Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Hamulce tył: zapieczone tłoczki?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mariuszCzaplin

mariuszCzaplin
  • 41 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Skąd: LRA

Napisany 27 marca 2010 - 18:58

mam ten sam problem z zaciskami
i byłem dzisiaj kupić używkę dał mi zaciski twierdzac ze do omegi b a wygladal troche inaczej.
pozniej powiedzial ze mam pewnie stare z omegi A załozone czy mozliwe ze by pasowały z omegi A do B?

#22 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 27 marca 2010 - 19:15

W omedze B były dwa typy zacisków zależnie od rocznika

#23 OFFLINE   mariuszCzaplin

mariuszCzaplin
  • 41 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Skąd: LRA

Napisany 27 marca 2010 - 19:40

no właśnie tam mi powiedział ten kolezka ze szrotu moja jest z 1995 r i poiwiedział że w A z konca lat jej produkcji sa takie same. czy ktoś wie ile w tym prawdy?

#24 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 marca 2010 - 19:44

czy ktoś wie ile w tym prawdy?

Tak, w A 91-93 były takie same zaciski jak w B... choć w B było kilka rodzaji... ale zmiany były po 96r... a od 98 przód miał wieksze tarcze i zaciski...
Tył mają wszystkie taki sam...
Ja mam w B takie same jak miałem w A, i z przodu i z tyłu.
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 marca 2010 - 20:28

Tak, w A 91-93 były takie same zaciski jak w B... choć w B było kilka rodzaji... ale zmiany były po 96r... a od 98 przód miał wieksze tarcze i zaciski...
Tył mają wszystkie taki sam...
Ja mam w B takie same jak miałem w A, i z przodu i z tyłu.


tył nie jest taki sam we wszystkich omegach - te nowsze mają wentylowane tarcze i zaciski są 'szersze' by pomieścić grubszą tarczę.

#26 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2010 - 15:33

I jeszcze średnica tłoczka jest różna, bodajże 40 i 42mm.

#27 OFFLINE   lajt87

lajt87
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-04-2010

Napisany 15 kwietnia 2010 - 19:57

Witam
jak rozebrać zacisk ? żeby dostać się do tłoczka. MAm zapieczony , nie chce mi hamować tarcza jest już zardzewiała;] odkręciłem dwie duze śruby i sie zacisk cały rusza , muszę odkręcic rurke płynu hamulcowego? a jeśli bym chciał sie dostać bez wyciągania całkiem zacisku? rozpołowic się da?pozdrawiam

#28 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 16 kwietnia 2010 - 11:59

a jeśli bym chciał sie dostać bez wyciągania całkiem zacisku? rozpołowic się da?pozdrawiam


Nie da rady.Trzeba odkręcić przewód i rozebrać zacisk,ale lepiej kupić używany za parę złotych.

#29 OFFLINE   lajt87

lajt87
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-04-2010

Napisany 16 kwietnia 2010 - 17:43

no to w takim razie jak wyciągnąć klocek hamulcowy ? to chyba bez ściągania zacisku?

#30 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:33

Bez ściągania zacisku, tak, jak przy wymianie. Moje tak były dociśnięte do tarczy, że ni cholery nie chciały wyjść ale młotek i odrdzewiacz dały radę.

#31 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:56

no to w takim razie jak wyciągnąć klocek hamulcowy ? to chyba bez ściągania zacisku?


Wybijasz dwie stalowe zawleczki i ciągniesz za klocek.Przyda się gruby srubokręt do pomocy albo łyżka do opon

#32 OFFLINE   lajt87

lajt87
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-04-2010

Napisany 17 kwietnia 2010 - 13:20

hmmm dwie stalowe zawleczki gdziew one są

#33 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2010 - 13:22

hmmm dwie stalowe zawleczki gdziew one są

sa w zacisku takie dwa jakby preciki ktore trzymaja klocki od gory

#34 OFFLINE   lajt87

lajt87
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-04-2010

Napisany 17 kwietnia 2010 - 13:25

no są z boku zacisku dwa pręciki , zciągnełem takie blaszki jakies . a probowałem te prenciki wybić gwoźdź i młotek i nic nie poszło ;/

#35 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2010 - 13:30

Sproboj wziasc cos innego gwozdziem raczej bedzie ciezko

#36 OFFLINE   lajt87

lajt87
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-04-2010

Napisany 17 kwietnia 2010 - 15:31

nie mam nic ;/ nawet wiertłem próbowałem i sie połamało:PP

#37 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 kwietnia 2010 - 16:26

nie mam nic ;/ nawet wiertłem próbowałem i sie połamało:PP


a w dobrą stronę wybijałeś?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#38 OFFLINE   lajt87

lajt87
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-04-2010

Napisany 17 kwietnia 2010 - 17:51

tylko w jedną się da

#39 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 kwietnia 2010 - 20:11

Ja wybijałem gwożdziem ale takim 20cm.Jego ostra część akurat pasuje tam w otwór i jest na tyle mocna,że da radę ruszyć ten nieszczęsny pręcik.Wiertło pęknie bo jest za twarde a małe gwozdzie się gną niestety...aaa i najpierw opukałem wszystko młotkiem z luznej korozji i obczyściłem szczotką drucianą,bo u mnie te pręciki wyglądały jakby się miały w rękach rozsypać ale pozory mylą niestety...

#40 OFFLINE   OMArzyciel

OMArzyciel
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 27 maja 2010 - 08:52

Dokładnie rok temu miałem opisywany problem z tylnym lewym zaciskiem. Rozłożyłem na części - czyszczenie tłoczka, zestaw naprawczy, nowe klocki ....... i wczoraj , po roku to samo -załamka. Tym razem kupię drugi zacisk.
W związku z powyższym, chcąc kupić używany jak najmłodszy prośba o informację: W jakich innych Oplach stosowane były takie zaciski bo po rozeznaniu się w częściach na Allegro widzę same 10'cio letnie.