs 1990-2009 CAN za ok 300 zł. Czy ten tańszy będzie działał w Omedze z 1994r?
I jaki program diagnostyczny jest dobry?
Druga sprawa. Nie mam pojęcia pod które łącze diagnostyczne podłączyć. Koło bezpieczników pod kierownicą mam łącze 16 pinowe.A pod maską koło szyby, od strony pasażera, przy wiązce przewodów jest łącze 10 pinowe.
Proszę o podpowiedź jaki zestaw diagnostyczny byłby dobry do mojej Omegi, który by napewno działał.
Dzięki z góry.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 07:43
Uderz do nich po informacje lub poszukaj na forum.
Zlacze diagnostyczne jest pod kierownica przy bezpiecznikach.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#3
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 08:00
Koledzy PIWEK i BESTB na forum maja w ofercie fejsy do omegi. Przez wielu juz sprawdzone wiec nie ma niebezpieczenstwa, ze kupisz cos nie teges.
Uderz do nich po informacje lub poszukaj na forum.
Zlacze diagnostyczne jest pod kierownica przy bezpiecznikach.
Ok dzięki. Zapytam się.
#4
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 12:53
#5
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 13:08
Piwek od dawna nie był na forum, sam do niego jakiś czas temu pisałem
#6
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 13:24
na forum bylo setki razy albo opel scanner albo op-com a zlacze diagnostyczne jest tylko jedno i to jest to w skrzynce bezpiecznikow w aucie
A mógłbyś doradzić, który byłby najlepszy tzn. opel scanner, op-com czy może TECH 2. Może coś innego jeszcze jest. Chodzi mi o taki, który zdiagnozuje wszelkie błędy, skasuje je, odczyta inne parametry. No i oczywiście po polsku i prosty w obsłudze jak cep.
Dzięki.
#7
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 18:08
#8
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2018 - 21:23
http://allegro.pl/in...03-09f758be9335czy takie cos pomoze mi w znalezieniu przyczyny szarpania kasowania bledu?
#9
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2018 - 23:52
#10
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2018 - 19:34
Powinno dać radę bo chodzi ci żeby błędy zaczytac i ewentualnie skasować tak??
tak wiesz o co chodzi, teraz np pali mi sie check i kuleje jak ruszam na lpg, na pb slabiej, i chcialbym wiedziec czy swieca, sonda czy cos innego, a podjechac na warsztat i non stop po 20-50zl to wiesz...
chyba ze jakies propozycje?
#11
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2018 - 20:12
Do jakiego silnika?
Do Omci z pierwszych roczników sprawdzi się OpelScanner, a do młodszych OpCOM.
W inne softy bym się nie bawił, bo nie ogarniają tego, co te dwa powyżej.
#12
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2018 - 22:31
Spróbuj odpiąć przeplywke i zobacz czy będzie lepiej a jaki masz silnik bo nie widzę w opisie
#13
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2018 - 22:43
Poszukaj na forum jest metoda gas hamulec i sam błędy odczytasz bez programu. Jeżeli check się pali to coś zdechło ale trudno stwierdzić co bo kazda z tych rzeczy moze dawać podobne objawy....
Spróbuj odpiąć przeplywke i zobacz czy będzie lepiej a jaki masz silnik bo nie widzę w opisie
mam 2,5 cdx 96r. na pb niby ciagnie ale wydaje mi sie ze powinien lepiej, dzis na lpg czasem zalapal i ciagnal przez chwile i potem trzesie itd a moze jeszcze filtry, znajomy mowil ze jak mu dalem ostro w rure mogl pasek przeskoczyc, moze tak byc?
wiecie jak to jest dac komus auto... zaraz bedzie pol silnika do wymiany... sprawdze z tym przeplywomierzem swiece sprawdzilem tylko 1 za zimno nie chce mi sie narazie tyle rozbierac
dzis w nocy ladowalem aku rano gdy jechalem na pb check sie nie palil, jak przelaczyl sie na gaz check sie zapalil, ale na pb czasem kuleje i jest slabszy takie wrazenie jak np... , asr, w zime pytanie czy cewka moze raz dawac raz nie?
Edytowany przez cinu22, 16 stycznia 2018 - 20:27.
#14
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2018 - 20:30
Poszukaj na forum jest metoda gas hamulec i sam błędy odczytasz bez programu. Jeżeli check się pali to coś zdechło ale trudno stwierdzić co bo kazda z tych rzeczy moze dawać podobne objawy....
Spróbuj odpiąć przeplywke i zobacz czy będzie lepiej a jaki masz silnik bo nie widzę w opisie
probowalem wciskac gaz hamulec ale nic nie mruga
#15
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2018 - 22:13
Temat o odczytywaniu błędów znajduje się w dziale sprawdzone porady.
Ciebie interesuje metoda "na spinacz". Metoda gaz-hamulec działa w silnikach benzynowych 2.2 16v , 2.6v6 , 3.2v6
Co do softu do tego silnika to najlepiej podejdzie OpelScanner.
Ps. Na Twoim miejscu zacząłbym od resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora np. na noc. Następnie jazda na samej benzynie i potem regulacja instalki od gazu u gazownika. Być może, gaz rozjechał mapy wtrysków na benzynie i stąd te problemy.
Oczywiście sczytaj też błędy spinaczem- 5 i 6 pin od góry od prawej w gnieździe diagnostycznym (gniazdo znajduje się pod kierownicą obok bezpieczników)
Edytowany przez arek1981, 16 stycznia 2018 - 22:39.
#16
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2018 - 20:46
Temat o odczytywaniu błędów znajduje się w dziale sprawdzone porady.
Ciebie interesuje metoda "na spinacz". Metoda gaz-hamulec działa w silnikach benzynowych 2.2 16v , 2.6v6 , 3.2v6
Co do softu do tego silnika to najlepiej podejdzie OpelScanner.
Ps. Na Twoim miejscu zacząłbym od resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora np. na noc. Następnie jazda na samej benzynie i potem regulacja instalki od gazu u gazownika. Być może, gaz rozjechał mapy wtrysków na benzynie i stąd te problemy.
Oczywiście sczytaj też błędy spinaczem- 5 i 6 pin od góry od prawej w gnieździe diagnostycznym (gniazdo znajduje się pod kierownicą obok bezpieczników)
dzieki za fachowa rade... mialem odlaczony aku na noc i na pb check sie nie zapalil jak wlaczyl sie gaz od razu check.
sprawdze jeszcze spinacz
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2018 - 10:52
czy dobrze czytam moje bledy? 17 93 48 31 ?
wg mnie wręcz wzorowo
Podepnę się pod temat. Ma ktoś namiar na sprawdzony interfejs do mojej Omy? konkretniej muszę ogarnąć samopoziomowanie xenonów, najlepiej z możliwością ich ustawienia z poziomu interfejsu. Na alledrogo i innych portalach jest tego zatrzęsienie, a nie chciał bym kupić jakiegoś g***a które będzie gubiło połączenie co pół minuty jak to miałem wcześniej z kablem do VAGów.
Ewentualnie czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy wspomniani kiedyś koledzy PIWEK i BESTB dalej mają coś sprawdzonego do zaoferowania?
#19
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2018 - 19:50
wg mnie wręcz wzorowo
Podepnę się pod temat. Ma ktoś namiar na sprawdzony interfejs do mojej Omy? konkretniej muszę ogarnąć samopoziomowanie xenonów, najlepiej z możliwością ich ustawienia z poziomu interfejsu. Na alledrogo i innych portalach jest tego zatrzęsienie, a nie chciał bym kupić jakiegoś g***a które będzie gubiło połączenie co pół minuty jak to miałem wcześniej z kablem do VAGów.
Ewentualnie czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy wspomniani kiedyś koledzy PIWEK i BESTB dalej mają coś sprawdzonego do zaoferowania?
czy wiesz moze co to oznacza ten blad 17-czujnik spalania stukowego? czyli czy jest do wymiany czy po prostu przez to ze mi kuleje i strzela na lpg on daje znac? jak rozumiec ten blad? 17 jest to strona kolo filtra powietrza czy kolo kierowcy? dodam ze engine wyskoczyl mi jak ostro lecialem przez obwodnice, i dodam jeszcze ze zauwarzylem ze kabel od czujnika stukowego(strona kierowcy) jest lekko przetarty tylko do bialego kabelka
Edytowany przez cinu22, 23 stycznia 2018 - 19:56.
#20
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2018 - 09:22
czy wiesz moze co to oznacza ten blad 17-czujnik spalania stukowego? czyli czy jest do wymiany czy po prostu przez to ze mi kuleje i strzela na lpg on daje znac? jak rozumiec ten blad? 17 jest to strona kolo filtra powietrza czy kolo kierowcy? dodam ze engine wyskoczyl mi jak ostro lecialem przez obwodnice, i dodam jeszcze ze zauwarzylem ze kabel od czujnika stukowego(strona kierowcy) jest lekko przetarty tylko do bialego kabelka
Kod 17 z tego co widzę oznacza czujnik spalania stukowego 2 czyli to będzie strona pasażera/ filtra powietrza. Tyle że dla układu MULTEC kod 17 oznacza już wtryskiwacz, więc w pierwszej kolejności musiał byś się upewnić jaki masz układ. Czy tak, czy tak to bez podpięcia kompa ciężko mi powiedzieć wiele więcej.Komp powinien pokazać czy to tylko wyjście poza zakres spowodowane przez LPG, czy np brak masy/ sygnału. Z wtryskiem ta sama bajka. Może lać, może mu sygnału momentami brakować itp...
Kabel jak jest jakiś przetarty to sprawdź dokładnie czy cały i zaizoluj dla spokoju ducha.
Tyle mi do głowy przychodzi. Specjalistą nie jestem i na pewno znajdziesz kogoś bardziej ogarniętego w tych tematach na forum. Szczególnie że kompem się jeszcze w omie nie bawiłem bo go jeszcze nie mam.