Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki interfejs i OBD ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Erotique

Erotique
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-09-2008
  • Skąd: Mazury

Napisany 29 kwietnia 2010 - 06:42

Witam

Z góry przepraszam jeśli powielę temat ale obszukałem forum i nic nie znalazłem na ten temat.

Chciałby kupić interfejs do Omegi ale nie wiem jaki powinienem wybrać tym bardziej, że jestem laik w te sprawy. W necie widziałem m.in 2 rodzaje. Jeden to interfejs do opli 1997-2004 za ok 100 zł a drugi interfejs 1990-2009 CAN za ok 300 zł. Czy ten tańszy będzie działał w Omedze z 1994r?
I jaki program diagnostyczny jest dobry?

Druga sprawa. Nie mam pojęcia pod które łącze diagnostyczne podłączyć. Koło bezpieczników pod kierownicą mam łącze 16 pinowe.A pod maską koło szyby, od strony pasażera, przy wiązce przewodów jest łącze 10 pinowe.

Proszę o podpowiedź jaki zestaw diagnostyczny byłby dobry do mojej Omegi, który by napewno działał.

Dzięki z góry.

Pozdrawiam
Erotique

#2 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2010 - 07:43

Koledzy PIWEK i BESTB na forum maja w ofercie fejsy do omegi. Przez wielu juz sprawdzone wiec nie ma niebezpieczenstwa, ze kupisz cos nie teges.
Uderz do nich po informacje lub poszukaj na forum.
Zlacze diagnostyczne jest pod kierownica przy bezpiecznikach.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#3 OFFLINE   Erotique

Erotique
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-09-2008
  • Skąd: Mazury

Napisany 29 kwietnia 2010 - 08:00

Koledzy PIWEK i BESTB na forum maja w ofercie fejsy do omegi. Przez wielu juz sprawdzone wiec nie ma niebezpieczenstwa, ze kupisz cos nie teges.
Uderz do nich po informacje lub poszukaj na forum.
Zlacze diagnostyczne jest pod kierownica przy bezpiecznikach.


Ok dzięki. Zapytam się.
Erotique

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2010 - 12:53

na forum bylo setki razy albo opel scanner albo op-com a zlacze diagnostyczne jest tylko jedno i to jest to w skrzynce bezpiecznikow w aucie

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2010 - 13:08

to pod maską 10-pinowe może być złączem kompa lpg

Piwek od dawna nie był na forum, sam do niego jakiś czas temu pisałem

#6 OFFLINE   Erotique

Erotique
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-09-2008
  • Skąd: Mazury

Napisany 29 kwietnia 2010 - 13:24

na forum bylo setki razy albo opel scanner albo op-com a zlacze diagnostyczne jest tylko jedno i to jest to w skrzynce bezpiecznikow w aucie


A mógłbyś doradzić, który byłby najlepszy tzn. opel scanner, op-com czy może TECH 2. Może coś innego jeszcze jest. Chodzi mi o taki, który zdiagnozuje wszelkie błędy, skasuje je, odczyta inne parametry. No i oczywiście po polsku i prosty w obsłudze jak cep.
Dzięki.
Erotique

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2010 - 18:08

Tobie starczy OS zrobi wszystko, znaczy odczyta i skasuje i jest po polsku i ogólnie jest tańszy niż OP

#8 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 stycznia 2018 - 21:23

http://allegro.pl/in...03-09f758be9335czy takie cos pomoze  mi w znalezieniu przyczyny szarpania kasowania bledu?



#9 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2018 - 23:52

Powinno dać radę bo chodzi ci żeby błędy zaczytac i ewentualnie skasować tak??

#10 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 stycznia 2018 - 19:34

Powinno dać radę bo chodzi ci żeby błędy zaczytac i ewentualnie skasować tak??

tak wiesz o co chodzi, teraz np pali mi sie check i kuleje jak ruszam na lpg, na  pb slabiej,  i chcialbym wiedziec czy swieca, sonda czy cos innego, a podjechac na warsztat i non stop po 20-50zl to wiesz... 


chyba  ze jakies propozycje?



#11 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2018 - 20:12

Do jakiego silnika?

Do Omci z pierwszych roczników sprawdzi się OpelScanner, a do młodszych OpCOM.

W inne softy bym się nie bawił, bo nie ogarniają tego, co te dwa powyżej.



#12 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2018 - 22:31

Poszukaj na forum jest metoda gas hamulec i sam błędy odczytasz bez programu. Jeżeli check się pali to coś zdechło ale trudno stwierdzić co bo kazda z tych rzeczy moze dawać podobne objawy....
Spróbuj odpiąć przeplywke i zobacz czy będzie lepiej a jaki masz silnik bo nie widzę w opisie

#13 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 stycznia 2018 - 22:43

Poszukaj na forum jest metoda gas hamulec i sam błędy odczytasz bez programu. Jeżeli check się pali to coś zdechło ale trudno stwierdzić co bo kazda z tych rzeczy moze dawać podobne objawy....
Spróbuj odpiąć przeplywke i zobacz czy będzie lepiej a jaki masz silnik bo nie widzę w opisie

mam 2,5 cdx 96r. na pb niby ciagnie  ale wydaje mi  sie ze  powinien lepiej, dzis na lpg czasem zalapal i ciagnal przez chwile i potem trzesie itd a moze jeszcze filtry, znajomy mowil  ze jak mu  dalem  ostro w rure mogl pasek przeskoczyc, moze tak  byc?

wiecie jak to  jest  dac komus auto... zaraz bedzie pol silnika do wymiany... sprawdze z tym przeplywomierzem  swiece sprawdzilem tylko 1 za zimno nie chce mi sie narazie tyle rozbierac

 

dzis w nocy ladowalem aku rano gdy jechalem na pb check  sie nie palil, jak przelaczyl sie na  gaz check  sie  zapalil, ale  na  pb  czasem  kuleje  i  jest  slabszy takie wrazenie jak  np...  , asr, w zime  pytanie czy cewka moze raz dawac raz nie? 


Edytowany przez cinu22, 16 stycznia 2018 - 20:27.


#14 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2018 - 20:30


Poszukaj na forum jest metoda gas hamulec i sam błędy odczytasz bez programu. Jeżeli check się pali to coś zdechło ale trudno stwierdzić co bo kazda z tych rzeczy moze dawać podobne objawy....
Spróbuj odpiąć przeplywke i zobacz czy będzie lepiej a jaki masz silnik bo nie widzę w opisie

 

 

probowalem wciskac gaz hamulec ale  nic  nie  mruga



#15 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2018 - 22:13

Temat o odczytywaniu błędów znajduje się w dziale sprawdzone porady.

Ciebie interesuje metoda "na spinacz". Metoda gaz-hamulec działa w silnikach benzynowych 2.2 16v , 2.6v6 , 3.2v6

Co do softu do tego silnika to najlepiej podejdzie OpelScanner.

Ps. Na Twoim miejscu zacząłbym od resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora np. na noc. Następnie jazda na samej benzynie i potem regulacja instalki od gazu u gazownika. Być może, gaz rozjechał mapy wtrysków na benzynie i stąd te problemy.

Oczywiście sczytaj też błędy spinaczem- 5 i 6 pin od góry od prawej w gnieździe diagnostycznym (gniazdo znajduje się pod kierownicą obok bezpieczników)


Edytowany przez arek1981, 16 stycznia 2018 - 22:39.


#16 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 stycznia 2018 - 20:46

Temat o odczytywaniu błędów znajduje się w dziale sprawdzone porady.

Ciebie interesuje metoda "na spinacz". Metoda gaz-hamulec działa w silnikach benzynowych 2.2 16v , 2.6v6 , 3.2v6

Co do softu do tego silnika to najlepiej podejdzie OpelScanner.

Ps. Na Twoim miejscu zacząłbym od resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora np. na noc. Następnie jazda na samej benzynie i potem regulacja instalki od gazu u gazownika. Być może, gaz rozjechał mapy wtrysków na benzynie i stąd te problemy.

Oczywiście sczytaj też błędy spinaczem- 5 i 6 pin od góry od prawej w gnieździe diagnostycznym (gniazdo znajduje się pod kierownicą obok bezpieczników)

dzieki za  fachowa  rade... mialem odlaczony aku na noc i na pb check sie nie  zapalil  jak wlaczyl sie  gaz od  razu check.


sprawdze jeszcze spinacz



#17 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 stycznia 2018 - 18:46

czy dobrze czytam moje bledy?

17

93

48

31

?



#18 OFFLINE   whiget

whiget
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-01-2017
  • Skąd: Zambrów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2018 - 10:52

czy dobrze czytam moje bledy? 17 93 48 31 ?

wg mnie wręcz wzorowo  :) 

 

Podepnę się pod temat. Ma ktoś namiar na sprawdzony interfejs do mojej Omy? konkretniej muszę ogarnąć samopoziomowanie xenonów, najlepiej z możliwością ich ustawienia z poziomu interfejsu. Na alledrogo i innych portalach jest tego zatrzęsienie, a nie chciał bym kupić jakiegoś g***a które będzie gubiło połączenie co pół minuty jak to miałem wcześniej z kablem do VAGów.

Ewentualnie czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy wspomniani kiedyś koledzy PIWEK i BESTB dalej mają coś sprawdzonego do zaoferowania?



#19 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 stycznia 2018 - 19:50

wg mnie wręcz wzorowo  :)

 

Podepnę się pod temat. Ma ktoś namiar na sprawdzony interfejs do mojej Omy? konkretniej muszę ogarnąć samopoziomowanie xenonów, najlepiej z możliwością ich ustawienia z poziomu interfejsu. Na alledrogo i innych portalach jest tego zatrzęsienie, a nie chciał bym kupić jakiegoś g***a które będzie gubiło połączenie co pół minuty jak to miałem wcześniej z kablem do VAGów.

Ewentualnie czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy wspomniani kiedyś koledzy PIWEK i BESTB dalej mają coś sprawdzonego do zaoferowania?

czy wiesz moze co to  oznacza ten blad 17-czujnik spalania stukowego? czyli czy jest do wymiany  czy po prostu przez to ze mi kuleje i  strzela na lpg on daje znac? jak rozumiec ten blad?  17 jest to strona kolo filtra powietrza czy kolo kierowcy?  dodam  ze engine wyskoczyl mi jak ostro lecialem przez obwodnice, i  dodam jeszcze ze zauwarzylem ze kabel od czujnika stukowego(strona kierowcy) jest lekko  przetarty tylko do bialego kabelka  


Edytowany przez cinu22, 23 stycznia 2018 - 19:56.


#20 OFFLINE   whiget

whiget
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-01-2017
  • Skąd: Zambrów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2018 - 09:22

czy wiesz moze co to  oznacza ten blad 17-czujnik spalania stukowego? czyli czy jest do wymiany  czy po prostu przez to ze mi kuleje i  strzela na lpg on daje znac? jak rozumiec ten blad?  17 jest to strona kolo filtra powietrza czy kolo kierowcy?  dodam  ze engine wyskoczyl mi jak ostro lecialem przez obwodnice, i  dodam jeszcze ze zauwarzylem ze kabel od czujnika stukowego(strona kierowcy) jest lekko  przetarty tylko do bialego kabelka  
 

 

Kod 17 z tego co widzę oznacza czujnik spalania stukowego 2 czyli to będzie strona pasażera/ filtra powietrza. Tyle że dla układu MULTEC kod 17 oznacza już wtryskiwacz, więc w pierwszej kolejności musiał byś się upewnić jaki masz układ. Czy tak, czy tak to bez podpięcia kompa ciężko mi powiedzieć wiele więcej.Komp powinien pokazać czy to tylko wyjście poza zakres spowodowane przez LPG, czy np brak masy/ sygnału. Z wtryskiem ta sama bajka. Może lać, może mu sygnału momentami brakować itp... 

 

Kabel jak jest jakiś przetarty to sprawdź dokładnie czy cały i zaizoluj dla spokoju ducha. 

 

Tyle mi do głowy przychodzi. Specjalistą nie jestem i na pewno znajdziesz kogoś bardziej ogarniętego w tych tematach na forum. Szczególnie że kompem się jeszcze w omie nie bawiłem bo go jeszcze nie mam.  :p