Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy jest znaczna różnica miedzy silnikiem 3.0 a 3.2 ????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kristianoMV6

kristianoMV6

    ;;

  • 29 postów
  • Dołączył: 30-08-2008
  • Skąd: Łabiszyn

Napisany 16 września 2011 - 18:51

Ja osobiście miałem okazję jechać z 3.0 i 3.2. Stwierdzam że nie odczuwałem różnicy w przyspieszeniu.

#22 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 września 2011 - 20:40

instrukcja nic nie mówi na temat przyspieszenia.

#23 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 września 2011 - 20:54

instrukcja nic nie mówi na temat przyspieszenia.


dokładnie, są tylko dane V-max i inne są dla kombi inne dla sedana.

#24 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 września 2011 - 21:17

Ze względu na wyższą kulturę pracy 3.2 wziąłbym właśnie ten silnik. Praktycznie nie słyszalny podczas niskich obrotów, u Genasa nawet z zewnątrz nie byłem w stanie określić czy silnik chodzi, dopóki nie zobaczyłem spalin wychodzących z tłumika.
Co z tego, że cewki droższe i 2 katy i 2 sondy więcej? Troszkę więcej może wyjść podczas naprawy, ale co ile to się robi? Jeśli w ogóle... Równie dobrze w 3.0 może się coś popsuć. Co tego z tego co mówił Genas spalanie na mniejszym poziomie jak 3.0.


Wszystko zależy od stanu silnika. Mojego 3.0 tez nie usłyszysz na wolnych obrotach stojąc obok auta. Dopiero jak podniesiesz maskę. Jedyne co słychać to szum powietrza w kolektorze.

#25 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2013 - 00:45

Ciekawe jak to jest faktyczne od strony technicznej.
Chodzi mi o gołe słupki- który silnik Waszym zdaniem ma przewagę i dlaczego.

#26 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 04 stycznia 2014 - 19:54

proszę bardzo
3.0 auto http://www.zeperfs.c...ga-mv6-auto.htm
3.2 http://www.zeperfs.c...mega-3-2-v6.htm

nie ma za wiele danych dla 3.2 niestety. Wychodzi nawet że przy kickdownie 80-120 3.0 jest szybsza .Co jest dla mnie dziwne. Czy 3.0 i 3.2 mają takie same przełożenia w skrzyni i w moście?

Kwestia osiągów w omedze to w ogóle ciężki temat bo żadnej wersji nie można uznać za naprawdę szybką. Ale 3.2 nie jest po to żeby się ścigac tylko żeby na autostradzie przy 200 km/h omega się nie męczyła;) .

#27 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 stycznia 2014 - 20:19

link do angielskiej wikipedii o V6, które stosował GM:http://en.wikipedia....egree_V6_engine

#28 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 stycznia 2014 - 16:55

z miesiąc temu mierzyłem sprint czymś podobnym do gtecha

sedan
tryb sport, start z hamulca ~2tys obr, zimówki 205/65r15
0-100km/h
bez TC 7.99 8.01 7.99
z TC 7.94 7.94 7.95

jeździłem też 3.0 carvanem automat, 3.2 lepiej z dołu idzie i nie czuć skoku mocy przy 4tys obr