Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

metaliczny dźwięk od sprzęgła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafalgala

rafalgala
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-01-2010
  • Skąd: Elbląg

Napisany 13 marca 2010 - 20:43

mam problem taki, ze kiedy wciskam sprzeglo na luzie to nic nie slychac, jak w czasie wolnej jazdy to po wcisnieciu sprzegla mam taki dziwny metaliczny dzwiek i kiedy zmieniam biegi to tez jakby cos ale moim zdaniem to raczej od sprzegla, tylko problem jest taki, ze biegi wchodza elegancko, sprzeglo wybiera pieknie tylko ten dzwiek przy malej predkosci, i tak to brzmi jakby cos bylo luzne jakby luzna sruba, albo poduszka....pomocy !!!!

#2 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 13 marca 2010 - 20:45

Sprawdź poziom oleju w skrzyni ja tak miałem jak nie było stanu :)

#3 OFFLINE   rafalgala

rafalgala
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-01-2010
  • Skąd: Elbląg

Napisany 13 marca 2010 - 21:18

sprawdze, tylko powiedz mi jak to sprawdzic, bo nie mam bladego pojecia...ile oleju powinno byc?i jaki to olej?

zapomnialbym dodac ze to jest taki dzwiek ktory trwa okolo 1 sekundy i pozniej nic, cisza az do nastepnego wysprzeglenia...zalamka, dopiero od 6 tygodni mam ta kluske....

#4 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 13 marca 2010 - 21:27

w skrzyni masz 3 śruby od oleju . Góra śruba wlewu na dole spustowa a mniej więcej pośrodku z boku skrzyni taka mniejsza śruba to od poziomu cieczy - jak ją wykręcisz (najlepiej po dłuższym postoju) to możesz sprawdzić poziom uzupełniając olej po odkręceniu tej od wlewu (odpowiednim olejem przekładniowym) dopóki nie zacznie lecieć tą od poziomu.

#5 OFFLINE   rafalgala

rafalgala
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-01-2010
  • Skąd: Elbląg

Napisany 13 marca 2010 - 21:37

ok, dzieki, sprawdze jak tylko bede mial mozliwosc...

#6 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 06 października 2010 - 20:37

rozwiązałeś może problem, mam dokładnie to samo przy wciskaniu sprzęgła na 1 biegu i na wstecznym (ten metaliczny dźwięk) skrzynie zmieniłem i dalej to samo

#7 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 06 października 2010 - 21:45

może coś ze sprzęgłem nie tak? A patrzyłeś czy jak wrzucasz 2 lub 3 i ruszasz to masz ten sam dźwięk?

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 października 2010 - 00:09

jak na moje ucho :) to masz luz na wale,
metaliczne stukniecie tak jakby,
nie przejmowac sie tylko jezdzic, jak bedzie katowal auto to luz sie powiekszy,
przy normalnej jezdzie tego nie zauwazysz. jeszcze na 100 tys km starczy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 08 października 2010 - 21:42

może coś ze sprzęgłem nie tak? A patrzyłeś czy jak wrzucasz 2 lub 3 i ruszasz to masz ten sam dźwięk?


Przy takiej prędkości już nie słychać wewnątrz auta ale podejrzewam że ten dźwięk też jest... Tam w sprzęgle jest coś co mogłoby taki dźwięk dawać? Ponoć jest jakieś łożysko, dwumasę wykluczam na 99%.

jak na moje ucho to masz luz na wale,
metaliczne stukniecie tak jakby,
nie przejmowac sie tylko jezdzic, jak bedzie katowal auto
to luz sie powiekszy,
przy normalnej jezdzie tego nie zauwazysz. jeszcze na 100 tys km starczy


Wykluczone jedna z dwóch części wału wymieniona (rzeczywiście tam pojawia się luz. Ale u mnie ewidentnie dźwięk dochodzi ze skrzyni

#10 OFFLINE   rafalgala

rafalgala
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-01-2010
  • Skąd: Elbląg

Napisany 09 października 2010 - 15:28

Generalnie to sprawdzalem z inna osoba stojaca obok na ulicy i pozniej tego dzwieku nie slychac...pozatym to napewno ze skrzyni. Ktos mi mowil, ze jest cos takiego jak tlumik drgan sprzegla czy cos, generalnie wychodzi na to, ze nie jest to pilna naprawa jesli nie slychac tego caly czas. Jesli macie jakies inne pomysly co to moze byc, to piszcie

#11 OFFLINE   Solek

Solek
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Krasnystaw

Napisany 09 października 2010 - 17:41

Nie no spoko pilne to to nie jest ale jest po prostu wkurzające, zwłaszcza przy cofaniu te dźwięki są najgłośniejsze. Ja już tak jeżdżę ok pół roku ale ze względu na mój charakter (musi być perfekcyjnie) chcę to wyeliminować :)

#12 OFFLINE   rafalgala

rafalgala
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-01-2010
  • Skąd: Elbląg

Napisany 10 października 2010 - 16:21

podobno poki nie jest caly czas to nie musimy sie bardzo martwic...ja raczej sie wogole nie przejme, bo chce zmienic auto na jakies z klima bo moja mala nie moze jezdzic w goracym, wiec do lata bedzie inne auto...
ps. pewnie kolejna kluska

#13 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 01 sierpnia 2011 - 11:44

U mnie znowu metaliczny dzwiek (z okolic skrzyni, sprzegla) jest tylko gdy mam wcisniete sprzeglo. Kiedy puszcze na biegu jalowym wszystko ok. Ostatnio wymienilem tarcze sprzeglowa i po 10 dniach po wymianie tak mi sie zrobilo. Mechanik powiedzial ze to najprawdopodobniej lozysko oporowe wiec dzisiej mi przyszlo i ide zakladac. Mam nadzieje ze to jednak to lozysko bo nie chce mi sie wyjmowac 3 raz skrzyni... :/ Przy zmianie biegow nic nie slychac tylko przy wcisnieciu sprzegla

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2011 - 12:11

Ostatnio wymienilem tarcze sprzeglowa i po 10 dniach po wymianie tak mi sie zrobilo. Mechanik powiedzial ze to najprawdopodobniej lozysko oporowe wiec dzisiej mi przyszlo i ide zakladac. Mam nadzieje ze to jednak to lozysko bo nie chce mi sie wyjmowac 3 raz skrzyni...

A kto wymienia sama tarcze? Sprzeglo wymienia sie jako kompletne - tarcza, docisk i lozysko. No chyba ze masz takie hobby - wyjmowanie skrzyni...

#15 OFFLINE   rafalgala

rafalgala
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-01-2010
  • Skąd: Elbląg

Napisany 01 sierpnia 2011 - 12:35

no ja juz dawno zmienilem auto na Chryslera Sebringa z silnikiem 2.7
Auto rewelacja, prowadzi sie jak marzenie, i jest bardzo tanie w utrzymaniu. Przykladowo czesci (dodam ze orginalne!!!) kosztuja nastepujaco: amortyzator tyl - komplet 110zl
klocki tyl komplet na obie strony - 90zl
tarcza przod - 170zl
ceny smiech, mi to pali okolo 11-12 gazu wiec rewelka...no i 203 koniki pod maska robi swoje, do tego V6. Piekna sprawa, rozrzad na lancuchu.
Polecam

#16 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 01 sierpnia 2011 - 13:55

A kto wymienia sama tarcze? Sprzeglo wymienia sie jako kompletne - tarcza, docisk i lozysko. No chyba ze masz takie hobby - wyjmowanie skrzyni...


Jak docisk jest dobry, mozna wymienić samą tarczę, po co sie niepotrzebnie w koszty wpędzać, notabene tarcze mozna również zregenerować.

#17 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 01 sierpnia 2011 - 16:28

A kto wymienia sama tarcze? Sprzeglo wymienia sie jako kompletne - tarcza, docisk i lozysko. No chyba ze masz takie hobby - wyjmowanie skrzyni...


tak jezeli ma sie na to pieniadze.... :) Wlasnie wymienilem to lozyskooporowe i dalej to samo. nie mam pojecia co to dzwoni... :/

#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2011 - 16:46

wymienilem to lozyskooporowe i dalej to samo

Docisk napewno jest caly?

#19 OFFLINE   niuniek198903

niuniek198903
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-10-2010

Napisany 01 sierpnia 2011 - 17:19

Docisk napewno jest caly?


Nie jestem mechanikiem wielkim ale na moje oko jest dobry. Czy mozliwe jest to ze tarcza sie rozleciala? Nowa tarcza jednak firmy 4max. Moze to te sprezyny w tarczy tak dzwonia? Jest to mozliwe? Zrobilem na niej tylko 400km.

Dodam ze te metaliczne dzieki sa tylko jezeli wcisniemy sprzeglo a silnik ma ok 800ob/min. tylko i wylacznie. Przy zmianie biegu nic nie slychac. Po zwiekszeniu obrotow roniez nic. Tylko przy zapalaniu, gaszeniu przy wcisnietym sprzegle i na postoju przy wcisnietym sprzegle. Ogolnie mi to nie przeszkadza ale chcialbym sprzedac ja a to nie jest przyjemny dzwiek i moze odstraszyc nabywce :/

#20 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2011 - 19:00

Moze to te sprezyny w tarczy tak dzwonia?

Tarcza nie ma sprezyn - za tlumik drgan robi tutaj kolo dwumasowe.

jednak firmy 4max

Szkoda kasy... Dlugo to nie polata.