

2.5 DTI Zapieczony wtryskiwacz Y25DT
#21
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 17:47
#22
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 18:02
Nie jestem pewien, ale patrząc na nakrętki obstawiał bym po 25Nm na każdą.Z jaką siłą (Nm), dokręcić wtryskiwacze? Szukałem takiego info i nie znalazłem.

Sasik
#23
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 18:45
#24
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2010 - 21:14
Jeszcze jedna rzecz, którą nie do końca mogę rozgryźć. Po sprawdzeniu wtryskiwaczy,
drugi został zregenerowany, szósty wymieniony na sprawny, Op-Com pokazuje następujący błąd: P 1604-(A) - Błąd sumy kontrolnej kalibracji wtryskiwacza - nie występuje.
Czy powinienem przeprowadzić "adaptację silnika po wymianie wtyskiwaczy", o czym pisał KrzysiekM w innym temacie?
#25
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 18:22
zgadza się trzeba wprowadzić nowe dawki korekcjiOp-Com pokazuje następujący błąd: P 1604-(A) - Błąd sumy kontrolnej kalibracji wtryskiwacza - nie występuje.
Czy powinienem przeprowadzić "adaptację silnika po wymianie wtyskiwaczy", o czym pisał KrzysiekM w innym temacie?
#26
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2010 - 20:26
Koledzy dorobiłem się problemu z moją Omegą 2,5 DTI - po zdjęciu pokrywy silnika - zauważyłem że mam niewielką ilość ropy na silniku. Wydawało się że to pęknięty plastik końcówki przelewowej - ale po wymianie dalej sączyło się paliwo. Okazało się że przy większych obrotach, 3-4 tyś, między blokiem silnika a wtryskiem pojawia się co jakiś czas mgiełka. Czy to może oznaczać że coś się stało z wtryskiem - czy może panowie mechanicy - coś sknocili przy wymianie świeć - dwa dni temu. Dodatkowo jakiś miesiąc temu pojawiły się stuki podczas pracy silnika, ale po podpięciu przy okazji do kompa nie było żadnych błędów, o ile mogły być z tego powodu? Czy stuki mogą oznaczać problem z wtryskiem?Prezentuję obiecane zdjęcia, z akcji "wtryskiwacz w/z". Przyrząd do wyciągania wtryskiwaczy to młotek odśrodkowy, nakręcony w miejsce elektromagnesu/cewki.
Jeśli ktoś będzie potrzebował taki wybijak, proszę o zamówienia;)
Wszelkie namaczanie zapieczonego wtrysku nie miało najmiejszego sensu, tylko się błoto zrobiło. Trzy ruchy młotkiem i wyszedł
Trzecią niepokojącą rzeczą jest objaw podczas przyspieszanie, o dziwo tylko na 3 biegu i przy około 2 tys obrotów, delikatnego szarpania, powtarza się to 3-4 krotnie i ustaje?
Proszę o pomoc bo poprzednio poruszałem się MV6 i wszystko było ok dopóki nie stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Omegi z silnikiem DTI

#27
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2010 - 20:43
możliwe że się poluzowała obudowa albo uszczelnienie padłoCzy to może oznaczać że coś się stało z wtryskiem
masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.Dodatkowo jakiś miesiąc temu pojawiły się stuki podczas pracy silnika, ale po podpięciu przy okazji do kompa nie było żadnych błędów, o ile mogły być z tego powodu? Czy stuki mogą oznaczać problem z wtryskiem?
sprawdź potencjometr od pedału przyspieszenia i ciśnienie w szynie czy nie wariuje.Trzecią niepokojącą rzeczą jest objaw podczas przyspieszanie, o dziwo tylko na 3 biegu i przy około 2 tys obrotów, delikatnego szarpania, powtarza się to 3-4 krotnie i ustaje?
#28
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2010 - 22:02
między blokiem silnika a wtryskiem pojawia się co jakiś czas mgiełka
Miedziana podkładka wtryskiwacza jest tak "zklepana", że przepuszcza kompresję.
masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.
Damian, masz jakąś teorię odnośnie w/w stuków?
#29
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2010 - 23:09
albo to są kompensatory albo iglice wtrysku tak pracują, gadałem kiedyś z kolesiem od klekotów i powiedział że wtryski CR1 pracują dość głośno, a ten dźwięk słychać dość mocno jak się korek otworzy, ja podejrzewam że to właśnie wtryski tak stukają.Damian, masz jakąś teorię odnośnie w/w stuków?
#30
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2010 - 07:16
masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.
Tak, specyficzne stukanie - metaliczny dźwięk jakbym małym traktorkiem jechał. Jak Omcia wróci od mechanika, straciła przez 200 km cały płyn chłodniczy, to sprawdzę tak jak piszesz czy po odkręceniu korka oleju stuki się nasilają.
Dzięki za odpowiedz.
#31
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 01:00
Zalej podgrzaną Colą lub lepiej Pepsi na noc i rano powinieneś wyciągnąć.
Krzysiek
Skoro te dwa wyżej wspomniane płyny sprawują się tak wyjątkowo dobrze do odrdzewiania itp to po co producęci tacy jak WD-40, STP i jeszcze wielu innych silą się na jakieś wynalazki w areozolu. Przecież mogli by pepsi albo colę w spray'u sprzedawać. Czy może oni próbują wyłudzić od nas kasę ?? Pepsi to ja lubię sobie przy robótkach przy aucie wypić a jak nie mam odrdzewiacza albo mi go szkoda bo zamiast na coś pryskać mogę to zamoczyć w płynie (większa ilość lepiej zpenetruje) to używam byle jakiego płynu hamulcowego, najlepiej przepracowanego (świerzy ca. 10 PLN za 0,5 L - stary nic nie kosztuje bo i tak w kibel i jescze problem co z nim zrobić, a ja sobie po wymianie zostawiam i jak potrzeba to mam

#32
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2011 - 21:43
masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.
sprawdzę tak jak piszesz czy po odkręceniu korka oleju stuki się nasilają.
W mojej Omesi występują podobne stuki... czyli mogę przypuszczać, że ten typ tak ma i to są normalne objawy pracy silnika:)
#33
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2015 - 18:39


#34
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 17:17
#35
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 18:17



#36
OFFLINE
#37
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 19:44


#38
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 19:52

#39
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2015 - 20:10
