Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

17 cali i męczarnia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
101 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Piahoo

Piahoo
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 08 maja 2010 - 23:54

No ja bede sie upieral ze rzucanie omegami po drodze przy oponach rozmiaru 235/45 i wiekszych to tylko i wylacznie wina zawieszenia omegi.

Mam dwie omegi jedna B kombi i zawieszenie jest juz wyrobione, wypadalo by powymieniac gumy, lacznik stabilizatora no i same amortyzatory i na kolach typu 235 ciezko sie jezdzi w koleinach da sie jechac ale faktycznie rzuca auto itp.

Drugan omege mam BFL cale zawieszenie zrobione na igle i obecnie jezdze na 235/45/17 i naprawde nie ma problemu, oczywiscie moze troche przesadzilem ze nie ma zadnej roznicy z przesiadki z 205/16" owszem jest ale tak minimalna ze nie odczulem tego gdy zmienilem oponyz z zimowek na letnie.

Choc oczywiscie nawet zrobione zawieszenie z geometria omegi na 100% i tak nie bedzie tego komfortu na szerokich oponach jaki jest w innch autach klasy wyzszej

Jezdzilem swego czasu pare dni Audi RS6 (tym nowym) na 19" i kolein w ogole nie bylo czuc jechalo sie bajecznie.

Problemem jest zawieszenie omegi - sama jego konstrukcja. Zrobienie go na igielke niweluje problem mocno ale nie rozwiazuje go na 100% bo nigdy tak nie bedzie.

takie jest moje zdanie
pozdro


Audi powiadasz - wóz z napędem na 4 koła z przewagą przodu porównujesz z tylnionapędówką. Hmm, wykonaj prosty test - przywiąż kamień do kawałka sznurka i przeciągnij kamień z punktu A do B przy pomocy tego sznurka. Potem spróbuj przepchnąć ten sam kamień Z punktu A do B przy pomocy tego sznurka. Jak sądzisz, który sposób wymaga więcej zaangażowania i umiejętności? I który ostatecznie przynosi więcej satysfakcji?
Pozdrowionka

#62 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 maja 2010 - 20:28

Ja muszę poprzeć, że omegę nosi na koleinach przy oponach 235/45/17. Teraz akurat mam 2 omegi(jedną B r1997 drugą Bfl r2002) w jednej opony o rozmiarach w/w a w drugiej 205/55/16 i rożnica jest odczuwalna(nawet moja żona to stwierdziła).
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#63 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2010 - 20:38

Ja muszę poprzeć, że omegę nosi na koleinach przy oponach 235/45/17. Teraz akurat mam 2 omegi(jedną B r1997 drugą Bfl r2002) w jednej opony o rozmiarach w/w a w drugiej 205/55/16 i rożnica jest odczuwalna(nawet moja żona to stwierdziła).

Pany i panowie oma była zaprojektowana na lacie 195/65R15 po lifcie na 205/60R16 wie nie dziwcie sie że na 17" lata na boki zamontujcie zawiechę irmiego a na 17" będzie hulać :)

#64 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 maja 2010 - 20:43

Pany i panowie oma była zaprojektowana na lacie 195/65R15 po lifcie na 205/60R16


Hmm, ja mam 235/45R17 w instrukcji.

zamontujcie zawiechę irmiego a na 17" będzie hulać :)

A jaki orientacyjny koszt? :)
To jest niższa zawiecha?

#65 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 maja 2010 - 20:45

Kolejny raz radze najpierw zrobic swoje cale zawieszenie w oplu potem zalozyc szersze opony. Zrobilem juz na 235/45/17 ponad 6000km i nie ma zadnego problemu.

Kazdy kto ma omege i nie wierzy ze nie rzuca na 235/45/17 zapraszam do siebie na jazde probna, w prosty sposob moge to udowodnic.

#66 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 maja 2010 - 21:00

Powiem tak,
Na przedzie mam 225/45R17 a a tyle 245/45R17 i jezdzi sie super (troche przednie rok pojechane i woda mnie straszy) ale serio autko leci super. Na początku miałem męczarnie bo miałem tuleje wywalone teraz po wymianie jak w szystko w zawieszce gra to twardo i miło sie jeździ bo autko jak na sznurku leci. Więc wniosek jest jeden, każda usterka i nie dociągnięcie widać (czuć) o wiele bardziej na dużym kole z małym profilem oponki, bo "baniaczek 65" na R15 nie reaguje tak bardzo i jest miło bo działa jak balonik poduszkowca. Więc się czuje i walczy z każdą mała wadą lub luzem na dużym kole z małym profilem i tyle. Jak zawieszenie jest ok to miła jazda i można szaleć, tylko te polskie dziury i woda w koleinach.

#67 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 maja 2010 - 19:39

Dziś przełożyłem koła z jednej omy do drugiej i różnica jest, choć przyznam, że opony 235/45/17 mam podłej jakości(z takimi kupiłem samochód i wyglądają na nowe lecz jest to chiński syf z chińskimi oznaczeniami na oponie- widać niemiecki sknera nim jeździł, który kupił najtańsze dziadostwo), a 205/55/16 są już wyższej klasy. Autko na tych drugich prowadzi się ślicznie, nie szumi nie nosi. Wniosek chyba jest taki, że będę miał wydatek na nowe 235, bo podejrzewam, że to one są przyczyną(szumią, hałasują i bije przy nich kierownica).
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#68 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 11 maja 2010 - 20:44

Aż sobie jutro z ciekawości każę zrobić przegląd zawieszenia w ASO. Jestem przekonany, że wszystko jest OK, ale po wiosennych dziurach - kto wie.

Felgi mam super, geometria świeżo ustawiana, opony nowe wysokiej klasy.
Jak już pisałem, na koleinach lekki dyskomfort nadal jest i widać go na 225/50R17 w porównaniu z 215/55R16, ale jest o nieeebo lepiej niż jak miałem wywalone tuleje i zajechane 235/45R17. Niemal idealnie, ale nie idealnie. Jeżeli jutro okaże się, że zawiecha bez zastrzeżeń, to będzie to znaczyło tylko tyle, że po prostu na 17 jest trochę gorzej na koleinach niż na 16 i już. Niezależnie od zawieszenia. Jak ktoś twierdzi inaczej, to może po prostu nie trafił na takie koleiny, po jakich jeżdżę ja, bo już widzę, że koleina koleinie nierówna.

Zobaczymy. Sam jestem ciekaw wyniku.

#69 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 11 maja 2010 - 22:16

Jakość (czyt. firma) opony daje dużo kiedyś na fuldach i kleberach to sie jezdzic nie dawało, a teraz na misiach pilotach o sportowym zacięciu jest super, cicho, szybko (w ramach rozsądku i mocy) zasówają nawet w zimnym, dunlopy też dobrze wspominam i yokohamki były ok, bo bylo można szaleć po zakrętach 90 stopni powyżej 60km/h i autko trzymało sie jak na magnesie.

#70 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 11 maja 2010 - 22:28

Jakość (czyt. firma) opony daje dużo.


No ja piszę o Bridgestone Potenza

#71 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2010 - 23:41

Ja muszę poprzeć, że omegę nosi na koleinach przy oponach 235/45/17. Teraz akurat mam 2 omegi(jedną B r1997 drugą Bfl r2002) w jednej opony o rozmiarach w/w a w drugiej 205/55/16 i rożnica jest odczuwalna(nawet moja żona to stwierdziła).


Zgodze sie z Tobą w 100% mam wlasnie 235/45/17 poprzednio miałem 205/65/15 i nic nie prowadzało w koleinach :)

#72 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 12 maja 2010 - 00:33

No może i ciągnie na koleinach kwestia przyzwyczjenia mi się wydaje ale za to jaka frajda na nowym asfalcie i w łuczkach (szkoda że tak mało go mamy na naszych drogach). Mnie osoboście nie przeszkadza jazda na 17 widzę różnice jak są 15 zimówki ale tragedi nie ma jak dla mnie .
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#73 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2010 - 00:37

to jeszcze nic , a jak Sypus ma 275/18 i cos tam nie pamietam jaki ma profil ... to co powiecie .. ???

#74 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 12 maja 2010 - 00:38

No może i ciągnie na koleinach kwestia przyzwyczjenia mi się wydaje ale za to jaka frajda na nowym asfalcie i w łuczkach (szkoda że tak mało go mamy na naszych drogach). Mnie osoboście nie przeszkadza jazda na 17 widzę różnice jak są 15 zimówki ale tragedi nie ma jak dla mnie .


No właśnie nie bardzo jest gdzie tak pojeździć. A już ludzi, którzy obniżają sobie zawieszenia w jedynym posiadanym aucie, służącym im z założenia do wszystkiego, a nie tylko do wyścigów zupełnie nie rozumiem. Ja jeżdżę na 17 dla wyglądu. Ale momentami jest trochę mało bezpiecznie. Właśnie przez te koleiny na wąskich drogach. Czasem strach wyprzedzać. Myślę, że 16 to optymalny kompromis między wyglądem a zachowaniem na drodze.

Może jutro po przeglądzie zawieszenia zmienię zdanie.

#75 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 12 maja 2010 - 01:10

zawieszenie naprawde duzo daje,jak kupilem Ome 3.2 gdzie z przodu byly 235/40 R18 a z tyłu 265/35 R18 i bylo do wymiany 2 laczniki stabilizatora,1 koncowka i 2 tulejki plus poduszki tylnej belki (dodam ze sprzedajacy twierdzil ze zawiecha w idealnym stanie:D)to auto latało po calej jezdni,ciezko to bylo opanowac,rzucalo nia na wszytskie strony.Wymienilem wszystko,ustawilem zbieznosc i jest niebo a ziemia

#76 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2010 - 01:37

Ale momentami jest trochę mało bezpiecznie. Właśnie przez te koleiny na wąskich drogach. Czasem strach wyprzedzać. Myślę, że 16 to optymalny kompromis między wyglądem a zachowaniem na drodze.


akurat cale nie maja z tym nic wspolnego tylko chodzi o szerokosc opony jak wpadają w koleiny ...

#77 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2010 - 07:20

A już ludzi, którzy obniżają sobie zawieszenia w jedynym posiadanym aucie, służącym im z założenia do wszystkiego, a nie tylko do wyścigów zupełnie nie rozumiem.

A jak jest więcej niż jeden i każdy obniżony minimum -40 ??

a jak Sypus ma 275/18 i cos tam nie pamietam jaki ma profil

Teraz jest 285/30/18 :D

#78 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 maja 2010 - 08:08

A jak jest więcej niż jeden i każdy obniżony minimum -40

Teraz jest 285/30/18


O mój boże, jak tak można jeździć ????





:metal2:

#79 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 12 maja 2010 - 08:46

akurat cale nie maja z tym nic wspolnego tylko chodzi o szerokosc opony jak wpadają w koleiny ...


No tak, tak, to był skrót myślowy.
A jeśli już tak precyzujemy, to szerokość i profil.

#80 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 maja 2010 - 14:49

Ja w tej chwili jeżdżę na 235x45x17 , ale w przyszłym sezonie letnim będę chciał 215x50x17 ponoć lepszy komfort.