Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

EVAP elektrozawór odprowadzania par paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2010 - 08:46

wczoraj po odpaleniu samochodu zapaliła się kontrolka silnika, dzisiaj odczytałem błędy no i spisałem coś takiego

121212626262121212626262121212

wnioskując z instrukcji odczytywania błędów jest to błąd 62 czyli Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie. z tym że nadal mi to nic nie mówi.

zasadniczo samochód chodzi tak samo jak wcześniej, normalnie się zbiera odpala itp. obroty nie falują.

Prosiłbym żeby ktoś mi zinterpretował ten błąd i podał ewentualne wskazówki jak usunąć tą usterkę.
wyczytałem w necie że może styki w tym elektrozaworze zaśniedziały i nie łączą, ale nawet nie wiem gdzie go szukać

PS. jeśli umieściłem temat w złym dziale proszę o przeniesienie

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwietnia 2010 - 09:11

wczoraj po odpaleniu samochodu zapaliła się kontrolka silnika, dzisiaj odczytałem błędy no i spisałem coś takiego

121212626262121212626262121212

wnioskując z instrukcji odczytywania błędów jest to błąd 62 czyli Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie. z tym że nadal mi to nic nie mówi.

zasadniczo samochód chodzi tak samo jak wcześniej, normalnie się zbiera odpala itp. obroty nie falują.

Prosiłbym żeby ktoś mi zinterpretował ten błąd i podał ewentualne wskazówki jak usunąć tą usterkę.
wyczytałem w necie że może styki w tym elektrozaworze zaśniedziały i nie łączą, ale nawet nie wiem gdzie go szukać

PS. jeśli umieściłem temat w złym dziale proszę o przeniesienie



http://allegro.pl/it...evap_omega.html

szukaj za silniku takiego zaworu - sprawdz czy jest podpiety,. jesli tak i nie dziala to wymiana




 


#3 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2010 - 09:22

rozumiem żeby go szukać gdzieś za silnikiem? jeśli się mylę to poproszę o jakieś zdjęcie poglądowe z rejonem szukania...

a jeszcze jedno pytanie czy z tym da się jeździć? czy jakoś to wpływa na pracę silnika? bo narazie nie będę miał czasu żeby się wybrać do mechanika a sam nie mam warunków zrobienia tego

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwietnia 2010 - 09:37

rozumiem żeby go szukać gdzieś za silnikiem? jeśli się mylę to poproszę o jakieś zdjęcie poglądowe z rejonem szukania...

a jeszcze jedno pytanie czy z tym da się jeździć? czy jakoś to wpływa na pracę silnika? bo narazie nie będę miał czasu żeby się wybrać do mechanika a sam nie mam warunków zrobienia tego


wymienisz samemu w 5 minut. nie pamietam jak siedzie w 2.0 ale waz do niego idze przez nadkole kolo przewodow paliwowych - idz tym tropem




 


#5 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2010 - 10:59

to sobie zaraz obczaję... z tym że mam tylko podstawowe klucze, reszta jest w domu a ja jestem w wawie (studia :) )

tylko nadal mnie to interesuje czy mozna z taką usterką jeździć?? bo powiedzmy że będę musiał kupić tą cześć to nie przyjdzie mi ona od razu i trochę się zejdzie zanim wymienię

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 11:01

siedzi przy listwie wtryskowej jak dobrze pamiętam - z tyłu



 


#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwietnia 2010 - 11:32

to sobie zaraz obczaję... z tym że mam tylko podstawowe klucze, reszta jest w domu a ja jestem w wawie (studia :) )

tylko nadal mnie to interesuje czy mozna z taką usterką jeździć?? bo powiedzmy że będę musiał kupić tą cześć to nie przyjdzie mi ona od razu i trochę się zejdzie zanim wymienię


poza wkretakiem plaskim nic ci nei bedize potrzeba. co do jezdzenia - teoretycznie mozna.




 


#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 11:33

praktycznie też, ale będzie mulił



 


#9 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2010 - 11:54

kurde patrzyłem i na szybkości nic nie znalazłem, na moje oko na wierzchu tego nie ma. może poźniej dokładniej popatrze...

a co do mulenia to sie normalnie zbiera i wkręca sie pow. 4500 obrotów

dziekuję za odpowiedzi... jakby coś sie zmieniło poproszę o dalsze wskazówki

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 12:01

nie jest na wierzchu - patrz w szparę pomioędzy przepustnicą a koloektorem dolotowym po przewodach paliwowych



 


#11 OFFLINE   pele99

pele99
  • 9 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Warszawa/Łódź

Napisany 13 kwietnia 2010 - 14:58

U mnie ten zawor jest na lewo (patrzac na silnik od przodu) od cewki zaplonowej w glebi. Trzeba sie troche natrudzic zeby go wydostac ale jak znajdziesz cewke zaplonowa to ten zawor jest na tym samym mocowaniu tylko ze po stronie pasazera. Wielkosci mniejwiecej pudelka zapalek ze zlaczem elektrycznym i dochodzacymi dwoma przewodami. Jeden z kolektora ssacego (tuz za przepustnica) a drugi wchodzi w nadkole pasazera.

Mi padl ten zawor i nie odpowietrzal zbiornika przez co tworzylo mi sie podcisnienie w baku i pompa paliwa niedawala rady i nie odpalal. Ale przechytrzylem Opla i teraz jezdze z odkreconym korkiem wlewu paliwa ;)

Podlacz sie pod kompa np Opel scannera i sprawdz czy zawor sie otwiera.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwietnia 2010 - 15:03

Ale przechytrzylem Opla i teraz jezdze z odkreconym korkiem wlewu paliwa


no to przechyrzyles usterke za pare pln. :dziura:




 


#13 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2010 - 16:44

pele99 to napisz jeszcze gdzie parkujesz :p
Czy ten zawór moze powodować bulgotanie w filtrze par paliwa? No bulgocze mi co jakiś czas pod prawym błotnikiem i irytuje mnie to.

#14 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:00

to mi pewnie dlatego nie muli bo jezdze na lpg

#15 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2010 - 07:24

ja miałem ten błąd i problem z tankowaniem benzyny jak miałem LPG - jak zdjąłęm to okazało się że mam nieszczelny zbiornik paliwa :D i on powodował błąd



 


#16 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:45

ten błąd raz jest raz go nie (znaczy sie check pali się i po jakimś czasie gaśnie). Silnik przeszedł chyba w stan awaryjny ponieważ przestał się wkręcać pow 4500obr. to od czego zacząć sprawdzanie?

Jutro mam trochę wolnego to obczaję ten element i zobaczę czy wszystko łączy...

Do czego służy ten element? (odpowietrzania?)

czy tymi rurkami przepływa paliwo i czy wystarczy wymienić tylko tą "kosteczkę"?

czy tam jest podłączona jakaś wiązka elektryczna?

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:21

Do czego służy ten element? (odpowietrzania?)


Od połowy lat osiemdziesiątych obowiązuje przepis zabraniający odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery. Dlatego właśnie zaczęto montować układy EVAP. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego.

czy tymi rurkami przepływa paliwo i czy wystarczy wymienić tylko tą "kosteczkę"?


Zasobnik z węglem aktywnym posiada zawsze 3 króćce, 1 łączy go z bakiem, drugi z zaworem, natomiast trzeci doprowadza do niego świeże powietrze i zapewnia odpowietrzenie zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa.

czy tam jest podłączona jakaś wiązka elektryczna?


Zawór odprowadzania oparów jest tak sterowany, aby nie był cały czas otwarty gdy silnik pracuje na biegu jałowym stąd musi mieć podłączenie do ECU



 


#18 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 kwietnia 2010 - 19:09

poruszałem wtyczką i błąd znikł (przynajmniej narazie) pewnie to tylko tymczasowe rozwiązanie ale działa, widocznie coś nie łączyło. dzięki za wszystkie odpowiedzi

#19 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 kwietnia 2010 - 17:48

Witam. Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego. Dzisiaj zaświecił mi się check. Sprawdzam błędy spinaczem i: 12, 61 oraz 31. Według mojej wiedzy check zaświecił się przez to samo co u kolegi który miał błąd 62 (gdyż błędy 12 i 31 występują permanentnie przy wyłączonym silniku). Tylko u mnie jest ZA NISKIE napięcie zaworu odpowietrzającego silnika. Można jakoś sprawdzić ten zawór? I tak przy okazji w V6 jest on gdzieś na wierzchu? (nie zdążyłem się jeszcze przyjrzeć a dopiero jutro będę miał chwilkę aby coś porobić) Z góry dzięki.




Check engine już mnie prześladuje i mam straszne nerwy. Zapali się, wymienię wadliwą część, pojeżdżę 2-3 miesiące i znów zabawa na nowo. Już późno ale nie mogłem wysiedzieć, wziąłem lampkę, zszedłem do samochodu, odchyliłem podszybie ile tylko mogłem i macałem…znalazłem to cudo z tyłu za głowicą po stronie pasażer. Wygląda na to że wtyczka jest włożona. Jutro w dzień obejrzę dokładniej. Pozostaje tylko pytanie czy można to coś sprawdzić miernikiem albo jakimś innym domowym sposobem?

#20 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:03

Kolejnego dnia odpalam silnik i o dziwo check engine nie świeci się. Jednak moja radość nie trwała długo. Jadę, silnik osiągnął już ok. 90 stopni, stoję na skrzyżowaniu, patrzę na zegary i w tym momencie „mrugnął” do mnie check. Mam pytanie czy działanie elektrozaworu odprowadzania par paliwa jest uzależnione od temperatury silnika???
Jak napisałem wcześniej po sprawdzeniu błędów za pomocą spinacza pokazało mi: 12, 61 i 31…czyli check raczej zapala mi się przez błąd 61 (bo według mojej wiedzy dwa pozostałe błędy występują stale na wyłączonym silniku – oczywiście mogę się mylić).