Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rdza rdza i jeszcze raz rdza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 marca 2007 - 19:49

Jak wszyscy wiemy OPELKI nasze kochane maja slabe blachy...
i tak po zimie zbladlem gdy zobaczylem progi w mojej klusce... :shock:
Serie pytan zaczne od tego czy poprostu da sie to zrobic solidnie...? zeby po roku proble nie wrocil... chce wymienic cale progi- bo zywica juz nie pomoze :sad: ... gdzie takowe dostane, najlepiej nowe? w ogole robil juz ktos taka wymianke? jezeli tak to ile wzial blacharz ze wszystkim na TIP TOP?
czy lepiej zaczac zbierac na nowa kluske??
pozdrawiam :wink:



#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2007 - 20:03

Mialem zamiaar w ubiegłym roku gdzy mialem Passata kombi wymieniac progi ( progi 2 x 90zl) natomiast blacharz powiedzial mi 500 stówek z malowaniem razem ok 700 . Paska sprzedałem.

#3 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2007 - 21:20

Wymiana progów po 150 za sztukę na luksio,jak masz problem tylko z progami to się opłaci
:stop:

#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 marca 2007 - 19:09

no tam jeszcze drzwi i nadkola ale te elementy mam tylko pomalowac i przelozyc... czyli trzeba sie za kluske brac... :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2007 - 21:17

no tam jeszcze drzwi i nadkola ale te elementy mam tylko pomalowac i przelozyc... czyli trzeba sie za kluske brac... :wink:

Noo... - drzwi dol, progi git, konserwacja, maska pzrednia, polerka na calosci. ciekawy jestem ile zostawie u blacharza...


 


#6 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 15 marca 2007 - 21:36

omegi są jak "Drewniane łódki ". Korniki wpi....... je aż brzęczy :mrgreen: Swoja dorga kupiłem w rajchu Golfa II orginał bez bicia, 16 wiosen ale stan blacharki i nie tylko prawie ideał (dbały fryc) :!: Poprostu VW jest naprawdę lepiej zakonserwowany fabrycznie. Opel dał d..... z konserwacją bez dwóch zdań i to nietylko w omie.

#7 OFFLINE   uukasz

uukasz

    AKTUALNIE BRAK OMESZKI

  • 271 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: radom

Napisany 15 marca 2007 - 21:48

widzialem jakies dziwne sprzety na allegro co sie podlacza do aku i ruda nie je naszej kluski ale ja w to nie wieze moze ktos jest bardziej doswiadczony w tym temacie

#8 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2007 - 22:44

widzialem jakies dziwne sprzety na allegro co sie podlacza do aku i ruda nie je naszej kluski ale ja w to nie wieze moze ktos jest bardziej doswiadczony w tym temacie

Z tymi wynalazki i ich działaniem jest tak jak z Yeti. Odpuść sobie. Taki sam efekt może dać magnetyzer założony na każdą blachę w aucie ;)

#9 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2007 - 09:43

... Poprostu VW jest naprawdę lepiej zakonserwowany fabrycznie. Opel dał d..... z konserwacją bez dwóch zdań i to nietylko w omie.

ale to żadna nowość!
mieliśmy Golfa II i był jak pancernik.
kupując Omę wiedzieliśmy, że Ople mają blachę o wiele gorszą.
jednak póki co (tfu tfu tfu...) nie ma większych kłopotów; myśleliśmy, że będzie gorzej.
pozdro

#10 OFFLINE   cyc997

cyc997
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Lubartów

Napisany 20 marca 2007 - 00:53

ja mam omege b z 95r i tez mi ja wpier... ta ruda suka ale tylko drzwi na szczescie. omegi chyba az do 99roku nie maja ocynku i sypia sie jak domki z kart:(

#11 OFFLINE   mlody

mlody
  • 28 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Góra Kalwaria

Napisany 20 marca 2007 - 07:02

BenQ mam to samo. Wymieniam teraz reperaturki ale sam je dorobilem bo te kupne sa jak papier. Progi tez wymieniam ale tu juz nie pokusze sie o wlasny wyrob-nie jestem taki zdolny. Mozna przedluzyc zywot progow trzeba je zabezpieczyc od srodka. Ja leje gotowany smar i fluidol a od zewnetrznej strony przed lakierem prysne "barankiem" i na 3-4 lata spokoj
Szpachluje, lakieruje, rozkrecam i skrecam wszystko, co jezdzi
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   scoobidoo25

scoobidoo25
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-01-2007
  • Skąd: Swarzędz

Napisany 20 marca 2007 - 08:38

Ja również mam do roboty trochę moje autko. Progi i drzwi a co najdziwniejsze, że tylko od stony kierowcy, a od strony pasażera może znajdzie się parę rudych centek ale to tylko na progach. Zastanawiam się czy lepiej nie będzie wymienić całych drzwi od kierowcy, będzie mniej roboty.

#13 OFFLINE   mlody

mlody
  • 28 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Góra Kalwaria

Napisany 20 marca 2007 - 10:11

U mnie tez lewa strona byla duzo gorsza niz prawa
Szpachluje, lakieruje, rozkrecam i skrecam wszystko, co jezdzi
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   Pan Jurek

Pan Jurek
  • 60 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 21 marca 2007 - 20:49

Proszę Państwa! Problem nie do końca został poprawnie opisany: przyczyna korozji nie są tylko kiepskie blachy w Oplu, ale to czym w Polsce się walczy z zimą! Oszołomy sypią co popadnie, sól, błoto, nie wiem jakie syfy, może kwasy jakieś z żołądka!
Zastanawiające jest, że auta z cywilizowanego świata przyjeżdżają całe, a u nas się okazuje, że to niezabezpieczone rupiecie! Moja była clutka, a ją zjadło w 2 lata.
Ale jak chodzi o blachę, to beznadziejna jest także:
1. W mercedesach kaczorach (208-308)
2. Mazdach E2000-E2200
3. Fordach Mondeo I
4. Renault Safrane
oczywiście tylko tych, które mają na tablicy rejestracyjnej takie PL na niebieskim tle po lewej stronie ;-)
"-Popełnił ksiądz bardzo poważne przestępstwo – powiedział major.
-Jakie przestępstwo?
-Jeszcze nie wiemy – powiedział pułkownik. – Ale dowiemy się. I jesteśmy pewni, że to coś bardzo poważnego”.
Joseph Heller "Paragraf 22"

#15 OFFLINE   mlody

mlody
  • 28 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: Góra Kalwaria

Napisany 22 marca 2007 - 07:35

Proszę Państwa! Problem nie do końca został poprawnie opisany: przyczyna korozji nie są tylko kiepskie blachy w Oplu, ale to czym w Polsce się walczy z zimą! Oszołomy sypią co popadnie, sól, błoto, nie wiem jakie syfy, może kwasy jakieś z żołądka!
Zastanawiające jest, że auta z cywilizowanego świata przyjeżdżają całe, a u nas się okazuje, że to niezabezpieczone rupiecie! Moja była clutka, a ją zjadło w 2 lata.
Ale jak chodzi o blachę, to beznadziejna jest także:
1. W mercedesach kaczorach (208-308)
2. Mazdach E2000-E2200
3. Fordach Mondeo I
4. Renault Safrane
oczywiście tylko tych, które mają na tablicy rejestracyjnej takie PL na niebieskim tle po lewej stronie ;-)

Byc moze masz racje ale jedno jest pewne: blachy w oplu to cienizna i nie tylko w omegach. Kazdy, kto ma troche do czynienia z samochodami wie, ze opel sie sypie. Przewaznie zaczyna sie od tylnych blotnikow
Szpachluje, lakieruje, rozkrecam i skrecam wszystko, co jezdzi
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   uukasz

uukasz

    AKTUALNIE BRAK OMESZKI

  • 271 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: radom

Napisany 22 marca 2007 - 11:33

a jak jest z nowymi opelkami

#17 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 22 marca 2007 - 14:50

ja mialem kilka omeg i caly czas widze gdzies boble

Omega a 90rok, mialem ja 2 lata temu - polecialy progi, tylne nadkola, drzwi kierowcy

rok temu Omega B 98 rok, male boble rdzy ze 2 na drzwiach przy uszczelkach szyb (na wysokosci lusterek), tylne nadkola troche tez tego bylo

rok temu Omega B 99 rok niby juz ocynk, maly bobel na drzwich pasazera pod listwa, i jeden maly przy uszczelce na wysokosci lusterek

pol roku temu Omega tzw. C 2000rok bez sladow rdzy

teraz Omega z 2002 roku, i na lewym tylnim nadkolu cos wylazi, ale z tego co ogladalem to bylo lekko pukniete i wylazi szpachel z rdza


za pol roku powiem jak wyglada sprawa w roczniku 2003 :mrgreen:

#18 OFFLINE   uukasz

uukasz

    AKTUALNIE BRAK OMESZKI

  • 271 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: radom

Napisany 22 marca 2007 - 15:32

a co ty tak skaczesz po tych omegach
:grin:

#19 OFFLINE   regaciarz

regaciarz
  • 37 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Skąd: Sokółka

Napisany 22 marca 2007 - 15:34

Jak kto dba tak ma :twisted: zauwazyłem, że busy szybciej rdzewieją( bo to auta do zarabiania, a nie na pokaz :razz: ) Jak ktoś się rdzy boi to niech se renault espace kupi, I lubII ( dalej nie wiem) bo są plastikowe :mrgreen: a rama ocynk, więc troche to wytrzyma.
Ale jakość blach też nie jest bez znaczenia, w omie ojca bez większego szukania mozna znaleść rdzę, a w mercedesie 124 kombi z '89 rdza była widoczna tylko na dolnej części tylnej klapy, reszta czyściutka
http://img405.images...dsc00210jq8.jpg <- Już nie ma. Teraz posiadam Chryslera grand voyagera 3.8 awd automat :] Może się jeszcze kiedyś nawróce :]

#20 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2007 - 15:42

dobrze w dobrą strone roczniki zmienia...