Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

metaliczny dźwięk od sprzęgła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 01 sierpnia 2011 - 19:40

Tarcza nie ma sprezyn - za tlumik drgan robi tutaj kolo dwumasowe.

Szkoda kasy... Dlugo to nie polata.


ale ja chyba nie mam dwumasa z tego co mi mowil mechanik ... w tym silniku chyba jest sprzeglo starego typu a na tarczy sa sprezyny...

#22 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 01 sierpnia 2011 - 22:20

Jezeli sloneczko jest cale i nie jest zjechany, to moim zdaniem jest ok, zreszta sam wlasnie jestem w trakcie wywalania skrzyni, coby sie przekonac jak wyglada po 250 ktys

Tak sobie mysle co moze dzwonic, a przeciez w tarczy sa sprezynki amortyzujace, moze ktoras jest peknieta?

#23 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 02 sierpnia 2011 - 09:06

Jezeli sloneczko jest cale i nie jest zjechany, to moim zdaniem jest ok, zreszta sam wlasnie jestem w trakcie wywalania skrzyni, coby sie przekonac jak wyglada po 250 ktys

Tak sobie mysle co moze dzwonic, a przeciez w tarczy sa sprezynki amortyzujace, moze ktoras jest peknieta?


No wlasnie tez tak mysle bo co tam moze innego dzwonic? Kolo zamachowe raczej tez ciezko zepsuc. Sloneczko na 200% u mnie jest cale. Zglupialem. Moze ta tandetna tarcza 4MAX-a... :/

#24 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 05 sierpnia 2011 - 11:05

Moja omega róznież dzwoniła na wol, po rozebraniu sprzegła okazało się że popekały blaszki przytrzymujace docisk, 3 szt. Niestety nie zdążyłem zrobić zdjecia bo padła mi komórka, a następnego dnia zapomniałem. Ale wydaje mi się że to może być przyczyna.

Za wymiane blaszek zapłaciłem 120 PLN, u mnie słoneczko i docisk były jak nowe, a sam przejechałem tym samochodzem 70 TKm

Musisz zdemontować docisk i sprawdzić, bo pewnie przedtem nie był ściągany.

Dodany obrazek


Znalazłem zdjęcie na którym widać jedną pęknietą blaszke, po prawej stronie w docisku

#25 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 sierpnia 2011 - 15:12

Musisz zdemontować docisk i sprawdzić, bo pewnie przedtem nie był ściągany.


to jak sie wymienia tarcze sprzeglowa??

mnie w szkole uczyli, ze jest oba pomiedzy dociskiem a zamachem.


ps. wstawiles zdjecie tarczy sprzeglowej
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#26 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 05 sierpnia 2011 - 15:27

Słuszna uwaga kolego...:) To ja się schowam do :dziura: zamiast pisać bzdury...:pokoj:

Docisk lezy po prawej, widać kawałek na zdjeciu, peknietą blaszkę również.

Miałem ten sam objaw, jak wciskałem sprzęgło to dzwoniło, puszczałem przestawało. Moze gość robił na szybko i nie zauważył, trudno ocenić bez ponownego demontażu.

Słonecznego weekendu życze
Do poniedziałku

#27 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 05 sierpnia 2011 - 15:50

Musisz zdemontować docisk i sprawdzić, bo pewnie przedtem nie był ściągany.


Kolega ma troche racji i to moze byc to. Faktycznie gdy zmienialem tarcze to musialem odkrecic docisk, innego wyjscia nie ma. Lecz mi sie to zrobilo po jakichs 500km a gdy wyjalem skrzynie po raz 2 to juz docisku nie rozkrecalem tylko wymienilem lozysko oporowe ktore rownierz mialo lata swietnosci dawno za soba. Teraz zastanawiam sie czy nie wyjac skrzyni po raz 3 i nie zobaczyc stanu docisku. Kolego piwo dla ciebie :)

#28 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2011 - 17:08

w tarczy sa sprezynki amortyzujace, moze ktoras jest peknieta?

Zrobiles foto tarczy wiec pokaz te sprezynki jezeli mozesz...

#29 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 05 sierpnia 2011 - 17:22

Zrobiles foto tarczy wiec pokaz te sprezynki jezeli mozesz...


U mnie tarcza ma sprezynki a w tej nie ma. U mnie sa 4 symetrycznie ulozone...

#30 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2011 - 23:03

W 2.0 8v są sprężyny w tarczy a w 2.0 16v nie ma ??

#31 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 07 sierpnia 2011 - 10:16

Nie wiem czy w 2.0 16v nie ma czy sa ale u mnie sa na 12345% bo rozbieralem to 2 razy.

#32 OFFLINE   kenay

kenay
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-01-2010

Napisany 09 czerwca 2012 - 15:05

Witam. Podlacze się do tematu bo też mam podobny problem ze skrzynią. Przy okazji sorry zaodkopanie tematu z zeszłego roku :p Mianowicie gdy jechałem za granicę to tuż przy Niemczech, gdy startowałem z przyautostradowego parkingu podczas zmiany biegów usłyszałem dziwny jazgot ze skrzyni. Pod koniec podróży zauważyłem, że gdy go wciskam czuć tak jakby stawiał dziwny opór i przeskakiwał, a na sam koniec wpadł prawie w podłogę i nie mogłem zmienić biegu. Na szczęście wybiłem go lekko manewrując gazem. Pedal sprzęgła udało mi się jakimś cudem wcisnąć i odbił na właściwe miejsce. Dojechałem na miejsce ale boje się teraz gdziekolwiek nim ruszać. Sprzęgło trochę mi się ślizgało gdy jechałem załadowany i ruszałem pod górkę. Doradźcie mi co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy wymiana sprzęgła wystarczy?

Dodam że to jest 2.5TD 97r.

#33 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 czerwca 2012 - 22:39

Witam. Podlacze się do tematu bo też mam podobny problem ze skrzynią. Przy okazji sorry zaodkopanie tematu z zeszłego roku :p Mianowicie gdy jechałem za granicę to tuż przy Niemczech, gdy startowałem z przyautostradowego parkingu podczas zmiany biegów usłyszałem dziwny jazgot ze skrzyni. Pod koniec podróży zauważyłem, że gdy go wciskam czuć tak jakby stawiał dziwny opór i przeskakiwał, a na sam koniec wpadł prawie w podłogę i nie mogłem zmienić biegu. Na szczęście wybiłem go lekko manewrując gazem. Pedal sprzęgła udało mi się jakimś cudem wcisnąć i odbił na właściwe miejsce. Dojechałem na miejsce ale boje się teraz gdziekolwiek nim ruszać. Sprzęgło trochę mi się ślizgało gdy jechałem załadowany i ruszałem pod górkę. Doradźcie mi co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy wymiana sprzęgła wystarczy?

Dodam że to jest 2.5TD 97r.



Łożysko oporowe sprzęgła. Wymiana całego sprzęgła (tj. docisk, tarcza, łożysko) załatwi sprawę. Sprawdź przy wymianie w jakim stanie jest wyprzęgnik, bo może też będzie wymagał wymiany.