Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

17 cali i męczarnia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
101 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 maja 2010 - 18:44

Ja w tej chwili jeżdżę na 235x45x17 , ale w przyszłym sezonie letnim będę chciał 215x50x17 ponoć lepszy komfort.


Komfort bardzo dobry - lepszy niż na 195/65 R15.

#82 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 12 maja 2010 - 18:53

Ja w tej chwili jeżdżę na 235x45x17 , ale w przyszłym sezonie letnim będę chciał 215x50x17 ponoć lepszy komfort.


Tylko weź znajdź opony 215x50x17, żeby miały wszystkie indeksy takie jak trzeba. No i przydałaby się felga 7", bo na 7,5" to taka opona już tak aby, aby.

#83 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 maja 2010 - 19:01

Tylko weź znajdź opony 215x50x17, żeby miały wszystkie indeksy takie jak trzeba. No i przydałaby się felga 7", bo na 7,5" to taka opona już tak aby, aby.


http://www.opony.com...kang_ns_20.html po taniości
http://www.opony.com..._zero_nero.html po drogości

Indeksy nawet lepsze niż fabryka przewidziała, ale jakby było o 1 mniej to bym się nie przejmował nawet, bo już sam rozmiar 215/50R17 nie jest przewidziany wg producenta do Omegi, więc co za różnica czy mamy indeks 93 czy 94. ;)

ps. Od paru tygodni uskuteczniam na przodzie 205/50R17 na felgach jak widać w podpisie, czyli oplowskie 7,5J i jest elegancko - mimo że tuleje mam Febi, a nie Lemforder, to jeszcze nie czułem dyskomfortu w koleinach. :)

#84 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 12 maja 2010 - 19:04

ps. Od paru tygodni uskuteczniam na przodzie 205/50R17 na felgach jak widać w podpisie, czyli oplowskie 7,5J i jest elegancko - mimo że tuleje mam Febi, a nie Lemforder, to jeszcze nie czułem dyskomfortu w koleinach. :)


Według tabelki, którą ktoś już tu kiedyś przytoczył, 205 to już jest za mało jak na 7,5J. Chyba trochę ryzykujesz.

#85 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 maja 2010 - 19:15

http://www.felgi-opo...i_,3,32,15.html

Jest OK, w sumie to opona o tej szerokości na takiej feldze leży akurat bardzo dobrze - nie jest ani naciągnięta jak stożek, ani wystająca jak odwrócony trapez.

#86 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 maja 2010 - 19:31

Moj sasiad ma 215 na feldze 9" taki helmutowski tuning........

#87 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 maja 2010 - 19:39

175 w Sejach na 8" zakładają ;)

#88 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2010 - 19:44

175 w Sejach na 8" zakładają

Jakbym miał 8" to już dawno bym na 245/45R17 śmigał:tank:
Duże znaczenie w wprowadzeniu samochodu ma też odpowiedni dobór szerokości opony dla felgi, np. 225mm przy 7,5" feldze, 245mm na 8" itd.

#89 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 maja 2010 - 20:05

Ja dopowiem tak mialem kiedys w A 245 45 17 na felach 7,5 i bylo oki nawet nie bylo widac ze felga niezbyt szeroka, teraz mam w jednej Omie 225 45 17 Dayton D320 i nic nie nosi w koleinach!! w drugiej 235 45 17 i nosi okropnie tu sa opony Marangoni Mythos, takze wzor bieznika jest chyba decydujacy....

#90 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 12 maja 2010 - 20:34

mimo że tuleje mam Febi

0
Długo masz te tuleje bo ja też miałem szkoda mi było kasy na te lmbfo>>> od bmw i pojeździłem pół roku i i tak musiałem zmienić na te droższe :) teraz na razie mam je rok i auto po przeglądzie są ok
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#91 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2010 - 21:00

[url]http://www.opony.com/opony/50467_pirelli_p_zero_nero.html po drogości

ps. Od paru tygodni uskuteczniam na przodzie 205/50R17 na felgach jak widać w podpisie, czyli oplowskie 7,5J i jest elegancko - mimo że tuleje mam Febi, a nie Lemforder, to jeszcze nie czułem dyskomfortu w koleinach. :)


Ja poszedłem po drogości i na oplowskie 7,5J ubrałem oponki Pirelli Rosso 225/50 R17 98Y i jestem zaskoczony ,że tak dobrze i komfortowo się prowadzi mimo że tuleję wołają o wymianę:) Zdarza się że podczas jazdy w koleinach lub po bruku trochę gorzej się jedzie, ale niedługo wymieniam tuleje i myślę, że będzie znacznie lepiej.
Oczywiście na 15-calowych zimówkach odczuwałem większy komfort ale kosztem kiepskiej prezencji i słabszej przyczepności:D

#92 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 maja 2010 - 21:36

0
Długo masz te tuleje bo ja też miałem szkoda mi było kasy na te lmbfo>>> od bmw i pojeździłem pół roku i i tak musiałem zmienić na te droższe :) teraz na razie mam je rok i auto po przeglądzie są ok


O dziwo od ponad roku/20.000km i jest jeszcze OK, w każdym bądź razie ja wciąż steruję samochodem, a nie on mną:); no i w nowym komplecie zimówek równomiernie bieżnika ubyło, bez żadnego zdzierania na zewnątrz/wewnątrz. Ale na ustawianiu zbieżności świeżo po założeniu tych tuleji już mi spece mówili, że za miękkie są, czego z resztą sam byłem świadomy. Ale na przesyłkę Lemforderów akurat nie miałem czasu czekać...

#93 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 12 maja 2010 - 23:10

O dziwo od ponad roku/20.000km i jest jeszcze OK, w każdym bądź razie ja wciąż steruję samochodem, a nie on mną

rozumie u siebie też nie czułem że coś nie tak z prowadzeniem , w ogóle tuleje robiłem bo mi coś pukało a 3 gości nie wiedziało co i nawet ten na przeglądzie powiedział że tuleje . Pukać nie przestało i po pól roku dalej następni pokazywali że tulejie i dałem te od bmw. I dalej pukało a jak się okazało to gumki od drążka stanbilizatorów za 12 zł . Pewnie bym tulei nie robił wcale bo tak nie czułem że auto się źle prowadzi ale nasi kochani mechanicy pomogli mi pozbyć się ładnych paru 100-wek. :)

PS ale fakt faktem tuleje nie były przyczyną pukania jakiej szukałem ale te febi naprawdę po pół roku już wymiękły a te na razie są ok
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#94 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2010 - 18:08

Teraz jest 285/30/18


No to zaszalałes teraz.. takie to ja mam w swoim słuzbowym duzym sprzecie no... cale tylko inne hi hi :)

#95 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 14 maja 2010 - 18:55

Szerokość szerokością, ale przychylam się do zdania użytkowników forum BMW, na którym ten problem też był poruszany, że istotną rolę odgrywa też twardość opony i wzór bieżnika. Ponoć na Continentalach ContiSport 3 jest OK, bo opona jest miękka.

Dzisiaj gadałem też na ten temat z mechaniorem. Nasze drogi są masakryczne i nawet jak ktoś ma wielowahaczowe zawieszenie i jedzie w koleinach prosto, bez rzucania, to opona jak jest powieszona na koleinie tak, że 70% jest w powietrzu, to nie ma siły, żeby jej z czasem nie wyząbkowało.

Ja już się wyleczyłem z typowo sportowych rozwiązań. Nie na nasze drogi.
Zastanawiam się też nad silnikiem, jakbym miał kupować Insignię. 2.0 turbo 220 KM vs 2.8 biturbo 260 KM. Frajda z posiadania tego ostatniego duża, ale dla 0,6 mniej do setki? Przy dużo większym spalaniu. A gdzie w Polsce można pocisnąć?

Pewnie, że jakaś część mnie chciałaby mieć taki mocny silnik, ale pewnie w praktyce wszystko co ma ponad 200 KM to już spokojnie wystarcza. Przez te wszystkie zwężenia czasem na 35 km odcinku trasy mam tylko 2 miejsca, w których można wyprzedzić, a tak to sznur aut ...

#96 OFFLINE   vegeta

vegeta

    zielony

  • 4 postów
  • Dołączył: 21-07-2008
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 16 maja 2010 - 14:29

Potwierdzam, Continental ContiSport 3 ma bardzo miękką mieszanke a komfort bardzo zbliżony do zimowych Fulda 205/15. Juz trzeci sezon na kolach i wielkiego zuzycia nie widać. Podstawa to odpowiednie ciśnienie w oponie. Pozdrawiam.
Ps. Continental-e mam w rozmiarze 235/45/17

#97 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2010 - 15:10

Potwierdzam, Continental ContiSport 3 ma bardzo miękką mieszanke

może i jest miękka.. jak jest nowa
Generalnie często zdarza mi się kupować koła i zauważyłem że na starych (rocznik) wcale nie zjechanych oponach bardzo żle się jeżdzi.Opona jest dotarta pod poprzednie auto.Raz że biją na dziurach a dwa to nie idzie jechać w koleinach.Zdarzało sie że używki ściągają a huczenie to standard.Przejeżdziłem dwa tygodnie na w/w Continentalach.Były z 2005 roku i miały spokojnie 4-5 mm jednakże nie dało się na nich jeżdżić.Poszły na śmietnik.Tą samą sytuację miałem na Michelinach Pilot.Wizualnie OK a huczały jak łożysko no i walka z kierownicą na całej drodze.Stara guma jest twarda.Teraz na nowych inna jazda.
Ja uważam że dużo zależy stanu opony a nie od producenta.
Zawsze kupuje nowe i różnica w komforcie i prowadzeniu w koleinach jest ogromna.
Nie zwalajcie winy na szerokość opony a tym bardziej na stan zawieszenia.

#98 OFFLINE   oxymen250

oxymen250
  • 51 postów
  • Dołączył: 16-05-2010
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 16 maja 2010 - 18:11

To już wiem czymu po zamianie r15 195/65 na r17 225/45 Ałto dziwnie jeździ po naszych drogach :/ Tylko że ja jeszcze jeden problem mam... Ćiągnie furę w lewo jak jadę ok 50-60 km/h tak delikatnie ... A jak ruszam np. na parkingu mając np. 1/2 obrotu w lewo to samo robi pełny skręt a i kierownica sama nie wraca do prostej (tyczy się tylko skrętów w lewo) w prawo ok. Dodam że dzieje się tak odkąd zmieniłem koła. Na zimówkach tak nie było no może poza lekkim ściąganiem w lewo ale sam kierownica wracała. No i dodam że wymieniłem końcówki drązka swożnie i zrobiłem zbieżność. I co teraz??? Pomocy

#99 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 18 kwietnia 2011 - 19:57

może i jest miękka.. jak jest nowa


A czy ktoś ma już te SportContact 5?
W sprzedaży są 2, 3 i 5. Wszystkie są tak samo miękkie? (nie rzucają na koleinach?)

Generalnie często zdarza mi się kupować koła i zauważyłem że na starych (rocznik) wcale nie zjechanych oponach bardzo żle się jeżdzi.
Zawsze kupuje nowe i różnica w komforcie i prowadzeniu w koleinach jest ogromna.


A co to znaczy starych?
Zawsze, czyli co sezon?

Opona jest dotarta pod poprzednie auto. (...) Raz że biją na dziurach a dwa to nie idzie jechać w koleinach.


Ja w zeszłym roku kupiłem nowe. Więc są dotarte pod moje auto. Tyle, że zdejmując koła przy zakładaniu zimowych, zakład nie oznaczył mi, które koło jest które. Można do tego jakoś dojść, znając charakterystykę zawieszenia Omegi, czy nie bardzo?

Nie zwalajcie winy na szerokość opony a tym bardziej na stan zawieszenia.


Ja kupiłem i nowe (zaraz po wyprodukowaniu) i w miarę wąskie. Potenza RE050A 225/50R17. Jest poprawa w stosunku do kilkuletnich Miechelinów 235/45R17, ale ciąganie występuje nadal. Zawieszenie mam w porządku.

Wydaje mi się, że Potenzy to dobre opony, ale dość twarde. Od nowości. Więc jeśli coś gra rolę, to chyba jednak głównie twardość opony.

A jak Wam się wydaje. Czy jeśli na 1 osi ostawię Potenzy, a na drugą dam te miękkie Continentale (na którą oś lepiej?), to ciąganie zniknie? Potenzy praktycznie niezużyte, więc nie piszcie, że mniej zużyte na tył. Pytam tylko pod kątem ciągania w koleinach.

Przy okazji, jak się komuś uszkodzi opona, która ma zużyty dopiero dosłownie 1 mm bieżnika, to naprawdę musi wymienić obie na osi, czy wystarczy kupić tę 1?

I wreszcie, czy jest jakakolwiek różnica między 4 takimi samymi oponami a takimi samymi na każdej osi, ale różnymi między osiami? W sensie, czy naprawdę 4 takie same dają jakąś przewagę.

#100 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 kwietnia 2011 - 20:04

W sensie, czy naprawdę 4 takie same dają jakąś przewagę.

Wg mnie nie.