Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie zawsze taka sama moc.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jfk123

jfk123
  • 34 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 17 kwietnia 2010 - 11:11

Bylem u diagnostyka, kod bledu 96 niestety nie działal jakis tam lepszy komputer i bylo napisane tylko, ze 96 usterka nieznana we wtorek mam jechac na dokladniejsze badanie + ewentualnie naprawe a w internecie wyczytalem "96- zawór recyrkulacji spalin Y18" Czy to moze być przyczyną? Samochod przyspiesza bardzo średnio, czasami (tez bardzo rzadko) jak traktor po woooooooooooooooli sie muli a najlepsza jest opcja kiedy wgniata w fotel ktora tez zdarza sie bardzo rzadko :S Juz sam nie wiem, ten zawor to chyba to cale EGR? Poradzcie cos chlopaki

#22 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2010 - 12:52

EGR nie powodowałby takich objawów. Ale źle podpięte przewody podciśnienia jak najbardziej. Sprawdź w sprawdzonych poradach rozpiskę podciśnień.

#23 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 kwietnia 2010 - 19:03

Jak już pisałem miałem taki kłopot że czasami oma ładnie przyspieszała po redukcji a czasami w ogóle nie chciała iść tak jak by nie miała turbo. Sprawdziłem podłączenia podciśnień według schematu WICKA i miałem podłączone tak jak na foto. Moje pytanie jest takie czy tak jak było podłączone u mnie mogło powodować to że raz było turbo a raz nie teraz trochę jeździłem i niby jest dobrze ale wtedy też nie zawsze tak się działo czasami było dobrze a czasami brakowało jej kopa.

[ATTACH]6473[/ATTACH]

[ATTACH]6474[/ATTACH]

tak to wyglądało u mnie i nie wiem czy to mogło być powodem problemu z przyspieszaniem

#24 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2010 - 19:07

jfk123 pewnie da dziś relacje jak tam zawór upustowy, więc się dowiesz, czy jechać na kanał czy szukać gdzie indziej.

#25 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 kwietnia 2010 - 19:12

jfk123 pewnie da dziś relacje jak tam zawór upustowy, więc się dowiesz, czy jechać na kanał czy szukać gdzie indziej.


ale takie podłączenie jak na moich foto może być powodem takich objawów czy nie?

A i jeszcze jedno u mnie ten filterek powietrza co idzie od tego zaworku turbo jest bardzo brudny w środku i czy ma to jakieś znaczenie i czy się go wymienia i jaki to jest filterek?

#26 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2010 - 20:56

Podłącz przewody tak jak na foto.
Wymień go na filterek paliwowy do piździków.

#27 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 kwietnia 2010 - 22:10

Podłącz przewody tak jak na foto.
Wymień go na filterek paliwowy do piździków.


podłączyłem tak ja na tej instrukcji co ją wstawiłeś ale nie wiem czy jest lepiej bo narazie jak jeździłem to było ok ale wcześniej przed podłączeniem tak jak na zdjęciach też raz było ok a raz źle

czyli wymienić na zwykły filterek paliwowy, nie jest to jakiś specjalny? A tak w ogóle to do czego ten filterek jest potrzebny?

#28 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:14

Witajcie, przylacze sie do tematu. Moja omega tez czasem lapie "mula" i postanowilem sie temu przyjrzec. Okazalo sie ze jedno z podcisnien, to co idzie do kolektora ssacego nie ma przeplywu. Wiec podpialem do pompki i wylecialo pare kropel oleju z tego wezyka.Reszta przewodow nie byla pozatykana. czy to mialo jakies wieksze znaczenie??? niby czuje jakas poprawe ale moze mi sie tylko wydawac. Zszedlem jeszcze do kanalu by przyjrzec sie temu ciegnu przy turbinie ale ono ani drgnie. Czy ono powinno chodzic wciskajac je reka czy zostaje tylko sprawdzac przy odpalonym silniku i wysokich obrotach?

a i jeszcze jedna niepokojaca sprawa. Otoz w czasie jazdy przy lekko wcisnietym gazie od strony pasazera(tak jakby turbina) dosc wyraznie gwizda. Jak puszcze noge z gazu-ustaje. Przy wyzszych obr objaw ten nie wystepuje. czy taki objaw moze powodowac np pekniety waz od intercoolera? bo oturbo nawet nie chce myslec. pozdrawiam

#29 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:21

a i jeszcze jedna niepokojaca sprawa. Otoz w czasie jazdy przy lekko wcisnietym gazie od strony pasazera(tak jakby turbina) dosc wyraznie gwizda. Jak puszcze noge z gazu-ustaje. Przy wyzszych obr objaw ten nie wystepuje. pozdrawiam

To masz upust otwarty.

Czy ono powinno chodzic wciskajac je reka czy zostaje tylko sprawdzac przy odpalonym silniku i wysokich obrotach?

Musi się ruszać wciskając.

#30 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:24

To masz upust otwarty.

Musi się ruszać wciskając.


dzieki Wicek za odpowiedz. Powiedz mi prosze jak je rozruszac by niczego nie odlamac i nie ukruszyc? Przez to moze lapac mula?

#31 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:30

Penetrantem to popsikaj porządnie, później kombinerki i próbujesz to rozruszać, później znów penetrant, a jak już puści na dobre i będzie ładnie chodzić, to smar miedziany.

#32 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:33

Penetrantem to popsikaj porządnie, później kombinerki i próbujesz to rozruszać, później znów penetrant, a jak już puści na dobre i będzie ładnie chodzić, to smar miedziany.


dzieki wielkie, jutro z rana sie za to wezme. I jak mi sie uda to rozruszac dam znac ;)

#33 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:33

A tak w ogóle to do czego ten filterek jest potrzebny co jest w tym układzie podciśnień i czy to że jest mocno zafajdany może coś zmieniać w pracy turbo?

#34 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:35

To filterek, przez który wchodzi powietrze do układu podciśnień. Nie ma powietrza, podciśnienie nie będzie odpowiednio wytwarzane.

#35 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 kwietnia 2010 - 18:39

To filterek, przez który wchodzi powietrze do układu podciśnień. Nie ma powietrza, podciśnienie nie będzie odpowiednio wytwarzane.


Wymieniłem go dzisiaj na nówkę ale nic się nie zmieniło teraz muszę jeszcze gdzieś znaleźć kanał i zobaczyć jak się ma to cięgno od turbo

#36 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 kwietnia 2010 - 19:37

Dodam tylko że to cięgno od turbo jest je ciężko ruszyć bo spora sprężyna jest w tej gruszce co ma odbijać i samą ręką to tylko lekko drgnie..zawór upustowy otwiera się patrząc od dołu w prawo a wraca w lewo.. zdejmijcie cięgno i samym zaworem poruszajcie czy lekko chodzi a aby sprawdzić tą gruszkę to do wężyka od gruszki podłączyłem powietrze z kompresora ..i wtedy ładnie widać jak zestawik się porusza..

#37 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 21 kwietnia 2010 - 19:42

Dodam tylko że to cięgno od turbo jest je ciężko ruszyć bo spora sprężyna jest w tej gruszce co ma odbijać i samą ręką to tylko lekko drgnie..zawór upustowy otwiera się patrząc od dołu w prawo a wraca w lewo.. zdejmijcie cięgno i samym zaworem poruszajcie czy lekko chodzi a aby sprawdzić tą gruszkę to do wężyka od gruszki podłączyłem powietrze z kompresora ..i wtedy ładnie widać jak zestawik się porusza..


ja probowalem ruszyc to za pomoca rurki(zapierajac ja nie pamietam teraz o co :D ) i ciegno ani drgnie.

#38 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 kwietnia 2010 - 19:45

a próbowałeś z założonym cięgnem czy zrzuciłeś tą zawleczkę i samym zaworem.

#39 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 21 kwietnia 2010 - 19:48

a próbowałeś z założonym cięgnem czy zrzuciłeś tą zawleczkę i samym zaworem.


z zalozonym ciegnem. Zawleczki nie wyjmowalem.

#40 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2010 - 20:05

czy taki objaw moze powodowac np pekniety waz od intercoolera?

tak wszelkie nieszczelności za turbina do kolektora mogą powodować takie gwizdanie