Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI Zapieczony wtryskiwacz Y25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 czerwca 2010 - 17:47

Z jaką siłą (Nm), dokręcić wtryskiwacze? Szukałem takiego info i nie znalazłem.

#22 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 09 czerwca 2010 - 18:02

Z jaką siłą (Nm), dokręcić wtryskiwacze? Szukałem takiego info i nie znalazłem.

Nie jestem pewien, ale patrząc na nakrętki obstawiał bym po 25Nm na każdą.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2010 - 18:45

nakrętki jarzma 9 Nm a nakrętka przewodu wysokiego ciśnienia 25 Nm dane z AD

#24 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:14

Dzięki za dane. Jak są potrzebne, przekonałem się na własnej skórze. Dokręciłem jarzma wtryskiwaczy "na rękę" i po rozgrzaniu silnika jedno pękło. Koszt częsci niewielki(15zł), ale wymienić............kto próbował to wie;)

Jeszcze jedna rzecz, którą nie do końca mogę rozgryźć. Po sprawdzeniu wtryskiwaczy,
drugi został zregenerowany, szósty wymieniony na sprawny, Op-Com pokazuje następujący błąd: P 1604-(A) - Błąd sumy kontrolnej kalibracji wtryskiwacza - nie występuje.
Czy powinienem przeprowadzić "adaptację silnika po wymianie wtyskiwaczy", o czym pisał KrzysiekM w innym temacie?

#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2010 - 18:22

Op-Com pokazuje następujący błąd: P 1604-(A) - Błąd sumy kontrolnej kalibracji wtryskiwacza - nie występuje.
Czy powinienem przeprowadzić "adaptację silnika po wymianie wtyskiwaczy", o czym pisał KrzysiekM w innym temacie?

zgadza się trzeba wprowadzić nowe dawki korekcji

#26 OFFLINE   maks31_78

maks31_78
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 12 grudnia 2010 - 20:26

Prezentuję obiecane zdjęcia, z akcji "wtryskiwacz w/z". Przyrząd do wyciągania wtryskiwaczy to młotek odśrodkowy, nakręcony w miejsce elektromagnesu/cewki.
Jeśli ktoś będzie potrzebował taki wybijak, proszę o zamówienia;)
Wszelkie namaczanie zapieczonego wtrysku nie miało najmiejszego sensu, tylko się błoto zrobiło. Trzy ruchy młotkiem i wyszedł:D

Koledzy dorobiłem się problemu z moją Omegą 2,5 DTI - po zdjęciu pokrywy silnika - zauważyłem że mam niewielką ilość ropy na silniku. Wydawało się że to pęknięty plastik końcówki przelewowej - ale po wymianie dalej sączyło się paliwo. Okazało się że przy większych obrotach, 3-4 tyś, między blokiem silnika a wtryskiem pojawia się co jakiś czas mgiełka. Czy to może oznaczać że coś się stało z wtryskiem - czy może panowie mechanicy - coś sknocili przy wymianie świeć - dwa dni temu. Dodatkowo jakiś miesiąc temu pojawiły się stuki podczas pracy silnika, ale po podpięciu przy okazji do kompa nie było żadnych błędów, o ile mogły być z tego powodu? Czy stuki mogą oznaczać problem z wtryskiem?
Trzecią niepokojącą rzeczą jest objaw podczas przyspieszanie, o dziwo tylko na 3 biegu i przy około 2 tys obrotów, delikatnego szarpania, powtarza się to 3-4 krotnie i ustaje?
Proszę o pomoc bo poprzednio poruszałem się MV6 i wszystko było ok dopóki nie stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Omegi z silnikiem DTI :) z silniczkiem 2,5.

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2010 - 20:43

Czy to może oznaczać że coś się stało z wtryskiem

możliwe że się poluzowała obudowa albo uszczelnienie padło

Dodatkowo jakiś miesiąc temu pojawiły się stuki podczas pracy silnika, ale po podpięciu przy okazji do kompa nie było żadnych błędów, o ile mogły być z tego powodu? Czy stuki mogą oznaczać problem z wtryskiem?

masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.

Trzecią niepokojącą rzeczą jest objaw podczas przyspieszanie, o dziwo tylko na 3 biegu i przy około 2 tys obrotów, delikatnego szarpania, powtarza się to 3-4 krotnie i ustaje?

sprawdź potencjometr od pedału przyspieszenia i ciśnienie w szynie czy nie wariuje.

#28 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 grudnia 2010 - 22:02

między blokiem silnika a wtryskiem pojawia się co jakiś czas mgiełka


Miedziana podkładka wtryskiwacza jest tak "zklepana", że przepuszcza kompresję.

masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.


Damian, masz jakąś teorię odnośnie w/w stuków?

#29 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2010 - 23:09

Damian, masz jakąś teorię odnośnie w/w stuków?

albo to są kompensatory albo iglice wtrysku tak pracują, gadałem kiedyś z kolesiem od klekotów i powiedział że wtryski CR1 pracują dość głośno, a ten dźwięk słychać dość mocno jak się korek otworzy, ja podejrzewam że to właśnie wtryski tak stukają.

#30 OFFLINE   maks31_78

maks31_78
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 13 grudnia 2010 - 07:16

[quote name='DamianSz']
masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.

Tak, specyficzne stukanie - metaliczny dźwięk jakbym małym traktorkiem jechał. Jak Omcia wróci od mechanika, straciła przez 200 km cały płyn chłodniczy, to sprawdzę tak jak piszesz czy po odkręceniu korka oleju stuki się nasilają.
Dzięki za odpowiedz.

#31 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 grudnia 2010 - 01:00

Zalej podgrzaną Colą lub lepiej Pepsi na noc i rano powinieneś wyciągnąć.

Krzysiek


Skoro te dwa wyżej wspomniane płyny sprawują się tak wyjątkowo dobrze do odrdzewiania itp to po co producęci tacy jak WD-40, STP i jeszcze wielu innych silą się na jakieś wynalazki w areozolu. Przecież mogli by pepsi albo colę w spray'u sprzedawać. Czy może oni próbują wyłudzić od nas kasę ?? Pepsi to ja lubię sobie przy robótkach przy aucie wypić a jak nie mam odrdzewiacza albo mi go szkoda bo zamiast na coś pryskać mogę to zamoczyć w płynie (większa ilość lepiej zpenetruje) to używam byle jakiego płynu hamulcowego, najlepiej przepracowanego (świerzy ca. 10 PLN za 0,5 L - stary nic nie kosztuje bo i tak w kibel i jescze problem co z nim zrobić, a ja sobie po wymianie zostawiam i jak potrzeba to mam :) )

#32 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2011 - 21:43

masz na myśli metaliczny stuk ? zobacz czy będzie się ten dźwięk nasilał jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku.

sprawdzę tak jak piszesz czy po odkręceniu korka oleju stuki się nasilają.


W mojej Omesi występują podobne stuki... czyli mogę przypuszczać, że ten typ tak ma i to są normalne objawy pracy silnika:)

#33 OFFLINE   Giienek

Giienek
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-06-2014
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 02 stycznia 2015 - 18:39

witam :D czy ktoś z Kolegów robił już ściągacz do wtrysków ? potrzebuję wyciągnąć 2 i 5 wtryskiwacz, a nie wiem z czego mogę dobrać nakrętkę aby nakręcić ja w miejsce cewki ?
:D

#34 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2015 - 17:17

obrazek1

obrazek 2
obrazek 3
masz ściągacz czasami cięzarek większy może być potrzebny

#35 OFFLINE   Giienek

Giienek
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-06-2014
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 03 stycznia 2015 - 18:17

dzięki wielkie :) byłem dzisiaj u tokarza i zrobił mi trochę za ciasny gwint i teraz po odkręceniu tej dorobionej nakrętki z trudem wchodzi cewka :mad: ale się udało wyciągnąć. 5 wtryskiwacz był cały w nagarze i prawdopodobnie był bez podkładki miedzianej :o ( może mi wypadła podczas wyciągania ale ja jej nie widziałem ) i po oczyszczeniu okazało się, że z jednej strony ma spuchnięty rozpylacz, jaki może być tego powód ?

#36 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2015 - 19:41

Przebieg :D:p

#37 OFFLINE   Giienek

Giienek
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-06-2014
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 03 stycznia 2015 - 19:44

przebieg na pewno :D no ale aż do tego stopnia ? :confused: w sumie ten wtrysk podczas próby przelewowej na zimnym silniku wciągu 30sec nalał 20ml :D

#38 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2015 - 19:52

Słabej jakości paliwo rozwala końcówki, ta jedna może termicznie też przez to dostała :confused: Ciesz się że dziurska w tłoku nie masz :D

#39 OFFLINE   Giienek

Giienek
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-06-2014
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 03 stycznia 2015 - 20:10

jeszcze mi tylko dziury w tłoku brakuje, jakieś dwa tygodnie temu padło mi turbajło i wyssało olej z silnika :D a wracając do wtrysku jakie mogą być następstwa braku miedzianej podkładki pod wtryskiem :confused:

#40 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2015 - 20:15

Zazwyczaj sączy się wtedy paliwo w okolicy wtrysku