Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rdza rdza i jeszcze raz rdza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 20:26

w książce o omie wyczytałem ze OPEL stosował :

"Podwozie na całej swojej długości, łącznie z tylnymi wnękami kół jest pokryte warstwą środka zabezpieczającego. Miejsca szczególnie narażone na uszkodzenia w przedniej wnęce koła są chronione przed uderzeniami kamieni powłoką ze sztucznego tworzywa. Wszystkie profile zamknięte są zabezpieczone warstwą specjalnego wosku. Poza tym elementy nadwozia szczególnie narażone na korozje wykonano z ocynkowanej blachy."

nie jest napisane w jakich rocznikach .... ale kiedyś gdzieś wyczytałem że ten częściowy ocynk jest od rocznika '97 - ciekawe jaka prawda :cry:


Jeżeli to prawda to coś kiepską mają tą blachę ocynkowaną ;) A tak na poważnie to jedyny sposób według mnie na auto bez rdzy to:

- dokładne mycie podwozia po zimie (coraz częściej są takie usługi na myjniach ręcznych),
- porządna konserwacja profili zamkniętych, progów i nadkoli z zewnątrz (oczywiście specjalnymi środkami - i to można robić samemu),
- usuwanie drobnych ognisk na bieżąco (w tym też jakieś drobne odpryski itd.),
- częste mycie i zabezpieczanie lakieru (woski itp.).

W mojej rodzinie stosujemy to od samego początku i dla każdego auta, czy ma blachę ocynk czy nie. Z Oplowatych mieliśmy Kadeta, Omegę A, Vectrę A, teraz 2 astry F (jedna 4 lata w rodzinie, druga 3), no i moja Oma B (pół roku w rodzince :) )i jak na razie to tylko jedna astra ma pęcherzyki przy wlewie - kiepsko zrobiona naprawa przez poprzedniego właściciela.

#42 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 22 marca 2009 - 20:37

Jeżeli to prawda to coś kiepską mają tą blachę ocynkowaną A tak na poważnie to jedyny sposób według mnie na auto bez rdzy to:

- dokładne mycie podwozia po zimie (coraz częściej są takie usługi na myjniach ręcznych),
- porządna konserwacja profili zamkniętych, progów i nadkoli z zewnątrz (oczywiście specjalnymi środkami - i to można robić samemu),
- usuwanie drobnych ognisk na bieżąco (w tym też jakieś drobne odpryski itd.),
- częste mycie i zabezpieczanie lakieru (woski itp.).

W mojej rodzinie stosujemy to od samego początku i dla każdego auta, czy ma blachę ocynk czy nie. Z Oplowatych mieliśmy Kadeta, Omegę A, Vectrę A, teraz 2 astry F (jedna 4 lata w rodzinie, druga 3), no i moja Oma B (pół roku w rodzince )i jak na razie to tylko jedna astra ma pęcherzyki przy wlewie - kiepsko zrobiona naprawa przez poprzedniego właściciela.

Dokładnie tak. Właśnie takie podejście stosuję we wszystkich moich samochodach i jak na razie większego problemu z rudą nie mam. W omie mam tylko jedną zaprawkę na drzwiach wielkości 20gr. To męcząca robota co jakiś czas zdejmować wszystko i oko na palec ale przynosi efekty.
A tak na marginesie to mam taką informację od znajomego z salonu opla że podobno vectry w dalszym ciągu mają częściowy ocynk i zmianę w składzie chemicznym blachy. Ciekawe ile w tym prawdy.

#43 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 23 marca 2009 - 14:52

- usuwanie drobnych ognisk na bieżąco (w tym też jakieś drobne odpryski itd.),


a jeśli nie mam talentu do blacharki, to jaki koszt usunięcia takiego małego początkującego ogniska rdzy???

czy da się to tak zrobić żeby śladu nie było po tym widać ?????