Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

potrzebuje magika do Dolotu , walka z obrotami 2,5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 marca 2010 - 19:43

Jak u mnie chodzi ładnie to u Ciebie też musi.
Ja bym spróbował zmienić miejsce podciśnienia - u mnie jest blisko przepustnicy.
Wąż wchodzi od góry.

Nie mam żadnego falowania itp. wszystko działa jak należy
(jedynie o czym wspominałem wcześniej to nie można dokończyć autokalibracji).
http://forum.omegakl...49&postcount=12

Po niżej zdjęcia mojej instalacji. Węże do wtrysków długie, dysze wwiercona dobrze, pod lekkim kątem -obok wtrysków benzyny.
Instalacja działa ok - bez zarzutu.


Ja tam nie jestem jakimś specem od gazu, ale pierwsze co się rzuca w oczy to poziomo założone wtryski, zaleca się pionowo, choćby dlatego że wtracający się syf spływa zgodnie z prawami fizyki w dół a w tym przypadku ma trochę trudniej

#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 marca 2010 - 20:08

Ja tam nie jestem jakimś specem od gazu, ale pierwsze co się rzuca w oczy to poziomo założone wtryski, zaleca się pionowo, choćby dlatego że wtracający się syf spływa zgodnie z prawami fizyki w dół a w tym przypadku ma trochę trudniej


Mi też do speca daleko ale brc działa z tymi "leżakami". Ze sposobu montażu i rozmieszczania instalacji też nie jestem specjalnie zadowolony.
Te listwy wtryskowe nawet się nie mieszczą bo wygniotły ślad (i zrobiły się dziury) w wygłuszeniu maski.

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marca 2010 - 21:53

Jak u mnie chodzi ładnie to u Ciebie też musi.
Ja bym spróbował zmienić miejsce podciśnienia - u mnie jest blisko przepustnicy.
Wąż wchodzi od góry.

Nie mam żadnego falowania itp. wszystko działa jak należy
(jedynie o czym wspominałem wcześniej to nie można dokończyć autokalibracji).
http://forum.omegakl...49&postcount=12

Po niżej zdjęcia mojej instalacji. Węże do wtrysków długie, dysze wwiercona dobrze, pod lekkim kątem -obok wtrysków benzyny.
Instalacja działa ok - bez zarzutu.


zabil bym gazownika za dziury w kolektorze ssacym do mocowania listwy rail :tank:




 


#24 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 marca 2010 - 22:37

Mi też do speca daleko ale brc działa z tymi "leżakami". Ze sposobu montażu i rozmieszczania instalacji też nie jestem specjalnie zadowolony.
Te listwy wtryskowe nawet się nie mieszczą bo wygniotły ślad (i zrobiły się dziury) w wygłuszeniu maski.


zawsze można by było kupić pojedyncze wtryski i zamontować je praktycznie przy kolektorze i pewnie by sie jakoś zmieściły...

u mnie mało że wężyki miały po 40cm to jeszcze mechanikowi nie chciało się wywalić starych 30-sto cm wężyków od koltec'a tylko zaślepił je wkręcając śrubki i zakładając opaskę i myślę że to jest w moim przypadku przyczyna strzelania podczas jazdy na gazie. Moja teoria wygląda tak, że podczas przyspieszania w tych wężykach zbiera się gaz i po puszczeniu nogi z gazu strzela bo jest wciągany przez kolektor, a czy to prawda to się okaże jak to wywalę

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2010 - 22:58

zawsze można by było kupić pojedyncze wtryski i zamontować je praktycznie przy kolektorze i pewnie by sie jakoś zmieściły...

kwestia mozliwości współpracy softu z wtryskiwaczem, kolega zerknie, ile kosztuje jeden wtrysk BRC, który jest zasilany z listwy ze względów konstrukcyjnych.

Panowie, zbaczamy z dobrej ścieżki.

#26 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 marca 2010 - 00:35

u mnie mało że wężyki miały po 40cm to jeszcze mechanikowi nie chciało się wywalić starych 30-sto cm wężyków

Co przypadek to lepiej.
Z tego co mi wiadomo im krótsze wężyki tym lepiej a max to 10cm.
Średnica dysz i długość węży ma znaczenie.
Tak samo miejsce wpięcia się z podciśnieniem.
Te wtryski można ładnie ułożyć po bokach kolektora że prawie ich nie widać, zresztą jak mają być krótkie wężyki to inaczej nie można.

zabil bym gazownika za dziury w kolektorze ssacym do mocowania listwy rail :tank:

i nie tylko za to...

w lewej listwie tzn /?? ... chyba bede jezdził i sie wkurw... bo nie ma madrego na ten cały gaz

pomyśl z tym podciśnieniem - z jego wpięciem w inne miejsce albo uderz po poradę bezpośrednio do kolegi z forum od brc, jak dobrze pamiętam chodzi o Ducce.
Trzeba to jakoś ogarnąć.

znalazłem fotki - widać że można inaczej - lepiej.

#27 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 13 marca 2010 - 22:52

Dzieki koledzy za wszystkie wypowiedzi ,jak dojde co było to napisze ;) mysle ogolnie nad kupnem nowego parownika bo znalazłem okazyjnie za 330 zł . . ale nie wiem czy to sens ... narazie podziobie cos z podcisnieniem jak pogoda bedzie . 3m ka

dodam jeszcze ze zle pokazuje mi spalanie , ciagle jakies ogromne ale tylko na wyswietlaczu i TYLKO NA GAZIE ... na benzynie pokazuje normalnie , ale nie wiem czy to ma cos wspolnego ..

#28 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2010 - 22:57

Dzieki koledzy za wszystkie wypowiedzi ,jak dojde co było to napisze ;) mysle ogolnie nad kupnem nowego parownika bo znalazłem okazyjnie za 330 zł . . ale nie wiem czy to sens ... narazie podziobie cos z podcisnieniem jak pogoda bedzie . 3m ka

dodam jeszcze ze zle pokazuje mi spalanie , ciagle jakies ogromne ale tylko na wyswietlaczu i TYLKO NA GAZIE ... na benzynie pokazuje normalnie , ale nie wiem czy to ma cos wspolnego ..


na gazie przy prawidlowej mieszance powinien pokazywac tak samo jak na benzynie. jesli na lpg pokazuje za malo -masz za bogato - jak pokazuje za duzo - masz za ubogo




 


#29 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 14 marca 2010 - 16:38

acha ****** gazownicy nazmieniali

#30 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 17:45

Kolego, nie bluźnij tak lekkomyślnie gazownika, żeby na postoju zmienić wskazania MIDa nie trzeba dużo. Kilka procent różnicy w dawkach gazu i już głupoty pokazuje, choć ECU z powodzeniem wprowadzi korekty i silnik i tak (oczywiście do czasu) otrzyma prawidłową dawkę gazu. A może ciśnienie gazu spadło wskutek zużycia parownika i nawet najlepiej ustawiona instalacja zużyciu parownika nie zaradzi. He?

#31 OFFLINE   dominik707

dominik707
  • 34 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: na Trasie Kraków-Zakopane

Napisany 14 marca 2010 - 21:55

Moim skromnym zdaniem jest to tylko i wyłącznie wina wtryskiwaczy. Nie jestem gazownikiem lecz sporo nasiedziałem się nad swoją instalacją i z całkiem podobnymi problemami. Mam zamontowaną instalacje LANDI wraz z wtryskami matrix. Problem z falującymi obrotami, przerywaniem i brakiem mocy na LPG odziedziczyłem wraz z kupnem samochodu. W mojej okolicy nie ma gazownika który poradził by sobie z tą instalacją hehehe a jak już się znalazł jeden to za sam przyłącz do komputera zażyczył sobie blisko 100zł. :jump: Sprawa z początku ciężka do rozgryzienia okazała się niewielkim problemem. Kupiłem kabel z allegro i po podłączeniu były tylko błędy wysokiego i niskiego ciśnienia ( mało znaczące ) Próbowałem auto kalibracji ale tylko raz na 10 prób udawało się całkowicie zakończyć proces i to w dodatku baz żadnej oczekiwanej różnicy. Instalacja już chodzi bez zarzutu a problemem była zła rezystancja jednej z sekcji listwy wtryskowej.

Najłatwiej i najszybciej sprawdzić można przez zaciskanie np. kombinerkami wężyków prowadzących z listw do kolektora ssącego. Jeżeli silnik nie bedzie reagował na zaciśnięty przewód to znaczy że nie podaje gazu lub nie we właściwym czasie. Czas otwarci zaworków w listwie szacowany jest w milisekundach wiec nieprawidłowe dozowanie gazu może być przyczyna nierównomiernej pracy silnika.

U mnie na listwach pokazuje stałe ciśnienie 1.15 bar;)

#32 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 15 marca 2010 - 15:32

co do zaciskania kombinerkami , to tak mi gazownik robił .. i silnik zmieniał swoje gadanie ... moze faktycznie parownik juz klęka ... nie wiem sam co robic , jak znowu wyrzuce pln w błoto to sie załamie..

#33 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2010 - 17:04

i silnik zmieniał swoje gadanie

jeśli zmieniał to OK, jeśli po zaciśnieciu nie było różnicy to ten wtryskiwacz jest problematyczny.

#34 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 15 marca 2010 - 18:51

no no no rozumiem ... wtrsyki są raczej ok ... jakies problemy z podcisnieniem... kusi mnie parownik wymienic ... najechetniej bym przełozył na sprawdzenie od kogos zeby ni ekupywac nie potrzebnie , ale nie mam nikogo by sie wymienic . bo inaczej nie sprawdze parownika ... tam jest z gory sroba od podcisnienia ? regulacji ? zrobie moze pare obrotow i zobacze czy sie cos pozmienia ?

#35 OFFLINE   pemnovak

pemnovak
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-02-2011
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 04 marca 2011 - 17:31

Cześć,
może to nie być wina gazu, w silnikach V6 ważne jest by obydwie głowice równo pracowały.
Z ewentualną różnicą benzyna sobie poradzi ale nie gaz. Miałem Audi 2.8V6 z 3 różnymi instalacjami LPG (falowało na wszystkich), po podpięciu prymitywnego VAG'a wyszło że na benzynie różnica pracy głowic wynosi 3% (wartość dopuszczalna) a na gazie ponad 10% i to powodowało rozkołysanie silnika, jeśli była to wina gazownika to źle wiercone dysze( wszystkie 3 instalacje chodziły na tych samych punktach wiercenia). Ale ten silnik był po zerwaniu paska i strzale w zawory , stawiam że naprawa tego nie bardzo się powiodła i wyszło to na gazie. Sprawdź kompresje i zobacz czy nie ma dużych różnic. Jak nic ciekawego nie wyjdzie to sprzedaj auto. Pzdr

#36 OFFLINE   scania

scania
  • 19 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 08 maja 2011 - 11:57

Witam.
Niedawno kupiłem ome 2.2l automat 02r problem w tym że na zimny odpala ale faluje od zera do tysiąca jak dodam lekko gazu to ok.błąd na kompie to p0100,,p1700,,p0110,,p0170,,p0340,,p0130.
Wymieniłem przepływomierz dalej nic,przy wymianie usłyszałem że ciągnie lewe powietrze więc chciałem to uszczelnić.Pytanie,,,Jak ma być połączona przepustnica z kolektorem bo tu jest tylko uszczelka a przepustnica jest jakby za mała i na łączeniu ciągnie lewe powietrze,czy jest tam jakaś redukcja???

#37 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 kwietnia 2012 - 16:52

Co przypadek to lepiej.
Z tego co mi wiadomo im krótsze wężyki tym lepiej a max to 10cm.
Średnica dysz i długość węży ma znaczenie.
Tak samo miejsce wpięcia się z podciśnieniem.
Te wtryski można ładnie ułożyć po bokach kolektora że prawie ich nie widać, zresztą jak mają być krótkie wężyki to inaczej nie można.

i nie tylko za to...


pomyśl z tym podciśnieniem - z jego wpięciem w inne miejsce albo uderz po poradę bezpośrednio do kolegi z forum od brc, jak dobrze pamiętam chodzi o Ducce.
Trzeba to jakoś ogarnąć.

znalazłem fotki - widać że można inaczej - lepiej.


Witam
A jak wygląda sytuacja w przypadku Magic Jetów zamontowanych pod kolektorem dolotowym? Czy taka temperatura nie wpływa niekorzystnie na te magiki?
Gdzieś czytałem i może nawet tu ale teraz nie mogę znależć że te wtryski nie lubia takich temperatur. Chociaż pod maską w lecie też nie jest wcale chłodno

#38 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 lutego 2014 - 20:32

A gdzie najlepiej w X25XE wpiąć się z podciśnieniem? W X30XE jest długi kolektor i można ładnie z boku się wpiąć, a w X25XE?

#39 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 lutego 2014 - 20:35

Też z boku robisz dziurę i się tam wpinasz.

Dodany obrazek


#40 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 21:37

Dokładnie robisz otwór w kolektorze zaraz za przepustnicą.Nie wpinaj się pod przewód od serwa bo potrafi falować i gasnać podczas hamowania.