Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

swap na R6 omega b


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2010 - 17:56

Noi znowu ten sam problem. Nieswieci kontrolka silnika i silnik niezapala :/ i do tego przekaźnik chyba mi sie spalił bo jak go obejrzałem w środku to był cały osmolony. Do komputera dochodzi stały prąd, a jak włącze zapłon to nieświeci kontrolka. Niewiem co zrobić ale narazie to musze skombinować przekaźnik a później będe probował dalej... Wczoraj rozebrałem komputer i był tak brudny że byłem w szoku :/ Może wystarczy poprawić luty... Najpierw przekaźnik. Macie jakieś teorie ?

 


#62 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 26 maja 2010 - 18:02

Bez przekaźnika kontrolka silnika się nie zaświeci ;)

#63 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2010 - 19:13

no właśnie. ale juz wiem. komputer do wymiany bo jakas kostka sie spalila plus przekaźnik bo też jest spalony. No wiec kupuje komputer z przekaźnikiem.

 


#64 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2010 - 22:42

Ciekawe jak by wygladalo 400 metrow z omega draj liter v6 :)


też mnie to ciekawi - chętnie to przetestuję :D

oczywiście za jakiś czas, bo przez ok 2-3 miechy będzie babranina w rodzaju "coś tu nie gra". U siebie zwalałem tylko silnik, skrzynię i tym podobne bzdety, nie było swapu itp a co chwila nowy zonk mnie łapie :jump:

powodzenia i cierpliwości ;)

#65 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 31 maja 2010 - 15:20

przebicia na instalacji elektrycznej masz do masy. te przekaźniki i kompy nie jarają się same z siebie, nawet od brudu.

#66 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2010 - 15:51

przebicia na instalacji elektrycznej masz do masy. te przekaźniki i kompy nie jarają się same z siebie, nawet od brudu.


jak rozebralem przekaznik to byla skroplona woda w srodku wiec moze to bylo przyczyna, a po drugie niebyło prądu na cewce i pompie paliwa wiec komputer był winny. Zobaczymy jak przyjdzie nastepny ;)

 


#67 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 31 maja 2010 - 18:15

Akurat w przypadku przekaźnika, to jest to norma, że pada. Tutaj opel się nie popisał. W przekaźniku przepala się najczęściej jeden ze styków(odpowiedzialnych za pompę lub za wtryski), a na dodatek koszta podnosi konstrukcja, bo to podwójny przekaźnik. Dopiero w x20xev rozdzielili to na 2 zwykłe przekaźniki osiągając praktycznie to samo, a zwiększając trwałość i zmniejszając koszty.

W bardzo prosty sposób da się przerobić ten podwójny przekaźnik na 2 zwykłe przekaźniki

#68 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 31 maja 2010 - 20:30

Dokładnie, warto zmienić to na dwa przekaźniki jak padł.
A komp jest dobry, to przekaźnik padł i tyle. Zostaw tego biednego motronica w spokoju ;p

#69 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2010 - 20:36

no też myślalem ze tylko przekaźnik tylko w tym problem ze po otwarciu komputera na jednej z czarnych kwadratowych kostek jest plamka z przepalenia i smierdzi, a to wskazuje na spalenie. a to jest chyba dobry pomysl zeby przerobic sobie na dwa przekaźniki ;)

 


#70 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2010 - 21:28

jak byś od początku robił tak jak pisałem to teraz problemów z przerabianiem na dwa przekaźniki byś nie miał, bo to już było by zrobione i nie tylko to...

a tak baw się do skutku... powodzenia i cierpliwości :p

#71 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2010 - 17:25

no ja wiem ale komputera i tak uratować się nieda. I tak by niebyło iskry.

 


#72 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2010 - 20:43

czy ten tłumik bd dobry do tego silnika?
http://moto.allegro....motors_rm6.html
albo ten ?
http://moto.allegro....a_promocja.html
a może ten ?
http://moto.allegro....motors_rm2.html
doradźcie coś ;). A i jeszcze jedno, byłem w sobote i znajomych co robią wydechy, i powiedzieli że pod ten silnik niemoge mieć jednej rury dwu calowej tylko dwie mniejsze... I do tego 2 tłumiki środkowe przelotowe. Co o tym sądzicie ? Co mam robić. Musze zrobić ten wydech, bo silnik sie dławi na tym tłumiku z 2.0. ( za zrobienie wydechu zaśpiewali mi 800 zł)Macie jakieś pomysły ?

 


#73 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:37

Macie jakieś pomysły ?


najprostszym rozwiązaniem jest zastosowanie wydechu z V'ki 3.0

jak by nie było jest zrobiony pod 2X3cylindry i przerabiania nie ma za wiele :p

jedyny problem jaki będzie w twoim przypadku to sonda lambda, w twoim sterowniku jest jedna i nie wiem czy działała by prawidłowo w jednej sekcji
ciężko będzie wymyślić coś po za " >-+-< " gdzie + jest sondą :D

u siebie ominąłem większość problemów stosując motronic'a 2.8.1 tam są dwie sądy i w ogóle jest fajna sprawa z podłączeniem, ogólnie to zmienia się w całym osprzęcie tylko silnik ;) :p

#74 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2010 - 18:30

aha, no u mnie jest dwururka która sie łączy w jedno,(więc jedna sonda wystarczy), a później znowu sie rozdziela.Właściciel który robił wydech odciął to rozdzielenie i wstawił jedną rure. Wymienie tylko tłumik końcowy i zobaczymy.Na poprzednim Remusie chodził jak cholera, ale go niezakładałem ponieważ jak dla mnie to troche jest za duży ;)Dzieki za odpowiedź

 


#75 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2010 - 15:56

w niedlugim czasie wezme sie za przelozenie dyferencjalu z omegi 3000 bo przy tym z 2.0 nie do konca ciagnie sie tak jak powinien.. wrzuce jeszcze filmik z nowym wydechem ;)

 


#76 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 lipca 2010 - 15:57

git.... czekamy.


moze jakis sprint z x30xe?

#77 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipca 2010 - 22:06

na szybko nagrane ;)


Phantom jeszcze nie pora na ściganie ;) dopiero jak wszystko będzie dopieszczone :p

 


#78 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2010 - 22:41

takie pytanie:
czy amory od a sedana bd pasowaly do b combi? chodzi mi o sam przod ;) bo jestem umowiony w nastepnym tyg na przelozenie dyfra i przy okazji bym zmienil amory bo tarcze tez bd zmienial i zaciski;)

 


#79 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 sierpnia 2010 - 22:52

czy amory od a sedana bd pasowaly do b combi? chodzi mi o sam przod

Wg niektorych tak:
http://allegro.pl/it...2003_przod.html
http://allegro.pl/it...2003_przod.html

#80 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2010 - 22:52

takie pytanie:
czy amory od a sedana bd pasowaly do b combi? chodzi mi o sam przod ;)


tak, tylko niewielka przeróbka z przewodami, jest opisana na LOB.

na dyfrze z 3000 nadal będzie kulawo jechał, przełożenie powinno być podobne jak baza z 2,0. Jak nie ciągnie to kunie trzeba policzyć, bo pewnie gdzieś się rozbiegły ;)