Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI Zapieczony wtryskiwacz Y25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2010 - 18:25

Nie mogę wyjąć 6-go wtryskiwacza, stoi "na dębowo". Panowie czy macie jakieś pomysły jak go "wyszarpać", oczywiście w całości. Wylałem już na niego cały odrdzewiacz, próbowałem pokręcić i nic, nawet nie drgnie. Pozostałe 5 wyjąłem w 20 min.

#2 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 12 kwietnia 2010 - 18:33

Zalej podgrzaną Colą lub lepiej Pepsi na noc i rano powinieneś wyciągnąć.

Krzysiek

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2010 - 09:45

Zalej podgrzaną Colą lub lepiej Pepsi na noc i rano powinieneś wyciągnąć.

Krzysiek


Dzięki, ale Pepsi Company nie pomogło. Poskładałem wszystko i poczekam, aż go (wtryskiwacz) kompresja wypchnie.

#4 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 14 kwietnia 2010 - 23:54

Przewertuj to forum :http://forum.tdi-tun...ht=tds&start=15

Według "mądrych głów" w CR BMW może być problem wyjęciem wtrysków po paru wiosnach :diabel:

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 kwietnia 2010 - 22:07

Przewertuj to forum :http://forum.tdi-tun...ht=tds&start=15

Według "mądrych głów" w CR BMW może być problem wyjęciem wtrysków po paru wiosnach :diabel:


Dzięki. Rzeczywiście, dotknął mnie typowy przypadek. W ASO BMW powiedzieli: "normalka, tylko jeden stanął?". Mają do tego "narzędzie specjalistyczne", oczywiście "samoróbka" (producent nie przewiduje "braku możliwości w/z wtryskiwacza).
Wyjąć wtrysku nie mogli (znaczek na atrapie: wzór nie właściwy), ale przyrząd pokazali. Jak gdzieś dostanę przedłużaną nasadkę 29, to wtrysk będę miał w "garści".

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2010 - 22:44

Dzięki. Rzeczywiście, dotknął mnie typowy przypadek. W ASO BMW powiedzieli: "normalka, tylko jeden stanął?". Mają do tego "narzędzie specjalistyczne", oczywiście "samoróbka" (producent nie przewiduje "braku możliwości w/z wtryskiwacza).
Wyjąć wtrysku nie mogli (znaczek na atrapie: wzór nie właściwy), ale przyrząd pokazali. Jak gdzieś dostanę przedłużaną nasadkę 29, to wtrysk będę miał w "garści".


uważaj żebyś nie miał go w "garści" razem z gwintem głowicy

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 kwietnia 2010 - 12:56

uważaj żebyś nie miał go w "garści" razem z gwintem głowicy


Spoko, spoko. Wtryski w Y25DT nie są wkręcane w głowicę, tylko wciskane np. kciukiem lewej ręki.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 14:17

Jak gdzieś dostanę przedłużaną nasadkę 29,

castorama tam takie byly chyba ponad 70mm dlugosci jak już coś zmodzisz to zrób foto dla potomnosci moze sie przyda

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 kwietnia 2010 - 17:11

Wreszcie "dziada" wyciągnąłem, a właściwie wybiłem. Chociaż jeszcze za wcześnie na "fanfary". Kto ciekaw jak to zrobiłem, proszę o cierpliwość. Muszę najpierw uporządkować
pobojowisko po "papraku", który wcześniej grzebał w jeszcze nie moim silniku:stary::stary:

#10 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 kwietnia 2010 - 20:23

Wreszcie "dziada" wyciągnąłem

A jaki jest powód wyciągania wtrysków? zwykły przeglądzik? regeneracja wtrysków? wzroslo zużycie paliwa? a może dziwnie kopci? jaki masz przebieg?

Pytam bo mam wrażenie, że moja trochę za dużo żłopie (11,5l/100km - tylko jazda po mieście, automat) i boję się czy aby wtryski nie zaczynają pluć za dużo.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 kwietnia 2010 - 20:52

A jaki jest powód wyciągania wtrysków? zwykły przeglądzik? regeneracja wtrysków? wzroslo zużycie paliwa? a może dziwnie kopci? jaki masz przebieg?

Pytam bo mam wrażenie, że moja trochę za dużo żłopie (11,5l/100km - tylko jazda po mieście, automat) i boję się czy aby wtryski nie zaczynają pluć za dużo.

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Wtryskiwacze chciałem sprawdzić, ot tak poprostu, dla "świętego spokoju" i wyszedł niezły "klops". Dobrze się stało, że tym się zająłem. Wtryskiwacz, który nie chciał wyjść
był "modowany" przez wspomnianego "papraka". Wymieniłem go na sprawny, efekt jest taki: stukanie ustało (a podejrzewałem sworzeń tłokowy), spalanie chwilowe spadło do 0,7l/h (było 0,9). Co do kopcenia było w normie, przy bardzo dynamicznej jeździe pow. 180 km/h, lekko dymił. Jak będzie zobaczymy. Dopiero "JĄ" poskładałem.
W wolnej chwili wstawię fotki;)

#12 OFFLINE   thomastom

thomastom

    ja

  • 1 postów
  • Dołączył: 19-10-2009
  • Skąd: bydgoscz

Napisany 29 kwietnia 2010 - 21:50

Witam chciallem sie olaczyc do temaciku posiadam omcie 2,5dti kopci mi na czarno i przeryta na niskich obrotach pali 0,9l/h dodpielem pod kompa wyskakuje blad p100 ale wydaje mi sie ze to nie przez blad tylko przyczyna jest wrtrysk ktory kupillem tylko nie zabardzo wiem ktory wymienic.moje pytanie po czym poznac ktory jest walnienty i jak je wykrecic i czy po wymianie trzeba cos ustawiac???:(

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2010 - 19:12

wyskakuje blad p100

o il3e dobrze pamietam to jest blad przeplywki i moze to byc powodem
a jesli chcesz sprawdzic wtryski to mozna to zrobic metoda przelewowa lub demontaz tak jak kolega Czeladnik i do warsztatu specjalizujacego sie zawiesc, do wyciagniecia musisz odkrecic przewod wysokiego cisnienia pomiedzy szyna i wtryskiem dwie nakretki mocujace jarzmo trzymajace, odpiac wtyk elektryczny i odpiac przelew i sporo modlitw i cierpliwosci aby wyszedl

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 maja 2010 - 09:49

Prezentuję obiecane zdjęcia, z akcji "wtryskiwacz w/z". Przyrząd do wyciągania wtryskiwaczy to młotek odśrodkowy, nakręcony w miejsce elektromagnesu/cewki.
Jeśli ktoś będzie potrzebował taki wybijak, proszę o zamówienia;)
Wszelkie namaczanie zapieczonego wtrysku nie miało najmiejszego sensu, tylko się błoto zrobiło. Trzy ruchy młotkiem i wyszedł:D

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2010 - 13:53

Trzy ruchy młotkiem i wyszedł

a jak z 6 wtryskiem bo tam mało placu do góry jest niema zadnego problemu ?

#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 maja 2010 - 15:37

a jak z 6 wtryskiem bo tam mało placu do góry jest niema zadnego problemu ?


Generalnie problemów nie ma, tylko trzeba bieżnię (szpilkę) młotka skracać, a na końcu łapka ciesielska, i po "zawodach":D (na fotkach jest właśnie 6 wtrysk)
Z piątym wtryskiwaczem, gdyby "stanął", taka sama zabawa.

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2010 - 16:48

dobrze wiedziec bo mnie to tez czeka :D

#18 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 10 maja 2010 - 17:59

Jak by co to w ASO Mercedesa można kupić specjalną "pastę" do posmarowania wtryskiwacza przed montażem, dzięki niej nie ma później problemów z wyjęciem wtryskiwacza.


Krzysiek

#19 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2010 - 18:28

smar miedziany nie wystarczy?

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2010 - 18:58

smar miedziany nie wystarczy

powinien wystarczyć przeciez można go stosować aż do 1200 stopni.