Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy jest znaczna różnica miedzy silnikiem 3.0 a 3.2 ????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arekpluta81

arekpluta81
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-03-2010

Napisany 30 marca 2010 - 09:03

Witam.Zastanawiam sie nad kupnem Omki B FL ale mam pytanko czy sa widoczne roznice w osiagach miedzy tymi silnikami. Mam kolege ktory posiadal Omke z silnikiem 3.2(automat,2001r)) i teraz sie przejechal Omcia z silnikiem 3.0(automat,2000r) i twierdzi ze ta 3.0 ma znaczne slabszy start. Z tym ze w tej 3.0 stuka jedna szklanka.Teraz nie wiem czy to roznica w silnikach jest tak widoczna czy po prostu ktos chce mi wcisnac auto z zajechanym silnikiem.A wiec koledzy i kolezanki prosze o opine chuba ze juz byl taki temat to prosze o konkretne linki.Dziekuje i pozdrawiam.

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2010 - 10:10

różnica w mocy jest bardzo mała bo raptem 7 koników i 20 Nm więc osiągi nie powinny bardzo sie różnić

#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2010 - 10:45

Lepiej chodzi 3.2 i jest to lekko odczuwalne.

Popatrz na dane >>> 3.2 ma wiekszy moment obr i to bardziej czuc niz te 7 km.

#4 OFFLINE   arekpluta81

arekpluta81
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-03-2010

Napisany 30 marca 2010 - 11:25

Ok czyli rozniaca jest prawie nieodczuwalna. Po prostu z ta 3.0 musi byc cos nie tak ze tak słabo się wkręca.

#5 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 30 marca 2010 - 11:48

arek ty nie jestes nauczycielem albo nie byles w Przeclawiu???


bierz ta 3.0 mniejsze koszta w utrzymaniu

3,2 V6 tam sa cewki potrojne a tu cewka koszt polowy cewek 3,2

#6 OFFLINE   arekpluta81

arekpluta81
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-03-2010

Napisany 30 marca 2010 - 12:36

Nie Ducce nie jestem nauczycielem i nigdy nie bylem.

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2010 - 12:37

bierz ta 3.0 mniejsze koszta w utrzymaniu

Bierz lepsza technicznie

#8 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 30 marca 2010 - 14:37

Bierz lepsza technicznie



jak mam to zrozmiec??? lepsza technicznie 3,2 V6 bo ma 7 PS wiecej i 20Nm wiecej

czy lepszy technicznie silnik 3.0 bo ma proste rozwiazania i jest prosty jak obsluga cepa??

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2010 - 15:37

jak mam to zrozmiec? lepsza technicznie 3,2 V6 bo ma 7 PS wiecej i 20Nm wiecej

Chodzi mi lepszy stan ogolny samochodu (a wybor silnika postaw na drugim miejscu)

Widze, ze chcesz kupic 3.2, ale obawiasz sie wyzszych kosztow utrzymania.

Przemysl wszystkie za i przeciw.

#10 OFFLINE   arekpluta81

arekpluta81
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-03-2010

Napisany 30 marca 2010 - 15:48

Ok.To pozostało mi znaleść w moim rejonie samochody z tymi dwoma silnikami i odczuć te efekty na własnej skórze.Takze jak jest ktoś chętny do zaprezentowania możliwości swojej omki (okolice Trzcianki,Wałcza)z silnikiem 3.0 i 3.2 to byłbym chętny.:D

lendio.Ja nie boje sie 3.2 tylko po prostu znajomy ma na sprzedaz omege 3.0 full wypas z 2000r za 14 tys ze zrobionym miesiac temu rozrzadem tylko szklanka stuka i w moim odczuciu cos nie tak jest bo po przejazdzce nie zrobila na mnie szalu i na koledze ktory jezdzil rok czasu 3.2 tez nie zrobila szalu

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2010 - 15:54

Ja nie boje sie 3.2 tylko po prostu znajomy ma na sprzedaz omege 3.0 full wypas z 2000r za 14 tys ze zrobionym miesiac temu rozrzadem tylko szklanka stuka i w moim odczuciu cos nie tak jest bo po przejazdzce nie zrobila na mnie szalu i na koledze ktory jezdzil rok czasu 3.2 tez nie zrobila szalu

Szklanka, czyli chodzi ci o popychacz ?

Jak cos stuka to sie niepchaj, bo moze wyjsc co innego jeszcze.

Jak niema instalcji gazowej (tego niewiem )to cena niejest wcale okazyjna.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2010 - 16:18

Ze względu na wyższą kulturę pracy 3.2 wziąłbym właśnie ten silnik. Praktycznie nie słyszalny podczas niskich obrotów, u Genasa nawet z zewnątrz nie byłem w stanie określić czy silnik chodzi, dopóki nie zobaczyłem spalin wychodzących z tłumika.
Co z tego, że cewki droższe i 2 katy i 2 sondy więcej? Troszkę więcej może wyjść podczas naprawy, ale co ile to się robi? Jeśli w ogóle... Równie dobrze w 3.0 może się coś popsuć. Co tego z tego co mówił Genas spalanie na mniejszym poziomie jak 3.0.

#13 OFFLINE   Busta

Busta
  • 30 postów
  • Dołączył: 26-12-2006
  • Skąd: Krosno

Napisany 30 marca 2010 - 17:59

3.2 jest bardziej dopracowany...
Inne kolektory wydechowe - brak pękania i nieszczelności, co w 2,5 i 3.0 jest nagminne.
Górna miska olejowa bez uszczelki - składana na pascie - zero problemów z wyciekami a niemal każda wcześniejsza fałka tam popuszcza.
Brak EGRu
Zmian jest pewnie więcej. Większość z nich przekłada się na wyższą kulturę pracy.

Jednak nie nastawiaj się wyłącznie nad silnikiem. Szukaj auta w dobrym stanie.

#14 OFFLINE   arekpluta81

arekpluta81
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-03-2010

Napisany 30 marca 2010 - 18:00

lenido-dokladnie chodzi mi o popychacz.A w tej omce nie ma gazu.

#15 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 05 września 2011 - 01:51

Chciałbym odświerzyc troche ten temat i nawiązać do osiągów..

Mówicie ze 3.2 mocniejsze bo wiecej KM i NM...

Więc dlaczego suche dane techniczne mówią że to jednak 3.0 jest zrywniejsze ?

(sprint do 100 Km/h)

Ktoś rozwieje moje wątpliwości ? ;)

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2011 - 18:59

Chciałbym odświerzyc troche ten temat i nawiązać do osiągów..

Mówicie ze 3.2 mocniejsze bo wiecej KM i NM...

Więc dlaczego suche dane techniczne mówią że to jednak 3.0 jest zrywniejsze ?

(sprint do 100 Km/h)

Ktoś rozwieje moje wątpliwości ? ;)


a mógłbyś przedstawić te dane i podać źródło?

#17 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 15 września 2011 - 00:26

3.0 211KM przy 6000 i 270Nm przy 3400 ... sprint 0-100 Km/h 8.5s

3.2 218KM przy 6000 i 290Nm przy 3400 ... sprint 0-100Km/h 9.0s ?

Żródła : Wikipedia i autocentrum.

#18 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2011 - 06:33

3.0 211KM przy 6000 i 270Nm przy 3400 ... sprint 0-100 Km/h 8.5s

3.2 218KM przy 6000 i 290Nm przy 3400 ... sprint 0-100Km/h 9.0s ?

Żródła : Wikipedia i autocentrum.


bo to wygląda na porównanie 3.0 manual vs 3.2 automat


PS a na autocentrum w ogóle nie patrz jeżeli chodzi o takie dane bo jest tam sporo błędów

#19 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2011 - 20:47

uff ciężko znaleźć na necie wiarygodne dane omegi, znalazłem tylko takie coś - wygląda rozsądnie, dokładne dane silników - średnica i skok tłoka, więc chyba można temu zaufać:

dla sedana automat:
3,0 ma 9,5 do setki, top speed 238
3,2 ma 9,0 do setki, top speed 240

#20 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 16 września 2011 - 00:56

Nikt nie ma ori instukcji od 3.0 i 3.2 ?
A tak pozatym to wiadomo , "papier" przyjmie wszystko.. :) , jak wyglądają rzeczywiste osiągi tych motorów ? mierzył ktoś ?

PS. Suche dane techniczne są nawet mimo masy i automatu dosyć kruche.. :(